“Bombardier Η Aeronautique είναι ένας κατασκευαστής αεροναυπηγικής από τον Καναδά, ιδρυθείς από την ομάδα Bombardier.
Η εταιρεία Bombardier είναι γνωστή, σήμερα, για το γεγονός ότι είναι ένας κατασκευαστής αεροναυπηγικής που ειδικεύεται στη δημιουργία ιδιωτικών τζετ και στην κατασκευή αεροσκαφών. Αλλά αυτό δεν ήταν πάντα έτσι.
Αυτή η επιχείρηση είναι μία από τους ηγέτες στην αγορά κατασκευής αεροσκαφών μαζί με την Airbus, Boeing, ή την Embraer.
Θα σας πούμε περισσότερα σχετικά με την ιστορία αυτού του αεροναυπηγικού κατασκευαστή, που έχει εξελιχθεί με την πάροδο της ιστορίας σε διάφορες βιομηχανίες, καθώς και τις αποστολές που η εταιρεία εκπληρώνει σήμερα.
Bombardier σήμερα:
Ορισμένα στοιχεία:
Η Bombardier είναι ένας από τους ηγέτες της παγκόσμιας βιομηχανίας αεροναυπηγικής. Αυτός ο κατασκευαστής διαθέτει 4.900 αεροπλάνα στο παγκόσμιο στόλο του και 1.200 τεχνικούς που εργάζονται, παντού στον κόσμο, για την κατασκευή και την καλή συντήρηση των αεροπλάνων Bombardier.
Ο Αμερικανικός κολοσσός είναι παρών σε περισσότερο από 12 χώρες, με όχι λιγότερους από 13.810 υπαλλήλους, το 2021, οι οποίοι εργάζονται καθημερινά, για την κατασκευή υψηλής απόδοσης ιδιωτικών τζετ.
Ένας κατασκευαστής αεροπλάνων ιδιωτικών τζετ που δεσμεύεται γύρω από ισχυρές αξίες:
Ο αεροναυπηγός Bombardier έχει θέσει 5 ισχυρές αξίες, από την άφιξη του σημερινού Διευθύνοντος Συμβούλου, Eric Martel, το 2020. Πρόκειται, κυρίως, για μια εταιρική κουλτούρα που συνενώνεται γύρω από:
- τους εργαζόμενους και τους πελάτες
- την απόδοση
- την αριστεία
- τη ομαδική εργασία
- την αυθεντικότητα
Η Bombardier ευαισθητοποιημένη για τις περιβαλλοντικές δράσεις
Στο δρόμο προς την αποκαρβόνωση!
Η Bombardier είναι μέλος της επιτροπής GAMA των μεγάλων αεροναυπηγών (General Aviation Manufacturers Association) σχετικά με το περιβάλλον.
Σκοπός της είναι σαφής: να είναι ένας παράγοντας στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, και να περιορίσει τις εκπομπές που παράγονται από την αεροπορία γενικά.
Και αυτό γιατί, σε 5 χρόνια, έχει μειώσει κατά το ήμισυ την κατανάλωση μη ανανεώσιμου καυσίμου. Η εταιρεία Bombardier πραγματοποιεί μετάβαση προς ολοένα και περισσότερο βιώσιμο καύσιμο.
Η Bombardier δίνει σημασία στην καινοτομία σε αεροπλάνα που καταναλώνουν ολοένα και λιγότερη ενέργεια. Η εταιρεία επαναστατεί πολλούς τομείς όπως η αεροδυναμική, αλλά και η κατασκευή νέων κινητήρων.
Επιπλέον, για να πάει μέχρι το τέλος και τους αγώνες που διεξάγει η Bombardier, η τελευταία υποστηρίζει πολλά έργα όπως η προστασία των δασών (στο Μεξικό, για παράδειγμα). Ο στόχος είναι να αγωνιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο κατά της ρύπανσης αερίων του θερμοκηπίου.
Η ιστορία της Bombardier: από τις ρίζες της μεταφοράς στη Γη μέχρι την απογείωσή της
Οι ρίζες της Bombardier
- Στις αρχές του 20ού αιώνα, το 1907, ακριβώς, γεννιέται στο Valcourt (Κεμπέκ) ο Joseph-Armand Bombardier. Αυτός ο ιδιοφυής άνθρωπος της ευφυΐας και της επιχειρηματικότητας κατασκευάζει σε ηλικία 15 ετών τη πρώτη του αναχώρηση. Η επιθυμία του είναι σαφής: να διευκολύνει την κινητικότητα των ανθρώπων ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών (εδώ, το χιονισμένο τοπίο του Καναδά). Και η επιθυμία του γίνεται πραγματικότητα.
- Το 1937: η αναχώρησή του για επτά άτομα (η B7) βλέπει το φως του ήλιου και πραγματοποιεί μια μεγάλη εμπορική επιτυχία.
- Το 1959: ισχυρός από την επιτυχία του στο αυτοκίνητο χιονιού, ακυρώνει εκείνη τη χρονιά τη διάσημη μοτοσυκλέτα Ski-Doo.
Η αλλαγή της κατεύθυνσης
- Το 1966: Ο Laurent Beaudoin γίνεται Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Αυτή αρχίζει μια νέα εποχή. Η εταιρεία επιθυμεί να διαφοροποιηθεί και να επεκταθεί.
- Το 1969: Η Bombardier εισάγεται στο χρηματιστήριο (μετοχές που διαπραγματεύονται στο Μόντρεαλ και το Τορόντο).
- Δεκαετίες ’70: Η εταιρεία Bombardier (Μεταφορά) εισέρχεται στη μεταφορά σιδηροδρομικώς και εξοπλισμού κίνησης όπως οχήματα για ιδιώτες, αλλά και για δημόσιες συγκοινωνίες όπως τα βαγόνια του μετρό.
Η απογείωση της Bombardier
Από το 1986, με την αγορά της Canadair, ο κατασκευαστής Bombardier ανοίγει τελικά το τμήμα του στην αεροναυπηγική και την αεροναυτιλία.
Θα αποκτήσει τότε το εναέριο χώρο και θα δημιουργήσει αεροναυτικά προγράμματα για τη μεταφορά αέρος. Αγοράζει επίσης μικρούς αεροπορικούς κατασκευαστές σε δυσκολία για να τους επαναφέρει στην τάξη και να αυξήσει τα κέρδη. Αρχικά, την εταιρεία Short Brothers, μετά την Learjet, και ακόμη την Havilland Canada.
Η Bombardier συνεχίζει τη συνέχεια των εργασιών των νέων εταιρειών της με το αεροπλάνο επιχειρήσεων. Ξεκινά τότε στα αεροπλάνα επιχειρήσεων μεγάλης κοιλότητας (τους Challengers) και άλλα προγράμματα αεροπλάνων, καθώς και στην κατασκευή αμφιβίων αεροπλάνων Bombardier 415 (για την καταπολέμηση των πυρκαγιών δασών) το 1994.
Τέλος, η ομάδα Bombardier ασχολείται με τα Learjets (του ίδιου ονόματος με την παλιά εταιρεία) και τα αεροπλάνα επιχειρήσεων που ονομάζονται Global, από το 1993.
Η αεροπορία Bombardier: οι αποστολές της στην αεροναυπηγική από το 1989 μέχρι σήμερα
Η αποκατάσταση των παλιών εταιρειών
Από το 1989, ξεκινά η σειρά CJR (Canadair Regional Jet). Αυτά είναι διπλά αεροσκάφη που κυμαίνονται από 50 έως 100 θέσεις ανάλογα με τα μοντέλα. Αυτά τα αεροσκάφη είναι ειδικευμένα σε περιφερειακές πτήσεις. Σήμερα, είναι τα αγαπημένα αεροσκάφη για αυτόν τον τύπο πτήσεων.
Επιπλέον, ορισμένα από αυτά τα CJR τροποποιούνται αργότερα σε αεροπλάνα φορτίου για να επιτρέπουν τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Στη συνέχεια, μια άλλη εμβληματική σειρά αεροπλάνων Bombardier βλέπει το φως της ημέρας: η σειρά αεροπλάνων Learjet. Από τη δεκαετία του ’90, επανεφευρίσκουν και βελτιώνουν αυτά τα φημισμένα ιδιωτικά τζετ για να τα καταστήσουν κοσμήματα σχεδίασης. Συνδυασμένα με χαμηλό κόστος λειτουργίας, αυτά τα αεροσκάφη προσφέρουν πρόσθετες βελτιώσεις όπως:
- την εκσυγχρονισμό της καμπίνας
- μια αύξηση των επιδόσεων της συσκευής.
Προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν
Πολλές προκλήσεις περιμένουν τις ομάδες του καναδικού κατασκευαστή.
Το 1992, μετά την απόκτηση του βρετανικού κατασκευαστή Havilland (που ανήκει στην Boeing), η Bombardier ξεκινά τη δημιουργία 50 θέσεων διπλών κινητήρων και διπλών τουρμπίνων. Είναι ο μόνος που ασχολείται με αυτού του είδους τα περιφερειακά αεροπλάνα.
Λίγο αργότερα, επιτυγχάνεται μια νέα επιτυχία με επιτυχία: η Bombardier καταφέρνει να μειώσει σημαντικά την ηχητική ρύπανση ενός δαιμόνου ατμόσφαιρας.
Αυτό θα του αποφέρει το όνομα “Q Series”; το Q να σημαίνει “ήσυχο”.
Το επεισόδιο των C-Series
Οι C-Series είναι εμπορικά αεροσκάφη της δημιουργίας των οποίων ανακοινώθηκε το 2008. Αυτά τα αεροπλάνα έχουν γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα τα πιο προηγμένα αεροσκάφη της αεροπορίας εμπορικής χρήσης.
Μετά από αρκετά χρόνια μελετών και δημιουργίας, το πρώτο C-Series πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση το 2013. Πολλές παραγγελίες αεροσκαφών αναμένονται από αεροπορικές εταιρείες. Αυτό ισχύει για τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, η οποία θα παραγγείλει περίπου εξήντα αεροπλάνα (με εκτιμώμενο κόστος 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων).
Η Bombardier συνεργάζεται, λίγο αργότερα, το 2017, με την εταιρεία Airbus προκειμένου να αναδείξει την σειρά C-Series. Δυστυχώς, ο αεροναυπηγός Bombardier θα αναγκαστεί να αποσυρθεί από το έργο λόγω έλλειψης πόρων.
Η αναδιάρθρωση της Bombardier: μια επώδυνη ιστορία
Ακόμα και αν μπορούσατε να δείτε την Bombardier σε αεροπορική έκθεση, η εταιρεία πρόκειται να γίνει λιγότερο παρούσα στον αέρα.
Μέχρι το 2020 και για 5 χρόνια, η καναδική εταιρεία έχει εισέλθει σε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης. Πράγματι, τα χρέη του αεροναυγού έχουν σωρευθεί και προκειμένου να διατηρηθεί η εταιρεία και να διασφαλιστεί το μέλλον της, πρέπει να αποσυρθούν από ορισμένα έργα και να ξεχάσουν τις παραδόσεις μεγάλων παραγγελιών. Γι ‘αυτό, ακόμη και με μια έντονη επιτυχία της σειράς C-Series, η Bombardier έχει αναγκαστεί να εγκαταλείψει το έργο.
Ομοίως, η θυγατρική Bombardier Transport πωλείται στην Alstom τον Φεβρουάριο του 2020. Αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να μειώσει σημαντικά τα χρέη της.
Το 2020, ο CEO της βιομηχανίας αλλάζει και ο Éric Martel αναλαμβάνει την ηγεσία της εταιρείας. Η Bombardier προσανατολίζει τη δραστηριότητά της, όπως και άλλοι αεροναυπηγοί, αποκλειστικά στα αεροπλάνα επιχειρήσεων.
Μια σελίδα γυρίζει, μια άλλη ανοίγει και ήδη παρουσίασε σημαντικές καινοτομίες για τον αεροναυτικό κόσμο.
Στρατηγικές και δράσεις της Bombardier σήμερα
Η Bombardier έχει στόχο να είναι η παγκόσμια ηγετική εταιρεία της βιομηχανίας: μέσω των επιδόσεών της, της αξίας που προσφέρει στους πελάτες και τους μετόχους της, και της λειτουργικής της αριστείας. Με λίγα λόγια, ο στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις εξαιρετικές επιδόσεις των προϊόντων μας και των ταλαντούχων εργαζομένων μας σε ολόκληρη την επιχείρηση.Ερίκ Μαρτέλ, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Bombardier.
Ορισμένα στοιχεία για τον τομέα των ιδιωτικών τζετ Bombardier
Από λιγότερο από δύο χρόνια, η Bombardier έχει επιλέξει να αφιερωθεί αποκλειστικά στην αεροπορία επιχειρήσεων.
Σίγουρα θα έχετε την ευκαιρία να δείτε τα αεροπλάνα τους πάνω από τις διαδρόμους του Παρισιού, κατά τη διάρκεια της έκθεσης του Bourget.
Η πρόκληση είναι επιτυχής, όπως μπορεί να παρατηρηθεί με αυτά τα ορισμένα στοιχεία.
- 142, είναι ο αριθμός των τζετ που η Bombardier έχει παραδώσει το 2020.
- 452 εκατομμύρια δολάρια, αυτό αντιπροσωπεύει την πιο σημαντική παραγγελία αεροσκαφών το 2021, με περίπου δέκα τζετ προς παράδοση.
Πηγή φωτογραφίας: Bombardier – Challenger 3500
Οι 3 οικογένειες επιχειρησιακών τζετ
Να εστιάσουμε στα βασικά, αυτό επιθυμεί η Bombardier με τα αεροναυτικά της εξοπλισμένα. Και πώς, με σχεδόν 4.900 αεροσκάφη σε κυκλοφορία, αυτός ο κατασκευαστής είναι ένας αναπόφευκτος ηγέτης στη σχεδίαση ιδιωτικών αεροπλάνων της οποίας η φήμη είναι πλέον δεδομένη.
Δημιουργούν σε πολλές κατηγορίες ιδιωτικών τζετ: Learjet, Challenger και Global.
Η σειρά Global προσφέρει τα μεγαλύτερα επιχειρησιακά αεροσκάφη της ομάδας αεροναυτικών.
Το Global 7500 είναι άλλωστε το μεγαλύτερο σε κυκλοφορία μέχρι σήμερα με μία από τις μεγαλύτερες αυτονομίες πτήσης. Περιλαμβάνοντας πολλούς χώρους μέσα σε ένα αεροπλάνο, θα νιώσετε αναπαυμένοι ακόμα και για μια πτήση μεγάλων αποστάσεων.
Ο στόλος των αεροπλάνων Challenger, είναι τα πιο πωληθέντα τζετ της Bombardier.
Αυτά είναι συνδυασμένα με καινοτομίες και τεχνολογίες όπως το τελευταίο τους μοντέλο, το Challenger 3500. Αυτό θα πρέπει να απογειωθεί το 2022 και να έχει απίστευτα χαρακτηριστικά.
Τέλος το Learjet 75 Liberty συγκεντρώνει άνεση ταξιδιού ενώ πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας του τομέα αεροναυπηγικής. Έτσι καθιστά ένα τζετ αναπόσπαστο στην αγορά.
Τα διάφορα εργοστάσια της Bombardier
Αυτό που λέει τζετ προς παροχή, λέει αναγκαστικά εργοστάσια με ισχυρούς ρυθμούς παραγωγής για την παραγωγή τους.
Η καναδική εταιρεία έχει την έδρα της στο Μόντρεαλ. Τα κύρια εργοστάσια των διαφόρων αεροπλάνων Bombardier βρίσκονται στο Κεμπέκ. Είναι συνολικά 4, εκ των οποίων τα 2 principaux είναι:
- Για παράδειγμα, το εργοστάσιο που πραγματοποιεί την τελική συναρμολόγηση των C-Series στο Mirabel, στο Κεμπέκ.
- Το εργοστάσιο της Saint-Laurent (Κεμπέκ) κατασκευάζει ορισμένα εξαρτήματα των επιχειρησιακών τζετ.
Άλλα εργοστάσια έρχονται να συμπληρώσουν την οικογένεια και ασχολούνται με συγκεκριμένα μέρη και κομμάτια του αεροπλάνου όπως τα φτερά ή το περίβλημα, για παράδειγμα. Αλλά επίσης για την αεροπορική συντήρηση ή ακόμα και την πελατειακή υποστήριξη. Αυτές οι τοποθεσίες εκτείνονται διεθνώς, σε περισσότερες από δέκα χώρες.
Στην AEROAFFAIRES, είμαστε ευτυχείς να συνεργαστούμε και να σας προσφέρουμε ιδιωτικά τζετ Bombardier. Για περισσότερες πληροφορίες και για να κλείσετε την πτήση σας, συμπληρώστε την φόρμα για προτίμηση ή επικοινωνήστε μαζί μας στο +33(0)1 44 09 91 82.“