“Η Dornier είναι ένας κατασκευαστής αεροναυτικής Γερμανός που ιδρύθηκε από έναν ειδικό και μηχανικό αεροναυτικής, τον Claudius Dornier. Αυτή η αεροναυτική εταιρεία, που ιδρύθηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου μεταξύ των δύο πολέμων το 1922, έκλεισε το 2002. Αφήνει πίσω της μια όμορφη ιστορία και επιτεύγματα στον κόσμο της αεροπορίας. Η Dornier ξεχώρισε ιδιαίτερα με τη δημιουργία αεροσκαφών με προώθηση (τουρμποπροωθητές, τουρμποκινητήρες). Τα κύρια μοντέλα αεροσκαφών είναι το Dornier 328 και το Dornier 228. Άμεση απογείωση και έρευνα για αυτή την πρώην γερμανική εταιρεία που ειδικεύεται στην αεροπορία.
Η ιστορία του Claudius Dornier, ιδρυτή του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier
Κάθε όμορφη ιστορία αρχίζει με έναν κύριο πρωταγωνιστή. Αυτός είναι ο Claudius (ή Claude) Dornier. Ο C. Dornier γεννήθηκε στις 14 Μαΐου 1884 στη Γερμανία, στην πόλη Kempten, στη Νοτιοδυτική περιοχή της Βαυαρίας. Η οικογένειά του είναι γαλλικής καταγωγής, πιο συγκεκριμένα από την πόλη Arçon στην περιοχή Bourgogne Franche-Comté. Οι γονείς του C. Dornier: Dauphin-Désiré Dornier και Mathilde Buck, εγκαταστάθηκαν στη Γερμανία μετά τον γάμο τους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Claudius Dornier, ήταν πάντα παθιασμένος με τους τομείς της αεροναυτικής και της αεροδιαστημικής. Το 1907, ο 23χρονος άνδρας αποφοίτησε ως μηχανικός από το τεχνικό πανεπιστήμιο του Μονάχου. Έχοντας γαλλική υπηκοότητα από τους γονείς του, αλλά έχοντας ζήσει εξ ολοκλήρου στη Γερμανία, ο C. Dornier πολιτογραφήθηκε Γερμανός το 1913. Διατηρεί ωστόσο τη γαλλική του υπηκοότητα. Ξεκινά να εργάζεται στον τομέα της μηχανικής στην πόλη Karlsruhe. Μετά από την επιτυχημένη του εμπειρία στην αεροναυτική εταιρεία Zeppelin, ο C. Dornier ξεκινά πολλές έρευνες. Από τη μία πλευρά, μελετά, λίγο σαν ρουτίνες εργασίας, το σχεδιασμό καθώς και την αντοχή ορισμένων ελαφρών μετάλλων. Σκοπός του είναι να καινοτομήσει στον τομέα των αεροσκαφών, αεροπλάνων ή ακόμα και υδροπλάνων.
Το 1922 δημιουργείται το Dornier Wal, ένα υδροπλάνο. Η ονομασία Wal προέρχεται από τη λέξη φάλαινα στα Γερμανικά και αναφέρεται στην εμφάνιση αυτών των αεροσκαφών.
Στη συνέχεια, θα κατασκευάσει τύπους αεροσκαφών με προώθηση με έλικες με μια ευφυή εγκατάσταση. Είναι η αρχή του στόλου των αεροσκαφών της αεροπορικής εταιρείας. Ο C. Dornier διαμορφώνει ένα σύστημα με έλικες μπροστά καθώς και πίσω από τον κινητήρα. Αυτό παρέχει έλξη μπροστά και ώθηση πίσω, επιτρέποντας έτσι μια καλύτερη ευελιξία των αεροσκαφών. Αυτός ο τρόπος κινητοποίησης τον καθιστά αναφορά στον τομέα αυτό.
Ο C. Dornier κάνει καριέρα στην αεροναυτική και κατασκευάζει πολλά αεροσκάφη, από τη μελέτη των υλικών μέχρι τη τελική συναρμολόγηση. Πέθανε το 1969 στην Ελβετία. Είχε 4 παιδιά, μεταξύ των οποίων ο Peter Dornier, ο οποίος θα τον διαδεχθεί στην εταιρεία μέχρι το 2002 (χρονιά που σηματοδοτεί τόσο τον θάνατο του P. Dornier όσο και την παύση της βιομηχανίας Dornier).
Η ιστορία του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier
Οι αρχές του κατασκευαστή Dornier κατά τη διάρκεια της περιόδου μεταξύ των δύο πολέμων
Όπως είδαμε με την ιστορία του ιδρυτή του, Claudius Dornier, η εταιρεία ιδρύθηκε το 1922 κατά τη διάρκεια της περιόδου μεταξύ των δύο πολέμων. Τα πρώτα υδροπλάνα Dornier Wal κατασκευάστηκαν αρχικά στην Ιταλία, στη παραθαλάσσια περιοχή Marina di Pisa. Γιατί η Ιταλία; Διότι η Dornier έπρεπε να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν από τη Συνθήκη των Βερσαλλιών για την κατασκευή αεροσκαφών. Αυτά τα υδροπλάνα θα εξάγονται σε όλο τον κόσμο.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων, η Dornier βλέπει πραγματικά την άνθηση της αεροναυτικής της εταιρείας. Πράγματι, τα αεροσκάφη Dornier κάνουν την πρώτη τους δοκιμαστική πτήση, ιδιαίτερα τα υδροπλάνα τους με σκάφος, είναι ιδανικά και πολύ χρησιμοποιούμενα για να διασφαλίσουν συνδέσεις τόσο διασυνοριακές όσο και κυρίως διατλαντικές. Πράγματι, είναι τα Dornier (Do) Wal καθώς και οι διάδοχοί τους Do 18 και Do 26 που άνοιξαν τις πρώτες γραμμές για τη μεταφορά επιβατών που επιτρέπουν τη διάσχιση του Ατλαντικού Ωκεανού. Επίσης, πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Dornier είχε κατασκευάσει το μεγαλύτερο αεροπλάνο της περιόδου μεταξύ των δύο πολέμων, το Do X. Είναι ένα αεροπλάνο εξοπλισμένο με τουλάχιστον 12 κινητήρες έλικας τοποθετημένους δύο-δύο. Αυτό το τελευταίο ονομαζόταν το πλοίο του αέρα. Ο Claudius Dornier θα προσπαθήσει στη συνέχεια να βρει τρόπους να βελτιώσει την αεροδυναμική αυτών των αεροσκαφών. Για παράδειγμα, στο μοντέλο Do 26, εγκαθίστανται αναδιπλούμενα πλωτήρες κατά τη διάρκεια της πτήσης που αναπτύσσονται πριν από την προσγείωση, τελικά την προσγείωση στο νερό! Αυτή η πρόοδος βελτιώνει τη συμπεριφορά στον αέρα αυτών των μαζικών αεροσκαφών.
Ο κατασκευαστής αεροναυτικής Dornier κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου
Στην αρχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, τα αεροσκάφη μοντέλου Do 26 καθώς και τα Do 18 είναι εξοπλισμένα με όπλα. Χρησιμοποιούνται από τη Luftwaffe, την αεροπορία της Γερμανίας από το 1939. Αυτά τα υδροπλάνα θα επιτρέψουν την αναγνώριση, ιδιαίτερα στη Βόρεια Θάλασσα. Το μοντέλο Do 24 είναι ένα τριπλό κινητήρα που κατασκευάστηκε μερικά χρόνια πριν από την έναρξη του πολέμου. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1937. Η γερμανική αεροπορία θα παραγγείλει τουλάχιστον 217. Αυτός ο τύπος αεροσκάφους γίνεται τότε ένας από τους πιο σημαντικούς εκείνη την περίοδο και εκτελεί ειδικά αποστολές θαλάσσιας διάσωσης. Μετά τον πόλεμο, το μοντέλο Do 24 ενσωματώνεται στο Γαλλικό Ναυτικό. Επίσης, η Dornier κυκλοφορεί τα Do 17, ένα στρατιωτικό αεροπλάνο που ονομάζεται “ιπτάμενο μολύβι” λόγω της λεπτότητας του ατράκτου του.
Στη συνέχεια, στο τέλος του πολέμου, κατασκευάζεται το Dornier 335, που πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση το 1943. Είναι ένα διπλό κινητήρα που εκείνη την εποχή θεωρείται το ταχύτερο αεροπλάνο της κατηγορίας του, με ταχύτητα 765 χλμ/ώρα. Και ως καινοτομία της εποχής, είναι με αυτό το αεροπλάνο που εγκαθίσταται το εκτινασσόμενο κάθισμα.
Η ιστορία της Dornier μετά τον πόλεμο
Κατά τη διάρκεια του πολέμου, ο γίγαντας της αεροναυτικής Dornier ήταν μια αεροναυτική βιομηχανία που κατασκεύαζε αεροσκάφη για τον πόλεμο και επομένως παρήγαγε κατά κάποιο τρόπο όπλα. Στη Γερμανία, μετά τον πόλεμο, πραγματοποιείται μια αποναζιστικοποίηση, ο κατασκευαστής αεροσκαφών Dornier δεν κρίνεται γι’ αυτό, αλλά η επιχείρησή του δεν πηγαίνει καλά. Πράγματι, το εργοστάσιό του κοντά στη λίμνη Κωνσταντίας έχει καταστραφεί. Έτσι, η Dornier θα εγκατασταθεί στην Ελβετία, στην πόλη Zug. Πράγματι, ήταν απαγορευμένο στη Γερμανία, για κάποιο διάστημα μετά τον πόλεμο, να κατασκευάζει αεροναυτική. Παράλληλα με το εργοστάσιό του στην Ελβετία, κατασκευάζει τα αεροσκάφη του στην Ισπανία. Όταν αυτή η απαγόρευση αρθεί, εγκαθιστά ξανά ένα εργοστάσιο στο Lindau (Γερμανία).
Μόνο από το 1956 η Dornier ανακάμπτει τελικά με την διαδοχική κατασκευή των αεροσκαφών Do 27, Do 28 και Do 31.
Το 1962, σε ηλικία 78 ετών, ο Claudius Dornier παραδίδει την επιχείρησή του στους γιους του και αποσύρεται από τα καθήκοντά του. Η επιχείρηση Dornier συνεχίζει να λειτουργεί και αναπτύσσει στη συνέχεια ένα αεροπλάνο επιβατών με έλικες, το Dornier 228 καθώς και το Dornier 328. Και τα δύο είναι αεροσκάφη μικρών αποστάσεων.
Το 1985, η οικογενειακή αεροναυτική επιχείρηση Dornier εξαγοράζεται από τον κατασκευαστή αυτοκινήτων Daimler Benz. Στη συνέχεια, το 1996, η Dornier πωλείται στην Fairchild, έναν αμερικανικό κατασκευαστή αεροναυτικής. Είναι η παρακμή της εταιρείας Dornier και της κατασκευής αεροσκαφών, η οποία είχε την φιλοδοξία να προσγειώσει τα αεροσκάφη της σε διασυνοριακές πτήσεις, μετά από υπερβολικά κόστη και ανεκπλήρωτα σχέδια όπως τύποι αεροπλάνων, η εταιρεία κηρύσσει πτώχευση το 2002. Κλείνει οριστικά τις πόρτες της και σηματοδοτεί το τέλος της ιστορίας του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier.
Τα κύρια αεροσκάφη του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier
Το Dornier 328 : Αυτό το μοντέλο αεροπλάνου είναι ένα διπλό κινητήρα με αντιδραστήρες που ειδικεύεται στη μεταφορά περιφερειακών επιβατών και σε σύντομες συνδέσεις. Δεν υπάρχει μακρινό αεροπλάνο στη Dornier. Μετά από πολλά αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν για τον στρατό αλλά και υδροπλάνα, η Dornier επιθυμούσε να διαφοροποιήσει την προσφορά της. Έτσι γεννήθηκε το Dornier 328, περιφερειακό αεροπλάνο που διαθέτει 33 θέσεις για επιβάτες, συν τα μέλη του πληρώματος σε μια ευρύχωρη καμπίνα. Αυτό πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1998 και πιστοποιήθηκε τον επόμενο χρόνο. Μέχρι σήμερα, υπάρχουν περίπου εκατό αντίτυπα του Dornier 328 σε υπηρεσία. Είναι το μοντέλο που πλησιάζει περισσότερο σε ένα αεροπλάνο επιχειρήσεων.
Η εσωτερική καμπίνα έχει ύψος 1,87μ, που επιτρέπει στην πλειονότητα των επιβατών να αισθάνονται άνετα και όχι περιορισμένα μέσα στο αεροσκάφος. Αυτό το περιφερειακό αεροπλάνο διαθέτει πλήρεις υπηρεσίες στο εσωτερικό του, συμπεριλαμβανομένων των τουαλετών και μιας καλά εξοπλισμένης κουζίνας.
Dornier 328 – Πηγή Φωτογραφίας: Commons Wikimedia (KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA)
Το Dornier 228 : Κατασκευασμένο από τη δεκαετία του ’80, το Dornier 228 προηγείται του Dornier 328. Είναι ένα περιφερειακό αεροπλάνο ικανό να μεταφέρει 16 επιβάτες, αλλά και να εκτελεί πτήσεις φορτίου για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Όπως και το Do 328, αυτό το περιφερειακό αεροπλάνο είναι ιδανικό και αποδοτικό για σύντομες αποστάσεις. Πράγματι, η εμβέλειά του είναι 1800 χλμ. Αυτό το αεροπλάνο έχει επαινεθεί και αναγνωριστεί για την αντοχή του και την ικανότητά του να πετά σε δύσκολες συνθήκες. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να προσγειώνεται σε μικρές και μερικές φορές ελάχιστα εκμεταλλεύσιμες πίστες. Αυτό του έχει προσφέρει το παρατσούκλι “φορτηγό του αέρα”.
Dornier 228 – Πηγή Φωτογραφίας: Commons Wikimedia
Στην AEROAFFAIRES, οι ειδικοί μας στην ιδιωτική αεροπορία είναι διαθέσιμοι 7 ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες το 24ωρο και απαντούν σε όλα τα αιτήματά σας για ναυλώσεις. Επικοινωνήστε μαζί μας στο +33 (0) 1 44 09 91 82, ή συμπληρώστε απευθείας την φόρμα προσφοράς online.