“
Η Dornier είναι ένας κατασκευαστής αεροναυτικής Γερμανός, ο οποίος ιδρύθηκε από τον ειδικό και μηχανικό αεροναυτικής Claudius Dornier. Η συγκεκριμένη αεροναυτική εταιρεία ιδρύθηκε κατά την περίοδο μεταξύ των δύο πολέμων το 1922 και έκλεισε το 2002. Αφήνει πίσω της μια όμορφη ιστορία και επιτεύγματα στον κόσμο της αεροπορίας. Η Dornier διακρίθηκε ιδιαίτερα για τη δημιουργία αεροπλάνων με προώθηση (τουρμποπροπellers, τουρμποjet). Αυτά τα κύρια μοντέλα αεροπλάνων είναι κυρίως το Dornier 328 ή το Dornier 228. Άμεση απογείωση και έρευνα για αυτή την πρώην γερμανική εταιρεία που ειδικεύεται στην αεροπορία.
Η ιστορία του Claudius Dornier, ιδρυτή του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier
Κάθε όμορφη ιστορία αρχίζει με έναν κύριο πρωταγωνιστή. Αυτός είναι ο Claudius (ή Claude) Dornier. Ο C.Dornier γεννιέται στις 14 Μαΐου 1884 στη Γερμανία στην πόλη Kempten, Νοτιοδυτικά της περιοχής της Βαυαρίας. Η οικογένειά του είναι γαλλικής καταγωγής, πιο συγκεκριμένα από την πόλη Arçon στην περιοχή Bourgogne Franche-Comté. Οι γονείς του C.Dornier: Dauphin-Désiré Dornier και Mathilde Buck, μετακόμισαν στη Γερμανία μετά τον γάμο τους.
Ο CEO, Claudius Dornier, υπήρξε πάντοτε λάτρης των τομέων αεροναυτικής και αεροδιαστημικής. Το 1907, ο 23χρονος άντρας αποφοίτησε ως μηχανικός από το τεχνικό πανεπιστήμιο του Μονάχου. Διαθέτοντας γαλλική υπηκοότητα από τους γονείς του, αλλά έχοντας ζήσει αποκλειστικά στη Γερμανία, ο C.Dornier πολιτογραφήθηκε Γερμανός το 1913. Διατηρεί ωστόσο την γαλλική του υπηκοότητα. Ξεκινά τότε να εργάζεται στον τομέα της μηχανολογίας στην πόλη Karlsruhe. Μετά από την επιτυχημένη του εμπειρία στην αεροναυτική εταιρεία Zeppelin, ο C.Dornier αρχίζει πολλές έρευνες. Από τη μία πλευρά, μελετά, κάπως όπως ρουτίνες, τον σχεδιασμό καθώς και την αντοχή ορισμένων ελαφρών μετάλλων. Σκοπός του είναι να καινοτομήσει στον τομέα των αεροσκαφών, είτε πρόκειται για αεροπλάνα είτε για υδροπλάνα.
Το 1922 δημιουργείται το Dornier Wal, ένα υδροπλάνο. Η ονομασία Wal προέρχεται από τη γερμανική λέξη για τη φάλαινα και αναφέρεται στην εμφάνιση αυτών των αεροπλάνων.
Θα κατασκευάσει στη συνέχεια τύπους αεροπλάνων με προώθηση με έλικες με ευφυή εγκατάσταση. Είναι η αρχή του στόλου αεροσκαφών της αεροπορικής εταιρείας. Ο C.Dornier ρυθμίζει ένα σύστημα με έλικες μπροστά καθώς και πίσω από τον κινητήρα. Αυτό επιφέρει έλξη μπροστά και ώθηση πίσω και επιτρέπει έτσι κέρδος στη манευτικότητα των αεροπλάνων. Αυτός ο τρόπος κινητοποίησης τον καθιστά σημείο αναφοράς στον τομέα αυτό.
Ο C.Dornier κάνει καριέρα στην αεροναυτική και κατασκευάζει πολλά αεροπλάνα, από τη μελέτη των υλικών μέχρι την τελική συναρμολόγηση. Πεθαίνει το 1969 στην Ελβετία. Είχε 4 παιδιά, ανάμεσά τους τον Peter Dornier, ο οποίος θα αναλάβει τη θέση του στην επιχείρηση μέχρι το 2002 (χρόνος που σηματοδοτεί τόσο τον θάνατο του Π. Dornier όσο και την παύση της βιομηχανίας Dornier).
Η ιστορία του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier
Οι αρχές του κατασκευαστή Dornier κατά την διάρκεια του μεταξύ δύο πολέμων
Όπως είδαμε με την ιστορία του ιδρυτή του, Claudius Dornier, η εταιρεία ιδρύθηκε το 1922 κατά την περίοδο μεταξύ των δύο πολέμων. Τα πρώτα υδροπλάνα Dornier Wal κατασκευάστηκαν αρχικά στην Ιταλία στη παραλιακή πόλη Marina di Pisa. Γιατί η Ιταλία; Διότι η Dornier έπρεπε να ανταπεξέλθει τους περιορισμούς που ορίστηκαν από τη Συνθήκη των Βερσαλιών για την κατασκευή αεροπλάνων. Αυτά τα υδροπλάνα θα εξαχθούν σε όλο τον κόσμο.
Είναι κατά την περίοδο μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων που η Dornier πραγματικά βλέπει την άνθηση της αεροναυτικής της εταιρείας. Πράγματι, τα αεροπλάνα Dornier πραγματοποιούν την πρώτη τους πτήση δοκιμής, ιδίως τα υδροπλάνα με ύψος, τα οποία είναι ιδανικά και πολύ χρησιμοποιούνται για τη διασφάλιση συνδέσεων και για intercontinental, αλλά κυρίως διαχρονικές πτήσεις. Πράγματι, είναι τα Dornier (Do) Wal καθώς και οι διάδοχοί τους Do 18 και Do 26 που άνοιξαν τις πρώτες γραμμές για τη μεταφορά επιβατών, επιτρέποντας τη διάσχιση του Ατλαντικού Ωκεανού. Επίσης, πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Dornier είχε κατασκευάσει το μεγαλύτερο αεροπλάνο της περιόδου μεταξύ των δύο πολέμων, το Do X. Είναι ένα αεροπλάνο εξοπλισμένο με όχι λιγότερους από 12 κινητήρες έλικες τοποθετημένους ανά δύο. Αυτό είχε το παρατσούκλι το πλοίο που πετά. Ο Claudius Dornier αναζητούσε στη συνέχεια τρόπους για να βελτιώσει την αεροδυναμική αυτών των αεροπλάνων. Για παράδειγμα, στο μοντέλο Do 26, εγκαθίστανται ανακλινόμενοι πλωτήρες κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι οποίοι αναπτύσσονται πριν από την προσγείωση, τελικά η εκτροπή, διότι αυτά τα αεροπλάνα προσγειώνονται στο νερό! Αυτή η πρόοδος βελτιώνει την οδήγηση στον αέρα αυτών των τεράστιων αεροπλάνων.
Ο κατασκευαστής αεροναυτικής Dornier κατά την διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου
Στην αρχή του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, τα αεροσκάφη μοντέλου Do 26 καθώς και τα Do 18 είναι εξοπλισμένα με όπλα. Χρησιμοποιούνται από τη Luftwaffe, τον αεροπορικό στρατό της Γερμανίας από το 1939. Αυτά τα υδροπλάνα θα επιτρέψουν να γίνει αναγνώριση, ιδίως στη Βόρεια Θάλασσα. Το μοντέλο Do 24 είναι ένα τριών κινητήρων που κατασκευάστηκε μερικά χρόνια πριν από την αρχή του πολέμου. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1937. Ο γερμανικός αεροπορικός στρατός θα παραγγείλει τουλάχιστον 217. Αυτός ο τύπος αεροσκάφους γίνεται τότε ένας από τους πιο σημαντικούς αυτής της περιόδου, και εκτελεί συγκεκριμένες αποστολές διάσωσης στη θάλασσα. Μετά τον πόλεμο, το μοντέλο Do 24 ενσωματώνεται στο Γαλλικό Ναυτικό. Επίσης, η Dornier κυκλοφορεί τα Do 17, ένα στρατιωτικό αεροπλάνο που ονομάζεται το “πετώντας μολύβι” λόγω της λεπτότητας του fuselage του.
Στη συνέχεια, στο τέλος του πολέμου, κατασκευάζεται το Dornier 335, πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση το 1943. Είναι ένα διπλού κινητήρα που τότε θεωρείται το πιο γρήγορο αεροπλάνο στην κατηγορία του, με ταχύτητα 765 χλμ/ώρα. Καιρικές συνθήκες της εποχής, είναι με αυτό το αεροπλάνο που εγκαθίσταται το καθιστικό εκτίναξης.
Η ιστορία της Dornier μετά τον πόλεμο
Κατά τη διάρκεια του πολέμου, ο κολοσσός της αεροναυτικής Dornier ήταν μια αεροναυτική βιομηχανία που κατασκεύαζε αεροπλάνα για τον πόλεμο, και έτσι παραγωγές όπλων. Στη Γερμανία μετά τον πόλεμο, εκτελείται μια αποναζίωση, ο κατασκευαστής αεροπλάνων Dornier δεν καταδικάζεται γι’ αυτό, αλλά η εταιρεία του έρχεται σε δύσκολη κατάσταση. Πράγματι, το εργοστάσιό του κοντά στη λίμνη Κωνστάντσα έχει καταστραφεί. Ο Dornier θα εγκατασταθεί στην Ελβετία στην πόλη Zug. Στην πραγματικότητα, απαγορευόταν στη Γερμανία, για κάποιο διάστημα μετά τον πόλεμο, να διεξάγει αεροναυτική κατασκευή. Παράλληλα με το εργοστάσιό του στην Ελβετία, παραγγέλνει τις συσκευές του στην Ισπανία. Όταν αυτή η απαγόρευση αρθεί, εγκαθιστά ξανά ένα εργοστάσιο στο Lindau (Γερμανία).
Μόνο από το 1956, ο Dornier αρχίζει τελικά να ανακάμπτει με την συνεχόμενη κατασκευή των αεροσκαφών Do 27, Do 28 και Do 31.
Το 1962, σε ηλικία 78 ετών, ο Claudius Dornier παραδίδει την επιχείρηση στους γιους του και αποσύρεται από τα καθήκοντά του. Η Dornier συνεχίζει να λειτουργεί και στη συνέχεια αναπτύσσει ένα αεροπλάνο propeller το Dornier 228 καθώς και το Dornier 328. Αυτά είναι και τα δύο αεροπλάνα κοντινών αποστάσεων.
Το 1985, η οικογενειακή αεροναυτική επιχείρηση Dornier εξαγοράζεται από τον κατασκευαστή αυτοκινήτων Daimler Benz. Στη συνέχεια το 1996, η Dornier πωλείται στην Fairchild, μια αμερικανική κατασκευάστρια αεροναυτικής. Είναι η αρχή της πτώσης της Dornier και της κατασκευής αεροπλάνων, που είχε την φιλοδοξία να σημειώσει τις πτήσεις της σε διαπολιτικό επίπεδο μετά από υπερβολικό κόστος και ανεκπλήρωτα σχέδια, όπως είναι οι τύποι αεροπλάνων, η εταιρεία πηγαίνει σε πτώχευση το 2002. Κλείνει οριστικά τις πόρτες της και σφραγίζει το τέλος της ιστορίας του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier.
Τα κύρια αεροπλάνα του κατασκευαστή αεροναυτικής Dornier
- Το Dornier 328 : Αυτό το μοντέλο αεροπλάνου είναι ένα διπλού κινητήρα με τζετροκινητήρες, εξειδικευμένο στη μεταφορά περιφερειακών και σύντομων αποστάσεων. Δεν υπάρχει αεροπλάνο μεγάλης απόστασης στη Dornier. Μετά από πολλά αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν για τον στρατό, αλλά και υδροπλάνα, η Dornier επιθυμούσε να διαφοροποιήσει την προσφορά της. Γεννήθηκε τότε το Dornier 328, περιφερειακό αεροσκάφος που διαθέτει 33 θέσεις για επιβάτες, συν τους μέλη του πληρώματος σε ένα ευρύχωρο θάλαμο. Αυτό πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1998, και στη συνέχεια πιστοποιήθηκε την επόμενη χρονιά. Μέχρι σήμερα, υπάρχουν περίπου εκατό αντίτυπα του Dornier 328 σε υπηρεσία. Είναι το μοντέλο που πλησιάζει περισσότερο σε ένα αεροπλάνο επιχειρήσεων.
Το εσωτερικό του θαλάμου έχει ύψος 1,87μ, έτσι επιτρέπει στην πλειονότητα αυτών των επιβατών να αισθάνονται καλά και όχι στενά μέσα στο αεροσκάφος. Αυτό το περιφερειακό αεροπλάνο διαθέτει πλήρεις υπηρεσίες στα πεδία του, συμπεριλαμβανομένων των τουαλετών καθώς και μιας καλά εξοπλισμένης γωνίας κουζίνας.
- Το Dornier 228 : Κατασκευασμένο από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, το Dornier 228 προηγείται του Dornier 328. Είναι ένα περιφερειακό αεροπλάνο ικανό να μεταφέρει 16 επιβάτες, αλλά και να εκτελεί πτήσεις μεταφορικών φορτίων. Όπως και το Do 328, αυτό το περιφερειακό αεροπλάνο είναι ιδανικό και οικονομικό για σύντομες αποστάσεις. Πράγματι, η εμβέλειά του είναι 1800 χλμ. Αυτό το αεροπλάνο έχει αναγνωριστεί για την ανθεκτικότητα και την αποτελεσματικότητά του να αναπτύσσεται σε συνθήκες δύσκολες. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να προσγειώνεται σε σύντομες και μερικές φορές ανεκμετάλλευτες πίστες. Αυτό του έχει αποδώσει και το παρατσούκλι “φορτηγό του αέρα”.
Dornier 228 – Πηγή Φωτό : Commons Wikimedia
Στην AEROAFFAIRES, οι ειδικοί μας στην ιδιωτική αεροπορία είναι διαθέσιμοι 7 ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες το 24ωρο και απαντούν σε όλα τα αιτήματά σας για πτήσεις. Επικοινωνήστε μαζί μας στο +33 (0) 1 44 09 91 82, ή συμπληρώστε απευθείας την φόρμα προσφοράς online.
“