“Bombardier Η Aéronautique είναι ένας κατασκευαστής αεροναυτικής από τον Καναδά, που ιδρύθηκε από την ομάδα Bombardier.
Η εταιρεία Bombardier είναι γνωστή, σήμερα, για το ότι είναι ένας κατασκευαστής αεροναυτικής που ειδικεύεται στην κατασκευή ιδιωτικών τζετ και αεροπλάνων. MΑλλά αυτό δεν ήταν πάντα έτσι.
Αυτή η επιχείρηση είναι μία από τους ηγέτες στην αγορά κατασκευής αεροπλάνων μαζί με την Airbus, Boeing, ή και την Embraer.
Θα σας πούμε περισσότερα για την ιστορία αυτού του κατασκευαστή αεροναυτικής, ο οποίος έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου σε διάφορες βιομηχανίες, καθώς και για τις αποστολές που εκπληρώνει η εταιρεία σήμερα.
Bombardier σήμερα:
Ορισμένα νούμερα:
Η Bombardier είναι ένας από τους ηγέτες της παγκόσμιας βιομηχανίας αεροναυτικής. Αυτός ο κατασκευαστής διαθέτει 4.900 αεροπλάνα στον παγκόσμιο στόλο του και 1.200 τεχνικούς που εργάζονται, σε όλο τον κόσμο, για την κατασκευή και τη σωστή συντήρηση των αεροπλάνων Bombardier.
Ο αμερικανικός γίγαντας είναι παρών σε περισσότερες από 12 χώρες, με τουλάχιστον 13.810 υπαλλήλους, το 2021, που εργάζονται καθημερινά για την κατασκευή αποδοτικών ιδιωτικών τζετ.
Ένας κατασκευαστής αεροπλάνων ιδιωτικών τζετ που δεσμεύεται γύρω από ισχυρές αξίες:
Ο κατασκευαστής αεροπλάνων Bombardier έχει θέσει 5 ισχυρές αξίες, από την άφιξη του τρέχοντος CEO, Eric Martel, το 2020. Πρόκειται κυρίως για μια εταιρική κουλτούρα που ενώνεται γύρω από:
τους υπαλλήλους και τους πελάτες
την απόδοση
την αριστεία
την ομαδική εργασία
την αυθεντικότητα
Η Bombardier ευαισθητοποιημένη για τις περιβαλλοντικές δράσεις
Στο δρόμο προς την αποανθρακοποίηση!
Η Bombardier είναι μέλος της επιτροπής GAMA των μεγάλων κατασκευαστών αεροπλάνων (General Aviation Manufacturers Association) που σχετίζεται με το περιβάλλον.
Ο στόχος της είναι σαφής: να είναι ένας παράγοντας στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, και να περιορίσει τις εκπομπές που παράγονται από την αεροπορία γενικά.
Και για καλό λόγο, σε 5 χρόνια, έχει μειώσει κατά το ήμισυ την κατανάλωση μη ανανεώσιμου καυσίμου. Η εταιρεία Bombardier κάνει μετάβαση προς όλο και περισσότερα βιώσιμα καύσιμα.
Η Bombardier δίνει μεγάλη σημασία στην καινοτομία σε αεροπλάνα που καταναλώνουν όλο και λιγότερη ενέργεια. Η εταιρεία επανασχεδιάζει πολλά στοιχεία όπως η αεροδυναμική, αλλά και τη δημιουργία νέων κινητήρων.
Επιπλέον, για να ολοκληρώσει τα πράγματα και τους αγώνες που διεξάγει η Bombardier, αυτή υποστηρίζει πολλά έργα όπως η προστασία των δασών (στο Μεξικό για παράδειγμα). Ο στόχος είναι να αγωνιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο κατά της ρύπανσης από αέρια του θερμοκηπίου.
Η ιστορία της Bombardier: από τις ρίζες της μεταφοράς στη Γη μέχρι την απογείωσή της
Οι ρίζες της Bombardier
Στις αρχές του 20ού αιώνα, το 1907, ακριβώς, γεννιέται στο Valcourt (Κεμπέκ) ο Joseph-Armand Bombardier. Αυτός ο ιδιοφυής μηχανικός και επιχειρηματίας κατασκευάζει στην ηλικία των 15 ετών το πρώτο του χιονοκίνητο. Η επιθυμία του είναι σαφής: να διευκολύνει τη μετακίνηση των ανθρώπων ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών (εδώ, τα χιονισμένα τοπία του Καναδά). Και η επιθυμία του πραγματοποιείται.
Το 1937 : το χιονοκίνητό του επτά θέσεων (το B7) βλέπει το φως της ημέρας και σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Το 1959 : εκμεταλλευόμενος την επιτυχία του με το χιονοκίνητο, κυκλοφορεί εκείνη τη χρονιά τη διάσημη μοτοσικλέτα Ski-Doo.
Η αλλαγή κατεύθυνσης
Το 1966 : Ο Laurent Beaudoin γίνεται ο CEO της εταιρείας. Αυτή αρχίζει μια νέα εποχή. Η εταιρεία επιθυμεί να διαφοροποιηθεί και να επεκταθεί.
Το 1969 : Η Bombardier εισέρχεται στο χρηματιστήριο (μετοχές που διαπραγματεύονται στο Μόντρεαλ και το Τορόντο).
Δεκαετία του ’70: Η εταιρεία Bombardier (Μεταφορές) εισέρχεται στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και του τροχαίου υλικού όπως αυτοκίνητα για ιδιώτες, αλλά και για δημόσιες συγκοινωνίες όπως αυτοκίνητα του μετρό.
Η απογείωση της Bombardier
Από το 1986, με την αγορά της εταιρείας Canadair, ο κατασκευαστής Bombardier ανοίγει τελικά τον τομέα του στην αεροναυτική και την επιχειρηματική αεροπορία.
Θα αρχίσει τότε να καταλαμβάνει τον αεροπορικό χώρο και να αναπτύσσει αεροναυτικά προγράμματα για τη μεταφορά μέσω αέρα. Αγοράζει επίσης μικρούς αεροναυτικούς κατασκευαστές που βρίσκονται σε δυσκολία προκειμένου να τους επαναφέρει σε λειτουργία και να αυξήσει τα κέρδη. Αρχικά, την εταιρεία Short Brothers, στη συνέχεια την Learjet, αλλά και την Havilland Canada.
Η Bombardier συνεχίζει τις εργασίες των νέων της εταιρειών με το επιχειρηματικό αεροπλάνο. Ξεκινά τότε με τα επιχειρηματικά αεροπλάνα ευρείας ατράκτου (τα Challengers) και άλλα προγράμματα αεροπλάνων, καθώς και με την κατασκευή αμφίβιων αεροπλάνων Bombardier 415 (για την καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών) το 1994.
Τέλος, η ομάδα Bombardier ασχολείται με τα Learjets (με το ίδιο όνομα όπως η παλιά εταιρεία) και τα επιχειρηματικά αεροπλάνα που ονομάζονται Global, από το 1993.
Bombardier αεροπορία: οι αποστολές της στην αεροναυτική από το 1989 μέχρι σήμερα
Η επαναλειτουργία παλαιών εταιρειών
Από το 1989, η σειρά CJR (Canadair Regional Jet) ξεκινά. Πρόκειται για διπλά αεροπλάνα που κυμαίνονται από 50 έως 100 θέσεις ανάλογα με τα μοντέλα. Αυτά τα αεροσκάφη είναι ειδικευμένα σε περιφερειακές πτήσεις. Σήμερα, είναι τα αγαπημένα αεροπλάνα για αυτούς τους τύπους πτήσεων.
Επιπλέον, ορισμένα από αυτά τα CJR τροποποιούνται στη συνέχεια σε αεροπλάνα φορτίου για να επιτρέπουν τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Στη συνέχεια, μια άλλη εμβληματική σειρά αεροπλάνων Bombardier βλέπει το φως της ημέρας: η σειρά αεροπλάνων Learjet. Από τη δεκαετία του ’90, επαναστατούν και βελτιώνουν αυτά τα διάσημα ιδιωτικά τζετ για να τα κάνουν κοσμήματα σχεδίασης. Συνδυασμένα με χαμηλό κόστος λειτουργίας, αυτά τα επιχειρηματικά τζετ προσφέρουν περισσότερες βελτιώσεις όπως:
τον εκσυγχρονισμό της καμπίνας
μια αύξηση των επιδόσεων του αεροσκάφους.
Προκλήσεις προς αντιμετώπιση
Πολλές προκλήσεις περιμένουν τις ομάδες του καναδικού κατασκευαστή.
Το 1992, μετά την απόκτηση του βρετανικού κατασκευαστή Havilland (που ανήκει στην Boeing), η Bombardier ξεκινά με τα αεροπλάνα 50 θέσεων διπλών κινητήρων και διπλών τουρμπίνων. Είναι ο μόνος που ασχολείται με αυτόν τον τύπο περιφερειακών αεροπλάνων.
Λίγο αργότερα, επιτυγχάνεται μια νέα επιτυχία: η Bombardier καταφέρνει να μειώσει σημαντικά τη θορυβώδη ρύπανση ενός διπλού τουρμπίνου.
Αυτό θα της δώσει το όνομα “Q Series”; το Q σημαίνει “quiet” για ήσυχο.
Το επεισόδιο των C-Series
Οι C-Series είναι εμπορικά αεροπλάνα της δημιουργίας των οποίων η ανακοίνωση έγινε το 2008. Αυτά τα αεροπλάνα έχουν γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα τα πιο εξελιγμένα αεροσκάφη της εμπορικής αεροπορίας.
Μετά από μερικά χρόνια μελετών και δημιουργίας, το πρώτο C-Series πραγματοποιεί την πρώτη του πτήση το 2013. Πολλές παραγγελίες αεροπλάνων αναμένονται από τις αεροπορικές εταιρείες. Αυτό ισχύει για τη γερμανική εταιρεία Lufthansa, η οποία θα παραγγείλει περίπου εξήντα αεροπλάνα (με εκτίμηση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων).
Η Bombardier συνεργάζεται, λίγο αργότερα, το 2017, με την εταιρεία Airbus για να προωθήσει τη σειρά C-Series. Δυστυχώς, ο κατασκευαστής Bombardier θα αναγκαστεί να αποσυρθεί από το έργο λόγω έλλειψης πόρων.
Η ανασυγκρότηση της Bombardier: μια επώδυνη ιστορία
Ακόμα κι αν μπορούσατε να δείτε την Bombardier σε αεροπορικές εκθέσεις, η εταιρεία θα γινόταν λιγότερο παρούσα στον αέρα.
Μέχρι το 2020 και για 5 χρόνια, η καναδική εταιρεία εισήλθε σε ένα σχέδιο ανασυγκρότησης. Πράγματι, τα χρέη του κατασκευαστή έχουν συσσωρευτεί και προκειμένου να διατηρηθεί η εταιρεία και να της εξασφαλιστεί ένα μέλλον, πρέπει να αποσυρθεί από ορισμένα έργα και να ξεχάσει τις παραδόσεις μεγάλων παραγγελιών. Γι’ αυτό, ακόμη και με την επιτυχία της σειράς C-Series, η Bombardier αναγκάστηκε να παραιτηθεί από τη συνέχιση του έργου.
Επίσης, ο τομέας Bombardier Transport πωλείται στην Alstom τον Φεβρουάριο του 2020. Αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να μειώσει σημαντικά το χρέος της.
Το 2020, ο CEO της βιομηχανίας αλλάζει και ο Éric Martel αναλαμβάνει τη διεύθυνση της εταιρείας. Η Bombardier στοχεύει τη δραστηριότητά της, όπως και άλλοι κατασκευαστές αεροπλάνων, αποκλειστικά σε επιχειρηματικά αεροπλάνα.
Γυρίζει μια σελίδα, ανοίγει μια άλλη και αυτή έχει ήδη εκθέσει σημαντικές καινοτομίες για τον αεροδιαστημικό τομέα.
Στρατηγικές και δράσεις της Bombardier σήμερα
Η Bombardier έχει στόχο να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης της βιομηχανίας: μέσω των επιδόσεών της, μέσω της αξίας που προσφέρει στους πελάτες και τους μετόχους της, και μέσω της επιχειρησιακής της αριστείας. Με λίγα λόγια, ο στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις εξαιρετικές επιδόσεις των προϊόντων μας και των ταλαντούχων υπαλλήλων μας σε ολόκληρη την επιχείρησή μας.Éric Martel, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Bombardier.
Ορισμένα νούμερα για τον τομέα των ιδιωτικών τζετ Bombardier
Από λιγότερο από δύο χρόνια, η Bombardier έχει αποφασίσει να αφιερωθεί αποκλειστικά στην επιχειρηματική αεροπορία.
Θα έχετε σίγουρα την ευκαιρία να δείτε τα αεροπλάνα τους να περνούν πάνω από τις πίστες του Παρισιού, κατά τη διάρκεια της έκθεσης του Bourget.
Η πρόκληση είναι επιτυχής, όπως μπορεί να διαπιστωθεί με αυτά τα λίγα νούμερα.
142, είναι ο αριθμός των τζετ που η Bombardier έχει παραδώσει το 2020.
452 εκατομμύρια δολάρια, αυτό αντιπροσωπεύει την μεγαλύτερη παραγγελία αεροπλάνων το 2021, με περίπου δέκα τζετ προς παράδοση.
Οι 3 οικογένειες επιχειρηματικών τζετ
Η εστίαση στο ουσιώδες είναι αυτό που επιθυμεί η Bombardier με τα αεροναυτικά της εξοπλιστικά. Και για καλό λόγο, με σχεδόν 4.900 αεροσκάφη σε κυκλοφορία, αυτός ο κατασκευαστής είναι ένας αναπόσπαστος ηγέτης στη σχεδίαση ιδιωτικών αεροπλάνων της οποίας η φήμη είναι ήδη καθιερωμένη.
Λειτουργούν σε πολλές κατηγορίες ιδιωτικών τζετ: Learjet, Challenger και Global.
Η σειρά Global προσφέρει τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά αεροπλάνα του στόλου των αεροναυτικών συσκευών.
Το Global 7500 είναι άλλωστε το μεγαλύτερο σε κυκλοφορία μέχρι σήμερα με μία από τις μεγαλύτερες αυτονομίες πτήσης. Περιλαμβάνοντας πολλούς χώρους μέσα σε ένα και μόνο αεροπλάνο, θα νιώσετε ξεκούραστοι ακόμα και για μια πτήση μεγάλων αποστάσεων.
Ο στόλος αεροπλάνων Challengers, είναι τα πιο πωληθέντα τζετ της Bombardier.
Αυτά είναι συνδυασμένα με καινοτομίες και τεχνολογίες όπως το τελευταίο τους μοντέλο, το Challenger 3500. Αυτό αναμένεται να απογειωθεί το 2022 και παρουσιάζει απίστευτα χαρακτηριστικά.
Τέλος, το Learjet 75 Liberty συνδυάζει άνεση ταξιδιού ενώ πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας του τομέα αεροναυτικής. Αυτό το καθιστά ένα τζετ απαραίτητο στην αγορά.
Οι διάφορες τοποθεσίες της Bombardier
Όταν μιλάμε για τζετ που πρέπει να παραδοθούν, μιλάμε σίγουρα για εργοστάσια με υψηλές ταχύτητες παραγωγής.
Η καναδική εταιρεία έχει την έδρα της στο Μόντρεαλ. Τα κύρια εργοστάσια των διαφόρων αεροπλάνων Bombardier βρίσκονται στο Κεμπέκ. Είναι συνολικά 4, εκ των οποίων τα 2 κύρια είναι:
Για παράδειγμα, το εργοστάσιο που εκτελεί την τελική συναρμολόγηση των C-Series στο Mirabel, στο Κεμπέκ.
Το εργοστάσιο του Saint-Laurent (Κεμπέκ), κατασκευάζει ορισμένα εξαρτήματα των επιχειρηματικών τζετ.
Άλλα εργοστάσια συμπληρώνουν την οικογένεια και εργάζονται σε συγκεκριμένα μέρη και κομμάτια του αεροπλάνου όπως τα φτερά ή το αεροδυναμικό περίβλημα για παράδειγμα. Αλλά και για αεροναυτική συντήρηση ή ακόμα και για την παρακολούθηση πελατών. Αυτές οι τοποθεσίες επεκτείνονται διεθνώς, σε περισσότερες από δέκα χώρες.
Στην AEROAFFAIRES, είμαστε ενθουσιασμένοι να συνεργαζόμαστε και να σας προσφέρουμε ιδιωτικά τζετ Bombardier. Για περισσότερες πληροφορίες και για να κάνετε κράτηση της πτήσης σας, συμπληρώστε την online προσφορά ή επικοινωνήστε μαζί μας στο +33(0)1 44 09 91 82.”