Οι επιχειρηματικές αερομεταφορές βρίσκονται στο επίκεντρο μιας διαμάχης και είναι επίσης μια ευκαιρία να ανοίξει η συζήτηση που ξεκίνησε ο Julien Bayou και ανέλαβε ο υπουργός μεταφορών Clément Beaune. Σε μια εποχή που η κυβέρνηση ξεκινά μια εκστρατεία μεταξύ των Γάλλων για μεγαλύτερη ενεργειακή νηφαλιότητα, είναι θεμιτό να δείξουμε με το δάχτυλο την υπερβολική χρήση ιδιωτικών τζετ από ορισμένες διασημότητες (1% της πραγματικής χρήσης των επαγγελματικών τζετ που προσελκύει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης).

Θα πρέπει να απαγορευτεί ή να ρυθμιστεί η χρήση ιδιωτικών τζετ
Στο AEROAFFAIRES, θα θέλαμε να συνεισφέρουμε τις απόψεις μας, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές μας ευθύνες. Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να κινητοποιηθεί πλήρως ο κλάδος μας σε αυτά τα θέματα.
Στο 99% των περιπτώσεων, η επαγγελματική αεροπορία είναι μια εξειδικευμένη λύση μεταφοράς που επιτρέπει σε ανθρώπους να συναντηθούν, ελαχιστοποιώντας τους χρονικούς περιορισμούς. Απευθύνεται κυρίως σε διευθυντές εταιρειών ή τεχνικούς που αντιμετωπίζουν περιορισμούς χρόνου ήπροσβασιμότητας.
Με τον τρόπο αυτό, η επιχειρηματική αεροπορία συνδέει πολλές μικρές ευρωπαϊκές πόλεις και τοπικά αεροδρόμια, βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη την Ευρώπη (1400 αεροδρόμια στην Ευρώπη).
Η επιχειρηματική αεροπορία καλύπτει επίσης τις ειδικές ανάγκες των δημόσιων υπηρεσιών: πυρκαγιά, διάσωση και ιατρική εκκένωση.
Ο τομέας της επαγγελματικής αεροπορίας στη Γαλλία παράγει το 0,001% των παγκόσμιων εκπομπών.
Στη Γαλλία, το 80% της χρήσης των ιδιωτικών αεροσκαφών γίνεται για επαγγελματικούς σκοπούς και το 20% για αεροπορικές μεταφορές εμπορευμάτων και αναψυχής, καθώς και για κυβερνητικές απαιτήσεις ή πτήσεις υγείας (πηγή EBAA).
Το 2021, η κατανομή της επαγγελματικής αεροπορίας στη Γαλλία θα είναι :
- το50,3% της δραστηριότητας της επαγγελματικής αεροπορίας στη Γαλλία είναι εμπορική.
- το31,8% της δραστηριότητας της επιχειρηματικής αεροπορίας στη Γαλλία είναι μη εμπορική.
- το10,2% της δραστηριότητας της επαγγελματικής αεροπορίας στη Γαλλία είναι στρατιωτική/κυβερνητική.
- το7,7% της δραστηριότητας της επαγγελματικής αεροπορίας στη Γαλλία είναι ιατρικό/ειδικό.
Τέλος, το 80% των δρομολογίων που εκτελούνται από τον τομέα μας δεν εξυπηρετούνται από παραδοσιακά μέσα όπως ο σιδηρόδρομος ή οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες.
Η επιχειρηματική αεροπορία αποτελεί επίσης ναυαρχίδα της γαλλικής βιομηχανίας. Εισφέρει 32 δισεκατομμύρια ευρώ στην οικονομία μας κάθε χρόνο (πηγή GIFAS) και δημιουργεί περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας (500.000 θέσεις εργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο).
Η Γαλλία είναι μια ατμομηχανή στον κλάδο της αεροναυπηγικής, που εκπροσωπείται κυρίως από τις ιστοσελίδες Dassault Aviation, Daher και Airbus. Οι εταιρείες αυτές, καθώς και κατασκευαστές κινητήρων όπως η Safran και αεροπορικές εταιρείες, αγωνίζονται να παραμείνουν υπό γαλλική σημαία. VALLJET SDAviation, ASTONJET, Get1Jet, Chalair Aviation και υποδομές αεροδρομίων όπως οι Aviapartner, Jetex, ExecuJet Aviation Group, Edeis, VINCI Airports και Groupe ADP μαρτυρούν αυτή τη δυναμική.
Ο τομέας μας πρέπει να συμμετάσχει στη συζήτηση.
Δεν πρέπει να εμπλακούμε σε λάθος συζήτηση. Δεν τίθεται θέμα νομιμοποίησης της ευθύνης μας με στοιχεία και αριθμούς, αλλά πρέπει να ανοίξουμε τη συζήτηση και να βρούμε λύσεις και απαντήσεις. Για παράδειγμα, δεν θα έπρεπε να επιταχύνουμε το καινοτομία για να μειώσουμε γρήγορα τις οικολογικές επιπτώσεις όλων των ταξιδιών με ιδιωτικά τζετ
Η Γαλλία πρέπει να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα γαλλικά αεροπορικά έργα, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση για την καθαρή αεροπορία, ώστε να ενθαρρύνει τις επενδύσεις στα γαλλικά και ευρωπαϊκά μας έργα.
Μια σχετική νομοθετική πρόταση θα ήταν να καταστεί υποχρεωτικό το Εναλλακτικό καύσιμο με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 για τα ιδιωτικά αεροσκάφη μέχρι το 2030.
Ποιες είναι οι προοπτικές για την οικολογική μετάβαση της επαγγελματικής αεροπορίας

Τρέχουσες λύσεις για καθαρότερες αερομεταφορές
Λόγω του μικρότερου μεγέθους και βάρους τους, τα ιδιωτικά αεροσκάφη θα πρέπει να είναι τα πρώτα που θα επωφεληθούν από τις προσπάθειες έρευνας και τεχνολογίας. Αυτό θα καθιστούσε δυνατή την ανάπτυξη και την κυκλοφορία αεροσκαφών φιλικότερων προς το περιβάλλον (ηλεκτρική ενέργεια, υδρογόνο).
Επιπλέον, η λύση που είναι άμεσα διαθέσιμη τόσο για την επαγγελματική αεροπορία όσο και για τα αεροπλάνα είναι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο).
Το σύστημα αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά σχεδόν 80% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.
Δεδομένου ότι οι πελάτες της επαγγελματικής αεροπορίας είναι λιγότερο ευαίσθητοι στην τιμή, η λύση αυτή φαίνεται να είναι ο πιο προφανής και αποτελεσματικός τρόπος για να επέλθει ταχεία οικολογική μετάβαση στην επαγγελματική αεροπορία.
Η βιώσιμη αεροπορία του αύριο
Σήμερα, άνδρες και γυναίκες με πάθος για την αεροναυπηγική εργάζονται για την αεροπορία του αύριο, με πολλά υποσχόμενα σχέδια.
- Η ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων- η Axens με το συνεργατικό έργο BioTfueL®
- Η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των αεροσκαφών, με μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια έρευνας και καινοτομίας που επικεντρώνεται ταυτόχρονα στα αεροσκάφη, τις χρησιμοποιούμενες πηγές ενέργειας (υδρογόνο) και τις λειτουργίες, με στόχο την επίτευξη μιας τεχνολογικής επανάστασης- το υβριδικό ηλεκτρικό αεροσκάφος της VoltAero. Στα τέλη Μαρτίου, η γαλλική νεοφυής επιχείρηση AURA AERO παρουσίασε σχέδια για την κυκλοφορία ενός 100% ηλεκτρικού αεροσκάφους έως το 2026.
- Ιδιωτικά αεροσκάφη με υδρογόνο Beyond Aero με Eloa Guillotin και drones
- Σημαντικές επενδύσεις για την ανανέωση του στόλου
- Επιχειρησιακές διαδικασίες για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (eco-piloting)- OpenAirlines & Air France
- Βελτιστοποίηση των υποδομών και της αλυσίδας χειρισμού αεροσκαφών στο έδαφος. Aéroport de Lyon και Nantes AirFrance.
Για να επιτευχθεί αυτό, ωστόσο, η Γαλλία πρέπει να είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη αυτών των βιώσιμων τεχνολογιών καυσίμων και να δημιουργήσει γρήγορα μια πορεία ανάπτυξης.
Στο AEROAFFAIRES, πιστεύουμε ότι ο σεβασμός στο περιβάλλον είναι ένα σημαντικό ζήτημα, γι’ αυτό και σας προτείνουμε να επιλέξετε την επιλογή Sky CO2 στην πτήση σας για να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα. Για όλα τα αιτήματα τσάρτερ, επικοινωνήστε μαζί μας στο +33144099182, μέσω e-mail: [email protected] ή συμπληρώστε τη φόρμα απόσπασμα online. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό.