Πιθανόν να έχετε ήδη παρατηρήσει ότι τα αεροσκάφη κάνουν πολύ θόρυβο. Ανάλογα με το πού ζείτε στη Γαλλία, το επίπεδο της εναέριας ηχορύπανσης ποικίλλει. Έτσι, θα νιώθετε περισσότερο ή λιγότερο ενοχλημένοι από το πέρασμα αυτών των μηχανών. Προφανώς, η περιοχή που επηρεάζεται περισσότερο στη Γαλλία είναι γύρω από το αεροδρόμιο Roissy Charles de Gaulle. Αυτή τη στιγμή είναι το μεγαλύτερο αεροπορικό συγκρότημα στη Γαλλία. Ενδεικτικά, πριν από την υγειονομική κρίση, στο αεροδρόμιο Roissy Charles de Gaulle καταγράφονταν σχεδόν 500.000 αναχωρήσεις προς τις 4 γωνιές του κόσμου. Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι το αεροδρόμιο λειτουργεί μέρα και νύχτα. Άλλα αεροδρόμια μπορεί να έχουν διαφορετικούς ρυθμούς, όπως συμβαίνει με το Lille-Lesquin, το οποίο ξεκινά τις πτήσεις του στις 6 το πρωί και κλείνει γύρω στα μεσάνυχτα.
Ποια είναι λοιπόν η πραγματική κατάσταση του θορύβου της εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία
Μέτρηση της ηχορύπανσης
Πώς μετράται η ατμοσφαιρική ηχορύπανση
Όταν θέλετε να νοικιάσετε ή να αγοράσετε ένα ακίνητο, πρέπει να συμπληρώσετε τη δήλωση αερόφερτου θορύβου ή την ENSA μέσω του σχεδίου έκθεσης σε θόρυβο (PEB). Το έντυπο αυτό αποτελεί μέρος της τεχνικής διάγνωσης του ακινήτου σας, την οποία πρέπει να συμπληρώσετε στον κυβερνητικό ιστότοπο service.gouv. Μπορείτε να δείτε το PEB σας στον ιστότοπο geoportail.gouv. Ο ιστότοπος παρέχει έναν χάρτη που δείχνει το επίπεδο της ατμοσφαιρικής ηχορύπανσης σε διάφορες αστικές περιοχές. Παραπέμπει στον πολεοδομικό κώδικα, άρθρο R112-3.
Πριν από την παρουσίαση των ζωνών, μερικές λέξεις λεξιλογίου:
- Lden (Day Evening Night) είναι το μέσο επίπεδο θορύβου για 24 ώρες. (Πηγή: data.gouv)
- Ο δείκτηςPI ή δείκτης θορύβου είναι πιο περίπλοκος για να κατανοηθεί. Μετράται με τη χρήση μιας λογαριθμικής συνάρτησης. Σε γενικές γραμμές, είναι ο δείκτης ενόχλησης από θόρυβο που χρησιμοποιείται στη Γαλλία. “Υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψη τα επίπεδα θορύβου που μετρήθηκαν κατά την ακουστική πιστοποίηση των αεροσκαφών, τη σύνθεση του στόλου που λειτουργεί στην πλατφόρμα και τις θεωρητικές τροχιές, διακρίνοντας : Νυχτερινές κινήσεις (10 μ.μ. – 6 π.μ.) και ημερήσιες κινήσεις (6 π.μ. – 10 μ.μ.)“. (Πηγή: Germain Gaston – Observatoire des Nuisances Aérienne -ONA)
Περιοχές που επηρεάζονται από τον θόρυβο της εναέριας κυκλοφορίας
Οι δείκτες αυτοί χρησιμοποιούνται για την ταξινόμηση 4 ζωνών γύρω από αεροδρόμια :
- Ζώνη Α: κόκκινη, ζώνη υψηλού θορύβου.
- Ζώνη Β: πορτοκαλί, ζώνη υψηλού θορύβου με εξωτερικό όριο μεταξύ Lden 65 και 62 ή ζώνη με τιμή IP μεταξύ 96 και 89.
- Ζώνη Γ: πράσινη, ζώνη μέτριου θορύβου μεταξύ του εξωτερικού ορίου της ζώνης Β ή IP=89 και ενός ορίου μεταξύ Lden 57 και 55 ή IP μεταξύ 84 και 72.
- Ζώνη Δ: μπλε, ζώνη θορύβου μεταξύ του εξωτερικού ορίου της ζώνης Γ και του ορίου που αντιστοιχεί σε Lden 50.
Σύμφωνα με τον όμιλο ADP, “ένα σημαντικό σύστημα παρακολούθησης έχει αναπτυχθεί γύρω από τα αεροδρόμια του Παρισιού”. χρησιμοποιούνται 44 σταθμοί μέτρησης για την καταγραφή του θορύβου των αεροσκαφών στις αστικές περιοχές. Τα αποτελέσματα αυτών των μετρήσεων δίνονται στην Αρχή Ελέγχου Οχλήσεων Αεροδρομίων (Acnusa) και στη Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (DGAC).
Υπάρχουν 600 αεροδρόμια στη Γαλλία. τα 170 από αυτά διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης του θορύβου της εναέριας κυκλοφορίας. Τα κυριότερα αεροδρόμια που παρακολουθούνται περιλαμβάνουν :
- Παρίσι Roissy Charles de Gaulle
- Παρίσι Orly
- Παρίσι Le Bourget
- Beauvais
Αντιμετώπιση της ηχορύπανσης
Οι επιπτώσεις της ηχορύπανσης στην υγεία
Ποιες είναι λοιπόν οι λύσεις για το συμβιβασμό της αεροπορικής δραστηριότητας, η οποία είναι τόσο σημαντική για τη γαλλική οικονομία, με την αστική ζωή
Το να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων που ζουν κοντά στα αεροδρόμια ευχάριστη σημαίνει επίσης ότι πρέπει να διατηρήσουμε την υγεία τους. Αν και όλοι γνωρίζουμε ότι ο θόρυβος επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου, στην πραγματικότητα έχει και άλλες επιπτώσεις.
- Κώφωση: η παρατεταμένη έκθεση σε δυνατό θόρυβο οδηγεί σε μείωση της ποιότητας της ακοής.
- Κακή ποιότητα ύπνου : Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η έκθεση σε θόρυβο, ιδίως τη νύχτα, είναι επιζήμια για τον ύπνο. Η έλλειψη ύπνου είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που οδηγούν σε προβλήματα υγείας και σε χειρότερη ποιότητα ζωής.
- Επιπτώσεις στον οργανισμό : Διάφορες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η έκθεση σε θόρυβο μπορεί να οδηγήσει σε καρδιαγγειακά και ενδοκρινικά προβλήματα.
Μηχανικές λύσεις για τη μείωση της ηχορύπανσης
Υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις για τη μείωση της ηχορύπανσης, ορισμένες από τις οποίες έχουν ήδη εφαρμοστεί.
Καθιέρωση απαγόρευσης κυκλοφορίας: η θέσπιση απαγόρευσης κυκλοφορίας σημαίνει ότι εξασφαλίζεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ειδικά τη νύχτα, η λύση αυτή είναι ιδανική. Με αυτόν τον τρόπο, δεν υπάρχει θόρυβος που να ενοχλεί τους κατοίκους γύρω από τα αεροδρόμια. Ωστόσο, η απαγόρευση κυκλοφορίας δεν είναι υποχρεωτική. Μόνο λίγα αεροδρόμια έχουν απαγόρευση κυκλοφορίας. Όπως το Orly, το οποίο κλείνει στις 11.30 μ.μ. και ανοίγει στις 6 π.μ., ή το Le Bourget, το οποίο κλείνει στις 10 μ.μ. για τα περισσότερα αεροσκάφη και ανοίγει στις 6 π.μ..
Το άλλο μέρος της λύσης θα προέλθει από την τεχνολογία. Πράγματι, όπως γνωρίζουμε, ο τομέας της αεροναυπηγικής αποτελεί πυλώνα της γαλλικής οικονομίας και έναν τομέα με ταλέντο στην καινοτομία. Η πρόκληση για το μέλλον είναι η μείωση της ηχορύπανσης που παράγεται από τα αεροσκάφη. Έχει ήδη σημειωθεί πρόοδος. Ο θόρυβος των αεροσκαφών είναι σήμερα κατά 20 ντεσιμπέλ χαμηλότερος από ό,τι ήταν πριν.
Σύμφωνα με το ONA (Observatoire des Nuisances Aériennes), απαιτούνται καινοτομίες στην αεροδυναμική και τον θόρυβο των κινητήρων. Ακόμη και αν η καινοτομία υπάρχει ήδη για τον κινητήρα, η αεροδυναμική είναι πιο πολύπλοκη. Τα σημερινά αεροσκάφη είναι πολύ μεγάλα και προκαλούν ακόμη περισσότερο θόρυβο κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Πολεοδομικές λύσεις
Εάν επηρεάζεστε από την ατμοσφαιρική ηχορύπανση, μπορεί να δικαιούστε βοήθεια για τη μόνωση της κατοικίας σας. Η βοήθεια έχει συσταθεί για τους ανθρώπους που πλήττονται από τα αεροδρόμια του Παρισιού. Για να δικαιούστε, πρέπει να είστε ιδιοκτήτης ή ιδιοκτήτης κατοικίας. Και πρέπει να βρίσκεστε εντός του PGS (σχέδιο όχλησης από θόρυβο). Ανάλογα με τη ζώνη στην οποία βρίσκεστε, μπορείτε στη συνέχεια να επωφεληθείτε από ένα συγκεκριμένο ποσό για ηχομόνωση. Μπορείτε επίσης να εγκαταστήσετε παράθυρα για να περιορίσετε τον εξωτερικό θόρυβο.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, ο αερόφερτος θόρυβος αποτελεί σημαντική ενόχληση γύρω από πολυσύχναστες περιοχές. Ακόμη και αν αυτή η ενόχληση μπορεί να οδηγήσει σε υποτίμηση της αξίας των ακινήτων στις περιοχές που επηρεάζονται, υπάρχουν λύσεις. Ο νόμος και η καινοτομία υλοποιούν συγκεκριμένα έργα βελτίωσης. Αφενός για να βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους πολίτες και αφετέρου για να βοηθήσουν τη συνέχιση της αεροπορικής αγοράς, χωρίς να ταλαιπωρούνται περισσότερο οι κάτοικοι της περιοχής.
Στη διεύθυνση AEROAFFAIRES νοιαζόμαστε για την άνεσή σας και τις απαιτήσεις σας για τα ταξίδια σας με ιδιωτικό τζετ. Για όλες τις απαιτήσεις σας για τη ναύλωση επαγγελματικών τζετ, επικοινωνήστε μαζί μας στο + 33 1 44 09 91 82, μέσω e-mail: [email protected] ή συμπληρώστε τη φόρμα μας απόσπασμα online. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό.