Τα ιπτάμενα ταξί είναι το όνειρο κάθε οπαδού της επιστημονικής φαντασίας. Ένα μέσο αερομεταφοράς που δεν χρειάζεται αεροδιάδρομο, αλλά απογειώνεται κάθετα. Ένα είδος αυτοκινήτου με έλικα που πετάει πάνω από την πόλη, τους ουρανοξύστες της και τα μποτιλιαρίσματα της. Για πολλούς, αυτή η καινοτομία είναι ένα ουτοπικό όνειρο, όχι κάτι για το εγγύς μέλλον.
Και όμως, πίσω από το ενημερωμένο βλέμμα του κοινού, ο κόσμος της αστικής κινητικότητας ετοιμάζεται για αλλαγή. Νεοσύστατες επιχειρήσεις και κατασκευαστές αεροσκαφών αγωνίζονται να γίνουν το πρώτο ιπτάμενο ταξί και αναζητούν τις ιδανικές συνεργασίες. Μεγάλες πόλεις υπογράφουν συμβάσεις και προετοιμάζουν υποδομές για να φιλοξενήσουν αυτές τις νέες μηχανές. Η ημερομηνία και ο τόπος έχουν ήδη ανακοινωθεί: οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού το 2024. Η Valérie Pécresse (πρόεδρος της περιφέρειας Île de France) ανακοίνωσε την είδηση στη Le Parisien. Η περιφέρεια Île de France ελπίζει να διαθέσει στην αγορά μια υπηρεσία μέχρι το 2030.
Πώς θα βοηθήσουν αυτά τα ιπτάμενα ταξί τους επαγγελματίες ταξιδιώτες Ποιοι είναι οι κατασκευαστές αυτών των ιπτάμενων ταξί Τι επιφυλάσσει το μέλλον για την αστική κινητικότητα
Αυτά είναι τα θέματα που θα εξετάσουμε, χάρη στην τεκμηριωμένη άποψη των εμπειρογνωμόνων μας στον τομέα της αεροπορίας για αυτές τις φουτουριστικές μηχανές.
Η επαγγελματική αεροπορία θα σας μεταφέρει σύντομα στο γραφείο σας
Σε γενικές γραμμές, τα μηχανήματα που αναπτύσσονται είναι παρόμοια ως προς τον τρόπο που πετούν, προσγειώνονται και απογειώνονται. Οι μηχανές αυτές έχουν ως στόχο να πετούν σε χαμηλά υψόμετρα (έως 600 μέτρα). Συνεπώς, ένα ιπτάμενο ταξί θα πρέπει να μοιάζει με ένα μεγάλο drone με ηλεκτρικό σύστημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Διαθέτει μια κεντρική καμπίνα με αριθμό επιβατών που ποικίλλει από μοντέλο σε μοντέλο, και έλικες που περιβάλλουν την καμπίνα αυτή. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά τα ιπτάμενα ταξί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πτήσεις σε αστικές περιοχές.
Σύντομα θα είναι δυνατόν να ταξιδέψετε στο Bourget με το πολυαναμενόμενο τελευταίο Falcon 6X. Το ιπτάμενο ταξί σας περιμένει στην πίστα. Στη συνέχεια, χωρίς να χάσετε ούτε λεπτό, θα σας μεταφέρει στην επιχειρηματική περιοχή La Défense σε μόλις 10 λεπτά.
Ποιοι είναι οι παίκτες που αναπτύσσουν τα ιπτάμενα ταξί
Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί τα δικά του μυστικά για την ανάπτυξη ενός εναέριου οχήματος. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιστοποιήσουν το αεροσκάφος όσον αφορά την ταχύτητα, την εμβέλεια και τον αριθμό των επιβατών.
Από όλες τις νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν, τρεις τράβηξαν την προσοχή μας. Η γερμανική εταιρεία Volocopter, η κινεζική εταιρεία EHang και η αμερικανική εταιρεία Joby Aviation
-
Volocopter
ΗVolocopter είναι μια γερμανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2007. Στόχος της είναι η ανάπτυξη της VoloCity. Πρόκειται για ένα αεροταξί που αναπτύχθηκε σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Το VoloCity μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες και τις χειραποσκευές τους. 18 ρότορες θα μεταφέρουν αυτό το ταξί στον αέρα, τροφοδοτούμενο από 9 μπαταρίες ιόντων λιθίου. Το αεροσκάφος θα φθάνει σε ταχύτητες 135 km/h. Η Volocopter εργάζεται επίσης πάνω στην υποδομή για αυτά τα ιπτάμενα ταξί, τα Voloports.

-
EHang
Το 2014, στην Κίνα εμφανίστηκε η EHang, μια εταιρεία που ειδικεύεται στις εναέριες αστικές μεταφορές. Δημιούργησαν δύο διαφορετικά μοντέλα αεροταξί. Το Ehang 184 και το Ehang 216, αυτά τα δύο ιπτάμενα ταξί είναι μη επανδρωμένα. Το πρώτο μοντέλο είχε μία θέση και κινούνταν με 8 ρότορες. Το δεύτερο είναι πιο φιλόδοξο, ένα διθέσιο που κινείται με 16 πτερύγια και μπαταρίες. Τελικά, το 216 στοχεύει σε ταχύτητα 130km/h και εμβέλεια 16km. Η EHang συνεργάζεται με τον αυστριακό κατασκευαστή FACC AG για την κατασκευή του αεροσκάφους σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

-
Joby Aviation
ΗJoby Aviation είναι μια αμερικανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2009. Διαφέρει από τις δύο προηγούμενες εταιρείες στο ότι έχει ένα πιο φιλόδοξο σχέδιο. Στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα αεροσκάφος με εμβέλεια 240 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ/ώρα. Το αεροσκάφος της Joby θα μπορούσε να φιλοξενήσει 4 επιβάτες. Με αυτόν τον τρόπο, η αμερικανική εταιρεία διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της στοχεύοντας σε κάτι περισσότερο από τις αστικές μεταφορές. Το αεροσκάφος λειτουργεί με μπαταρία.
Η Joby εξαγόρασε επίσης την UberElevation, μια αναπτυσσόμενη θυγατρική αεροπορική εταιρεία του εμπειρογνώμονα VTC. Η εξαγορά αυτή θα τους επιτρέψει να αναπτύξουν μια πλατφόρμα για να φέρνουν τους ανθρώπους σε επαφή μεταξύ τους πιο εύκολα.

Εκτός από τις νεοσύστατες επιχειρήσεις, μεγάλοι όμιλοι επενδύουν επίσης στον ολοκαίνουργιο τομέα των αεροταξί. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι Airbus και η Hyunadai, η οποία συνεργάζεται στενά με την Uber.
-
Airbus
Η γαλλική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αναπτύσσει ένα αεροταξί παρόμοιο με τις έννοιες Volocopter και EHang. Το CityAirbus είναι ένα ιπτάμενο ταξί με καμπίνα 4 επιβατών. Ωστόσο, έχει εμβέλεια μόλις 15 λεπτά με ταχύτητα 190 km/h.

-
Hyundai και Uber
Η Hyundai και η Uber εργάζονται αμφότερες σε ένα σχέδιο ιπτάμενου ταξί. Από τη μία πλευρά, με την Hyundai ως κατασκευαστή. Από την άλλη, με την Uber, η οποία είναι εξοικειωμένη με την τεράστια υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται για τους καταναλωτές. Η σύμπραξη είναι πολλά υποσχόμενη, με τη Hyundai να στοχεύει στη δημιουργία ενός 4θέσιου, 100% ηλεκτρικού οχήματος που θα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητες έως και 289 km/h. Στόχος της σύμπραξης είναι η βιομηχανοποίηση του οχήματος με τη δομή Skyport μέχρι το 2023.

Στόχος: ιπτάμενα ταξί στο Παρίσι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024
Η πόλη του Παρισιού ελπίζει να αυξήσει το προφίλ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 χάρη κυρίως στα ιπτάμενα ταξί. Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για να συγκεντρωθεί μια ομάδα εταιρειών σε διάφορες κατηγορίες. Η πρόσκληση υποβολής προσφορών αφορούσε τις ακόλουθες κατηγορίες. Οχήματα, λειτουργίες, υποδομές, ενσωμάτωση στον εναέριο χώρο και αποδοχή. Όπως εξηγεί αυτό το δελτίο τύπου της RATP. Οι εταιρείες αυτές διέπονται από έναν νέο τομέα που δημιουργήθηκε για την περίσταση: τον τομέα “Αστική Αεροπορική Κινητικότητα”.
Ο στόχος είναι διττός, τόσο για την πόλη όσο και για τις εταιρείες που επιλέγονται για αυτό το νέο είδος έργου. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι ένα γεγονός που προσφέρει παγκόσμια προβολή. Οι εταιρείες που θα επιλεγούν θα μπορέσουν να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στον κόσμο. Η πόλη του Παρισιού θα επιβεβαιώσει τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης με τη δημιουργία υποδομών αυτού του είδους.
Για να εξασφαλιστεί το μακροπρόθεσμο μέλλον του έργου, συμμετέχουν οι ακόλουθοι φορείς: η γαλλική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (DGAC), τα αεροδρόμια του Παρισιού (ADP), η RATP και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA). Οι φορείς αυτοί είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να συνεργαστούν για να προσφέρουν ένα αποτελεσματικό και ασφαλές μοντέλο μακροπρόθεσμα.
Όσον αφορά τα οχήματα, ο κύριος παίκτης που επιλέχθηκε είναι η γερμανική εταιρεία Volocopter, η οποία έχει ήδη πετάξει με τα αεροσκάφη της στο Ελσίνκι και το Ντουμπάι. Airbus και το ιπτάμενο ταξί της είναι επίσης στο κύκλωμα. Μιλάμε λοιπόν για ένα ευρωπαϊκό σχέδιο. Η περιοχή δοκιμών της Ιλ ντε Φρανς που επιλέχθηκε είναι το αεροδρόμιο Pontoise, όπως αναφέρει το France 3. Ο στόχος για την περιοχή Ile-de-France είναι να παρέχει μια σύνδεση μεταξύ του Ολυμπιακού χωριού στο Saint-Denis και του αεροδρομίου Roissy Charles de Gaulle. Χάρη στα ιπτάμενα ταξί, οι αθλητές θα μπορούν να φτάνουν στο Saint-Denis σε 10-15 λεπτά με κόστος 70 ευρώ.
Πότε τα ιπτάμενα ταξί θα είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό
Ο τομέας “Αστική εναέρια κινητικότητα” έχει δημιουργηθεί με απώτερο σκοπό να προσφέρει αυτές τις υπηρεσίες στο ευρύ κοινό. Η RATP στοχεύει να διαθέσει την υπηρεσία στην αγορά έως το 2030. Οι κύριοι στόχοι είναι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες. Η υπηρεσία θα παρέχει κυρίως συνδέσεις από αεροδρόμια προς επιχειρηματικές περιοχές όπως η La Défense.
Όσον αφορά το ευρύ κοινό, η Catherine Guillouard (πρόεδρος της RATP) επισημαίνει ότι “στόχος των ιπτάμενων ταξί δεν είναι να αντικαταστήσουν το RER, αλλά να προσφέρουν μια συμπληρωματική υπηρεσία “.

Επομένως, η αστική κινητικότητα πρόκειται να υποστεί επανάσταση. Όπως επισημαίνει ο Franck Margain (πρόεδρος του οργανισμού Choose Paris Region), η Γαλλία θέλει να γίνει σημαντικός παίκτης σε αυτές τις καινοτομίες.
“Η επιτυχία αυτής της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που πραγματοποιήθηκε μαζί με τον όμιλο ADP και τον όμιλο RATP, αποδεικνύει τη διεθνή απήχηση της Περιφέρειας του Παρισιού και τη σημασία της περιοχής μας για την ανάπτυξη των βιομηχανιών του μέλλοντος.
Η αστική εναέρια κινητικότητα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις όσον αφορά τη νομοθεσία, την ενσωμάτωση και τις υποδομές.
Θα δει η πρωτεύουσα να ανθίζουν altiports στις οροφές των σταθμών RER το 2030, όπως ισχυρίζεται η RATP Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι αυτός ο νέος τομέας είναι γεμάτος εκπλήξεις! Συνέχεια..
Ενώ περιμένουμε την άφιξη αυτών των ιπτάμενων ταξί, οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.