Ονειρεύεστε να γίνετε πιλότος αεροπορικής εταιρείας Ή είστε απλώς περίεργοι για τις διάφορες διαδρομές και τις ευκαιρίες που υπάρχουν σε αυτόν τον κλάδο
Η ομάδα εμπειρογνωμόνων μας στον τομέα της ιδιωτικής αεροπορίας και των αερομεταφορών θα σας δώσει τις συμβουλές της και τη συγκριτική της ανάλυση σχετικά με τις καλύτερες σχολές αεροπορίας στη Γαλλία.
Το επάγγελμα του πιλότου: αυστηρότητα, πάθος και ανθεκτικότητα
Υπεύθυνοι για τη μεταφορά των επιβατών από το σημείο Α στο σημείο Β, οι πιλότοι είναι αυτό που είναι γνωστό ως πλήρωμα καμπίνας. Οι αποστολές τους είναι οριζόντιες και ακολουθούν μια μακρά και πολύπλοκη πορεία: λαμβάνουν χώρα πριν, κατά τη διάρκεια και ακόμη και μετά την πτήση.
Πριν από την πτήση
Πριν από κάθε πτήση, είναι απαραίτητη η ενημέρωση για την κατανόηση των τεχνικών πτυχών του αεροσκάφους: ραδιοεξοπλισμός, εξοπλισμός επικοινωνιών, γεωεντοπισμός, όργανα πλοήγησης κ.λπ. Πρέπει να ελεγχθεί ένας πολύ ακριβής κατάλογος ελέγχου, τα καθήκοντα του οποίου κατανέμονται μεταξύ των πιλότων. Γενικά, ένας πιλότος είναι υπεύθυνος για την ” επιθεώρηση πριν από την πτήση “, δηλαδή την εξωτερική εμφάνιση του αεροσκάφους. Ο άλλος πιλότος πηγαίνει απευθείας στο εσωτερικό του αεροσκάφους για να το διαμορφώσει και να προετοιμάσει το σχέδιο πτήσης. Αυτή η φάση προετοιμασίας είναι ουσιαστική και πρέπει να διεξάγεται προσεκτικά, ιδίως όταν υπολογίζεται η απαιτούμενη ποσότητα καυσίμων και μελετώνται οι καιρικές συνθήκες.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης
Ως το μοναδικό άτομο στο αεροσκάφος, ο πιλότος πρέπει να είναι διορατικός, ευαίσθητος και αρκετά ψύχραιμος για να αντιμετωπίσει τα διάφορα ενδεχόμενα. Για τον λόγο αυτό, εκτός από το υψηλό αίσθημα ευθύνης και τις αναλυτικές ικανότητες, τα πληρώματα πτήσης πρέπει να έχουν άριστη υγεία και καλή σωματική και νευρική αντοχή. Σχετικά με το θέμα αυτό, το αν διαθέτουν ή όχι ιατρικό πιστοποιητικό εγείρει πολλά ερωτήματα. Απαιτείται έλεγχος κατηγορίας 1 PNT σε αεροναυτικό ιατρικό κέντρο. Κατά τη διάρκεια αυτού του ιατρικού ελέγχου, θα εξεταστούν διάφοροι παράγοντες:
- όραση
- ακοή
- η παρουσία νευρολογικών προβλημάτων
- καρδιακά προβλήματα, κ.λπ.
Στο πιλοτήριο, ο πιλότος ενεργεί σε πολλά επίπεδα: ελέγχει όλες τις παραμέτρους, παρακολουθεί τους υπολογιστές του αεροσκάφους και παραμένει σε συνεχή επαφή με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας. Ο πιλότος, ο οποίος αυτοματοποιείται όλο και περισσότερο, παραμένει ένας πολύπλοκος κλάδος, που απαιτεί ορισμένη τεχνογνωσία και καλή γνώση των συστημάτων πλοήγησης. Ως υπεύθυνος για το πλήρωμα και τους επιβάτες, οι πιλότοι χρειάζονται δύο επιπλέον χορδές στο δοξάρι τους: αίσθηση της πρόβλεψης και άψογη γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Μετά την πτήση
Η αποστολή του πιλότου ολοκληρώνεται λίγες ώρες μετά την προσγείωση. Πρέπει να κάνει αναφορά για την πτήση, με άλλα λόγια να επικοινωνήσει και να μεταδώσει τις παρατηρήσεις του. Αυτές μπορεί να αφορούν τη συντήρηση του αεροσκάφους: στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας του αέρα και η πρόβλεψη τυχόν περιστατικών σε μελλοντικές πτήσεις.
Σταδιοδρομία του πιλότου
Η καριέρα του πιλότου προσφέρει πολλές δυνατότητες και ευκαιρίες εξέλιξης στις διάφορες βαθμίδες. Σε γενικές γραμμές, ξεκινάτε ως αξιωματικός πιλότος σε πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων και στη συνέχεια σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Μετά από περίπου δέκα χρόνια εμπειρίας, γίνεστε κυβερνήτης σε πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων και, τέλος, κυβερνήτης σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Το να γίνεις εκπαιδευτής κυβερνήτης σε συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους είναι το αποκορύφωμα της καριέρας ενός πιλότου.
Πριν φτάσετε σε αυτό το στάδιο, είναι προφανώς απαραίτητη μια σειρά μαθημάτων κατάρτισης και προσόντων. Θα ρίξουμε μια ματιά στο τι χρειάζεται για να σπουδάσει κανείς για να γίνει πιλότος αεροπορικής εταιρείας ή ιδιωτικός πιλότος..
Εκπαίδευση στην αεροπορία: πώς γίνεται κανείς πιλότος
Για να γίνεις πιλότος απαιτείται μακρά μαθητεία και στέρεη εκπαίδευση στο έδαφος. Είτε ακολουθήσετε τη “βασιλική” κρατική διαδρομή των grandes écoles είτε παράλληλες σπουδές (πληρωμένα προσόντα, στρατός), η εκμάθηση του πιλότου απαιτεί πολύ χρόνο. Οι σπουδές είναι ιδιαίτερα επιλεκτικές, με περίπου τριάντα υποψηφίους να λαμβάνονται στην ENAC (Εθνική Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας ) κάθε χρόνο.
Διατίθενται διάφορες κρατικές σπουδές, σε διαφορετικά επίπεδα:
- Postbac
- Bac+2 από επιστημονική σχολή
- PPL (Άδεια Ιδιωτικού Πιλότου), CPL (Άδεια Εμπορικού Πιλότου) και θεωρητική άδεια ATPL (Άδεια Πιλότου Αεροπορικών Μεταφορών)
Τα διάφορα διπλώματα που απονέμονται με την ολοκλήρωση αυτών των σπουδών είναι πολυάριθμα και αποτελούν επένδυση χρόνου και χρήματος. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να επιλέξετε το σωστό πρόγραμμα σπουδών που ταιριάζει στους στόχους σας και στις πιθανότητες επιτυχίας σας. Μετά την ολοκλήρωση αυτών των μαθημάτων, ο ακαθάριστος μηνιαίος μισθός για έναν αρχάριο είναι περίπου 2.000 ευρώ. Ωστόσο, αυτό ποικίλλει ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία, τον τύπο του αεροσκάφους, τις διανυόμενες αποστάσεις κ.λπ.
Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 6 γαλλικών αεροπορικών σχολών: η σύγκριση
Ακολουθεί η συγκριτική μας έκθεση σχετικά με τις 6 καλύτερες σχολές αεροπορίας στη Γαλλία, με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:
- κατάταξη μεταξύ των καλύτερων σχολών μηχανικών στη Γαλλία
- εύρος των προσφερόμενων θεωρητικών μαθημάτων (πτυχία/μεταπτυχιακά) στην αεροπορία και την αεροναυπηγική
- διδασκόμενα προγράμματα πρακτικής εκπαίδευσης πιλότων
- διαθέσιμες εγκαταστάσεις και εξοπλισμός
- κόστος ανά έτος σπουδών
- διάρκεια σπουδών
ISAE-Supaéro
- κατάταξη: 4
- αριθμός προγραμμάτων: 14
- πιλοτικό πρόγραμμα: μεταπτυχιακό δίπλωμα αεροναυπηγικής μηχανικής
- εγκαταστάσεις: στόλος εννέα αεροσκαφών, πλατφόρμα αυτόνομων συστημάτων για microdrones και ρομπότ, προσομοιωτές πτήσης και πλατφόρμα νευροεργονομίας, αεροσήραγγες, αεροακουστική αεροσήραγγα, πάγκος δοκιμών στροβιλοκινητήρων, αίθουσα ραδιοεπικοινωνίας ελεγχόμενη από λογισμικό, επίγειος σταθμός παρακολούθησης και λειτουργίας δορυφόρων, κέντρο διοίκησης και ελέγχου δορυφόρων
- κόστος ανά έτος σπουδών (Γάλλος φοιτητής): 4.800 ευρώ
- διάρκεια σπουδών: 24 μήνες πλήρους φοίτησης
ESTACA
- κατάταξη: 8
- αριθμός προγραμμάτων: 8
- πιλοτικό πρόγραμμα: αεροναυπηγός μηχανικός (master) και εκπαίδευση πιλότων αεροπορικών εταιρειών
- εγκαταστάσεις: προσομοιωτές, ερευνητικά εργαστήρια, αεροσήραγγες
- κόστος ανά έτος σπουδών (Γάλλος φοιτητής): 7.990 ευρώ
- διάρκεια σπουδών: 12 μήνες πλήρους φοίτησης
École Centrale de Nantes
- κατάταξη: 15
- αριθμός προγραμμάτων: 2
- πιλοτικό πρόγραμμα: N/A
- εγκαταστάσεις: σήραγγες ανέμου, κέντρο δυναμικών και στατικών δοκιμών, πλατφόρμα ταχείας παραγωγής
- κόστος ανά έτος σπουδών (Γάλλος φοιτητής): 2.500 ευρώ
- διάρκεια σπουδών: 36 μήνες πλήρους φοίτησης
Πολυτεχνικό Ινστιτούτο Εξελιγμένων Επιστημών (IPSA)
- κατάταξη: 36
- αριθμός προγραμμάτων: 2
- πιλοτικό πρόγραμμα: αεροδιαστημικός μηχανικός (master)
- εγκαταστάσεις: αεροσήραγγες, ερευνητικά εργαστήρια, ευφυείς υπολογιστές
- κόστος ανά έτος σπουδών (Γάλλος φοιτητής): 5.500 ευρώ
- διάρκεια σπουδών: 36 μήνες πλήρους φοίτησης
École Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aérotechnique (ISAE – ENSMA)
- κατάταξη: 53
- αριθμός προγραμμάτων: 2
- πιλοτικό πρόγραμμα: αεροναυτική μηχανική και ενέργεια (μεταπτυχιακό)
- εγκαταστάσεις: ερευνητικά εργαστήρια
- κόστος ανά έτος σπουδών (Γάλλος φοιτητής): 7.300 ευρώ
- διάρκεια σπουδών: 24 μήνες πλήρους φοίτησης
ENAC
- κατάταξη: 65
- αριθμός προγραμμάτων: 12
- πιλοτικό πρόγραμμα: Δίπλωμα πιλότου αεροπορικών μεταφορών (μόνο για απόφοιτους ή σπουδαστές σε προπαρασκευαστικό κύκλο)
- εγκαταστάσεις: στόλος 121 αεροσκαφών, ειδικοί προσομοιωτές πτήσης, προηγμένοι προσομοιωτές ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, αεροδυναμικές, ηλεκτρονικές, πληροφορικές και γλωσσικές υποδομές, τέσσερα ερευνητικά εργαστήρια
- κόστος ανά έτος σπουδών (Γάλλος φοιτητής): 1.300 ευρώ
- διάρκεια σπουδών: 36 μήνες πλήρους φοίτησης
Όποια πορεία και αν επιλέξετε, ο επαγγελματίας πιλότος παραμένει πάνω απ’ όλα ένας άνθρωπος με πάθος.
Οι ειδικοί μας σε θέματα αεροπορίας είναι διαθέσιμοι 24 ώρες το 24ωρο για να σας βοηθήσουν με την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε το απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.