ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ!

Ζητήστε προσφορά
Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Να γίνεις αεροσυνοδός: Ένας πλήρης οδηγός για την επιτυχία

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Ονειρεύεστε να γίνετε αεροσυνοδός και δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε Ή απλά θέλετε να μάθετε περισσότερα για το επάγγελμα αυτό και να δείτε αν είναι κατάλληλο για εσάς Τότε διαβάστε παρακάτω, γιατί βρίσκεστε στη σωστή σελίδα.

Οι αεροσυνοδοί, κοινώς γνωστοί ως πλήρωμα καμπίνας, είναι κατά κύριο λόγο υπεύθυνοι για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών.

Οι αεροσυνοδοί έχουν δύο κύριους ρόλους: την ασφάλεια/ασφάλεια και τις πωλήσεις. Συγκεκριμένα, ένας αεροσυνοδός είναι υπεύθυνος για :

  • να ελέγχει εκ των προτέρων ότι ο εξοπλισμός της καμπίνας (μάσκες, σωσίβια, τσουλήθρες) λειτουργεί
  • την υποδοχή των επιβατών και την εγκατάστασή τους
  • την παρουσίαση των μέτρων ασφαλείας
  • να διασφαλίζει την τήρηση των οδηγιών
  • να διανέμει σνακ, ποτά και γεύματα
  • πώληση πρόσθετων προϊόντων και διαχείριση λογαριασμών
  • να ανταποκρίνεται στα αιτήματα των επιβατών
  • επικοινωνία με το θάλαμο διακυβέρνησης

Γιατί να γίνετε αεροσυνοδός

Οι αεροσυνοδοί εκπροσωπούν την εταιρεία για την οποία εργάζονται και, ως εκ τούτου, πρέπει να έχουν άψογη συμπεριφορά, αίσθημα ευθύνης και σεβασμό στους κανόνες. Οι οργανωτικές ικανότητες, η προσαρμοστικότητα και ο αυτοέλεγχος εκτιμώνται επίσης ιδιαίτερα.

Αν αναρωτιέστε αν αυτή είναι η δουλειά για εσάς, σκεφτείτε πώς αλληλεπιδράτε με τους ανθρώπους, αν σας αρέσει να έρχεστε σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, να εργάζεστε σε ομάδα ή να επικοινωνείτε σε μια ξένη γλώσσα, για παράδειγμα. Μια καλή αεροσυνοδός βρίσκεται στην υπηρεσία των επιβατών και πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται με ευγένεια και υπομονή σε μερικές φορές ευαίσθητα αιτήματα, καθώς και να καθησυχάζει τους επιβάτες σε περίπτωση προβλήματος. Εν ολίγοις, πρόκειται για μια δουλειά που είναι προσανατολισμένη στον άνθρωπο και στην εξυπηρέτηση.

Τέλος, σε αντίθεση με ορισμένες προκατασκευασμένες ιδέες, το να είσαι αεροσυνοδός είναι μια δύσκολη δουλειά, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά απαιτητική. Πρέπει να είστε σε θέση να μένετε όρθιοι για αρκετές ώρες, να αντιμετωπίζετε το jet lag και μερικές φορές τη μοναξιά κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων σταθμών. Ο συνδυασμός της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής δεν είναι εύκολη υπόθεση, δεδομένου του ακανόνιστου ωραρίου εργασίας. Σε γενικές γραμμές, είναι μια δουλειά για ανθρώπους που έχουν πάθος για τη δουλειά τους, αλλά που τους επιτρέπει να ταξιδεύουν πολύ.

Πίστωση φωτογραφίας: Pixabay

Πώς μπορώ να γίνω αεροσυνοδός

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία εκπαίδευσης, βεβαιωθείτε ότι πληροίτε τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Είστε άνω των 18 ετών
  • Έχετε αποκτήσει το πτυχίο σας
  • Μιλάτε καλά αγγλικά (πάνω από 720 βαθμούς στο TOEFL)
  • Έχετε καλή φυσική κατάσταση και ξέρετε κολύμπι
  • Δεν έχετε ορατά τατουάζ
  • Έχετε έγκυρο διαβατήριο και άδεια παραμονής με ισχύ άνω των έξι μηνών για αλλοδαπούς υπηκόους

Συνιστάται να έχετε ολοκληρώσει δύο έτη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πριν από την έναρξη των μαθημάτων και να μιλάτε αρκετές γλώσσες. Η εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο ή στις πωλήσεις εκτιμάται επίσης ιδιαίτερα.

Αφού εκπληρώσετε τις προϋποθέσεις, θα πρέπει να αποκτήσετε το Certificat d’Aptitude Médicale και, κυρίως, το CCA (Cabin Crew Attestation).

Θα πρέπει πρώτα να κριθείτε σωματικά και πνευματικά κατάλληλος, αφού υποβληθείτε σε υποχρεωτική ιατρική εξέταση. Αυτή περιλαμβάνει πλήρεις εξετάσεις και μπορεί να κοστίσει έως και 400 ευρώ. Στη Γαλλία, η πρώτη εξέταση γίνεται με δικά σας έξοδα, αλλά οι επόμενες εξετάσεις, που πρέπει να πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια, θα πληρώνονται από την εταιρεία στην οποία εργάζεστε. Για τις αγγλοσαξονικές, ασιατικές και μεσανατολικές αεροπορικές εταιρείες, ο πρώτος ιατρικός έλεγχος πληρώνεται και πραγματοποιείται μόλις περάσετε τη διαδικασία πρόσληψης πληρώματος καμπίνας.

Στη Γαλλία, η εκπαίδευση παρέχεται από δημόσιες σχολές εγκεκριμένες από την DGAC (Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Δεν είναι δυνατή η συμμετοχή στις εξετάσεις CCA ως ανεξάρτητος υποψήφιος.

Οι ευρωπαϊκές και διεθνείς αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν τα δικά τους μαθήματα κατάρτισης και δεν είναι απαραίτητο να δώσετε εξετάσεις CCA.

Πώς λειτουργούν τα μαθήματα CCA

Η ολοκλήρωση του μαθήματος διαρκεί λιγότερο από ένα έτος. Διαρκεί περίπου πέντε εβδομάδες, οι οποίες κατανέμονται σε τέσσερις μήνες.

Η θεωρητική εκπαίδευση διαρκεί τρεις εβδομάδες. Καλύπτει τις τεχνικές πτυχές του αεροσκάφους, τους κανονισμούς, τις πρώτες βοήθειες (γνωρίζοντας πώς να αναγνωρίζετε ιατρικά περιστατικά και ενίοτε να τα αντιμετωπίζετε) και την ασφάλεια (γνωρίζοντας πώς να ενεργείτε σε περίπτωση πυρκαγιάς, για παράδειγμα). Περιλαμβάνει επίσης μια ενότητα για τις σχέσεις με τους πελάτες και τον ανθρώπινο παράγοντα (πώς να αντιμετωπίζετε το άγχος, την κόπωση κ.λπ.). Οι εθνικές θεωρητικές εξετάσεις προσφέρονται τέσσερις φορές το χρόνο.

Η πρακτική εκπαίδευση διαρκεί μιάμιση εβδομάδα και αρχίζει μόλις περάσει τις θεωρητικές εξετάσεις. Περιλαμβάνει προσομοιωμένες καταστάσεις και διδάσκει στις μελλοντικές οικοδέσποινες πώς να αντιδρούν γρήγορα σε περίπτωση προβλήματος ή κινδύνου (πώς να κάνουν καρδιακό μασάζ, πώς να χρησιμοποιούν πυροσβεστήρα κ.λπ.). Μετά την εκπαίδευση αυτή, οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να λάβουν μέρος σε μια ημέρα εξετάσεων.

Μπορείτε επίσης να δώσετε το πιστοποιητικό CQP PNC (Certificat de Qualification Professionnelle PNC) κατά τη διάρκεια ή μετά το CCA. Αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά θα σας επιτρέψει να αναπτύξετε περαιτέρω τις δεξιότητές σας, ιδίως εκείνες που αφορούν την ασφάλεια και την επικοινωνία.

Επιπλέον, η εταιρεία που σας προσλαμβάνει μπορεί να σας ζητήσει να παρακολουθήσετε πρόσθετα μαθήματα κατάρτισης.

Πίστωση φωτογραφίας: Pixabay

Τι θα γίνει στη συνέχεια

Σπάνια θα μπορείτε να επιλέξετε σε ποια αεροπορική εταιρεία θα ενταχθείτε μετά την εκπαίδευσή σας, καθώς δεν προσλαμβάνουν όλες την ίδια στιγμή. Οι γαλλικές αεροπορικές εταιρείες προσλαμβάνουν πλήρωμα καμπίνας με το CCA σε ημέρες επιλογής, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνονται γραπτές εξετάσεις και συνεντεύξεις προσωπικότητας.

Οι πρώτες σας πτήσεις θα είναι πιθανότατα πτήσεις μικρών αποστάσεων στην οικονομική θέση, ενώ στη συνέχεια θα σας αναθέσουν σταδιακά πτήσεις μεγαλύτερου μήκους που θα εξυπηρετούν πιο απαιτητική πελατεία.

Θα ανεβείτε στη σκάλα καριέρας καθώς θα αποκτάτε εμπειρία και αρχαιότητα, και μπορεί να προαχθείτε σε επικεφαλής πληρώματος θαλάμου επιβατών και επικεφαλής ομάδας, στη συνέχεια σε ανώτερο πλήρωμα θαλάμου επιβατών, εκπαιδευτή και τέλος σε επικεφαλής πληρώματος θαλάμου επιβατών.

Πόσο κερδίζει ένα πλήρωμα θαλάμου επιβατών

Ο μισθός ενός πληρώματος θαλάμου επιβατών στην αρχή της καριέρας του είναι περίπου 1.700 ευρώ μεικτά το μήνα. Ο μισθός αυτός αυξάνεται στα 4.700 ευρώ χωρίς τα μπόνους για τα έμπειρα πληρώματα θαλάμου επιβατών. Ο αριθμός των ωρών εργασίας και οι συνθήκες εργασίας μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από αεροπορική εταιρεία σε αεροπορική εταιρεία.

Για να μάθετε περισσότερα

  • Σημειώστε ότι οι ελάχιστες απαιτήσεις ύψους και βάρους για να γίνει κάποιος αεροσυνοδός δεν ισχύουν πλέον στη Γαλλία. Για πρακτικούς λόγους, ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι είστε αρκετά ψηλοί ώστε να έχετε πρόσβαση στις αποσκευές των επιβατών και στον εξοπλισμό του αεροσκάφους. Για τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, οι γυναίκες πρέπει να έχουν ύψος μεταξύ 1,58 και 1,78 μέτρων.

  • Μπορείτε να παρακολουθήσετε συνεδρίες προπόνησης παράλληλα με την εκπαίδευσή σας για να αυξήσετε τις πιθανότητες πρόσληψής σας. Εάν δεν έχετε το baccalauréat, για παράδειγμα, η προπόνηση μπορεί να σας βοηθήσει να περάσετε τις εξετάσεις DAEU και να μπορέσετε να συνεχίσετε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή σας.

  • Σας συνιστούμε να ενημερώνεστε για τα νέα της αεροπορίας και τις προσφορές θέσεων εργασίας σε ιστότοπους και ιστολόγια που σχετίζονται με την αεροπορία, όπως τα Smart Cabin Crew, PNC Contact, Air Journal, Le Journal de l’Aviation και L’Aérien.

  • Μπορείτε επίσης να ενημερωθείτε για το αν μπορείτε να γίνετε PCB (Personnel Complémentaire de Flight) για ένα καλοκαίρι. Αυτό σας επιτρέπει να βοηθήσετε τους αεροσυνοδούς και να κερδίσετε λίγα χρήματα. Ωστόσο, η πρόσληψη είναι πολύ επιλεκτική.

Οι απαντήσεις μας σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με την εργασία ως αεροσυνοδός

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ αεροσυνοδού και αεροσυνοδού

Η κύρια διαφορά έγκειται αποκλειστικά στο φύλο του όρου: ο όρος “αεροσυνοδός” αναφέρεται σε γυναίκα και ο όρος “αεροσυνοδός” σε άνδρα. Στην πράξη, οι αποστολές τους είναι πανομοιότυπες. Και οι δύο ανήκουν στο πλήρωμα καμπίνας και είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια, την άνεση και την υποδοχή των επιβατών. Υποβάλλονται στην ίδια εκπαίδευση, κατέχουν τις ίδιες πιστοποιήσεις (όπως το CCA) και απολαμβάνουν τις ίδιες προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης.

Πόσο κοστίζει η εκπαίδευση για να γίνεις αεροσυνοδός

Το κόστος της εκπαίδευσης CCA (Cabin Crew Attestation) ποικίλλει ανάλογα με τη δημόσια σχολή που επιλέγεται. Κατά μέσο όρο, θα πρέπει να περιμένετε να πληρώσετε μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ για μια πλήρη συνεδρία, συμπεριλαμβανομένης της θεωρίας και της πρακτικής. Υπάρχουν επίσης ορισμένα πρόσθετα έξοδα, όπως μια αρχική ιατρική εξέταση (περίπου 400 €) και ένα τεστ αγγλικών. Εάν αποφασίσετε να δώσετε επιπλέον το CQP PNC, το κόστος μπορεί να είναι ελαφρώς υψηλότερο. Ορισμένες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, από την άλλη πλευρά, πληρώνουν για την εκπαίδευση μόλις εγκριθεί η πρόσληψη.

Ποιες γλώσσες πρέπει να κατέχω για να προσληφθώ

Τα αγγλικά είναι η απαραίτητη γλώσσα για τη θέση εργασίας, καθώς είναι η διεθνής γλώσσα των αερομεταφορών. Απαιτείται ένα καλό επίπεδο, το οποίο γενικά πιστοποιείται με ελάχιστη βαθμολογία 720 στο TOEFL ή με αναγνωρισμένο ισοδύναμο. Ωστόσο, η γνώση άλλων ξένων γλωσσών αποτελεί πραγματικό πλεονέκτημα. Τα ισπανικά, τα ιταλικά, τα γερμανικά, τα αραβικά, τα μανδαρινικά και τα ρωσικά είναι ιδιαίτερα περιζήτητα, ανάλογα με τους προορισμούς που εξυπηρετεί η αεροπορική εταιρεία. Όσο περισσότερες γλώσσες μιλάτε, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες πρόσληψής σας.

Ποιο είναι το ελάχιστο ύψος που απαιτείται για να γίνει κάποιος αεροσυνοδός

Στη Γαλλία, δεν υπάρχουν πλέον επίσημα κριτήρια ελάχιστου ύψους που επιβάλλονται από τους κανονισμούς. Ωστόσο, για καθαρά πρακτικούς λόγους, είναι προτιμότερο να έχετε ύψος τουλάχιστον 1,58 μέτρα, ώστε να μπορείτε να φτάνετε εύκολα στους χώρους αποσκευών και στον εξοπλισμό ασφαλείας. Σε διεθνές επίπεδο, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να θέτουν κριτήρια: οι περισσότερες απαιτούν ύψος μεταξύ 1,58 και 1,78 μ. για τις γυναίκες και μεταξύ 1,68 και 1,90 μ. για τους άνδρες.

Είναι δυνατόν να γίνω αεροσυνοδός χωρίς απολυτήριο

Θεωρητικά, το baccalauréat είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή σε εκπαίδευση στη Γαλλία. Ωστόσο, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για άτομα χωρίς πτυχίο. Για παράδειγμα, μπορείτε να αποκτήσετε το DAEU (Diplôme d’Accès aux Études Universitaires ) για να επικυρώσετε ένα επίπεδο ισοδύναμο με το baccalauréat. Επιπλέον, η σημαντική εμπειρία στους τομείς των ξενοδοχείων, των εστιατορίων ή του λιανικού εμπορίου μπορεί μερικές φορές να αντισταθμίσει την έλλειψη bac για ορισμένες ξένες εταιρείες. Η εξειδικευμένη καθοδήγηση μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να προετοιμάσετε μια εναλλακτική πορεία σταδιοδρομίας.

Ποια προσωπικά προσόντα αναζητούν οι αεροπορικές εταιρείες

Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν από τους υποψηφίους να διαθέτουν άριστες διαπροσωπικές δεξιότητες και να έχουν άψογη εμφάνιση. Η υπομονή, η ενσυναίσθηση και η ικανότητα χειρισμού στρεσογόνων καταστάσεων είναι απαραίτητα. Οι αεροσυνοδοί πρέπει να είναι ευέλικτοι, ικανοί να αντιδρούν γρήγορα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και να διατηρούν την ψυχραιμία τους. Οι οργανωτικές ικανότητες, το ομαδικό πνεύμα και η μεγάλη προσαρμοστικότητα είναι επίσης βασικά προσόντα για την επιτυχία σε αυτό το απαιτητικό επάγγελμα.

Μπορώ να γίνω αεροσυνοδός με τατουάζ

Οι εταιρείες δεν απαγορεύουν συστηματικά τα τατουάζ, αλλά απαιτούν να μην είναι ορατά όταν φοριέται η στολή. Επομένως, τα τατουάζ στα χέρια, το λαιμό, το πρόσωπο ή τα χέρια μπορεί να αποτελέσουν πρόβλημα. Ορισμένες διεθνείς εταιρείες εφαρμόζουν αυστηρή ανοχή και αρνούνται κάθε ορατό τατουάζ, ακόμη και αν φοριέται μακιγιάζ ή επίδεσμος.

Ποιες είναι οι προοπτικές καριέρας μετά από λίγα χρόνια εμπειρίας

Μετά από λίγα χρόνια πτητικής εμπειρίας, μια αεροσυνοδός μπορεί να εξελιχθεί στη θέση του επικεφαλής και στη συνέχεια του ανώτερου ελεγκτή, όπου επιβλέπει μια ομάδα και συντονίζει όλες τις εμπορικές λειτουργίες και τις λειτουργίες ασφαλείας στην καμπίνα. Με μεγαλύτερη προϋπηρεσία, είναι επίσης δυνατόν να γίνει εκπαιδευτής πληρώματος θαλάμου επιβατών, υπεύθυνος για την εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων, ή αρχηγός πληρώματος θαλάμου επιβατών, μια θέση μεγάλης ευθύνης εντός της αεροπορικής εταιρείας. Ορισμένοι αεροσυνοδοί επιλέγουν επίσης να ασχοληθούν με τον τουρισμό, τη διαχείριση ξενοδοχείων ή την υποδοχή VIP.

Συμβαδίζει η εργασία με την οικογενειακή ζωή

Αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες δυσκολίες της εργασίας. Το ωράριο εργασίας είναι ακανόνιστο, υπάρχουν συχνές διαφορές ώρας και οι παρατεταμένες απουσίες πολλών ημερών είναι συχνό φαινόμενο. Μπορεί να είναι περίπλοκο να οργανωθεί μια κανονική οικογενειακή ζωή. Ωστόσο, με την εμπειρία και την αρχαιότητα, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν περισσότερες επιλογές στις αποστολές και τα προγράμματα, γεγονός που καθιστά μεγαλύτερη τη σταθερότητα. Πολλά πληρώματα θαλάμου επιβατών μαθαίνουν επίσης να διαχειρίζονται την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής χάρη στην καλή οργάνωση και την υποστήριξη των γύρω τους.

Ποιες αεροπορικές εταιρείες προσλαμβάνουν τους περισσότερους αεροσυνοδούς

Στη Γαλλία, η Air France, η Transavia, η Corsair και η Air Corsica προσλαμβάνουν τακτικά. Σε διεθνές επίπεδο, αεροπορικές εταιρείες υψηλού κύρους όπως η Emirates, η Qatar Airways, η Etihad Airways, η Singapore Airlines και η Cathay Pacific είναι γνωστές για τις μεγάλες εκστρατείες πρόσληψης. Αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η EasyJet και η Wizz Air, προσλαμβάνουν επίσης μεγάλο αριθμό ατόμων, προσφέροντας συχνά σε νέους απόφοιτους μια προσιτή πρώτη εμπειρία.

Μπορώ να εργαστώ ως αεροσυνοδός με μερική απασχόληση

Η εργασία είναι γενικά πλήρους απασχόλησης, καθώς τα δρομολόγια των πτήσεων είναι εξαιρετικά ευμετάβλητα και οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να εγγυώνται τη διαθεσιμότητα του προσωπικού τους. Ωστόσο, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν εποχικές ή προσωρινές συμβάσεις, ιδίως για την ενίσχυση των ομάδων τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ή των περιόδων αιχμής. Αυτό μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος να ενημερωθείτε για τη δουλειά πριν αναλάβετε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση.

Ποια είναι τα πρακτικά οφέλη του να γίνεις αεροσυνοδός

Εκτός από τα τακτικά ταξίδια και την ανακάλυψη νέων πολιτισμών, οι αεροσυνοδοί συχνά απολαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα κοινωνικών παροχών: μειωμένα αεροπορικά εισιτήρια για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, διαμονή και γεύματα που πληρώνονται κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων σταθμών, συμφέρουσα κάλυψη κοινωνικής ασφάλισης, μπόνους πτήσης, καθώς και ευκαιρίες για ταχεία εξέλιξη της καριέρας τους. Το επάγγελμα προσφέρει επίσης μια μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη ενός διεθνούς δικτύου και την απόκτηση μιας ευρείας πολιτισμικής συνείδησης.

Είναι εύκολο να βρει κανείς δουλειά μετά το CCA

Ναι, αλλά αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αεροπορική εταιρεία, την εποχή του έτους, το δίκτυο των αεροπορικών εταιρειών που εξυπηρετούνται και τις δεξιότητές σας (γλώσσες, σχέσεις με τους πελάτες, γεωγραφική διαθεσιμότητα). Το CCA είναι συχνά απαραίτητη προϋπόθεση, αλλά όχι πάντα επαρκής: ορισμένες αεροπορικές εταιρείες απαιτούν επίσης προηγούμενη εμπειρία ή μιλούν για ένα “εσωτερικό κέντρο κατάρτισης” μετά την πρόσληψη. Η αγορά μπορεί να είναι ανταγωνιστική, ιδίως στις μεγάλες, υψηλού κύρους αεροπορικές εταιρείες, αλλά υπάρχουν επίσης ευκαιρίες στις περιφερειακές και χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, όπου οι απαιτήσεις μπορεί να είναι λίγο πιο ευέλικτες.

Πώς πρέπει να προετοιμαστώ για τη συνέντευξη πρόσληψης προσωπικού καμπίνας

Για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητές σας:

  • Ενημερωθείτε για την αεροπορική εταιρεία: τα δρομολόγιά της, την κουλτούρα της, τις προσδοκίες εξυπηρέτησης, για να δείξετε ότι έχετε μελετήσει καλά.
  • Προετοιμάστε την προσωπική σας ιστορία: γιατί αυτή η δουλειά, τι σας κινητοποιεί, τι θα προσφέρετε στην εταιρεία.
  • Εξασκηθείτε σε κλασικές ερωτήσεις (διαχείριση άγχους, δύσκολες καταστάσεις, ομαδική εργασία) χρησιμοποιώντας τη μέθοδο STAR (κατάσταση, εργασία, δράση, αποτέλεσμα).
  • Δουλέψτε τα αγγλικά σας (και όποια άλλη γλώσσα απαιτείται). Οι προφορικές δεξιότητες και η κατανόηση πρέπει να είναι σταθερές.
  • Προσέξτε την παρουσίασή σας: ντύσιμο, στάση του σώματος, ορθοφωνία. Η υποδοχή είναι μέρος της δουλειάς.
Ποιες εξετάσεις ή δοκιμασίες υπάρχουν κατά τη διαδικασία επιλογής πληρώματος καμπίνας

Κατά τις ημέρες επιλογής, μπορεί να σας ζητηθεί να δώσετε :

  • Γραπτά ή ψυχοτεχνικά τεστ για να αξιολογηθεί η λογική, η οργάνωση και η ικανότητά σας να λαμβάνετε γρήγορες αποφάσεις.
  • Ομαδικές ασκήσεις ρόλων: διαχείριση επιβατών, εξυπηρέτηση, προσομοίωση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
  • Ατομική συνέντευξη με τους υπεύθυνους προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού ή επιχειρησιακών υπηρεσιών για την αξιολόγηση των κινήτρων, της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων συμπεριφοράς σας.
Ποιες ιατρικές εξετάσεις πρέπει να περάσω για να γίνω μέλος πληρώματος θαλάμου επιβατών

Εκτός από τον βασικό ιατρικό έλεγχο, παραθέτουμε ορισμένα από τα στοιχεία που περιλαμβάνουν γενικά οι εξετάσεις:

  • Έλεγχος ποινικού μητρώου: η εταιρεία μπορεί να απαιτήσει ένα καθαρό απόσπασμα.
  • Γενική φυσική κατάσταση: σωστή όραση, ακοή, καρδιαγγειακά τεστ σύμφωνα με τα πρότυπα της DGAC ή ενός ισοδύναμου φορέα.
  • Ικανότητα κολύμβησης, όπως αναφέρεται για διαδικασίες ασφαλείας (σε περίπτωση αποχέτευσης νερού ή διάσωσης) σε ορισμένες εταιρείες.
Είναι το να είσαι αεροσυνοδός “εφ’ όρου ζωής” ή υπάρχουν ηλικιακά όρια

Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχει νόμιμο όριο ηλικίας για την εργασία ως αεροσυνοδός, αλλά ορισμένες αεροπορικές εταιρείες επιβάλλουν περιορισμούς που συνδέονται με την ιατρική εγκυρότητα, τη σωματική ικανότητα και την απόδοση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή σε πτήσεις μεγάλης διάρκειας. Με την πάροδο των χρόνων, η κόπωση, οι σωματικά απαιτητικοί περιορισμοί (ενδιάμεσες στάσεις, περιηγήσεις, μεταφορά φορτίων) και η ικανότητα να ακολουθεί κανείς τα πρωτόκολλα ασφαλείας παραμένουν βασικά κριτήρια. Ορισμένες εταιρείες ενδέχεται να έχουν εσωτερικές πολιτικές σχετικά με την ηλικία ή την αρχαιότητα για μακρινές ή διεθνείς αποστολές.

Ποιες πρόσθετες δαπάνες πρέπει να ληφθούν υπόψη εκτός από την εκπαίδευση CCA

Ακολουθούν τα έξοδα που συχνά παραβλέπονται:

  • (Ορισμένες φορές) αμοιβές για συνεντεύξεις ή καθοδήγηση για τη συνέντευξη πρόσληψης.
  • Έξοδα μεταφοράς και διαμονής εάν η σχολή βρίσκεται μακριά.
  • Στολή, κατάλληλα υποδήματα, ενδεχομένως μαθήματα γλώσσας ή επαναληπτικά μαθήματα.
  • Κόστος γλωσσικών εξετάσεων (TOEFL, TOEIC κ.λπ.), εάν δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Ασφάλεια, πιστοποιητικά ή διοικητικά έγγραφα.
Ποιες είναι οι παροχές και τα επιδόματα για το πλήρωμα καμπίνας

Εκτός από τον βασικό μισθό, το πλήρωμα καμπίνας συχνά λαμβάνει :

  • Επιδόματα πτήσης, εμπειρίας και υπηρεσίας μεγάλων αποστάσεων, ανάλογα με την εσωτερική πολιτική.
  • Επιδόματα ενδιάμεσης στάσης ή ημερήσια αποζημίωση (διαμονή, γεύματα) κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
  • Προνομιακά αεροπορικά εισιτήρια για τους ίδιους ή/και τις οικογένειές τους.
  • Ασφάλιση υγείας, κάλυψη ατυχημάτων και ασφάλιση επαναπατρισμού, ανάλογα με την εταιρεία.
Αναγνωρίζουν όλες οι εταιρείες το CCA που αποκτήθηκε στη Γαλλία ή την Ευρώπη

Όχι συστηματικά. Σε γενικές γραμμές, στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές αναγνωρίζεται το CCA (ή ισοδύναμο), αλλά ορισμένες διεθνείς εταιρείες ή εταιρείες εκτός Ευρώπης ενδέχεται να απαιτούν τη δική τους εκπαίδευση ή προσαρμογές. Από την άλλη πλευρά, ορισμένες εταιρείες εκπαιδεύουν το δικό τους πλήρωμα καμπίνας μετά την πρόσληψη, χωρίς να απαιτούν αρχικά το CCA. Είναι σημαντικό να ελέγχετε τις απαιτήσεις εισόδου κάθε αεροπορικής εταιρείας (τοπικής ή διεθνούς).