ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΣΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ!

Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αεροναυπηγική βιομηχανία στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Όπως μας υπενθύμισε η τελευταία διαμάχη για τα ιδιωτικά τζετ, η βιώσιμη ανάπτυξη είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα του 21ου αιώνα. Πολύ απλά, όλοι μας ανησυχούμε για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία μας επηρεάζει το περιβάλλον μας. Για την αεροναυπηγική βιομηχανία, ο σεβασμός του περιβάλλοντος αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την τεχνολογική ανάπτυξη των αυριανών αεροσκαφών. Πώς όμως μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα για το 2050 Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αεροδιαστημική βιομηχανία όσον αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
πηγή: freepik

Η σημερινή κατάσταση της αεροναυπηγικής βιομηχανίας

Ο κλάδος της αεροναυπηγικής σε αριθμούς

Σύμφωνα με την GIFAS, ο κύκλος εργασιών της αεροδιαστημικής βιομηχανίας στη Γαλλία ανέρχεται σε 55,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως σήμερα, 8 Σεπτεμβρίου 2022, η αεροναυπηγική βιομηχανία έχει πραγματοποιήσει πωλήσεις αξίας 34,79 δισεκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον, 170 εκατομμύρια επιβάτες μεταφέρονται κάθε χρόνο στη Γαλλία.

Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της, η βιομηχανία παράγει 660 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, αντιπροσωπεύοντας το 3% των παγκόσμιων εκπομπών. Από τον αριθμό αυτό, γνωρίζουμε ότι περίπουτο 99% των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών και περίπου το 50% των εκπομπών των αεροδρομίων συνδέονται με την κατανάλωση καυσίμων.

Οι στόχοι της αεροπορίας όσον αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη

Ο στόχος για το 2050 είναι η απαλλαγή των αερομεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές. Με άλλα λόγια, το διακύβευμα είναι υψηλό. Τα αεροσκάφη θα πρέπει να βρουν ένα άλλο είδος καυσίμου για την κίνησή τους. Σήμερα, όλες οι πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα. Όλοι γνωρίζουμε την κλασική παραφίνη. Η κηροζίνη υπόκειται σε βαριά φορολογία τους τελευταίους μήνες και αναμφίβολα θα συνεχίσει να υπόκειται και τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται παραπάνω, η πρώτη λύση είναι η χρήση του SAF: Αειφόρο καύσιμο αεροσκαφών. Αυτή η εναλλακτική λύση στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα έχει ήδη αναπτυχθεί και δοκιμαστεί σε εμπορικά αεροσκάφη. Αλλά δεν χρησιμοποιείται ακόμη από την πλειονότητα. Γιατί λοιπόν δεν χρησιμοποιείται σε μεγάλη κλίμακα

Η χρήση της SAF στην αεροναυπηγική βιομηχανία

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
πηγή: pixabay

Τα οφέλη από τη χρήση της SAF

Το FAS αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για τη βιώσιμη ανάπτυξη στον κλάδο των αερομεταφορών. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει ήδη αναπτυχθεί και μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κίνδυνο. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα:

  1. Η παραγωγή SAF ανακυκλώνει τις εκπομπές CO2.
  2. Μείωση των μικροσωματιδίων που απελευθερώνονται κατά τη χρήση: όταν χρησιμοποιείται SAF, υπάρχει μείωση των σωματιδίων κατά 90%, ένας επιπλέον πόντος για την ποιότητα του αέρα.
  3. Ενεργειακή απόδοση: η ενεργειακή απόδοση της χρήσης FAS είναι 3% έως 1,5% υψηλότερη από εκείνη ενός συμβατικού καυσίμου.
  4. χρήση ανανεώσιμων υλικών: τα κύρια υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του FAS είναι :
  • Φυτικόμαγειρικό έλαιο
  • Δημοτικά απόβλητα
  • Σάκχαρα
  • Βιομάζα
  • Απόβλητα ξύλου
  • Φύκια

Τα μειονεκτήματα του FAS

Το κύριο μειονέκτημα του FAS είναι η τιμή του. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αν και το FAS είναι λειτουργικό, δεν χρησιμοποιείται σε μεγάλη κλίμακα. Ωστόσο, η χρήση του προϊόντος σε μεγάλη κλίμακα θα του επέτρεπε να επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακας και να έχει ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.

Δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει. Το SAF είναι ακριβότερο από τη συμβατική παραφίνη, οπότε θα υπάρξει αύξηση της τιμής για τους επιβάτες. Εάν οι αεροπορικές εταιρείες δεν συμφωνήσουν να μειώσουν τα περιθώρια κέρδους τους, ο κίνδυνος να γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικές, ιδίως στην αγορά χαμηλού κόστους, είναι πολύ μεγάλος. Η αγορά που θα μπορούσε να φιλοξενήσει καλύτερα το FAS είναι η αγορά των ιδιωτικών τζετ. Ο καταναλωτής ενός ιδιωτικού τζετ είναι πιο πιθανό να πληρώσει υψηλότερη τιμή για την πτήση του από ό,τι ο καταναλωτής μιας αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους.

Το άλλο σημαντικό μειονέκτημα της FAS είναι η διανομή της. Δεν διανέμεται σε όλα τα αεροδρόμια. Χρησιμοποιείται κυρίως σε αεροδρόμια της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Παρόλο που πολλά μεγάλα αεροδρόμια διαθέτουν συστήματα FAS, δεδομένου ότι η χρήση του FAS δεν είναι ακόμη δημοφιλής σε όλες τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, υπάρχουν αναπόφευκτα λιγότερα σε αεροδρόμια και FBOs. Όσοι δεν τα διαθέτουν πρέπει να μετασχηματίσουν τις δομές τους προκειμένου να τα διανείμουν. Επιπλέον, το FAS δεν μπορεί να αποθηκευτεί με τον ίδιο τρόπο όπως τα συμβατικά καύσιμα. Δεν υπάρχει μαγική λύση για όλα αυτά τα μειονεκτήματα. Περισσότερες αεροπορικές εταιρείες πρέπει να στραφούν στο FAS και να ανοίξουν το δρόμο για την κατανάλωση σε μεγάλη κλίμακα.

Η αεροπορία για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης

Ακόμα και αν η κύρια πρόκληση της βιώσιμης ανάπτυξης στην αεροναυπηγική έγκειται στις εκπομπές καυσίμων, υπάρχουν επίσης πιο βιώσιμες λύσεις για την υποδομή, τον εξοπλισμό επί του σκάφους, τις μεθόδους πιλότου κ.ο.κ.

Υποδομές που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
πηγή: pixabay

Πρώτον, η υποδομή.

Στην πραγματικότητα, το ανθρακικό αποτύπωμα της αεροναυπηγικής λαμβάνει επίσης υπόψη τις υποδομές και τα κτίρια εν γένει, τα οποία συμβάλλουν στη διατήρηση της κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα, στην άσφαλτο, χρησιμοποιούμε πλέον πολύ περισσότερα οχήματα που λειτουργούν με πράσινο αέριο ή ηλεκτρισμό για τη μεταφορά επιβατών, βαλιτσών και άλλων τύπων μεταφοράς που απαιτούν όχημα. Βλέπουμε επίσης την εμφάνιση πιο ενεργειακά αυτόνομων υποδομών αεροδρομίων κατασκευασμένων από πιο βιώσιμα υλικά. Ομοίως, εφαρμόζονται προγράμματα για τη διατήρηση της χλωρίδας και της πανίδας γύρω από τα αεροδρόμια. Στο AEROAFFAIRES, ο εταίρος μας ecotree, με τον οποίο συνεργαζόμαστε στενά, υλοποιεί τέτοιου είδους αειφόρες δράσεις.

Ο ρόλος της τεχνολογίας στις βιώσιμες αερομεταφορές

η οικολογική πτήση είναι μια άλλη λύση για την αντιμετώπιση των υπερβολικών εκπομπών. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε μια απλή ιδέα: τη διασφάλιση της πτήσης του αεροσκάφους με λιγότερο ρυπογόνο τρόπο. Για να επιτευχθεί αυτό, το eco-piloting χρησιμοποιεί μια τεχνολογία που υπολογίζει τις διακυμάνσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και καθορίζει έναν λιγότερο καταναλώσιμο τρόπο πτήσης. Με άλλα λόγια, απαιτεί λιγότερη προσπάθεια από το αεροσκάφος για να κάνει ελιγμούς στο περιβάλλον του.

Άλλες εξελίξεις που περιλαμβάνουν την τεχνολογία περιλαμβάνουν σχέδια για υβριδικά ηλεκτρικά αεροσκάφη ή αεροσκάφη που κινούνται με υδρογόνο, όπως το Alice, το Voltaero ή το FlyZero.

Λιγότερο βάρος για λιγότερες εκπομπές

Les enjeux de l'industrie aéronautique face au développement durable
πηγή: pixabay

Για να μειώσετε τις εκπομπές στην αεροπορία, πρέπει μερικές φορές να σκεφτείτε λογικά. Το βάρος κάνει τα αεροσκάφη βαρύτερα και αναπόφευκτα αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων για να αντισταθμιστεί αυτό κατά την πτήση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το βάρος των καθισμάτων έχει πλέον σχεδιαστεί έτσι ώστε να μειώνεται σημαντικά. Σε γενικές γραμμές, τα υλικά που χρησιμοποιούνται σήμερα στην κατασκευή αεροσκαφών είναι κατά 20% ελαφρύτερα από εκείνα που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως.

Συνολικά, οι αλλαγές που σχετίζονται με τις προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης γίνονται όλο και πιο ορατές και απτές στην αεροναυπηγική βιομηχανία. Ειδικότερα, η πρόοδός τους θα είναι αποτέλεσμα των επενδύσεων από την πλευρά της κυβέρνησης, των επενδυτών, των αεροπορικών εταιρειών και των καταναλωτών.

Στο AEROAFFAIRES είμαστε στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο για να ανταποκριθούμε στα αιτήματά σας για πτήσεις στο ιδιωτικό τζετ. Για περισσότερη προσμονή, κάντε κράτηση για το επόμενο ταξίδι σας τώρα. Η ομάδα μας είναι στη διάθεσή σας στο τηλέφωνο: 33144099182 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου : [email protected]. Μπορείτε επίσης να κάνετε απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.