ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΣΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ!

Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Ο αντίκτυπος του καιρού σε μια πτήση ιδιωτικού τζετ

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Ο καιρός είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν πετάτε με ιδιωτικό τζετ. Στην πλειονότητα των μεταφορών, η εξάρτηση από τις καιρικές συνθήκες είναι πολύ μικρή. Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση μιας πτήσης με ιδιωτικό τζετ ή στροβιλοπροωθούμενο αεροσκάφος.

Ο καιρός μπορεί να επηρεάσει τον χρόνο πτήσης και την εξέλιξή της. Μπορεί επίσης να έχει αντίκτυπο στον τόπο απογείωσης και προσγείωσης του επαγγελματικού τζετ. Όλοι οι αερομεταφορείς με τους οποίους συνεργαζόμαστε αναλύουν σχολαστικά τον καιρό πριν από κάθε αποστολή. Αποτελεί σημαντικό κριτήριο κατά τη δημιουργία του σχεδίου πτήσης. Ένα ιδιωτικό τζετ μπορεί επίσης να αλλάξει την τροχιά του ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Με τη βοήθεια των εμπειρογνωμόνων μας σε θέματα αεροπορίας, θα σας εξηγήσουμε πώς ο καιρός μπορεί να επηρεάσει την πτήση του ιδιωτικού σας τζετ.

Η διάκριση μεταξύ πτήσεων IFR και VFR

Για να κατανοήσουμε πλήρως τον αντίκτυπο του καιρού σε μια πτήση ιδιωτικού τζετ, πρέπει πρώτα να κάνουμε διάκριση μεταξύ πτήσεων IFR και πτήσεων VFR.

Οι πτήσεις IFR (Instrumental Flight Rules) είναι εκείνες που μπορούν να πετάξουν αποκλειστικά με όργανα. Έτσι, παρά την απώλεια ορατότητας, οι πτήσεις αυτές είναι σε θέση να προσγειώνονται και να απογειώνονται τη νύχτα. Για να πραγματοποιηθεί μια πτήση VFR, το αεροδρόμιο άφιξης πρέπει να έχει άδεια να τις δεχτεί. Συνεπώς, το αεροδρόμιο πρέπει να διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό. Αυτή η απαίτηση εξοπλισμού μειώνει τον αριθμό των αεροδρομίων που είναι προσβάσιμα με IFR.

Οι πτήσεις VFR (Visual Flight Rules), από την άλλη πλευρά, είναι πτήσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν με οπτική επαφή. Αυτό το σύστημα πτήσης μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με την όραση του πιλότου. Οι οπτικές πτήσεις έχουν πρόσβαση σε περισσότερα αεροδρόμια από τις πτήσεις VFR.

Cockpit Moderne Pilatus PC24

Εν ολίγοις, η ορατότητα της πτήσης μπορεί να επηρεαστεί ευκολότερα στις πτήσεις VFR απ’ ό,τι στις πτήσεις IFR.

Οι διαφορετικές καιρικές συνθήκες

Βροχή και καταιγίδες

Τα ιδιωτικά τζετ είναι σχεδιασμένα για να πετούν σε βροχερό καιρό. Ωστόσο, η βροχή μπορεί να επηρεάσει τις συνθήκες πτήσης. Με τον ίδιο τρόπο όπως και σε ένα αυτοκίνητο, η βροχή μπορεί να επηρεάσει την ορατότητα των πιλότων. Τα ιδιωτικά αεροσκάφη διαθέτουν, ωστόσο, συστήματα για τον καθαρισμό του παρμπρίζ. Τα επαγγελματικά αεροσκάφη διαθέτουν υαλοκαθαριστήρες ή συστήματα υψηλής πίεσης για την απομάκρυνση του νερού με τη χρήση αέρα υπό πίεση.

Ακολουθώντας το παράδειγμα της ιστοσελίδας Gulfstream, οι κατασκευαστές αεροσκαφών κατασκευάζουν τα αεροσκάφη τους χρησιμοποιώντας υλικά που απωθούν το νερό. Η τεχνολογία αυτή βελτιώνει την ορατότητα σε υγρό καιρό.

Οι πτήσεις IFR μπορεί να αναγκαστούν να αλλάξουν προορισμό σε περίπτωση απροσδόκητης έντονης βροχόπτωσης. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να αποφύγουν την ακραία βροχόπτωση και να προσγειωθούν σε καλύτερες συνθήκες.

Σε περίπτωση καταιγίδας ή χαλαζόπτωσης, είναι προτιμότερο να αλλάξουν τη διαδρομή για να αποφύγουν τη διαταραχή.

Τι επιπτώσεις έχει ο άνεμος σε μια πτήση

Ο άνεμος είναι αναμφίβολα ο πιο συνηθισμένος μετεωρολογικός παράγοντας που επηρεάζει μια πτήση ιδιωτικού τζετ, για διάφορους λόγους.

  • Ο άνεμος μπορεί να επηρεάσει την ταχύτητα του αεροσκάφους. Σε συνθήκες ανέμου, η ταχύτητα ενός ιδιωτικού τζετ μπορεί να μειωθεί. Από την άλλη πλευρά, ο άνεμος μπορεί επίσης να ωθήσει ένα επαγγελματικό τζετ, γεγονός που αυξάνει την ταχύτητά του και περιορίζει την κατανάλωση καυσίμων.
  • Ο άνεμος είναι επίσης υπεύθυνος για τις αναταράξεις. Αυτός είναι ακίνδυνος, αλλά μπορεί να ανησυχήσει τους επιβάτες και να επηρεάσει την άνεση στο αεροσκάφος.
  • Τα αεροσκάφη πρέπει να τοποθετούνται με κατεύθυνση προς τον άνεμο κατά την απογείωση και την προσγείωση. Οι ισχυροί άνεμοι στα πλάγια μπορεί να παρεμποδίσουν τους ελιγμούς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα αεροδρόμια διαθέτουν διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης με κατεύθυνση προς διαφορετικές κατευθύνσεις.

Θερμοκρασίες υπό το μηδέν και χιόνι

Οι θερμοκρασίες υπό το μηδέν είναι υπεύθυνες για τον παγετό. Ο πάγος μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα όργανα του αεροσκάφους, ιδίως στους αισθητήρες που βρίσκονται στην άτρακτο. Η υπηρεσία διαδικασίες απόψυξης παρέχεται την τελευταία στιγμή πριν από την απογείωση κατά την κρίση του πληρώματος. Συνεπώς, οι υπηρεσίες αυτές δεν περιλαμβάνονται στην τιμή της πτήσης σας. Η αποπαγοποίηση μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κόστος σε μια ιδιωτική πτήση. Εάν η πτήση σας είναι πιθανό να χρειαστεί αποπαγοποίηση, οι εμπειρογνώμονες αερομεταφορών μας θα σας ενημερώσουν και θα σας προσφέρουν ασφαλιστική κάλυψη.

Το χιόνι δεν επηρεάζει τα αεροσκάφη, αλλά τους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης. Η έντονη χιονόπτωση μπορεί να καθυστερήσει την πτήση σας. Τα αεροδρόμια που είναι αφιερωμένα στην επαγγελματική αεροπορία διαθέτουν μικρότερους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης. Εξ ορισμού, επομένως, καθαρίζονται ταχύτερα από το χιόνι. Επομένως, οι καθυστερήσεις είναι λιγότερο σοβαρές από ό,τι για τις πτήσεις με αεροσκάφη σε διεθνή αεροδρόμια.

Αυτές οι διαταραχές λόγω του ψύχους υπάρχουν κυρίως σε αεροδρόμια όπως το Courchevel ή το Gstaad.

Ομίχλη

Η ομίχλη είναι ένα από τα στοιχεία που επηρεάζουν περισσότερο την ορατότητα κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Παρά την ομίχλη, η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιωτικών τζετ είναι σε θέση να προσγειωθούν παρά την ομίχλη. Ωστόσο, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι υποχρεωμένοι να περιορίζουν τον αριθμό των αεροσκαφών στους διαδρόμους προσγείωσης σε ομίχλη. Ο περιορισμός αυτός ισχύει για την αποφυγή ατυχημάτων στους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης.

Ο μειωμένος αριθμός αεροσκαφών στους διαδρόμους μπορεί να ευθύνεται για καθυστερήσεις.

Τα αεροδρόμια Paris le Bourget,, Caen και Ντοβίλ, για παράδειγμα, μπορούν να επηρεαστούν από την ομίχλη.

Η θερμότητα

Η ακραία θερμότητα, έως 60°C, δεν έχει καμία επίδραση στη συσκευή. Ωστόσο, μπορεί να επηρεάσει την απόδοση του αεροσκάφους. Επειδή ο θερμός αέρας είναι λιγότερο πυκνός, επηρεάζεται η αεροδυναμική του αεροσκάφους. Η απόδοση του κινητήρα μπορεί επίσης να μειωθεί από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Υπό ορισμένες συνθήκες, η θερμότητα μπορεί να επηρεάσει την απογείωση του αεροσκάφους. Ιδιαίτερα στη διεύθυνση Saint-Tropez la Môle.

Οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε το απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.