Θλιβερά νέα από τον κόσμο της αεροναυπηγικής, l’Antonov An-225. Το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου καταστράφηκε κατά τη διάρκεια ρωσικών βομβαρδισμών στην Ουκρανία. Αυτό το αεροσκάφος, γνωστό ως “Mriya”, που σημαίνει “όνειρο”, ήταν ικανό να μεταφέρει και να φορτώνει τόνους εξοπλισμού στο αεροσκάφος και βίωσε έναν εφιάλτη κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. ΤοAntonov 225 ήταν σταθμευμένο στην πίστα του αεροδρομίου Hostomel, κοντά στην πόλη του Κιέβου, όταν η πόλη έγινε στόχος των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων. Το αεροδρόμιο χτυπήθηκε και το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου τυλίχθηκε στις φλόγες μέσα στο υπόστεγο. Ακολουθεί μια αναδρομή σε αυτό το σημαντικό γεγονός και στην ιστορία του μεγαλύτερου φορτηγού αεροσκάφους στον κόσμο, που είναι τόσο εμβληματικό.
Η καταστροφή τουAntonov 225 ανακοινώθηκε με ένα tweet.
Στις 27 Φεβρουαρίου 2022, ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Dmytro Kuleba ανακοίνωσε στον λογαριασμό του στο Twitter την καταστροφή του ουκρανικού φορτηγού αεροσκάφους.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο, το AN-225 “Mriya” (“Όνειρο” στα ουκρανικά). Η Ρωσία μπορεί να έχει καταστρέψει το δικό μας ‘Mriya’. Αλλά δεν θα μπορέσουν ποτέ να καταστρέψουν το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα επικρατήσουμε!
Ήταν το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το AN-225 “Mriya” (“Όνειρο”). Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε το δικό μας Mriya. Αλλά δεν μπορεί ποτέ να καταστρέψει το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε!
Αυτή η ανακοίνωση ακούγεται σαν την απώλεια ενός εθνικού εμβλήματος για την Ουκρανία. Κάθε χρόνο τον Αύγουστο, αυτό το αεροσκάφος συμμετείχε στην εθνική επέτειο της Ουκρανίας. Η χώρα είχε στην κατοχή της το ένα και μοναδικό παράδειγμα του μεγαλύτερου αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο. Είχε χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις πτήσεις αεροπορικών μεταφορών και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πανδημία Covid 19, μεταφέροντας μάσκες και άλλο ιατρικό εξοπλισμό για την καταπολέμηση της υγειονομικής κρίσης. Ένα σημαντικό πλήγμα για τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.
Ωστόσο, σύμφωνα με ένα άρθρο στο BFM TVέχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις και σχέδια για επισκευές. Προς το παρόν, θα χρειαστούν περίπου 5 χρόνια και θα κοστίσει όχι λιγότερο από 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να επανέλθει το An 225 στον αέρα.
Φυσικά, η καταστροφή ενός αεροσκάφους είναι ανεκδοτολογική δεδομένης της τρέχουσας ανησυχητικής κατάστασης στην Ουκρανία. AEROAFFAIRES στηρίζει τον πληθυσμό της χώρας κατά τη διάρκεια αυτής της σκοτεινής περιόδου.
Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά τουAntonov 225.
ΤοAntonov 225 πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση από το Κίεβο της Ουκρανίας στις 21 Δεκεμβρίου 1988. Αυτό το επιβλητικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου αναπτύχθηκε στο Κίεβο σε συνεργασία με την Κίνα και την Ουκρανία. Ο ουκρανικός κατασκευαστής αεροσκαφών Antonov Design Bureau ανέπτυξε αυτό το μεταφορικό αεροσκάφος, μοναδικό στην ιστορία της αεροπορίας για τη χωρητικότητα φορτίου και το μεγάλο βεληνεκές του. Η ουκρανική εταιρεία δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλους κατασκευαστές αεροσκαφών όπως το Boeing ή το Airbus και κατάφερε να ξεχωρίσει. Το αεροσκάφος τέθηκε επίσημα σε υπηρεσία το 1988. Σε αντίθεση με τα συμβατικά αεροσκάφη, είναι το μοναδικό μεταφορικό αεροσκάφος που απαιτεί 6μελές πλήρωμα για να το πετάξει.
Το αεροσκάφος αυτό δημιουργήθηκε από l’Antonov 124ένα μικρότερο μοντέλο του αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων. Μία από τις κύριες αποστολές τουAntonov 224 ήταν για στρατιωτικούς σκοπούς: στρατιωτικές μεταφορές. Έπρεπε να είναι ικανό να μεταφέρει το Buran, ένα διαστημικό λεωφορείο που κατασκευάστηκε από την ΕΣΣΔ κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στη μεταφορά υπερμεγέθους φορτίου, όπως τουρμπίνες, βαρύ βιομηχανικό εξοπλισμό, αεροσκάφη, ελικόπτερα, ακόμη και βοήθεια έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών.
Το 1989, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης διάρκειας 3,5 ωρών, τοAntonov 225 κατέρριψε όλα τα ρεκόρ. Αυτός ο γίγαντας του αέρα κατείχε το ρεκόρ για το μέγιστο συνολικό βάρος (ίδιο το αεροσκάφος, φορτίο κ.λπ.) κατά την απογείωση (508 τόνοι). Την ίδια χρονιά, αυτός ο γίγαντας του αέρα πραγματοποίησε επίδειξη πάνω από το αεροδρόμιο Le Bourget, κατά τη διάρκεια της αεροπορικής έκθεσης του Παρισιού.
Μέχρι σήμερα, το An 225 κατέχει τα ρεκόρ του βαρύτερου και του μακρύτερου αεροσκάφους στον κόσμο.
Το An-225 σχεδιάστηκε αρχικά για να μεταφέρει το σοβιετικό διαστημικό λεωφορείο Buran, καθώς και εξοπλισμό και μεγάλα ωφέλιμα φορτία. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 και η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 1988. Ωστόσο, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το πρόγραμμα του διαστημικού λεωφορείου εγκαταλείφθηκε και ολοκληρώθηκε μόνο ένα An-225. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για πολιτικούς σκοπούς, παραδίδοντας υπερμεγέθη εξοπλισμό και ανεφοδιασμό.
ΤοAntonov 225 είναι ένας πραγματικός γίγαντας του αέρα. Έχει εντυπωσιακό άνοιγμα φτερών άνω των 88 μέτρων και μπορεί να φτάσει σε μέγιστο βάρος απογείωσης 640 τόνων. Τροφοδοτείται από έξι κινητήρες αεριωθούμενων αεροσκαφών, επιτρέποντάς του να μεταφέρει εξαιρετικά βαριά φορτία σε μεγάλες αποστάσεις.
Το αεροσκάφος διαθέτει μια μοναδική διαμόρφωση με σύστημα προσγείωσης 32 τροχών, που του επιτρέπει να κατανέμει αποτελεσματικά το βάρος του όταν βρίσκεται στο έδαφος. Διαθέτει επίσης θύρα φόρτωσης στο πίσω μέρος, διευκολύνοντας τη φόρτωση και εκφόρτωση φορτίου. Το αεροσκάφος αυτό δεν εκτελούσε αποστολές για παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες.
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τα πολυάριθμα σχέδια για την κατασκευή ενός ακόμη Antonov 225, αυτά δεν καρποφόρησαν ποτέ. Συνεπώς, το An-225 παρέμεινε μοναδικό στην αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών από το 1988. Ωστόσο, με την επιθυμία για επισκευή και ανακατασκευή του An-225, αυτή θα μπορούσε να είναι η ευκαιρία, ποιος ξέρει, να δημιουργηθούν και άλλα παραδείγματα αυτού του θρυλικού αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων.

Antonov 225 σε αριθμούς.
- Περισσότεροι από 250 τόνοι ωφέλιμου φορτίου: τόση χωρητικότητα μπορεί να μεταφέρει το An 225 στην εξαιρετική αποθήκη ωφέλιμου φορτίου του. Για παράδειγμα, αυτό το εντυπωσιακό αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει ένα αεροσκάφος Airbus A340 βάρους 240 τόνων σε τμήματα.
- 15.000 χιλιόμετρα: εκτός από την απίστευτη χωρητικότητά του, τοAntonov 225 έχει εμβέλεια μεγάλων αποστάσεων έως και 15.000 χιλιόμετρα (ανάλογα με το φορτίο του). Μπορεί εύκολα να εκτελέσει αποστολές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών χωρίς στάση στις 4 γωνιές του πλανήτη. Είναι ικανό να μεταφέρει τόνους φορτίου σε επίπεδα που δεν έχουν επιτευχθεί ποτέ πριν. Είναι πραγματικά ένα από τα αεροσκάφη που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ πριν από το 1988. Η εμβέλειά του το καθιστά ένα από τα πιο ισχυρά αεροσκάφη στον κόσμο. Ωστόσο, αυτό το γιγαντιαίο αεροσκάφος δεν μπορεί να προσγειωθεί σε κάθε αεροδρόμιο. Χρειάζεται ένα διάδρομο προσγείωσης αρκετά μεγάλο για να τροχοδρομήσει.
- εμβαδόν φτερών84 μέτρα: αυτό είναι το μήκος της ατράκτου του αεροσκάφους.
- 88 μέτρα: αυτό είναι το άνοιγμα των φτερών του αεροσκάφους (συν ή πλην δώδεκα μέτρα, το αεροσκάφος καλύπτει όλο το μήκος ενός ποδοσφαιρικού σταδίου!)
- 6: αριθμός στροβιλοκινητήρων
Για να μάθετε περισσότερα για τοAntonov 225, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα κάντε κλικ εδώ.
AEROAFFAIRES υποστηρίζει ολόψυχα τον λαό της Ουκρανίας και είναι θλιμμένη για τις απώλειες που προκλήθηκαν από αυτή τη σύγκρουση. AEROAFFAIRES θα λείψει αυτό το αεροσκάφος, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για ειδικές ναυλώσεις, όπως η παράδοση μασκών κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης υγείας Covid 19.