ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΣΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ!

Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Υπερηχητικά αεροσκάφη

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Τι είναι ένα υπερηχητικό αεροσκάφος Γνωρίζατε ότι ένα υπερηχητικό αεροσκάφος είναι ένα αεροσκάφος που μπορεί να πετάξει ταχύτερα από την ταχύτητα του ήχου (Mach 1); Γνωρίζετε την ιστορία των υπερηχητικών αεροσκαφών Σε αυτό το άρθρο, μάθετε όλα όσα πάντα θέλατε να γνωρίζετε για τα υπερηχητικά αεροσκάφη.

Η ιστορία των υπερηχητικών αεροσκαφών

Ο Ψυχρός Πόλεμος στις απαρχές των υπερηχητικών αεροσκαφών :

Ο Ψυχρός Πόλεμος ήταν μια ευνοϊκή περίοδος για την τεχνολογική ανάπτυξη. Εκτός από τη διαστημική κούρσα μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Σοβιετικής Ένωσης, οι Σοβιετικοί βρίσκονταν σε ανταγωνισμό με δύο άλλους δυτικούς στρατούς, τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία.

Στόχος αυτού του ξέφρενου αγώνα ήταν η κατασκευή ενός υπερηχητικού μεταφορικού αεροσκάφους (SST) που θα γινόταν γνωστό στη Γαλλία ως Concorde.

Σημαντικές ημερομηνίες στην υπερηχητική αεροπορία σε όλο τον κόσμο :

Το 1956, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία άρχισαν να εργάζονται πάνω σε ένα σχέδιο και ένωσαν τις δυνάμεις τους το 1962. Το πρώτο Concorde πέταξε το 1969 και τέθηκε σε εμπορική υπηρεσία επτά χρόνια αργότερα.

Το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος πέταξε στη Ρωσία το 1968. Ήταν το Tupolev Tu-144.

Όσον αφορά τις Ηνωμένες Πολιτείες, ήταν το 1966 όταν η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επέλεξε το Boeing για να κατασκευάσει το αμερικανικό SST, το High Speed Civil Transport (HSCT). Ωστόσο, ο πρόεδρος Νίξον ακύρωσε το έργο το 1971 επειδή ήταν πολύ δαπανηρό.

Επιτυχίες και καταστροφές του Concorde :

Γιατί το Concorde ήταν το μοναδικό εμπορικό αεροσκάφος

Το 1978, το Tu-144 εγκαταλείφθηκε μετά από δύο σοβαρά ατυχήματα. Έκτοτε, το γαλλοβρετανικό Concorde έγινε το μοναδικό εμπορικό αεροσκάφος που μπορεί να διασχίσει τοAtlσε τρεις ώρες με ταχύτητες άνω των 2 Mach. Το Concorde είναι μια τεχνική επιτυχία.

Καταστροφές του Concorde :

Παρά τις ένδοξες μέρες του, το Concorde ήταν επίσης μια οικονομική και οικολογική καταστροφή.

Η εμβέλεια των 4.000 μιλίων του το εμπόδισε να εκμεταλλευτεί δυνητικά προσοδοφόρες διαδρομές όπως Λος Άντζελες-Τόκιο και Λος Άντζελες-Σάιντνεϊ.

Τα καυσαέρια του περιέχουν επίσης οξείδια του αζώτου, τα οποία βλάπτουν σοβαρά το στρώμα του όζοντος.

Πόσο κοστίζει μια θέση σε ένα υπερηχητικό αεροσκάφος όπως το Concorde

Σύμφωνα με την British Airways, το ελάχιστο κόστος λειτουργίας είναι 1814 δολάρια ανά θέση.

Ένα εισιτήριο μετ’ επιστροφής από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο κοστίζει 8.729 δολάρια, ενώ ένα οικονομικό εισιτήριο για το 747 κοστίζει μόλις 300 δολάρια για το ίδιο ταξίδι.

Οι λόγοι για τους οποίους τα υπερηχητικά αεροσκάφη αποσύρθηκαν και οι προσπάθειες αναβίωσής τους:

ΤοConcorde, το γαλλοβρετανικό αεροσκάφος που τέθηκε σε υπηρεσία το 1976, καθηλώθηκε το 2003 μετά την καταστροφή της Γκονές και την έλλειψη κερδοφορίας.

Το σοβιετικό Tupolev Tu-144, το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία το 1975, αποσύρθηκε το 1978 μετά από μόλις 102 προγραμματισμένες πτήσεις.

Όσο για το Concorde του μέλλοντος, το Ouverture,θα πρέπει να μεταφέρει 55 επιβάτες σε απόσταση 8.000 χιλιομέτρων μέχρι το 2030.

Το υπερηχητικό αεροσκάφος του μέλλοντος

Με το τέλος της καριέρας του Concorde στη Γαλλία πριν από 17 χρόνια, κανένα υπερηχητικό αεροσκάφος δεν διέσχισε τον πλανήτη.

Έκτοτε, διάφορες εταιρείες προσπάθησαν να αναβιώσουν αυτά τα γνωστά αεροσκάφη προσπαθώντας να διορθώσουν το κύριο μειονέκτημά τους: την υψηλή κατανάλωση καυσίμων.

Οι εταιρείες αυτές είναι :

  • Aerion, το έργο της οποίας ακυρώθηκε τον Μάιο του 2021 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
  • Boom Supersoinc , η οποία παρουσίασε ένα άλλο πρωτότυπο
  • Η Virgin Galactic εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια πάνω στο δικό της αεροσκάφος.

XB-1: το μόνο πραγματικό μέλλον για το Concorde

Η Boom Supersonic ανακοίνωσε την εκτόξευση του XB-1 την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020.

Αν και οι πρώτες δοκιμές είχαν προγραμματιστεί για το 2021, ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος Blake Scholl αναγνωρίζει την καθυστέρηση, αλλά μας διαβεβαιώνει ότι όλες οι δοκιμές διεξάγονται ομαλά.

Εκτιμάται ότι το αεροσκάφος XB-1 θα μπορεί να μεταφέρει 65 έως 88 επιβάτες. Και θα μπορεί να πετάξει μεταξύ Παρισιού και Μόντρεαλ σε 3 ώρες και 45 λεπτά. Ωστόσο, θα χρειαστούν πιθανότατα άλλα 10 χρόνια μέχρι να τεθεί σε υπηρεσία.

Το υπερηχητικό αεροσκάφος, παρά το θυελλώδες παρελθόν του, έχει μέλλον. Θα μπορούσε να επιστρέψει σε υπηρεσία τα επόμενα χρόνια.