Μια ανάλυση από την AEROAFFAIRES, ευρωπαϊκός μεσίτης αεροπορικών μεταφορών από το 1991
Για πάνω από τριάντα χρόνια, η AEROAFFAIRES βοηθάει στελέχη, εταιρείες και ιδρύματα με τις ανάγκες τους για ταξίδια με ιδιωτικά τζετ και ελικόπτερα.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1991 και έχει καθιερωθεί ως ο αεροπορικός μεσίτης αναφοράς στην Ευρώπη, πιστοποιημένος για δημόσιες επιβατικές μεταφορές και αναγνωρισμένος για την επιχειρησιακή του αυστηρότητα.
Αυτή η μελέτη για το 2025 παρέχει μια λεπτομερή επισκόπηση του τομέα των επαγγελματικών αερομεταφορών στην Ευρώπη: τάσεις της αγοράς, φορολογία, τεχνολογικές καινοτομίες και περιβαλλοντική μετάβαση.
Βασίζεται σε επίσημα στοιχεία που δημοσιεύονται από τηνEBAA (European Business Aviation Association), τον Eurocontrol, τον EASA (European Union Aviation Safety Agency), τον ICAO (International Civil Aviation Organization) και την Oxford Economics.
Απευθύνεται σε υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, διαχειριστές στόλου και εταίρους του κλάδου που επιθυμούν να κατανοήσουν τις διαρθρωτικές αλλαγές που αναδιαμορφώνουν την ευρωπαϊκή επιχειρηματική αεροπορία.
Ως ανεξάρτητος φορέας, το AEROAFFAIRES υπερασπίζεται ένα απαιτητικό όραμα για την αεροπορική διαμεσολάβηση:
μια επιχείρηση που βασίζεται στη συμμόρφωση, τη διαφάνεια και την περιβαλλοντική ευθύνη.
Η παρούσα μελέτη αποτελεί προέκταση αυτής της δέσμευσης, προσφέροντας μια σαφή και τεκμηριωμένη ανάγνωση της κατάστασης της αγοράς το 2025 και των προοπτικών έως το 2030.
Μακροοικονομική εισαγωγή και προφίλ της αγοράς
Το 2025, η επιχειρηματική αεροπορία στην Ευρώπη τοποθετείται σε ένα μετα-πανδημικό οικονομικό πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από μέτρια επιβράδυνση, αυξανόμενο πληθωρισμό παραφίνης και γεωπολιτικές εντάσεις που επηρεάζουν την επιχειρηματική και πολυτελή κινητικότητα. Ο τομέας συνεισφέρει περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, δημιουργώντας περισσότερες από 370.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Η πελατειακή βάση είναι πλέον πολυποίκιλη, από πολυεθνικές εταιρείες έως ιδιώτες με εξαιρετικά υψηλό πλούτο (UHNWIs), με αξιοσημείωτη επέκταση των υπηρεσιών που είναι αφιερωμένες στην αεροπορική ιατρική και τον επαγγελματικό αθλητισμό.
Επισκόπηση της κυκλοφορίας το 2025 και στρατηγικοί κόμβοι
Η κίνηση της επαγγελματικής αεροπορίας παραμένει σταθερή, με μέτρια αύξηση 0,3% κατά τη διάρκεια του έτους σύμφωνα με την Argus, και σημαντική αύξηση σε ορισμένα τμήματα το 2024-2025. Ιστορικοί κόμβοι όπως το Παρίσι-Le Bourget, η Γενεύη, η Νίκαια, το Λονδίνο και το Μόναχο συγκεντρώνουν την πλειονότητα της επιχειρηματικής κίνησης, αντιπροσωπεύοντας έως και το 92% του όγκου στη Γαλλία. Ταυτόχρονα, νέοι δευτερεύοντες κόμβοι αναδύονται στην Κεντρική και Νότια Ευρώπη (Πράγα, Ίμπιζα, Βιέννη, Μάλαγα), επωφελούμενοι από σύγχρονες υποδομές και λιγότερο περιορισμένες χρονοθυρίδες.
Σύμφωνα με το Traffic Tracker τηςΕυρωπαϊκής Ένωσης Επιχειρηματικής Αεροπορίας (EBAA ) και τα ενοποιημένα στοιχεία του Network Manager του Eurocontrol, η δραστηριότητα της επιχειρηματικής αεροπορίας στην Ευρώπη θα παραμείνει σταθερή το 2025 σε επίπεδο κοντά σε αυτό που παρατηρήθηκε πριν από την κρίση του 2020.
Ο τομέας πλέον παγιώνεται παρά αυξάνεται, με εξορθολογισμό των στόλων και βελτιστοποίηση των εναλλαγών.
Οι κύριοι κόμβοι – Paris-Le Bourget, Geneva Cointrin, London-Luton και Nice-Côte d’Azur – εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 40% της συνολικής ευρωπαϊκής κίνησης.
Η πίεση στις χρονοθυρίδες και τη χωρητικότητα στάθμευσης παραμένει υψηλή, ιδίως κατά τη διάρκεια μεγάλων οικονομικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπου η ταυτόχρονη ζήτηση υπερβαίνει τη χωρητικότητα.
Οι προβλέψεις που δημοσίευσε η Argus International για το 2025 επιβεβαιώνουν αυτή την τάση σταθεροποίησης, με την ετήσια αύξηση των μετακινήσεων να εκτιμάται σε +0,3% στην Ευρώπη.
Αυτή η δυναμική αντανακλά την ωριμότητα της αγοράς: οι φορείς εκμετάλλευσης επικεντρώνονται στην αξιοπιστία, τη συμμόρφωση και τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και όχι στην αμιγώς ποσοτική ανάπτυξη.
Πηγή: EBAA – Traffic Tracker
EBAA – Traffic Tracker
Eurocontrol – Πύλη λειτουργιών δικτύου
Argus International – Πρόβλεψη για το 2025
Κόμβοι και γεωγραφία της κυκλοφορίας
Τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης για την επιχειρηματική αεροπορία εξακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Το Paris-Le Bourget παραμένει ο κορυφαίος αερολιμένας της ηπείρου για επιχειρηματικές πτήσεις, με 54.724 κινήσεις που θα καταγραφούν το 2024, ή το 92% της γαλλικής επιχειρηματικής κίνησης.
Η Γενεύη, η Νίκαια, το Λονδίνο και το Μόναχο συμπληρώνουν το κύριο δίκτυο, ενώ νέοι κόμβοι αναδύονται στην Κεντρική Ευρώπη.
Πηγή:
EBAA – Επετηρίδα
Eurocontrol – Πύλη λειτουργίας δικτύου
Οικονομικός ρόλος και προστιθέμενη αξία
Οι επιχειρηματικές αερομεταφορές διαδραματίζουν ουσιαστικό στρατηγικό ρόλο στη σύνδεση περιοχών που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από τις τακτικές μεταφορές, διευκολύνοντας τις ξένες επενδύσεις που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 120 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030. Ο τομέας αυτός αποτελεί πυλώνα της ευρωπαϊκής οικονομικής ανταγωνιστικότητας, προωθώντας ένα ευρύ οικοσύστημα που εκτείνεται από την αεροναυπηγική μέχρι τη διαχείριση εξειδικευμένων αερολιμένων.
Η επιχειρηματική αεροπορία διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην οικονομική συνδεσιμότητα της Ευρώπης.
Συνδέει περισσότερα από 1.400 αεροδρόμια σε ολόκληρη την ήπειρο, σχεδόν το 80% των οποίων δεν εξυπηρετούνται από τακτικές αεροπορικές εταιρείες. Αυτή η άμεση προσβασιμότητα ενθαρρύνει το εμπόριο, τις επενδύσεις και την εδαφική συνοχή.
Σύμφωνα με τη μελέτη τηςOxford Economics που εκπονήθηκε για λογαριασμό τηςEBAA (European Business Aviation Association) και της GAMA (General Aviation Manufacturers Association), ο τομέας υποστηρίζει περισσότερες από 370.000 άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες θέσεις εργασίας, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία που εκτιμάται σε 32 δισ. ευρώ ετησίως για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Οι δραστηριότητες αυτές καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα: συντήρηση, εκπαίδευση πληρωμάτων, υπηρεσίες εδάφους, αεροναυπηγική και διαχείριση αεροδρομίων.
Τα μελλοντικά σενάρια της Oxford Economics επισημαίνουν ότι οι υπερβολικοί περιορισμοί στην πρόσβαση στις επαγγελματικές αερομεταφορές θα μπορούσαν να μειώσουν τις άμεσες ξένες επενδύσεις κατά 120 δισ. ευρώ έως το 2030, αποδυναμώνοντας τα περιφερειακά οικοσυστήματα που εξαρτώνται από την ταχεία κινητικότητα.
Πηγή :
Oxford Economics – Τα κοινωνικοοικονομικά οφέλη της επιχειρηματικής αεροπορίας στην Ευρώπη
EBAA – Βιομηχανικά δεδομένα
Περιβάλλον, κανονισμοί και βιώσιμα καύσιμα
Ο τομέας υφίσταται διαρθρωτικό μετασχηματισμό: ο κανονισμός ReFuelEU Aviation επιβάλλει προοδευτική ποσόστωση βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF), έως 2% από το 2025, με φιλόδοξο στόχο το 70% έως το 2050. Η αντιστάθμιση άνθρακα διέπεται από τον CORSIA, με ενισχυμένες απαιτήσεις ιχνηλασιμότητας. Η επέκταση του συστήματος ΣΕΔΕ της ΕΕ στην επαγγελματική αεροπορία από το 2025 αυξάνει την πίεση στους φορείς εκμετάλλευσης, με υψηλότερο κόστος και την ανάγκη για αυστηρή υποβολή εκθέσεων. Επιπλέον, η περιορισμένη διαθεσιμότητα και το υψηλό κόστος του FAS παραμένουν τα κύρια εμπόδια για την ευρεία υιοθέτησή του.
3.1 Το ευρωπαϊκό πλαίσιο
Η ευρωπαϊκή περιβαλλοντική έκθεση για την αεροπορία 2025 (EASA & Eurocontrol) παρέχει λεπτομερή επισκόπηση των εκπομπών του τομέα και της προόδου που έχει σημειωθεί.
Ο κανονισμός ReFuelEU για την αεροπορία ορίζει προοδευτικές ποσοστώσεις για το SAF (βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο), με στόχο 2% έως το 2025 και 70% έως το 2050.
Τα δύο κύρια εμπόδια για την υιοθέτηση παραμένουν η περιορισμένη διαθεσιμότητα του καυσίμου και το ακόμα υψηλό κόστος του.
Πηγή:
EASA – EAER 2025
Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ReFuelEU Aviation
3.2 Αντιστάθμιση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και διεθνής διακυβέρνηση
Ο συμψηφισμός των εκπομπών από διεθνείς πτήσεις εντάσσεται στο πλαίσιο του συστήματος CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), το οποίο κατευθύνεται από τονICAO (International Civil Aviation Organization).
Ο μηχανισμός αυτός απαιτεί από τους φορείς εκμετάλλευσης να δηλώνουν τις εκπομπές τους και να τις αντισταθμίζουν με τη χρήση πιστοποιημένων μονάδων άνθρακα.
Οι μεσίτες και οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει να διασφαλίζουν πλήρη διαφάνεια όσον αφορά τα προγράμματα που επιλέγονται και την ιχνηλασιμότητά τους.
Πηγή :
ICAO – CORSIA
4. Αγορά και προκλήσεις 2025
Το 2025, η ευρωπαϊκή αγορά της επιχειρηματικής αεροπορίας εξελίσσεται σε ένα πλαίσιο διαρθρωτικών εντάσεων.
Οι αερομεταφορείς και οι μεσίτες έχουν να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων SAF (Sustainable Aviation Fuels), τη φορολογική πολυπλοκότητα που συνδέεται με την έλλειψη εναρμόνισης μεταξύ των κρατών μελών και την περιορισμένη διαθεσιμότητα χρονοθυρίδων αεροδρομίων στις πιο πολυσύχναστες πλατφόρμες.
Σε αυτά προστίθενται οι αυξημένες απαιτήσεις για κανονιστική συμμόρφωση, διαφάνεια και ιχνηλασιμότητα, που επιβάλλονται τόσο από τις εθνικές αρχές όσο και από τους εταιρικούς πελάτες.
Αντιμέτωποι με αυτούς τους περιορισμούς, οι φορείς του κλάδου προσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα: εκσυγχρονίζουν τους στόλους τους, ενσωματώνουν επαληθεύσιμες λύσεις αντιστάθμισης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ψηφιοποιούν τη διαμεσολάβηση και ενισχύουν τις διαδικασίες πιστοποίησης.
ΗΕυρωπαϊκή Ένωση Επιχειρηματικής Αεροπορίας (EBAA ) και η Ένωση Κατασκευαστών Γενικής Αεροπορίας (GAMA ) τονίζουν την ανάγκη για μια ρεαλιστική μετάβαση, που θα συμβιβάζει τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με την οικονομική βιωσιμότητα των φορέων εκμετάλλευσης.
Ζητούν μια σταδιακή προσέγγιση, βασισμένη σε επενδυτικά κίνητρα και όχι σε τιμωρητικά μέτρα.
Πηγές :
EBAA – Δελτία τύπου και θέσεις
GAMA – Ευρωπαϊκό μανιφέστο για την επιχειρηματική αεροπορία 2024-2029
ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις θέσεις υποδοχής σε αεροδρόμια
Καινοτομία και ψηφιοποίηση
Η επιχειρηματική αεροπορία εκμεταλλεύεται πλήρως τις τεχνολογικές εξελίξεις στις μεταφορές και την ψηφιακή βιομηχανία.Η τεχνητή νοημοσύνη βελτιστοποιεί πλέον τις τροχιές των πτήσεων, τα δρομολόγια των πληρωμάτων και την προγνωστική συντήρηση των αεροσκαφών. Η ψηφιοποίηση της εξυπηρέτησης πελατών σημαίνει ότι τα αιτήματα μπορούν να παρακολουθούνται άμεσα, τα έγγραφα της πτήσης μπορούν να διαχειρίζονται απρόσκοπτα και οι λειτουργίες μπορούν να παρακολουθούνται πλήρως.
Η αλυσίδα μπλοκ εισέρχεται στον τομέα της περιβαλλοντικής συμμόρφωσης, προσφέροντας απαραβίαστα μητρώα για την πιστοποίηση των πιστώσεων άνθρακα και την ιχνηλασιμότητα των βιώσιμων καυσίμων(SAF – Sustainable Aviation Fuel). Ταυτόχρονα, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και η συμμόρφωση με τον GDPR (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) αναδεικνύονται σε μείζονες επιχειρησιακές προτεραιότητες για τους πιστοποιημένους φορείς εκμετάλλευσης και μεσίτες.
Διακυβέρνηση και συγκριτική φορολογία
Η φορολόγηση της επαγγελματικής αεροπορίας παραμένει κατακερματισμένη στην Ευρώπη.
Στη Γαλλία, ο φόρος Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion (TSBA) εφαρμόζεται στις ιδιωτικές πτήσεις, επιπλέον του ΦΠΑ στις συναφείς υπηρεσίες (υπηρεσίες εδάφους, τροφοδοσία, χειρισμός).
Στη Γερμανία, την Ελβετία, την Ιταλία και την Ισπανία, τα συστήματα ποικίλλουν σημαντικά, από μερικές απαλλαγές έως προσαυξήσεις, δημιουργώντας ανταγωνιστικές ανισότητες εντός της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ωστόσο, αυτές οι φορολογικές πολιτικές συνοδεύονται απόκίνητρα για τη χρήση βιώσιμων καυσίμων και τον εκσυγχρονισμό του στόλου.
Οι θέσεις τηςΕυρωπαϊκής Ένωσης Επιχειρηματικής Αεροπορίας (EBAA ) και της Ένωσης Κατασκευαστών Γενικής Αεροπορίας (GAMA ) συνηγορούν υπέρ της σταδιακής κανονιστικής σύγκλισης, που εγγυάται τόσο την ανταγωνιστικότητα όσο και την ενεργειακή μετάβαση.
Προφίλ πελατών, χρήσεις και τάσεις
Η αγορά του 2025 χαρακτηρίζεται από σαφή αλλαγή στη χρήση.
Η κοινή χρήση αεροσκαφών και η κλασματική συνιδιοκτησία κερδίζουν σε δημοτικότητα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερο έλεγχο του κόστους.
Η τάση αυτή αντανακλά τόσο το αυξανόμενο κόστος λειτουργίας όσο και την αυξανόμενη επιθυμία των πελατών να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα.
Τα πιο συχνά δρομολόγια συνδέουν μεγάλα επιχειρηματικά κέντρα με κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς – Παρίσι-Νίκαια, Γενεύη-Λονδίνο, Ζυρίχη-Μιλάνο – καταδεικνύοντας τη συμπληρωματική φύση των επαγγελματικών ταξιδιών και των ιδιωτικών διαμονών.
Οι πελάτες αναμένουν πλέον μια εξατομικευμένη εμπειρία, απόλυτη εμπιστευτικότητα και απτή δέσμευση για κοινωνική ευθύνη.
Προοπτικές για το 2030
Μέχρι το 2030, ο τομέας θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές του κατά 55%, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και τη νομοθετική δέσμη Fit for 55.
Οι κατασκευαστές ποντάρουν στην εισαγωγή υβριδικών ή 100% ηλεκτρικών αεροσκαφών, όπως το Lilium Jet ή το VoltAero Cassio, τα οποία βρίσκονται επί του παρόντος σε φάση πιστοποίησης.
Η μετάβαση αυτή συνοδεύεται από την ενίσχυση των φορολογικών και ρυθμιστικών μέτρων που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της υιοθέτησης των καθαρών τεχνολογιών.
Θα μπορούσε επίσης να επανασχεδιάσει τον χάρτη των ευρωπαϊκών επιχειρηματικών κόμβων, υπέρ των περιφερειακών κόμβων που είναι πιο ενεργειακά αποδοτικοί και λιγότερο υποκείμενοι στον κορεσμό των αεροδρομίων.
Πηγές:
EASA: EUROPEAN AVIATION ENVIRONMENT REPORT 2025
Στρατηγικός ρόλος της AEROAFFAIRES
Εδώ και αρκετά χρόνια, το AEROAFFAIRES έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τους πελάτες του να επιτύχουν βιώσιμες επιχειρηματικές αερομεταφορές που συμμορφώνονται με τις κανονιστικές αλλαγές. Πρωτοπόρος στην ενσωμάτωση της SAF στις δραστηριότητές της και επιμελητής διαφανών προγραμμάτων αντιστάθμισης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, το AEROAFFAIRES προσφέρει επίσης καινοτόμες ψηφιακές λύσεις για τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων και τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Οι δράσεις αυτές αποδεικνύουν τη δέσμευσή μας για επιχειρησιακή και περιβαλλοντική αριστεία.
Γιατί να επιλέξετε την AEROAFFAIRES για την ενοικίαση ιδιωτικού τζετ;
Η δύναμη του δικτύου μας
AEROAFFAIRES, είναι ένα δίκτυο περισσότερων από 850 αεροπορικών φορέων παγκοσμίως με τους οποίους συνεργαζόμαστε με απόλυτη εμπιστοσύνη. Προσεκτικά επιλεγμένοι, οι συνεργάτες μας ελέγχονται και πιστοποιούνται για τη δημόσια μεταφορά επιβατών και κατέχουν Πιστοποιητικό Αεροπορικών Μεταφορών. Η AEROAFFAIRES, έχει επίσης ένα στόλος περισσότερων από 20.000 αεροσκαφών, εκ των οποίων 8.500 ιδιωτικά τζετ, που εξυπηρετεί περίπου 8.000 αεροδρόμια στον κόσμο.
Η προτεραιότητά μας: η ικανοποίησή σας
Είμαστε περήφανοι για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας εδώ και 30 χρόνια αδιάκοπα με βαθμολογία 4,9/5 σε όλες τις πτήσεις που έχουμε πραγματοποιήσει: αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία μας!
Ακολουθήστε μας!
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο: θα λαμβάνετε τα νέα μας σχετικά με την ιδιωτική αεροπορία, τις ιδέες μας για ταξίδια με ιδιωτικό τζετ και ελικόπτερο, καθώς και τις καλύτερες προσφορές μας. Βρείτε μας επίσης στο Instagram και το Facebook.
Μεθοδολογία
Η παρούσα μελέτη συγκεντρώνει στοιχεία από τους κυριότερους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς: EBAA (Traffic Tracker, Yearbook), Eurocontrol (Network Operations), EASA (European Aviation Environmental Report 2025), ICAO (CORSIA guidelines), Oxford Economics (socio-economic impact), Argus (market forecasts) και GAMA (European manifesto 2024-2029).
Επιχειρηματική αεροπορία το 2025: συμπέρασμα
Το έτος 2025 επιβεβαιώνει τη δύναμη της επιχειρηματικής αεροπορίας στην Ευρώπη, αλλά σε ένα απαιτητικό οικονομικό, ρυθμιστικό και περιβαλλοντικό περιβάλλον. Οι βιώσιμες επιδόσεις παραμένουν μια πρόκληση που μοιράζεται μεταξύ τεχνολογικής καινοτομίας, φορολογικής προσαρμογής και κοινωνικής ευθύνης. Μια σταδιακή και συντονισμένη μετάβαση φαίνεται να είναι το κλειδί για τον συνδυασμό της επιχειρηματικής συνδεσιμότητας, της ανταγωνιστικότητας και της διατήρησης του πλανήτη, με την AEROAFFAIRES ως έμπιστο εξειδικευμένο εταίρο σε αυτή την εξέλιξη.
Χρειάζεστε μια εκτίμηση τιμής
Επικοινωνία με την AEROAFFAIRES
[email protected]
+33 1 44 09 91 82

Nos Certifications
AEROAFFAIRES sélectionne ses avions avec les standards les plus élevés de l’industrie aéronautique.



Όλες οι αναφερόμενες πηγές μπορούν να αναζητηθούν λεπτομερώς μέσω :
- EBAA Traffic and Industry Data
- Πύλη λειτουργίας δικτύου Eurocontrol
- EASA Ευρωπαϊκή περιβαλλοντική έκθεση για την αεροπορία 2025
- Πρόγραμμα CORSIA του ICAO
- Κοινωνικοοικονομική μελέτη της Oxford Economics
- Argus Market Forecast 2025
- Πρωτοβουλίες της AEROAFFAIRES SAF και βιωσιμότητα
- Φορολογία στην ιδιωτική αεροπορία