ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ!

Ζητήστε προσφορά
Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

AirCar: Το ιπτάμενο αυτοκίνητο της Σλοβακίας πιστοποιήθηκε ως επαναστατικό

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Η Klein Vision, η κατασκευάστρια εταιρεία του ιπτάμενου αυτοκινήτου AirCar, προέβη σε μια ανακοίνωση. Στις 24 Ιανουαρίου 2022, μέσω δελτίου τύπου, η σλοβακική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το ιπτάμενο αυτοκίνητό της έχει πιστοποιηθεί. Η αρχή πολιτικής αεροπορίας της χώρας εξέδωσε επίσημα το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για την ιδέα του AirCar. Η ιστορία αυτού του σλοβακικού ιπτάμενου αυτοκινήτου ξεκίνησε το 2016, όταν ο Stefan Klein άνοιξε την εταιρεία του Klein Vision. Την επόμενη χρονιά ξεκίνησε το σχέδιο AirCar, ένα πρωτότυπο ιπτάμενο αυτοκίνητο που τώρα έχει πιστοποιηθεί. Με σχέδια για μη επανδρωμένα ελικόπτερα και ιπτάμενα ταξί, το AEROAFFAIRES ρίχνει μια ματιά σε αυτό που θα μπορούσε να είναι το μέλλον των αεροπορικών μεταφορών.

Η πιστοποίηση της AirCar ανοίγει την πόρτα για τη μαζική παραγωγή ιπτάμενων αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης. Είναι η επίσημη και οριστική επιβεβαίωση της ικανότητάς μας να αλλάξουμε για πάντα τα ταξίδια μεσαίων αποστάσεων.

Αυτά είναι τα λόγια του καθηγητή Stefan Klein, επικεφαλής του προγράμματος ιπτάμενων αυτοκινήτων AirCar.

AirCar – Photo Credit: Klein Vision

Η ιστορία του Klein Vision AirCar

Η ιδέα της δημιουργίας ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου δεν είναι καινούργια. Αν και για πολύ καιρό αποτελούσε αντικείμενο ταινιών επιστημονικής φαντασίας, το ιπτάμενο αυτοκίνητο έχει πλέον γίνει πραγματικότητα. Γίνεται επίσης μια νέα εξέλιξη στις αερομεταφορές.

Το σχέδιο AirCar ξεκίνησε το 2017 από την Klein Vision, μια σλοβακική εταιρεία. Μια ομάδα 8 επαγγελματιών της αεροναυπηγικής ανέπτυξε αυτό το σχέδιο ιπτάμενου αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών, το έργο εξελίχθηκε από τα αρχικά σκίτσα, μέσω διαφόρων πρωτοτύπων, σε δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα των κινητήρων και του αεροσκάφους… Και με όλα αυτά, χρειάστηκαν όχι λιγότερες από 100.000 ώρες εργασίας για την κατασκευή του AirCar. Το AirCar είναι ένα από τα πιο προηγμένα τεχνικά οχήματα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, και ένα από τα πρώτα που ταξίδεψαν όχι μόνο στη γη αλλά και στον αέρα.

Μετά από αρκετά χρόνια μελέτης και έρευνας, ήρθε η ώρα να παρουσιαστεί το AirCar στο ευρύ κοινό. Το AirCar παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2019 στη Σαγκάη της Κίνας, στην China International Import Expo (CIIE).

Σήμερα, η 5η έκδοση του AirCar έχει πιστοποιηθεί. Για να επιτευχθεί αυτό, το AirCar υποβλήθηκε σε μια σειρά δοκιμών. Πέταξε για συνολικά 70 ώρες και πραγματοποίησε περίπου 200 ελιγμούς απογείωσης και προσγείωσης. Το αεροσκάφος συμμορφώνεται πλήρως με τα πρότυπα του EASA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας). Ως εκ τούτου, η σλοβακική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας χορήγησε στο ιπτάμενο αυτοκίνητο της Klein Vision το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ιπτάμενου αυτοκινήτου AirCar

Όλοι έχουμε ακούσει για ένα αυτοκίνητο. Αλλά τι γίνεται με ένα αυτοκίνητο που πετάει Οι μηχανικοί και οι εφευρέτες αυτού του αυτοκινήτου έπρεπε να βρουν έξυπνους τρόπους για να υλοποιήσουν το σχέδιό τους. Η ιδέα πίσω από το AirCar είναι ότι μπορεί να οδηγηθεί τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος. Το AirCar διαθέτει αεροδυναμική άτρακτο και μοντέρνο, ελκυστικό σχεδιασμό τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το αεροσκάφος είναι κατασκευασμένο κυρίως από σύνθετο υλικό, το οποίο αυξάνει την ανυψωτική του ικανότητα κατά την πτήση. Επιπλέον, οι δοκιμές πτήσης έχουν αποδείξει τη σταθερότητα του αεροσκάφους στον αέρα. Ομοίως, για τους ελιγμούς απογείωσης και προσγείωσης, η Klein Vision έχει εξασφαλίσει ότι το αεροσκάφος κάνει ελιγμούς χωρίς να χρειάζεται ο πιλότος να χειριστεί τα χειριστήρια.

Όσον αφορά τους κινητήρες, το AirCar κινείται από έναν κινητήρα BMW 1.6L 160 hp. Λειτουργεί με βενζίνη. Αρκετά πρωτότυπα έχουν παραχθεί από την Klein Vision. Υπάρχει ένα διθέσιο, ένα τριθέσιο και ένα τετραθέσιο, καθώς και μια αμφίβια έκδοση.

Η διθέσια έκδοση ζυγίζει λίγο κάτω από 1.000 κιλά. Μπορεί να διανύσει αποστάσεις περίπου 1.000 χιλιομέτρων με ταχύτητες άνω των 300 km/h.

Η αυτοματοποιημένη μετάβαση από ένα οδικό όχημα σε ένα εναέριο όχημα και αντίστροφα, η ανάπτυξη/απόσυρση των φτερών και της ουράς, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα πρωτοποριακού ενθουσιασμού, καινοτομίας και θάρρους, αλλά και καρπός άριστης μηχανικής και επαγγελματικής γνώσης.

Λέει ο Branko Sarh, ανώτερος τεχνικός ερευνητής της Boeing Co.

AirCar – Photo Credit: Klein Vision

Αυτό το ιπτάμενο αυτοκίνητο, ένας συνδυασμός καινοτομίας και τεχνολογίας, έκανε το ντεμπούτο του στις 28 Ιουνίου 2021. Το AirCar πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση μεταξύ δύο πόλεων, διάρκειας 35 λεπτών από τη Νίτρα στη Μπρατισλάβα. Η πτήση κύλησε άψογα και κατά την προσγείωση, σε μόλις 3 λεπτά, τα φτερά του AirCar αναδιπλώθηκαν για να δώσουν τη θέση τους σε ένα απολύτως κανονικό αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο βγήκε στο δρόμο στο κέντρο της πρωτεύουσας της Σλοβακίας.

Μέχρι σήμερα, νέα μοντέλα του AirCar βρίσκονται στην παραγωγή, ενώ ένα από τα μοντέλα τους αναμένεται να πιστοποιηθεί φέτος.

Όπως το θέτει ο συνιδρυτής της AirCar Anton Zojac, το ιπτάμενο αυτοκίνητό τους είναι μια συσκευή που συνδέει διάφορα στοιχεία:“όπου ο δρόμος συναντά τον ουρανό“.

Όσο περιμένουμε να φτάσει το ιπτάμενο αυτοκίνητο στους δρόμους και στον αέρα, οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική μας προσφορά για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την εξατομικευμένη πτήση σας.

Συχνές ερωτήσεις σχετικά με το AirCar, το πιστοποιημένο ιπτάμενο αυτοκίνητο

Πώς λειτουργεί η μετάβαση από τη λειτουργία του αυτοκινήτου στη λειτουργία του αεροσκάφους

Η μετάβαση μεταξύ των δύο τρόπων λειτουργίας είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και δεν απαιτεί καμία περίπλοκη χειροκίνητη παρέμβαση. Με το πάτημα ενός κουμπιού, τα φτερά και η ουρά αναπτύσσονται ή αποσύρονται μέσα σε λίγα λεπτά.

Οι ενσωματωμένοι αισθητήρες και τα συστήματα ελέγχου διασφαλίζουν ότι κάθε βήμα πραγματοποιείται με ασφάλεια, χωρίς ο πιλότος να χρειάζεται να διορθώσει τον ελιγμό. Αυτή η τεχνολογία βασίζεται σε προηγμένη μηχανική, η οποία έχει δοκιμαστεί αυστηρά για να διασφαλίσει τη μέγιστη αξιοπιστία.

Ποιες είναι οι ελάχιστες καιρικές συνθήκες για την πτήση του AirCar

Όπως όλα τα αεροσκάφη, έτσι και το AirCar υπόκειται σε καιρικούς περιορισμούς. Μπορεί να πετάξει σε καθαρό καιρό, με ελάχιστη ορατότητα και μέτριους ανέμους.

Οι ακριβείς συνθήκες θα εξαρτηθούν από τις τελικές προδιαγραφές του πιστοποιημένου μοντέλου, αλλά τα τρέχοντα πρωτότυπα έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν σε τυπικές συνθήκες παρόμοιες με αυτές των μικρών ελαφρών αεροσκαφών. Πτήσεις σε δυνατή βροχή, πυκνή ομίχλη ή ισχυρούς ανέμους δεν συνιστώνται για λόγους ασφαλείας.

Χρειάζομαι ειδική άδεια για να οδηγήσω/πιλοτάρω το AirCar

Ναι, για τη χρήση του AirCar απαιτείται τόσο άδεια οδήγησης αυτοκινήτου όσο και άδεια ιδιωτικού πιλότου (PPL) ή ανώτερη, ανάλογα με τους τοπικούς κανονισμούς. Στη Σλοβακία, όπου το αεροσκάφος είναι πιστοποιημένο, οι αεροπορικές αρχές έχουν εγκρίνει τη χρήση του υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Άλλες χώρες ενδέχεται να επιβάλλουν πρόσθετες απαιτήσεις, όπως ειδική εκπαίδευση σε υβριδικά οχήματα. Η Klein Vision εξετάζει συνεργασίες για την απλούστευση αυτής της διαδικασίας στο μέλλον.

Ποια είναι η πραγματική εμβέλεια του AirCar σε πτητική και οδική λειτουργία

Η πιστοποιημένη διθέσια έκδοση έχει εμβέλεια πτήσης περίπου 1.000 km με ταχύτητα πλεύσης 300 km/h, χάρη στον βελτιστοποιημένο κινητήρα της BMW.

Στην οδική λειτουργία, η εμβέλεια είναι παρόμοια με εκείνη ενός συμβατικού αυτοκινήτου με τον ίδιο κινητήρα, δηλαδή περίπου 500 έως 600 χιλιόμετρα με γεμάτο ρεζερβουάρ. Οι μελλοντικές εκδόσεις, ιδίως εκείνες με ηλεκτρική ή υβριδική κίνηση, θα μπορούσαν να βελτιώσουν αυτά τα νούμερα.

Είναι το AirCar συμβατό με τις συμβατικές υποδομές των αεροδρομίων

Ναι, το AirCar μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σε κανονικούς διαδρόμους σε μικρά αεροδρόμια, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς την ανάγκη για ειδική υποδομή.

Ωστόσο, η χρήση του σε αστικές περιοχές θα εξαρτηθεί από τις αλλαγές στους κανονισμούς και την πιθανή δημιουργία “vertiports” (πλατφόρμες για εναέρια οχήματα). Προς το παρόν, μοιράζονται τους ίδιους χώρους με τα ελαφρά αεροσκάφη.

Ποια είναι τα μέτρα ασφαλείας σε περίπτωση βλάβης του κινητήρα κατά τη διάρκεια της πτήσης

Το AirCar ενσωματώνει ένα βαλλιστικό αλεξίπτωτο, ένα δοκιμασμένο σύστημα ασφαλείας στην ελαφριά αεροπορία, ικανό να φρενάρει την πτώση του αεροσκάφους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Επιπλέον, ο αεροδυναμικός του σχεδιασμός του επιτρέπει να ολισθαίνει σε σημαντική απόσταση για να προσγειωθεί με ασφάλεια ακόμη και χωρίς πρόωση. Οι δοκιμές περιλαμβάνουν σενάρια αστοχίας για την επικύρωση αυτών των πρωτοκόλλων.

Πόσο κοστίζει το AirCar και πότε θα κυκλοφορήσει στην αγορά

Η τιμή του δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα μπορούσε να είναι της τάξης των 800.000 δολαρίων, τοποθετώντας το στην κατηγορία των ιδιωτικών τζετ εισαγωγικού επιπέδου.

Η Klein Vision σχεδιάζει αρχικά περιορισμένη παραγωγή, με πιθανές παραδόσεις ήδη από το 2026 για τους πρώτους πελάτες. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πιο προσιτά μοντέλα.

Εκπέμπει το AirCar περισσότερες εκπομπές CO₂ από ένα παραδοσιακό αεροπλάνο ή αυτοκίνητο

Με τον σημερινό βενζινοκινητήρα του, το αποτύπωμα άνθρακα είναι συγκρίσιμο με αυτό ενός μικρού μονοκινητήριου αεροπλάνου. Ωστόσο, η Klein Vision εργάζεται πάνω σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του.

Η αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η οποία προσφέρεται ήδη από ορισμένους φορείς εκμετάλλευσης (όπως η AEROAFFAIRES), θα μπορούσε να ενσωματωθεί στις εμπορικές προσφορές.

Μπορεί το AirCar να σταθμεύσει σε κανονικό χώρο στάθμευσης

Σε λειτουργία αυτοκινήτου, μόλις διπλωθούν τα φτερά, το AirCar έχει μέγεθος παρόμοιο με ένα συμβατικό οδικό όχημα (μήκος περίπου 5 μέτρα). Επομένως, μπορεί να σταθμεύσει σε κανονικούς χώρους στάθμευσης, εφόσον υπάρχει επαρκής χώρος για το κεφάλι (περίπου 2 μέτρα). Συνιστάται ιδιωτικό γκαράζ για την προστασία των ευαίσθητων αεροναυτικών εξαρτημάτων του.

Υπάρχουν περιορισμοί φορτίου (αποσκευές, βάρος επιβατών)

Όπως όλα τα αεροσκάφη, το AirCar έχει όριο ωφέλιμου φορτίου που περιλαμβάνει τους επιβάτες, τα καύσιμα και τις αποσκευές. Για το διθέσιο αεροσκάφος, η μέγιστη χωρητικότητα υπολογίζεται σε περίπου 200 kg συν τον πιλότο. Οι ακριβείς λεπτομέρειες θα καθορίζονται στο εγχειρίδιο χρήσης, αλλά θα πρέπει να ταξιδεύετε με μικρό βάρος για να μεγιστοποιήσετε την εμβέλειά σας.

Ποιο είναι το επίπεδο άνεσης στο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης

Το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να συναγωνίζεται αυτό ενός κορυφαίου αυτοκινήτου, με εργονομικά καθίσματα, μερική ηχομόνωση και διαισθητικά χειριστήρια.

Ωστόσο, όπως και σε ένα ελαφρύ αεροσκάφος, οι αναταράξεις μπορεί να είναι περισσότερο αισθητές από ό,τι σε ένα ιδιωτικό τζετ. Η καμπίνα δεν είναι υπό πίεση, γεγονός που περιορίζει τις πτήσεις σε χαμηλό υψόμετρο.

Θα μπορούσε το AirCar να χρησιμοποιηθεί στην πόλη ως ιπτάμενο ταξί

Προς το παρόν όχι. Αν και η ιδέα είναι ελκυστική, οι κανονισμοί για τις αστικές αερομεταφορές, ο θόρυβος και η ανάγκη για διαδρόμους προσγείωσης καθιστούν την πρόταση πολύπλοκη.

Η Klein Vision στοχεύει αρχικά σε δρομολόγια μεταξύ πόλεων (π.χ. σύνδεση δύο πόλεων που απέχουν μεταξύ τους 300 χιλιόμετρα), αλλά οι εξελίξεις θα μπορούσαν να ανοίξουν αυτή την αγορά αργότερα.

Τι γίνεται με το σέρβις και τη συντήρηση

Το AirCar θα απαιτεί τακτικές τεχνικές επιθεωρήσεις, τόσο στο δρόμο (όπως ένα αυτοκίνητο) όσο και στον αέρα (όπως ένα αεροπλάνο).

Η Klein Vision σχεδιάζει ένα δίκτυο εγκεκριμένων κέντρων, αλλά η υλικοτεχνική υποδομή δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Η συντήρηση θα είναι πιθανότατα πιο ακριβή από ό,τι για ένα συμβατικό όχημα, λόγω της διπλής λειτουργίας του.

Υπάρχουν σχέδια για αυτόνομες (μη επανδρωμένες) εκδόσεις

Μέχρι σήμερα, το AirCar απαιτεί έναν εξειδικευμένο πιλότο, αλλά η εταιρεία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ανάπτυξης μερικών ή ακόμη και ολικών συστημάτων αυτοματοποίησης στο μέλλον, εάν αλλάξει η νομοθεσία.

Αυτό θα εξαρτηθεί επίσης από τις τεχνολογικές εξελίξεις στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και τα αυτόνομα ταξί.

Πού μπορώ να δω ή να δοκιμάσω το AirCar

Η Klein Vision διοργανώνει κατά καιρούς δημόσιες επιδείξεις, ιδίως στη Σλοβακία. Οι αεροπορικές εκθέσεις (όπως η αεροπορική έκθεση του Παρισιού) και οι εκδηλώσεις που είναι αφιερωμένες στην καινοτόμο κινητικότητα αποτελούν επίσης πιθανές ευκαιρίες. Επικοινωνήστε απευθείας με την εταιρεία για να ενημερωθείτε για το πρόγραμμά της.

Το AirCar θα είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση όπως ένα ιδιωτικό τζετ

Αυτό θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση και τις συνεργασίες. Ορισμένες εταιρείες, όπως η AEROAFFAIRES, θα μπορούσαν να προσφέρουν ενοικιάσεις, εάν το μοντέλο αρέσει στους επιχειρηματικούς πελάτες.

Ωστόσο, η ανάγκη για διπλά προσόντα (οδικό + αεροπορικό) θα μπορούσε να περιορίσει αυτή την επιλογή στα πρώτα στάδια.