Γνωρίζατε ότι υπάρχουν αεροδρόμια που είναι υποδειγματικά όσον αφορά την οικολογία και τον σεβασμό του περιβάλλοντος Υπάρχει ένα αεροδρόμιο που έχει ξεχωρίσει με την ενσωμάτωση του περιβάλλοντος σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής του. Πρόκειται για το αεροδρόμιο Baltra. Η οικολογία βρίσκεται στο επίκεντρο των ανησυχιών του τομέας αεροναυπηγικής. Τα επόμενα χρόνια, αυτός ο καλός μαθητής του περιβάλλοντος δεν θα πρέπει πλέον να αποτελεί εξαίρεση. AEROAFFAIRES εξηγεί πώς το αεροδρόμιο Baltra έγινε το πρώτο 100% πράσινο αεροδρόμιο στον κόσμο.
Αεροδρόμιο Baltra: μερικά βασικά στοιχεία.
Στοαρχιπέλαγος Γκαλαπάγκος στον Ισημερινό, το πιο πράσινο αεροδρόμιο του κόσμου βρίσκεται στο νησί Blatr a.
Το πραγματικό όνομα του αεροδρομίου είναι Seymour Airport.
Αρχικά, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το αεροδρόμιο αυτό, μια πρώην αμερικανική στρατιωτική βάση, χρησιμοποιήθηκε ως βάση άμυνας κατά των Ιαπώνων.
Μέχρι το 1985, το αεροδρόμιο Baltra ήταν το μοναδικό αεροδρόμιο που εξυπηρετούσε όλα τα νησιά Γκαλαπάγκος.
Το αεροδρόμιο Seymour έγινε το πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο που χαρακτηρίστηκε ως “πράσινο αεροδρόμιο“. Αυτό προέκυψε ύστερα από μια συνολική ανάπλαση το 2012.
Το κόστος των εργασιών και της ανακαίνισης του αεροδρομίου υπολογίζεται σε 40 εκατομμύρια δολάρια.
Τον Μάρτιο του 2013 πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου στο νησί Baltra.
Το 2014, του απονεμήθηκε το σήμα “Leed Gold” από το USGBC (United States Green Building Council), καθιστώντας το το πιο πράσινο αεροδρόμιο στον κόσμο.
Σήμερα, το αεροδρόμιο Baltra διαθέτει μόνοέναν διάδρομο προσγείωσης, μήκους 2.400 μ. Κτίρια 6.000 τ.μ. υποδέχονται αεροσκάφη από όλο τον κόσμο. Περίπου 400.000 επιβάτες χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο κάθε χρόνο.
Γιατί η Baltra είναι 100% πράσινη
100% οικολογικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση του αεροδρομίου:
Το αεροδρόμιο έχει κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα ή φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Το ξύλο και η ηφαιστειακή πέτρα αποτελούν τη βάση της δομής του αεροδρομίου. Ηλιακά πάνελ και 3 ανεμογεννήτριες εξασφαλίζουν την παραγωγή ενέργειας του αεροδρομίου.
Το αεροδρόμιο χρησιμοποιεί το περιβάλλον του και εκμεταλλεύεται τον ήλιο και τον άνεμο του νησιού για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας.
Τέλος, ο πιο πράσινος τερματικός σταθμός στον κόσμο κατασκευάστηκε με 80% επαναχρησιμοποιημένα υλικά. Τα υλικά αυτά, ιδίως η πέτρα και το ξύλο, προέρχονται από παλιά κτίρια. Επεξεργασμένο και επαναχρησιμοποιημένο, το νερό από τους νιπτήρες και τις τουαλέτες χρησιμοποιείται για την άρδευση της γύρω βλάστησης.
Ένα 100% οικολογικό αεροδρόμιο που λαμβάνει υπόψη του το περιβάλλον και το οικοσύστημα:
Εκτός από τις ενεργειακές και κατασκευαστικές επιδόσεις του, το αεροδρόμιο Baltra ενδιαφέρεται να προστατεύσει το οικοσύστημα που ζει κοντά στους διαδρόμους και τη δραστηριότητα του αεροδρομίου. Οι εξειδικευμένες ομάδες είναι εκπαιδευμένες στην προστασία των ειδών. Όταν ένα ιγκουάνα αποφασίζει να διασχίσει τον διάδρομο, ένας εργαζόμενος στον διάδρομο το ανασύρει και το μεταφέρει σε ένα μέρος όπου μπορεί να επιβιώσει.
Επιπλέον, εκατοντάδες είδη έχουν επανεισαχθεί. Προστατεύονται από όλο το προσωπικό του αεροδρομίου.
Ένας τερματικός σταθμός χωρίς κλιματισμό.
Στο αεροδρόμιο Baltra δεν υπάρχει κλιματισμός στον τερματικό σταθμό. Μόνο το μηχανοστάσιο διαθέτει, για λόγους ασφαλείας. Τα συστήματα κλιματισμού χρησιμοποιούν κρύο θαλασσινό νερό που αντλείται από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Αυτό εξοικονομεί ενέργεια. Το αεροδρόμιο επέλεξε να κατασκευάσει το κτίριό του χωρίς κλιματισμό. Πώς λοιπόν κρατάτε τους επιβάτες δροσερούς Η δομή του αεροδρομίου έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το κτίριο να αφήνει τον άνεμο να περνάει και να λειτουργεί ως φυσικό σύστημα κλιματισμού.
Αυτό το καινοτόμο έργο ξεκίνησε από έναν αρχιτέκτονα που ειδικεύεται στο βιοκλίμα. Ο ίδιος σχεδίασε το κτίριο, το οποίο έχει κερδίσει βραβεία για τη δέσμευσή του να είναι “100% πράσινο”.
Είναι δυνατόν να κατασκευαστούν πράσινα και 100% οικολογικά αεροδρόμια, διατηρώντας παράλληλα τις επιδόσεις των δραστηριοτήτων του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο Baltra είναι η απόδειξη γι’ αυτό. Απαιτείται όμως τεχνογνωσία και προϋπολογισμός. Για να ανταποκριθούν στις περιβαλλοντικές προκλήσεις του αύριο, τα αεροδρόμια θα πρέπει να εμπνευστούν από αυτό που ήδη γίνεται στα νησιά Γκαλαπάγκος. Ολόκληρος ο τομέας των αερομεταφορών εργάζεται για να διασφαλίσει ότι τα πράσινα αεροδρόμια θα γίνουν ο κανόνας.