Η επιδημία του κοροναϊού covid-19 έχει σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία. Οι εμπορικές αεροπορικές εταιρείες έχουν ακινητοποιηθεί και αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανή κρίση. Η επιχειρηματική αεροπορία έχει επίσης επηρεαστεί, αλλά έχει προσαρμοστεί για να συνεχίσει τη λειτουργία της.
επαγγελματικό τζετ: ο καλύτερος τρόπος προστασίας
Κατά τη διάρκεια της επιδημίας θα πρέπει να αποφεύγονται τα αεροσκάφη με κλειστούς χώρους και οι πολυσύχναστοι τερματικοί σταθμοί των αεροδρομίων. Τα ιδιωτικά τζετ έχουν γίνει η ιδανική λύση για ταξίδια με απόλυτη ασφάλεια.
Οι αεροπορικές εταιρείες με επαγγελματικά τζετ και οι ιδιωτικοί τερματικοί σταθμοί έχουν υιοθετήσει όλα νέα μέτρα υγιεινής, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να μεταφέρουν επιβάτες με ασφάλεια. Το προσωπικό έχει επίσης εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει τα συμπτώματα και να γνωρίζει πώς να αντιδράσει.
Επιπλέον, δεδομένου ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες έχουν σταματήσει να εκτελούν τα εμπορικά τους δρομολόγια, η επιχειρηματική αεροπορία φαίνεται να γίνεται η τελευταία δυνατή επιλογή για αεροπορικά ταξίδια.
Οι φορείς της επιχειρηματικής αεροπορίας έχουν προσαρμόσει τις δραστηριότητές τους
Η επιδημία του κοροναϊού covid-19 αποκαλύπτει τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη σε περιόδους κρίσης. Όλοι όσοι εμπλέκονται στην επιχειρηματική αεροπορία κινητοποιήθηκαν για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της πανδημίας.
Τα ιδιωτικά τζετ με μεγάλες πόρτες μπορούν να μετατραπούν σε αεροδιακομιδές για τη μεταφορά ασθενών. Το Piaggio P180 Avanti, για παράδειγμα, έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αριθμό πτήσεων ιατρικής εκκένωσης στη Γαλλία και την Ευρώπη από την αρχή της κρίσης.
Τα ιδιωτικά τζετ αποτελούν επίσης μια λύση για τους ανθρώπους που έχουν εγκλωβιστεί στο εξωτερικό λόγω του κλεισίματος των συνόρων και της μείωσης των τακτικών πτήσεων. Η AEROAFFAIRES συνέβαλε καθοριστικά στον επαναπατρισμό υπηκόων που είχαν εγκλωβιστεί στον Μαυρίκιο και το Σαιν-Μπαρτελεμί.
Τέλος, οι ειδικά σχεδιασμένες πτήσεις επιτρέπουν την ταχεία και όσο το δυνατόν πλησιέστερη μεταφορά ιατρικού εξοπλισμού στον προορισμό του. Ενώ οι διεθνείς εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων εκτελούν κυρίως τακτικές πτήσεις προς μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, οι προσαρμοσμένες αερομεταφορές επιτρέπουν τη μεταφορά εμπορευμάτων σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια.
Ορισμένα ιδιωτικά τζετ με πόρτες φορτίου έχουν εξοπλιστεί για τη μεταφορά ιατρικού εξοπλισμού. Για παράδειγμα, η AEROAFFAIRES έχει μεταφέρει ασθενοφόρα από την Ινδία.
Οι ακυρώσεις αντισταθμίζονται εν μέρει από νέες κρατήσεις
Στο τέλος Φεβρουαρίου και στις αρχές Μαρτίου σημειώθηκε απότομη αύξηση των κρατήσεων. Αυτό οφειλόταν κυρίως σε αιτήματα για επείγοντα επαναπατρισμούς σε μια εποχή που χώρες σε όλο τον κόσμο έκλειναν τα σύνορά τους.
Η ζήτηση για ιατρικές πτήσεις ή ιατρικός επαναπατρισμός αυξάνεται επίσης. Η ναύλωση ιατρικών αεροσκαφών επιτρέπει την αποσυμφόρηση ορισμένων νοσοκομείων. Η ζήτηση για αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων είναι επίσης πολύ υψηλή. Χώρες σε όλο τον κόσμο στέλνουν ιατρικό εξοπλισμό. Η ανάγκη για το μεταφορά εμπορευμάτων με αεροπλάνο δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη.
Βλέπουμε επίσης την εμφάνιση ενός νέου πελατολογίου, που δεν έχει πετάξει ποτέ στο παρελθόν με ιδιωτικό τζετ. Ο Richard Zaher, διευθύνων σύμβουλος μιας αμερικανικής εταιρείας ιδιωτικών τζετ, λέει: “Οι πιο πιστοί πελάτες μας ταξιδεύουν κανονικά με ιδιωτικό τζετ. Ωστόσο, βλέπουμε μια εισροή πελατών, η πλειονότητα των οποίων δεν έχει πετάξει ποτέ στο παρελθόν με επαγγελματικό τζετ. Σε αυτούς τους ταραγμένους και αβέβαιους καιρούς, πολλοί είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να παρακάμψουν τα εμπορικά αεροδρόμια.
Ο διευθύνων σύμβουλος εξηγεί ότι υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες πίσω από αυτή την αποζημίωση. Ο πρώτος είναι ο φόβος των πελατών για τις συνθήκες πτήσης σε εμπορικά δρομολόγια, επιλέγοντας αντ’ αυτού ιδιωτικές πτήσεις μακριά από τα πλήθη. Ο δεύτερος παράγοντας προέρχεται από επιβάτες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και αφορά πτήσεις επαναπατρισμού.
Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας αντιμετωπίζει επίσης πολλές ακυρώσεις. Πολλές εταιρείες έχουν ακυρώσει τα επαγγελματικά τους ταξίδια. Πλούσιοι τουρίστες έχουν ακυρώσει τις διακοπές τους. Και οι αθλητικές ομάδες λόγω των ταξιδιών για αγώνες έχουν επίσης αναγκαστεί να τα εγκαταλείψουν.

Η αλλαγή των κανόνων δυσχεραίνει τον προγραμματισμό των πτήσεων
Τα κράτη, οι ρυθμιστικές αρχές αερομεταφορών και τα αεροδρόμια αλλάζουν τακτικά τους κανόνες τους. Είναι πιο δύσκολο από ό,τι συνήθως να λάβουν άδειες πτήσης οι μεσίτες αερομεταφορών.
Επιπλέον, οι κανόνες διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Βουλγαρία και η Ελβετία, απαγορεύουν τους επιβάτες που φθάνουν από τη Γαλλία.
Σε γενικές γραμμές, για να μπορέσετε να ταξιδέψετε με ιδιωτικό τζετ, θα πρέπει να είστε σε θέση να αποδείξετε ότι ο κύριος τόπος διαμονής σας βρίσκεται στον προορισμό, ότι δεν είστε μολυσμένος από covid-19 ή ότι έχετε ειδική άδεια, όπως για παράδειγμα ότι είστε γιατρός.
Αεροδρόμια κλειστά αλλά ακόμη διαθέσιμα
Πολλά αεροδρόμια έχουν αποφασίσει να κλείσουν τις πόρτες τους και να απαγορεύσουν την εμπορική κυκλοφορία ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα για πτήσεις που αφορούν την ιατρική μεταφορά ασθενών ή τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Το αεροδρόμιο Paris-Orly, ένα από τα Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης, είναι πλέον κλειστό για τους επιβάτες, αλλά συνεχίζει να δέχεται ιδιωτικά τζετ για τη μεταφορά ασθενών. Το αεροδρόμιο Paris-Vatrέχει γίνει κεντρικός κόμβος για τις εμπορευματικές μεταφορές από την έναρξη της κρίσης. Την Κυριακή 19 Απριλίου υποδέχθηκε το μεγαλύτερο αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο, τοAntonov An-225. Το αεροσκάφος αυτό, ναυλωμένο από ιδιωτική εταιρεία, μετέφερε πάνω από 150 τόνους ιατρικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων 8 εκατομμυρίων μασκών. Η συμμετοχή στην εφοδιαστική του μεταφορά του εμβολίου κατά του κοροναϊού είναι επίσης μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα αεροδρόμια.
Η επιχειρηματική αεροπορία θα ανακάμψει μετά την επιδημία
Όπως όλοι οι τομείς, έτσι και η επιχειρηματική αεροπορία επηρεάστηκε από την πανδημία. Όπως εξηγεί ο κ. Tang, διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρείας ιδιωτικών τζετ με έδρα το Χονγκ Κονγκ, υπάρχει μια γενική ανησυχία: “Καθώς όλο και περισσότερες χώρες κλείνουν τα σύνορά τους, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη η χρήση αεροσκαφών, ακόμη και ιδιωτικών τζετ”, φοβάται.
Ωστόσο, ο τομέας αυτός έχει καταφέρει να προσαρμοστεί και τώρα παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια να σταματήσει ο κοροναϊός covid-19. Η ευελιξία του τομέα των πτήσεων κατά παραγγελία θα του επιτρέψει να ανακάμψει μετά την κρίση. Τα ιδιωτικά αεροσκάφη θα συμβάλουν στην ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας. Οι επιχειρήσεις και τα ανώτερα στελέχη θα πρέπει να ταξιδεύουν περισσότερο από ό,τι πριν από την κρίση. Και τα ιδιωτικά τζετ θα αποτελέσουν περισσότερο από ποτέ μια λύση για την ασφαλή μετακίνηση.