Η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια Falcon θα είναι το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό ιδιωτικό τζετ που έχει σχεδιάσει ποτέ ο γαλλικός κατασκευαστής αεροσκαφών. Ικανό να πετάξει χωρίς στάση από το Παρίσι στο Τόκιο για έως και δεκαπέντε ώρες σε μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα, το Falcon 10X είναι η νέα ναυαρχίδα της σειράς του. Με αυτό το νέο αεροσκάφος, ο στόχος του Dassault είναι σαφής: να αμφισβητήσει τους ανταγωνιστές του Bombardier και Gulfstream. Πιο πρόσφατα, στις 25 Μαΐου 2022, το Dassault ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής του. Προβλέπεται να τεθεί σε υπηρεσία στα τέλη του 2025.

Dassault εισέρχεται στον τομέα των αεροσκαφών πολύ μεγάλων αποστάσεων
Την Πέμπτη 6 Μαΐου 2021, το Dassault ανακοίνωσε την έναρξη της λειτουργίας του ολοκαίνουργιου μοντέλου Falcon. Μετά το Falcon 7X το 2010, το Falcon 8X το 2014 και το 6X το 2018, έρχεται το Falcon 10X. Με αυτό το αεροσκάφος, το Dassault στοχεύει να χτυπήσει δυνατά και να εισέλθει επιτέλους στην κατηγορία των αεροσκαφών πολύ μεγάλης εμβέλειας. Ενώ το Falcon 8X έχει εμβέλεια περίπου 12.000 χλμ, το Falcon 10X έχει εμβέλεια 13.900 χλμ. Η κατασκευάστρια εταιρεία ελπίζει έτσι να σπάσει το ντουπόλι των Bombardier και Gulfstream στην κατηγορία αυτή. Όπως και το Global 7500 και G700, το Falcon 10X θα μπορεί να συνδέει όλα τα σημεία του πλανήτη, αλλά από ακόμη μικρότερους διαδρόμους προσγείωσης.
Οι δυνατότητες για ταξίδια πολλαπλασιάζονται επομένως χάρη σε αυτή τη συγκέντρωση ισχύος και καινοτομίας. Με εμβέλεια 7.500 ΝΜ, ή σχεδόν 14.000 χλμ, υπόσχεται μακρινά ταξίδια παρά την επιχειρησιακή ταχύτητα πλεύσης των 0,85 Mach. Από το Παρίσι, θα είναι δυνατή η απευθείας πτήση προς το Τόκιο ή το Σαντιάγο της Χιλής. Θα είναι επίσης δυνατή η πτήση από το Χονγκ Κονγκ προς το Κέιπ Τάουν ή τη Βηρυτό και από το Λος Άντζελες προς το Σίδνεϊ. Η μέγιστη ταχύτητά του θα είναι 0,925 Mach.
Ο σχεδιασμός αυτού του νέου αεροσκάφους έχει πλέον ολοκληρωθεί και οι προετοιμασίες για τη συναρμολόγηση των εξαρτημάτων μπορούν πλέον να ξεκινήσουν!
Η πιο ευρύχωρη καμπίνα που έχει δημιουργηθεί ποτέ
Για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, το Dassault ποντάρει στο μέγεθος της καμπίνας του Falcon 10X. Πολλοί περίμεναν ότι η καμπίνα θα ήταν μια επιμηκυμένη έκδοση του Falcon 6X, αλλά το Dassault επέλεξε να προχωρήσει σε μεγάλο μέγεθος. Η καμπίνα έχει ύψος οροφής 2,03 μέτρα και πλάτος 2,77 μέτρα. Αυτό την καθιστά την πιο ευρύχωρη καμπίνα στην επαγγελματική αεροπορία.
Οι πρώτες εικόνες δείχνουν ένα μοντέρνο, φωτεινό εσωτερικό, χάρη στα 38 παράθυρα.atrΑυτή η καμπίνα XXL προσφέρει πληθώρα διαρρυθμίσεων χάρη σε τέσσερα ξεχωριστά σαλόνια, μια μεγάλη σουίτα με μπάνιο, ένα home cinema, ένα σαλόνι και έναν μεγάλο χώρο εστίασης. Dassault έχει σκεφτεί τα πάντα για να μπορέσουν οι επιβάτες να περάσουν έως και 15 ώρες πτήσης σε ένα υπερπολυτελές περιβάλλον.

Η γαλλική κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών προχωράει ακόμη περισσότερο για την άνεση των επιβατών. Για να περιοριστεί η κόπωση των επιβατών, η καμπίνα βρίσκεται υπό πίεση στο ίδιο επίπεδο με εκείνο σε υψόμετρο 915 μέτρων. Αυτό περιορίζει τις ενοχλήσεις που σχετίζονται με την πτήση, όπως ο στεγνός λαιμός και η κόπωση. Dassault διαθέτει επίσης την πιο αθόρυβη καμπίνα. Χάρη σε ένα σύστημα κλειστών διαμερισμάτων με καθίσματα που μπορούν να μετατραπούν σε κρεβάτια, οι επιβάτες απολαμβάνουν απόλυτη ιδιωτικότητα. Όταν θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2021, το Falcon 10x διαφημίζεται ως μια “ιπτάμενη πεντόζα”.
Μια νέα δομή και εξαιρετικά αποδοτικοί κινητήρες
Με το Falcon 10X, το Dassault αποκαλύπτει μια υπέροχη πτέρυγα κατασκευασμένη από ελαφριά, συμπαγή σύνθετα υλικά. Ειδικά σχεδιασμένες για ταχύτητα και επιδόσεις, οι πτέρυγες του αεροσκάφους θα είναι εξοπλισμένες με χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν εξαιρετική ευελιξία ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες.

Όσον αφορά τους κινητήρες, το Dassault απευθύνθηκε για πρώτη φορά στη Rolls-Royce. Μετά την περιπέτειά της με τη Safran, ο κατασκευαστής προτίμησε να επιλέξει τον αμερικανό κατασκευαστή κινητήρων.
Το Falcon 10X θα τροφοδοτείται από δύο κινητήρες Rolls-Royce Pearl 10X. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη, μεγαλύτερη και ισχυρότερη έκδοση της σειράς Pearl, με ώθηση άνω των 18.000 λιβρών (80kN).
Αεροναυπηγική τελευταίας τεχνολογίας
Το δεύτερο δυνατό σημείο του τελευταίου Falcon είναι τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά του. Οι εικόνες του πιλοτηρίου που παρουσίασε το Dassault δείχνουν ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε αυτόν τον τομέα. Διαθέτει μια σειρά από καινοτομίες.

Ξεκινώντας με ένα σύστημα head-up display (HUD) ικανό να μοντελοποιεί το περιβάλλον, επιτρέποντας στους πιλότους να βλέπουν σαν να βρίσκονται στο φως της ημέρας κατά τη διάρκεια νυχτερινών πτήσεων. Υπάρχει επίσης ένα εκπληκτικό νέο χαρακτηριστικό. Οι μοχλοί του γκαζιού έχουν αντικατασταθεί από ένα ενιαίο έξυπνο χειριστήριο, που προσαρμόζει αυτόματα την απαιτούμενη ισχύ ανάλογα με τις ανάγκες και τις συνθήκες πτήσης. Οι διεπαφές ανθρώπου-μηχανής έχουν επανασχεδιαστεί και ο αυτοματισμός έχει αναπτυχθεί ώστε να μπορεί ένας μόνο πιλότος να αναλάβει την ευθύνη μιας πτήσης. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα επαναφέρει το αεροσκάφος σε ασφαλή διαμόρφωση.
Dassault είναι οραματικό, προβλέποντας τις μελλοντικές τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και στον φόρτο εργασίας των πιλότων. Σήμερα, τρεις πιλότοι απαιτούνται για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων διάρκειας 15 ωρών. Αλλά οι κανονισμοί μπορεί να αλλάξουν και το Falcon 10X θα είναι ήδη έτοιμο για απογείωση.
Το Falcon 10X έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε υπηρεσία το 2025 και θα πωλείται έναντι 75 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε το απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.