Από το 2017, η VoltAero είναι μια γαλλική νεοσύστατη επιχείρηση που εργάζεται πάνω σε ένα υβριδικό μοντέλο ιδιωτικού τζετ. Επικεφαλής αυτού του έργου είναι ο Jean Botti, (CEO της VoltAero) πρώην διευθυντής καινοτομίας στοAirbus. Η προηγούμενη θέση του τον καθιστά πρωτοπόρο στην αεροναυτική καινοτομία. Ήταν υπεύθυνος για το έργο E-fan. airbus του πρώτου 100% ηλεκτρικού αεροσκάφους, το οποίο διέσχισε τη Μάγχη το 2015. Η VoltAero δεν είναι το πρώτο υπεύθυνο σχέδιο ιδιωτικού αεροσκάφους. Alice είναι ένα άλλο.
Στις μέρες μας, η δημιουργία ενός υβριδικού αεροσκάφους απαιτεί μεγάλη τεχνολογική πρόοδο. Πώς σκοπεύει η γαλλική νεοφυής επιχείρηση να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση Ποια είναι τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτού του νέου αεροσκάφους Αυτά είναι τα ζητήματα που θα διερευνήσουμε σε αυτό το άρθρο.
Ιστορία του Cassio, του γαλλικού υβριδικού ιδιωτικού τζετ
Η VoltAero είναι μια νεοφυής επιχείρηση που υπάρχει από το 2017. Παρά το νεαρό της ηλικίας της, η ομάδα συγκεντρώνει εμπειρία 75 ετών στον τομέα της αεροναυπηγικής. Συγκεκριμένα με το έργο Electric Cri-Cri το 2011 και το E-fan το 2015.
Η δημιουργία ενός υβριδικού ιδιωτικού τζετ συνεπάγεται την ανάληψη μιας συγκεκριμένης πρόκλησης. Το βάρος του αεροσκάφους: οι ηλεκτρικές μπαταρίες ζυγίζουν πολύ περισσότερο από ένα γεμάτο ντεπόζιτο παραφίνης. Επομένως, πρέπει να δημιουργήσουμε μια ελαφριά δομή για να αντισταθμίσουμε το βάρος αυτών των απαραίτητων μπαταριών. Για να το πετύχουμε αυτό, η ομάδα συνεργάζεται χέρι-χέρι με διάφορους εταίρους. Ο στόχος είναι να καταλήξουμε σε ένα προϊόν “Made in France” που θα είναι βιώσιμο και πιστοποιημένο μακροπρόθεσμα.
ΗAero Composites Saintonge (ACS), μια γαλλική εταιρεία, συνεργάζεται στενά με την VoltAero σε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο. Πρόκειται για ειδικούς σε καινοτόμα σύνθετα υλικά. Υποστηρίζουν την ομάδα του υβριδικού ιδιωτικού τζετ στην ανάπτυξη ενός ελαφρού σύνθετου υλικού που πληροί τα πρότυπα ασφαλείας. Είναι επίσης υπεύθυνες για την κατασκευή του δοκιμαστικού πρωτοτύπου Cassio 1. Επιπλέον, το ειδικό γραφείο σχεδιασμού ηλεκτρικών κινητήρων τους συνεργάζεται με την VoltAero για τη δημιουργία των μπαταριών.
ΗSafran Electrical & Power, θυγατρική του γνωστού κατασκευαστή κινητήρων, υποστηρίζει τη VoltAero. Ο γαλλικός αεροδιαστημικός όμιλος εξοπλίζει το Cassio 1 με κινητήρες ENGINEUS 45. Ο σκοπός αυτού του πρωτοτύπου είναι η δοκιμή του συστήματος κίνησης.
Η VoltAero συνεργάζεται επίσης με τη Solution F. Ένας όμιλος με ρίζες στους αγώνες αυτοκινήτου. Συνηθισμένη σε μια προκλητική κουλτούρα, η Solution F προσφέρει στη γαλλική νεοφυή εταιρεία υβριδικές λύσεις πρόωσης.
Ο τελευταίος σημαντικός εταίρος της VoltAero είναι η περιφέρεια Nouvelle-Aquitaine. Υποστηρίζει και παρακολουθεί το έργο, ιδίως όσον αφορά τη χωροθέτηση της τελικής γραμμής συναρμολόγησης στην περιοχή.
Τα τελευταία νέα από την Cassio
Στις 21 Οκτωβρίου 2020, μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε την παρθενική πτήση του πρωτοτύπου Cassio 1. Μία από τις κύριες προκλήσεις του Cassio 1 είναι η δραστική μείωση του θορύβου που παράγει ένα ιδιωτικό τζετ αυτού του μεγέθους. Η πρόκληση αυτή δεν επιτυγχάνεται απαραίτητα κατά τις φάσεις απογείωσης και προσγείωσης. Αλλά κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης πτήσης, η διαφορά είναι εμφανής. Πρόκειται για μια πρώτη νίκη για τον νεαρό κατασκευαστή που εδρεύει στο Médis (Charente Maritimes).

Αυτή η πρώτη επιτυχημένη πτήση ενθάρρυνε την άφιξη καλών ειδήσεων για την VoltAero. Στις 19 Νοεμβρίου, η γαλλική ομάδα έκανε μια ανακοίνωση σε ένα δελτίο τύπου. Ο πρόσφατος κατασκευαστής αεροσκαφών επιλέχθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Καινοτομίας. Ως εκ τούτου, θα επωφεληθούν από την οικονομική στήριξη στο πλαίσιο της στρατηγικής και του σχεδίου ανάκαμψης της Ευρώπης για την πράσινη συμφωνία. Ο Jean Botti και η ομάδα του θα λάβουν ενίσχυση συνολικού ύψους 13,1 εκατομμυρίων ευρώ. Για την VoltAero, η δέσμευση αυτού του ευρωπαϊκού θεσμικού οργάνου για τη χρηματοδότηση του έργου Cassio αποτελεί ένδειξη εμπιστοσύνης σε αυτή τη σύγχρονη πρόκληση.
Το μέλλον της VoltAero, του γαλλικού υβριδικού ιδιωτικού τζετ
Η νεαρή νεοφυής επιχείρηση ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα κατασκευής της, με στόχο την απόκτηση πιστοποίησης και τις πρώτες πωλήσεις σε σειρά έως το 2023. Πρόκειται για ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για αυτόν τον φιλόδοξο κατασκευαστή. Ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, αλλά όχι ανέφικτο.
Υπενθυμίζεται ότι η σειρά αεροσκαφών Cassio περιλαμβάνει συνολικά 3 μοντέλα. Αυτά τα τρία αεροσκάφη θα είναι όλα πολύ παρόμοια. Αυτό που θα τα διαφοροποιήσει πραγματικά είναι ο αριθμός των θέσεων στο αεροσκάφος. Αρχικά, θα έχουμε το Cassio 330, με 4 θέσεις στο αεροσκάφος. Στη συνέχεια, υπάρχει το Cassio 480, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως και 6 άτομα. Τέλος, θα έχουμε το Cassio 600, με 10 θέσεις.

Και τα τρία αεροσκάφη προσφέρουν πανομοιότυπες επιδόσεις. Διαθέτουν υβριδική-ηλεκτρική πρόωση, που κυμαίνεται από 330 κιλοβάτ έως 600, όπως υποδεικνύεται από το όνομα του κάθε αεροσκάφους. Επιπλέον, έχουν εμβέλεια 3h30, πετώντας με ταχύτητα 370km/h. Αυτό δίνει μια εμβέλεια περίπου 1.350 χιλιομέτρων. Τέλος, κάθε αεροσκάφος μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί σε απόσταση 548 μέτρων. Για τις ίδιες επιδόσεις, ένα συμβατικό στροβιλοελικοφόρο αεροσκάφος θα κατανάλωνε 44,3% περισσότερα καύσιμα. Το Cassio πετάει με βιοκαύσιμα, μειώνοντας για άλλη μια φορά το αποτύπωμα άνθρακα.
Εν κατακλείδι, το γαλλικό υβριδικό ιδιωτικό τζετ της VoltAero έχει πολλά πλεονεκτήματα και φαίνεται να έχει ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον. Για τον Jean Botti, το Cassio είναι απλώς το πρώτο βήμα σε ένα πιο φιλόδοξο σχέδιο. Απώτερος στόχος του είναι να εκσυγχρονίσει τις αερομεταφορές και να τις καταστήσει πιο υπεύθυνες.