Η καινοτομία στην ηλεκτρική αεροπορία επιταχύνεται, ιδίως στην επαγγελματική αεροπορία. Τα μικρότερα, ιδιωτικά τζετ είναι πιθανό να είναι τα πρώτα που θα γίνουν 100% ηλεκτρικά. Επί του παρόντος, ένας αριθμός φορέων, τόσο γίγαντες της αεροπορίας όσο και οραματιστές, κατασκευάζουν τα αεροσκάφη του αύριο ηλεκτρικά αεροσκάφη και ιδιωτικά τζετ του αύριο. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η σλοβενική εταιρεία Pipistrel και το διθέσιο Alpha Electro, η ισραηλινή νεοφυής εταιρεία Alice και το πρωτότυπό της που έχει προγραμματιστεί για το 2022, καθώς και η συνεργασία μεταξύ της Airbus, της RATP και της Groupe ADP για το City Airbus, ένα τετραθέσιο ιπτάμενο ταξί.
Στις 11 Μαρτίου 2021, η αεροναυπηγική Tecnam και η αυτοκινητοβιομηχανία Rolls Royce ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους με τη Widerøe, τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Σκανδιναβίας. Στόχος τους είναι να σχεδιάσουν ένα ηλεκτρικό περιφερειακό αεροσκάφος μέχρι το 2026.
Ένα πρωτοποριακό σχέδιο για ένα ηλεκτρικό περιφερειακό αεροσκάφος για την επιχειρηματική αεροπορία
Το 2019, η Rolls Royce και η Widerøe ξεκίνησαν ένα ερευνητικό πρόγραμμα για τη βιώσιμη αεροπορία. Στόχος αυτού του ερευνητικού προγράμματος ήταν η αξιολόγηση και η ανάπτυξη εννοιών για ηλεκτρικά αεροσκάφη. Τελικά, στόχος αυτής της συνεργασίας είναι να μπορέσει η νορβηγική αεροπορική εταιρεία να έχει το πρώτο ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος σε προγραμματισμένες εσωτερικές πτήσεις μέχρι το 2030.
Ταυτόχρονα, η Widerøe εκμεταλλεύτηκε τη συνεργασία της Rolls-Royce με την Tecnam για να φέρει εις πέρας αυτό το έργο. Η Rolls-Royce θα συνεισφέρει την τεχνογνωσία της στα συστήματα ισχύος και πρόωσης. Η Tecnam θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα πιστοποιήσει το αεροσκάφος. Τέλος, η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία θα διασφαλίσει ότι όλες οι δεξιότητες και οι απαιτήσεις μιας αεροπορικής εταιρείας είναι έτοιμες, ώστε όλα να είναι λειτουργικά το 2026.
Ο σχεδιασμός του ηλεκτρικού αεροσκάφους P-Volt βασίζεται σε αυτόν του Tecnam P2012 Traveller. Συνεπώς, θα είναι ένα ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος με δύο κινητήρες. Θα χρησιμοποιηθεί κυρίως στη νορβηγική αγορά commuter, μια κατηγορία αεροσκαφών περιφερειακών μεταφορών με μέγιστη χωρητικότητα 19 θέσεων. Ωστόσο, το αεροσκάφος θα μπορεί να φιλοξενήσει το πολύ 9 επιβάτες και θα έχει περιορισμένη εμβέλεια μικρότερη των 300 χιλιομέτρων.
Πριν από την πανδημία, η Widerøe προσέφερε περίπου 400 πτήσεις την ημέρα προς 44 αεροδρόμια. Επιπλέον, το 74% των πτήσεων της εταιρείας είναι μικρότερες από 275 χιλιόμετρα. Και οι συντομότερες πτήσεις διαρκούν μεταξύ επτά και δεκαπέντε λεπτών.
Λόγω της τοπογραφίας της, η Νορβηγία χρησιμοποιεί την αεροπλοΐα κυρίως για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Με αυτό το σχέδιο ηλεκτρικών αεροσκαφών, η χώρα στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 80% για όλες τις εσωτερικές πτήσεις μέχρι το 2040.
Γιατί είναι σημαντική αυτή η εξέλιξη για την ιδιωτική αεροπορία
Το περιβάλλον αποτελεί βασικό μέλημα, ιδίως στον τομέα των αερομεταφορών. Η αεροναυτική βιομηχανία ευθύνεται για το 3% έως 4% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε πάνω από 14% στον τομέα των μεταφορών.
Αλλά ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταφέρει να μειώσει σταδιακά τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις χάρη στην τεχνολογική πρόοδο, το έργο αποδεικνύεται πιο περίπλοκο για την αεροναυπηγική βιομηχανία. Παρά τη συνεχή ανάπτυξη των τεχνολογιών μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων, δεν υπάρχει ακόμη κανένα ηλεκτρικό αεροσκάφος ικανό να πετάξει μεγάλες αποστάσεις με μεγάλο αριθμό επιβατών. Το κύριο εμπόδιο στην ηλεκτρική αεροπορία είναι η μπαταρία, η οποία είναι πολύ βαριά και ογκώδης. Για παράδειγμα, για να τοποθετηθεί μια μπαταρία σε ένα εμπορικό αεροσκάφος όπως το A320, το οποίο μεταφέρει περίπου 150 επιβάτες, θα χρειαζόταν 150 τόνοι μπαταρίας. Αυτό ξεπερνά κατά πολύ τους 70 τόνους που ζυγίζει ένα αεροπλάνο κατά την απογείωση με γεμάτες δεξαμενές παραφίνης.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ηλεκτρική αεροπορία αποτελεί σημαντική πρόκληση για την επιχειρηματική αεροπορία. Τα ιδιωτικά αεροσκάφη είναι μικρότερα και μεταφέρουν λιγότερους επιβάτες. Υπό αυτή την έννοια, είναι πιθανό να είναι τα πρώτα ηλεκτρικά αεροσκάφη που θα χρησιμοποιηθούν για εμπορικές πτήσεις.
Η AEROAFFAIRES ελπίζει πολύ σύντομα να είναι σε θέση να σας προσφέρει την ενοικίαση του επόμενου ηλεκτρικού αεροσκάφους. Εν τω μεταξύ, η πρωτοβουλία μας SkyCo2 σας επιτρέπει να αντισταθμίσετε το 100% των εκπομπών CO2 που παράγονται από τις πτήσεις σας, υποστηρίζοντας ένα έργο αναδάσωσης.
Οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε το απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.