Στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ο τομέας των αερομεταφορών κάνει ό,τι μπορεί για να κινηθεί προς μια πιο βιώσιμη ενεργειακή πολιτική πιο βιώσιμη αεροπορία. AEROAFFAIRES σας μιλάει για αυτή τη νέα πρόκληση και τα μέτρα που εφαρμόζουν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Τι είναι η βιώσιμη αεροπορία
Ο τομέας των μεταφορών γενικά αντιπροσωπεύει σχεδόν το 31% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη Γαλλία, σύμφωνα με τον κυβερνητικό ιστότοπο. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούμε σήμερα (λεωφορεία, αυτοκίνητα, φορτηγά, αεροπλάνα κ.λπ.) λειτουργούν σχεδόν όλα με ορυκτά καύσιμα.
Σύμφωνα με το France info, οι αεροπορικές μεταφορές ευθύνονται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Όπως και οι χερσαίες μεταφορές, πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν αν θέλουν να οικοδομήσουν ένα βιώσιμο μέλλον και να μην υπερβούν αυτό το ποσοστό, το οποίο θεωρείται ήδη πολύ υψηλό από πολλούς και βρίσκεται στο επίκεντρο διαμάχης. Ο στόχος είναι ακόμη και η επίτευξη 0% εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050.
Έχουν δρομολογηθεί διάφορα έργα που θα βοηθήσουν τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες να περιορίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αεροπορικής κίνησης στον πλανήτη.
Έργα για τη βιώσιμη αεροπορία που τέθηκαν σε εφαρμογή
Κατά τη διάρκεια των “Ημερών Συνδέοντας την Ευρώπη”, που πραγματοποιήθηκαν από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου 2022 στις Βρυξέλλες, διάφοροι βιομηχανικοί και πολιτικοί φορείς, καθώς και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συζήτησαν τις προκλήσεις των μεταφορών και της κινητικότητας Λυώνδιάφοροι βιομηχανικοί και πολιτικοί παράγοντες, καθώς και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συζήτησαν τις προκλήσεις των μεταφορών και της κινητικότητας.
Αντιμέτωποι με τον κανονισμό ΔΕΔ-Ε, ο οποίος αποσκοπεί στη συνέχιση της διασφάλισης της ολοκλήρωσης της αγοράς και της ασφάλειας του εφοδιασμού για ένα μέλλον με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών στην ΕΕ, το Πράσινο Σύμφωνο για την Ευρώπη, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα σύνολο πρωτοβουλιών που προτάθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο να καταστεί η Ευρώπη ουδέτερη ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, και τη στρατηγική για τη βιώσιμη και ευφυή κινητικότητα, συγκροτήθηκαν διάφορα στρογγυλά τραπέζια και προκλήσεις για τον τομέα των μεταφορών.
Αεροπορικές εταιρείες και βιώσιμες πτήσεις
Στις 28 Ιουνίου 2022, για παράδειγμα, στο πλαίσιο των “Ημερών Συνδέοντας την Ευρώπη”, μια πτήση Lyon-Βαρκελώνη της Vueling εκπέμπει 40% λιγότερες εκπομπές CO2 από ό,τι μια συμβατική πτήση. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στο “Αειφόρο αεροπορικό καύσιμο”, που παρασκευάζεται από έλαια που ανακτώνται από την Total Energies, και τη νέα γενιά κινητήρων της “Vueling”Airbus A320NEO. Η χρήση αυτού του τύπου καυσίμου αποτελεί μία από τις κύριες εναλλακτικές λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα στις αερομεταφορές τα επόμενα χρόνια. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι το κόστος των βιοκαυσίμων είναι πολύ υψηλότερο από εκείνο της συμβατικής παραφίνης, γεγονός που αποτελεί εμπόδιο για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Επιπλέον βιοκαύσιμα τα βιοκαύσιμα δεν παράγονται ακόμη σε επαρκείς ποσότητες για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των αερομεταφορών.
Βελτιωμένα δρομολόγια για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Η βελτιστοποίηση των πτήσεων εξακολουθεί να αποτελεί έναν σχετικά σπάνιο τρόπο για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα των αερομεταφορών. Ωστόσο, η βελτιστοποίηση των διαδρομών πτήσης των αεροσκαφών θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO2. Στις 21 Σεπτεμβρίου 2021, για παράδειγμα, ένα αεροσκάφος της AirFrance Airbus A320 μεταξύ Παρίσι και Τουλούζη κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές της κατά σχεδόν 5% σε αυτή την πτήση. Το έργο ονομάζεται “ALBATROSS” και είναι ένα ερευνητικό έργο σχετικά με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, με επικεφαλής τον Airbus και την DSNA (Direction des services de la Navigation Aérienne). Στόχος του είναι να αποδείξει, μέσω μιας σειράς πτήσεων επίδειξης στην Ευρώπη, την αξιοπιστία της εφαρμογής πιο ενεργειακά αποδοτικών πτήσεων συνδυάζοντας τεχνικές και επιχειρησιακές καινοτομίες από την έρευνα και την ανάπτυξη.
Κόμβοι μεταφορών με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα
44 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων 35 στην Ευρώπη, είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα, πράγμα που σημαίνει ότι παράγουν πολύ λίγες εκπομπές και τις αντισταθμίζουν μέσω έργων. Υπάρχουν πολλές εκπομπές στα αεροδρόμια, από την ηλεκτρική ενέργεια για θέρμανση ή κλιματισμό, τον φωτισμό, τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό, την κίνηση των επιβατών, τις κινήσεις των αεροσκαφών κ.ο.κ.
Το Aiport Carbon Accreditation είναι ένα παγκόσμιο πρόγραμμα διαχείρισης άνθρακα για αεροδρόμια που αξιολογεί και αναγνωρίζει ανεξάρτητα τις προσπάθειες των αεροδρομίων να διαχειριστούν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και τις εκπομπές CO2 που παράγουν. Οι δράσεις που αναλαμβάνονται για να συμβάλουν σε αυτές τις προσπάθειες απαιτούν επενδύσεις, οι οποίες όμως αποσβένονται γρήγορα από τα κέρδη όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, τα αεροδρόμια της Νίκαια-Κυανή Ακτή και Lyon-Saint-Exupéry αεροδρόμια είναι διαπιστευμένα ως ουδέτερα ως προς τον άνθρακα. Για να επιτευχθεί αυτό, το αεροδρόμιο της Νίκαιας χρησιμοποιεί υδροηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στη Γαλλία και 100% ηλεκτρικά λεωφορεία. Το μυστικό είναι να παράγει τη δική του ανανεώσιμη ενέργεια. Το αεροδρόμιο Lyon Saint-Exupéry είναι ο πρώτος τερματικός σταθμός στη Γαλλία που έχει πιστοποιηθεί με HQE. HQE σημαίνει Υψηλή Περιβαλλοντική Ποιότητα, μια πιστοποίηση που ενθαρρύνει μια εθελοντική προσέγγιση στην κατασκευή, την ανακαίνιση και τη λειτουργία των κτιρίων.
Συμμετέχουν και άλλα γαλλικά αεροδρόμια, όπως το αεροδρόμιο της Μπορντό Mérignac. Τον περασμένο Ιούνιο, τρία αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένου ενός Falcon 900 απογειώθηκε χρησιμοποιώντας βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα 30%, που επίσης παράγονται από την Total Energies.
Ακόμη πιο πρόσφατα, στις 21 Ιουνίου 2022, πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση με χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων σε εμπορικό αεροσκάφος, σύμφωνα με το AeroBuzz.
Ενώ η αεροπορική βιομηχανία ποντάρει στις τεχνολογικές εξελίξεις, όπως τα αεροσκάφη που κινούνται με ηλεκτρισμό ή υδρογόνο, οι εναλλακτικές λύσεις έναντι της συμβατικής παραφίνης, η βελτιστοποίηση της τροχιάς και η αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030 είναι αναπόφευκτες. Η αεροπορική βιομηχανία έχει ακόμη πολλή δουλειά να κάνει και η πρόκληση σήμερα είναι να επιτύχει τον στόχο του 0% των εκπομπών μέχρι το 2050 και να αντιμετωπίσει την επανάσταση των βιοκαυσίμων. Τα αεροδρόμια του κόσμου και της Ευρώπης πρέπει επίσης να διαδραματίσουν ρόλο στην ενσωμάτωση υποδομών ουδέτερων ως προς τον άνθρακα.
AEROAFFAIRES και τη δράση της υπέρ του περιβάλλοντος
Στο AEROAFFAIRES, νοιαζόμαστε για το περιβάλλον και γι’ αυτό έχουμε δημιουργήσει μια σειρά από συνεργασίες και μια σειρά από έργα βιοποικιλότητας συνεργασίες και δημιουργούμε έργα βιοποικιλότητας. Το πρόγραμμά μας SkyCo2 πρόγραμμα αντισταθμίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όλων των πτήσεών μας, υποστηρίζοντας ένα έργο αποψίλωσης των δασών. Επίσης, με EcoTreeδεσμευόμαστε να υποστηρίξουμε και να χρηματοδοτήσουμε ένα έργο επικονίασης και αποκατάστασης της βιοποικιλότητας στη Γαλλία, στο δάσος Châtelain στην περιοχή Pays de la Loire. Ως πελάτης, γίνεστε ένας σημαντικός παίκτης σε αυτό το έργο! Και πώς το κάνετε αυτό Θα δωρίσουμε μέρος των κερδών μας σε αυτό το έργο επικονίασης, ή μια εθελοντική συνεισφορά κατά την κράτηση της πτήσης σας θα χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση νέων κυψελών μελισσών.
Ταξιδεύοντας με το AEROAFFAIRES συμβάλλετε άμεσα στο έργο επικονίασης.
Η ομάδα μας είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο για να ανταποκριθεί στο αίτημά σας να απόσπασμα onlineμπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε μαζί μας τηλεφωνικά στο +33 1 44 09 91 82 ή μέσω e-mail : [email protected].