Στον κόσμο της αεροναυπηγικής, τα πιο γνωστά επαγγέλματα είναι γενικά τα πιο ορατά: τα πληρώματα πτήσεων, είτε πρόκειται για πιλότους, κυβερνήτες ή αεροσυνοδούς. Υπάρχει όμως μια δουλειά χωρίς την οποία κανένα αεροσκάφος δεν θα μπορούσε να προσγειωθεί ή να απογειωθεί. Είναι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, ο φύλακας άγγελος των επιβατών. Πώς γίνεται κανείς ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας Τι εκπαίδευση χρειάζεστε Πόσο πληρώνεται Μάθετε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για να γίνετε ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας.
Τι είναι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας
Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, όπως υποδηλώνει το όνομά του, ελέγχει και διαχειρίζεται την εναέρια κυκλοφορία και όλες τις αεροπορικές κινήσεις σε ένα αεροδρόμιο από τον πύργο ελέγχου του. Ως εγγυητής της καλής ροής της εναέριας κυκλοφορίας, οι αποστολές τους είναι :
- να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν τις διαδρομές πτήσης των αεροσκαφών
- να παρακολουθούν τον εναέριο χώρο για την αποφυγή συγκρούσεων μεταξύ αεροπλάνων και ελικοπτέρων
- να εκδίδουν χρονοθυρίδες και άδειες απογείωσης και προσγείωσης
- παρέχουν πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες
- παρέχει καθοδήγηση με τη χρήση ραντάρ.
Αποτελεί τον σύνδεσμο μεταξύ αέρα και εδάφους και αλληλεπιδρά με τον πιλότο καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης (από την απογείωση έως την προσγείωση). Ως πραγματικός ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, επικοινωνεί με το πλήρωμα της πτήσης μέσω ασυρμάτου. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εκδίδουν άδειες πτήσης για την περιοχή που ελέγχουν.
Πραγματικός εγγυητής της ασφάλειας και της ρευστότητας της εναέριας κυκλοφορίας, αυτός ο μηχανικός ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας δεν αφήνει περιθώρια για λάθη. Πρέπει να έχουν καλή ανοχή στο στρες. Κάθε απόφαση που λαμβάνουν μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων επιβατών. Συνεργάζεται με έναν συνάδελφό του στο jet lag, καθώς ο πύργος είναι πάντα σε λειτουργία.
Υπάρχουν δύο τύποι ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας: ο πολιτικός και ο στρατιωτικός.
Πώς εκπαιδεύεστε για να γίνετε ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας
Προϋποθέσεις συμμετοχής στις διαγωνιστικές εξετάσεις για να γίνεις ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας:
Για να γίνετε ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στη δημόσια διοίκηση, πρέπει να συμμετάσχετε στις εισαγωγικές εξετάσεις για το INAC (μηχανικός ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας). Οι εξετάσεις αυτές γίνονται μετά από διετές baccalauréat, είτε μέσω προπαρασκευαστικής τάξης, είτε μέσω BTS είτε μέσω L2.
Η εισαγωγή στις ανταγωνιστικές εισαγωγικές εξετάσεις είναι ιδιαίτερα επιλεκτική, με μόνο περίπου εκατό διαθέσιμες θέσεις κάθε χρόνο. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι το πολύ 26 ετών κατά το έτος διεξαγωγής του διαγωνισμού και να έχουν καλές γλωσσικές δεξιότητες, ιδίως στην αγγλική γλώσσα. Είναι δυνατόν να επαναλάβετε τις εξετάσεις μόνο 3 φορές.
Εκπαίδευση για να γίνετε ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας :
Η αρχική εκπαίδευση για μηχανικό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ICNA) διαρκεί τρία χρόνια και πραγματοποιείται στην Τουλούζη στην ENAC (École Nationale d’Aviation Civile).
Η εκπαίδευση αυτή είναι τόσο θεωρητική όσο και πρακτική. Εκτός από τη θεωρία και την πρακτική, η εκπαίδευση περιλαμβάνει :
- 18μηνη πρακτική άσκηση
- εκπαίδευση για την απόκτηση άδειας ιδιωτικού πιλότου
- διαμονή 8 εβδομάδων σε αγγλόφωνη χώρα
- πρακτική άσκηση σε αεροπορική εταιρεία.
Οι σπουδαστές πληρώνονται καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους.
Το πρόγραμμα οδηγεί σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διαχείριση και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας (MCTA). Με την ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών ICNA, ο σπουδαστής θα ενταχθεί στην DGAC (Direction de l’Aviation Civile) και θα διασφαλίζει την ομαλή ροή της κυκλοφορίας στους γαλλικούς ουρανούς από ένα κέντρο ελέγχου.
Πόσο κερδίζει ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας
Μισθός ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας :
Το συνολικό μηνιαίο εισόδημα ενός ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας στην αρχή της καριέρας του είναι περίπου 4.916 ευρώ.
Μισθός ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας στο στρατό :
Ο μέσος μηνιαίος μισθός ενός ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας στη γαλλική Πολεμική Αεροπορία είναι :
- 1.329 καθαρά για έναν υπαξιωματικό
- 1.471 καθαρά για λοχία
- 1.763 μετά από 10 έτη υπηρεσίας
Όταν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συμμετέχουν σε εξωτερικές επιχειρήσεις, η αμοιβή τους πολλαπλασιάζεται επί 2,5. Στον βασικό αυτό μισθό μπορούν να προστεθούν επιδόματα ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση και την τοποθεσία.
Πώς μπορεί να εξελιχθεί η καριέρα ενός ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας
Επαγγελματική εξέλιξη στην πολιτική ζωή για έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας:
Μέσω της εσωτερικής διαδικασίας επιλογής, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας μπορούν να ασχοληθούν με την έρευνα, την εποπτεία ή τη διαχείριση υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας (ανάλογα με την αρχαιότητα).
Επαγγελματική εξέλιξη στο στρατό :
Στον στρατό, η εξέλιξη της σταδιοδρομίας βασίζεται στον βαθμό. Κάθε βαθμός συνεπάγεται διαφορετικές ευθύνες και αμοιβές.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητοι για την ομαλή ροή της εναέριας κυκλοφορίας. Παθιασμένοι, απαιτητικοί και αυστηροί, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εκπαιδεύονται για να είναι πραγματικοί φύλακες άγγελοι. Σε αυτούς οφείλουν οι επιβάτες την ασφάλειά τους και την ομαλή διεξαγωγή του ταξιδιού τους.