ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ!

Ζητήστε προσφορά
Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Ιδιωτικά τζετ διασημοτήτων: κατάχρηση

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Στον 21ο αιώνα, η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν αποτελεί πλέον ζήτημα. Είναι σαφές ότι η εναέρια κυκλοφορία έχει το μερίδιο ευθύνης της. Αλλά σε μια εποχή που οι άνθρωποι καλούνται να σφίξουν το ζωνάρι όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας, ιδίως επιλέγοντας να ταξιδεύουν με τρένο αντί για αεροπλάνο. Σούπερ-σταρ όπως η Kylie Jenner κάνουν υπερβολική χρήση των ιδιωτικών τους τζετ, για πολύ μικρές αποστάσεις.

Εκπομπές ιδιωτικών τζετ στην πράξη

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα ιδιωτικά τζετ αντιστοιχούν στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών. Τα τελευταία χρόνια, με την έκρηξη των επαγγελματικών αερομεταφορών, οι εκπομπές C02 αυξήθηκαν κατά 31% στην Ευρώπη. Επιπλέον, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ιδιωτικά τζετ είναι 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα. Ακόμη και αν το 2% των εκπομπών φαίνεται χαμηλό σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ρυπαντές άνθρακα, όλες αυτές οι αναλύσεις μας κάνουν να αμφισβητούμε εύλογα τη χρήση των ιδιωτικών τζετ.

Η χρήση ιδιωτικών τζετ από διασημότητες

Τα ιδιωτικά τζετ των αστέρων: ποιος τα χρησιμοποιεί περισσότερο

Ο όμιλος Yard κατέταξε πρόσφατα το αποτύπωμα άνθρακα των διασημοτήτων. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Taylor Swift, με 8.293,54 τόνους C02 για 170 πτήσεις. Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης γνωστά ονόματα όπως ο Jay Z (6.981,3 τόνοι για 136 πτήσεις), ο Steven Spielberg (4.465 τόνοι για 61 πτήσεις) και η Kim Kardashian (4.268,5 τόνοι για 57 πτήσεις). Η οικογένεια της Kim Kardashian, η φατρία Kardashian-Jenner, δημιουργεί συνεχώς θόρυβο σχετικά με τη χρήση του ιδιωτικού της τζετ.

Ορισμένοι από αυτούς τους αστέρες έχουν υπερασπιστεί τη χρήση του ιδιωτικού τους τζετ, όπως η Taylor Swift, εξηγώντας ότι δανείζει το τζετ της και ότι δεν είναι η μόνη χρήστης. Ένα επιχείρημα που ελάχιστα κατευνάζει την οργή όσων σφίγγουν το ζωνάρι στην καθημερινή κατανάλωση ενέργειας.

Η καθημερινότητα μιας διασημότητας που δεν μοιάζει με καμία άλλη

Αλλά ακόμη κι αν καταλάβουμε ότι οι σταρ έχουν πολυάσχολη, περιοριστική καθημερινότητα και ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι μια από τις καλύτερες λύσεις γι’ αυτούς. Αλλά είναι η κατάχρηση των ιδιωτικών τζετ που προκαλεί σάλο. Πρόσφατα, ήταν η Kylie Jenner, μία από τις αδελφές της φατρίας Kardashian-Jenner, που προκάλεσε αναστάτωση. Χρησιμοποίησε ένα από αυτά τα ιδιωτικά τζετ για να κάνει ένα ταξίδι διάρκειας μόλις 15 λεπτών. Το ταξίδι αυτό θα μπορούσε να είχε γίνει σε 50 λεπτά με αυτοκίνητο. Αλλά και άλλοι αστέρες χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους τζετ με αυτόν τον τρόπο. Ο τραγουδιστής Drake και ο πυγμάχος Floyd Mayweather επιδίδονται επίσης σε αυτή την πρακτική.

Η πραγματική χρήση των ιδιωτικών τζετ

Ενώ πιστεύεται ότι τα ιδιωτικά τζετ χρησιμοποιούνται από τα μεγαλύτερα αστέρια, όπως τραγουδιστές και ποδοσφαιριστές, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι πελάτες της επαγγελματικής αεροπορίας είναι επιχειρηματίες, πολιτικοί ή απλοί άνθρωποι στο 99% των περιπτώσεων. Αλλά υπάρχουν πολύ λίγες μεγάλες διασημότητες – αποτελούν λιγότερο από το 1% της πελατειακής βάσης. Αυτό το 1% των χρηστών λαμβάνει το 99% της προσοχής των μέσων ενημέρωσης.

Για να καταλάβουμε γιατί πρέπει να συμπεριλάβουμε τους λόγους χρήσης ενός ιδιωτικού τζετ στην ανάλυσή μας ,πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε ότι η χρήση ενός ιδιωτικού τζετ αποτελεί εγγύηση ασφάλειας και εμπιστευτικότητας.

Για τους πολιτικούς, για παράδειγμα, είναι ευκολότερο να διασφαλιστεί η ασφάλειά τους σε ένα ιδιωτικό τζετ από ό,τι σε ένα αεροπλάνο. Δεύτερον, η ευελιξία. Υπάρχουν 9.000 αεροδρόμια και ελικοδρόμια στον κόσμο. Επιπλέον, ο χρόνος αναμονής σε ένα FBO είναι 20 λεπτά, σε σύγκριση με 3 ώρες σε ένα παραδοσιακό αεροδρόμιο. Αυτό είναι μια πραγματική εξοικονόμηση χρόνου, ειδικά για επιχειρηματίες και γυναίκες/πολιτικούς που πρέπει να ασχοληθούν με επείγοντα θέματα.

Σε τελική ανάλυση, η ιδιωτική αεροπορία δεν πρέπει να απαγορευτεί. Χρησιμοποιείται για ιατρικές εκκενώσεις, για την υπογραφή στρατηγικών συμβάσεων ή σε περίπτωση βλάβης εργοστασίου.

Μπορούμε επίσης να προσθέσουμε ότι η επαγγελματική αεροπορία γενικά δεν περιλαμβάνει μόνο αυτό το είδος πελατείας. Υπάρχουν, φυσικά, και οι φορείς που αναφέραμε προηγουμένως. Υπάρχουν όμως και αεροπλάνα μεταφοράς εμπορευμάτων ή φορτίου, ιατρικές πτήσεις και πτήσεις για ομάδες ατόμων. Ορισμένα από αυτά τα ταξίδια είναι απαραίτητα για τη γεωπολιτική, οικονομική και υγειονομική λειτουργία μιας χώρας.

Η αεροπορία του αύριο

Designed by Liravega / Freepik

Είναι σαφές ότι όσοι ασχολούνται με τις αερομεταφορές πρέπει να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί για την κλιματική αλλαγή. Γι’ αυτό η εμφάνιση νέων τεχνολογιών και νέων λύσεων αποτελεί πολύτιμο κλειδί για τη βιωσιμότητα του τομέα.

Μία από τις λύσεις που έχουν προταθεί είναι η αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με το πρόγραμμα Sky Co2. Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει στους πελάτες την ευκαιρία να καταβάλλουν αντιστάθμιση για όσα καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες το συμπεριλαμβάνουν ήδη αυτό στα εισιτήριά τους.

Επιπλέον, έχει ήδη σημειωθεί κάποια πρόοδος. Από το 1990 έως το 2020, είμαστε σε 54,3% λιγότερο CO2 ανά επιβατικό χιλιόμετρο. Το πρώτο ηλεκτρικό ιδιωτικό τζετ της Alice έχει δρομολογηθεί.Το Ecopiloting είναι μια νέα τεχνολογία που εξοικονομεί καύσιμα προσαρμόζοντας τον χειρισμό του αεροσκάφους στο περιβάλλον του. Τέλος, το βάρος των ιδιωτικών τζετ μειώνεται. Συγκεκριμένα, το φορτίο των καθισμάτων έχει μειωθεί κατά 20%, πράγμα που σημαίνει ότι καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια.

Αλλά οι λύσεις δεν σταματούν εδώ. Αυτή που θα είναι πιο σημαντική τα επόμενα χρόνια είναι η επιστήμη. Πράγματι, οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι σημαντικές και αναπτύσσονται όλο και περισσότερο. Αυτό ισχύει για τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τα υβριδικά ιδιωτικά τζετ, τα οποία θα κάνουν σύντομα την εμφάνισή τους, καθώς και για τα φτερά που έχουν αλλάξει για να βελτιώσουν την άνωση.

Με άλλα λόγια, οι άνθρωποι σημειώνουν συνεχώς πρόοδο. Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βρούμε λύσεις στα προβλήματα που μας περιβάλλουν και μερικές φορές σε αυτά που δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι.

Στην AEROAFFAIRES σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία ιδιωτικής αεροπορίας και σας επιτρέπουμε να αντισταθμίσετε το αποτύπωμα άνθρακα σας με το πρόγραμμα SkyCo2. Για όλες τις απαιτήσεις σας για τη ναύλωση επαγγελματικών τζετ, επικοινωνήστε μαζί μας στο + 33 1 44 09 91 82, στο email: [email protected] ή συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα προσφοράς μας. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό.

Συχνές ερωτήσεις σχετικά με τα ιδιωτικά τζετ και την οικολογία

Πώς αντισταθμίζουν τα ιδιωτικά τζετ τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Πολλές εταιρείες ιδιωτικών αερομεταφορών, όπως η AEROAFFAIRES, προσφέρουν πλέον προγράμματα αντιστάθμισης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όπως το Sky CO2.

Αυτές οι πρωτοβουλίες επιτρέπουν στους επιβάτες να υπολογίζουν τις εκπομπές που δημιουργούνται από την πτήση τους και να χρηματοδοτούν περιβαλλοντικά έργα (αναδάσωση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κ.λπ.) για την εξουδετέρωσή τους. Παρόλο που αυτό δεν εξαλείφει την άμεση ρύπανση, συμβάλλει στη μερική εξισορρόπηση των οικολογικών επιπτώσεων.

Ωστόσο, ορισμένοι επικριτές πιστεύουν ότι η λύση αυτή δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως “άδεια ρύπανσης” χωρίς συγκεκριμένες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών στην πηγή.

Γιατί οι διασημότητες χρησιμοποιούν τόσο συχνά ιδιωτικά τζετ για σύντομες μετακινήσεις

Εκτός από την απλή άνεση, οι λόγοι περιλαμβάνουν την ασφάλεια, τα υπερφορτωμένα προγράμματα και την εμπιστευτικότητα. Για παράδειγμα, ένας σταρ όπως η Taylor Swift μπορεί να χρειαστεί να δώσει μια σειρά συναυλιών χωρίς να διακινδυνεύσει καθυστερήσεις εμπορικών πτήσεων ή ανεξέλεγκτο πλήθος στα αεροδρόμια.

Ωστόσο, τα πολύ σύντομα ταξίδια (όπως τα 15 λεπτά της Kylie Jenner) εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την πραγματική ανάγκη, ιδίως δεδομένου ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις όπως ελικόπτερα ή θωρακισμένα οχήματα για τοπικές μετακινήσεις.

Είναι τα ιδιωτικά τζετ πραγματικά πιο ρυπογόνα από τα αεροπλάνα

Ναι, κατά πολύ. Ένα ιδιωτικό τζετ εκπέμπει κατά μέσο όρο 10 έως 20 φορές περισσότερο CO2 ανά επιβάτη από ό,τι μια εμπορική πτήση, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.

Αυτό οφείλεται στο χαμηλό ποσοστό πληρότητας (συχνά 2 έως 5 επιβάτες σε σύγκριση με αρκετές εκατοντάδες σε ένα αεροσκάφος) και στην υψηλή κατανάλωση καυσίμων λόγω επιδόσεων (ταχύτητα, ύψος).

Για παράδειγμα, μια πτήση Παρίσι-Νίκαια με ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει τόση ενέργεια όσο η θέρμανση ενός έτους για ένα μέσο νοικοκυριό.

Υπάρχουν φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά ιδιωτικά τζετ

Αναδύονται λύσεις, αλλά παραμένουν οριακές:

  • Ηλεκτρικά ή υβριδικά τζετ: Όπως το Alice, το πρώτο 100% ηλεκτρικό τζετ, αλλά με περιορισμένη εμβέλεια (περίπου 1.000 χλμ.).
  • Βιοκαύσιμα: Αλλά η παραγωγή τους εξακολουθεί να είναι δαπανηρή και αμφιλεγόμενη (χρήση γεωργικής γης).
  • Ecopiloting: Βελτιστοποίηση των διαδρομών πτήσης και της κατανάλωσης καυσίμων.

Προς το παρόν, τα τρένα (ιδίως τα κορυφαία δρομολόγια όπως το Orient Express) παραμένουν η καθαρότερη εναλλακτική λύση για χερσαία ταξίδια, αλλά δεν είναι κατάλληλα για διηπειρωτικά ταξίδια ή ταξίδια έκτακτης ανάγκης.

Είναι τα ιδιωτικά τζετ απαραίτητα για ορισμένα επαγγέλματα

Ναι, σε ορισμένες περιπτώσεις:

  • Ιατρικά επείγοντα περιστατικά: μεταφορά οργάνων ή κρίσιμων ασθενών σε εξειδικευμένα νοσοκομεία.
  • Διπλωματικές ή ανθρωπιστικές κρίσεις: ταχεία μετακίνηση στελεχών ή ομάδων σε απομακρυσμένες περιοχές.
  • Βιομηχανία: επείγουσα συντήρηση βιομηχανικών εγκαταστάσεων (π.χ. βλάβη σε υπεράκτιο εργοστάσιο).

Ωστόσο, αυτές οι “βασικές” χρήσεις αντιπροσωπεύουν μια μειοψηφία των πτήσεων. Η γραμμή μεταξύ αναγκαιότητας και πολυτέλειας είναι συχνά δυσδιάκριτη.

Γιατί τα μέσα μαζικής ενημέρωσης εστιάζουν στις διασημότητες και όχι στους άλλους χρήστες

Οι διασημότητες προσελκύουν την προσοχή επειδή ο τρόπος ζωής τους παρακολουθείται στενά και τα ταξίδια τους (μερικές φορές επιδεικτικά) συμβολίζουν τις ανισότητες μπροστά στην κλιματική έκτακτη ανάγκη.

Ένας ανώνυμος διευθύνων σύμβουλος που εκπέμπει τόσα πολλά όσο μια διασημότητα δεν θα γίνει πρωτοσέλιδο, επειδή ο αντίκτυπός του είναι λιγότερο “ορατός”.

Μπορούμε να ρυθμίσουμε τη χρήση ιδιωτικών τζετ χωρίς να βλάψουμε την οικονομία

Διερευνώνται διάφοροι τρόποι:

  • Απαγόρευση πτήσεων μικρών αποστάσεων: Όπως στη Γαλλία για τις εμπορικές διαδρομές (π.χ. Παρίσι- Μπορντό) εάν υπάρχει εναλλακτική λύση με τρένο.
  • Αυξημένοι φόροι άνθρακα: Να πληρώνουν οι πολίτες το πραγματικό οικολογικό κόστος, όπως προτείνει η ΕΕ με το σύστημα εμπορίας εκπομπών.
  • Δικαιώματα εκπομπών: Επιβολή ετήσιου ορίου στις αεροπορικές εταιρείες, με πρόστιμα σε περίπτωση υπέρβασής του.

Ωστόσο, ο κλάδος επισημαίνει ότι αυτό θα τιμωρούσε τις ΜΜΕ που εξαρτώνται από τις επαγγελματικές αερομεταφορές για τις δραστηριότητές τους.

Θα εξαφανιστούν τα ιδιωτικά τζετ ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης

Όχι βραχυπρόθεσμα, αλλά η κοινωνική πίεση και οι τεχνολογικές καινοτομίες θα μπορούσαν :

  • Να μειωθεί ο αριθμός των ιδιωτικών τζετ με τον διαμοιρασμό τους μεταξύ των χρηστών (π.χ. πλατφόρμες συν-σχεδιασμού),
  • Να αντικαταστήσουν τους στόλους με λιγότερο ρυπογόνα αεροσκάφη (υδρογόνο, ηλεκτρικά),
  • Να τα κρατήσουν για “κρίσιμες” χρήσεις.

Η μεγάλη πολυτέλεια του αύριο μπορεί να μην είναι πλέον η πτήση με τζετ, αλλά το να μπορεί κανείς να υπερηφανεύεται για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.