ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΣΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ!

Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Να γίνεις αεροσυνοδός

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Ονειρεύεστε να γίνετε αεροσυνοδός και δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε Ή απλά θέλετε να μάθετε περισσότερα για το επάγγελμα αυτό και να δείτε αν είναι κατάλληλο για εσάς Τότε διαβάστε παρακάτω, γιατί βρίσκεστε στη σωστή σελίδα.

Οι αεροσυνοδοί, κοινώς γνωστοί ως πλήρωμα καμπίνας, είναι κατά κύριο λόγο υπεύθυνοι για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών.

Οι αεροσυνοδοί έχουν δύο κύριους ρόλους: την ασφάλεια/ασφάλεια και τις πωλήσεις. Συγκεκριμένα, ένας αεροσυνοδός είναι υπεύθυνος για :

  • να ελέγχει εκ των προτέρων ότι ο εξοπλισμός της καμπίνας (μάσκες, σωσίβια, τσουλήθρες) λειτουργεί
  • την υποδοχή των επιβατών και την εγκατάστασή τους
  • παρουσίαση των μέτρων ασφαλείας
  • να διασφαλίζει την τήρηση των οδηγιών
  • να διανέμει σνακ, ποτά και γεύματα
  • πώληση πρόσθετων προϊόντων και διαχείριση λογαριασμών
  • να ανταποκρίνεται στα αιτήματα των επιβατών
  • επικοινωνία με το θάλαμο διακυβέρνησης

Γιατί να γίνετε αεροσυνοδός

Οι αεροσυνοδοί εκπροσωπούν την εταιρεία για την οποία εργάζονται και, ως εκ τούτου, πρέπει να έχουν άψογη συμπεριφορά, αίσθημα ευθύνης και σεβασμό στους κανόνες. Οι οργανωτικές ικανότητες, η προσαρμοστικότητα και ο αυτοέλεγχος εκτιμώνται επίσης ιδιαίτερα.

Αν αναρωτιέστε αν αυτή είναι η δουλειά για εσάς, σκεφτείτε πώς αλληλεπιδράτε με τους ανθρώπους, αν σας αρέσει να έρχεστε σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, να εργάζεστε σε ομάδα ή να επικοινωνείτε σε μια ξένη γλώσσα, για παράδειγμα. Μια καλή αεροσυνοδός βρίσκεται στην υπηρεσία των επιβατών και πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται με ευγένεια και υπομονή σε μερικές φορές ευαίσθητα αιτήματα, καθώς και να καθησυχάζει τους επιβάτες σε περίπτωση προβλήματος. Εν ολίγοις, πρόκειται για μια δουλειά που είναι προσανατολισμένη στον άνθρωπο και στην εξυπηρέτηση.

Τέλος, σε αντίθεση με ορισμένες προκαταλήψεις, το να είσαι αεροσυνοδός είναι μια δύσκολη δουλειά, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά απαιτητική. Πρέπει να είστε σε θέση να μένετε όρθιοι για αρκετές ώρες, να αντιμετωπίζετε το jet lag και μερικές φορές τη μοναξιά κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων σταθμών. Ο συνδυασμός της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής δεν είναι εύκολη υπόθεση, δεδομένου του ακανόνιστου ωραρίου εργασίας. Σε γενικές γραμμές, είναι μια δουλειά για ανθρώπους που έχουν πάθος για τη δουλειά τους, αλλά που τους επιτρέπει να ταξιδεύουν πολύ.

Hôtesse dans avion
Πίστωση φωτογραφίας: Pixabay

Πώς μπορώ να γίνω αεροσυνοδός

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία εκπαίδευσης, βεβαιωθείτε ότι πληροίτε τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Είστε άνω των 18 ετών
  • Έχετε αποκτήσει το πτυχίο σας
  • Μιλάτε καλά αγγλικά (πάνω από 720 βαθμούς στο TOEFL)
  • Έχετε καλή φυσική κατάσταση και ξέρετε κολύμπι
  • Δεν έχετε ορατά τατουάζ
  • Έχετε έγκυρο διαβατήριο και άδεια παραμονής με ισχύ άνω των έξι μηνών για αλλοδαπούς υπηκόους

Συνιστάται να έχετε ολοκληρώσει δύο έτη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πριν από την έναρξη των μαθημάτων και να μιλάτε αρκετές γλώσσες. Η εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο ή στις πωλήσεις εκτιμάται επίσης ιδιαίτερα.

Αφού εκπληρώσετε τις προϋποθέσεις, θα πρέπει να αποκτήσετε το Certificat d’Aptitude Médicale και, κυρίως, το CCA (Cabin Crew Attestation).

Θα πρέπει πρώτα να κριθείτε σωματικά και πνευματικά κατάλληλος, αφού υποβληθείτε σε υποχρεωτική ιατρική εξέταση. Αυτή περιλαμβάνει πλήρεις εξετάσεις και μπορεί να κοστίσει έως και 400 ευρώ. Στη Γαλλία, η πρώτη εξέταση γίνεται με δικά σας έξοδα, αλλά οι επόμενες εξετάσεις, που πρέπει να πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια, θα πληρώνονται από την εταιρεία στην οποία εργάζεστε. Για τις αγγλοσαξονικές, ασιατικές και μεσανατολικές αεροπορικές εταιρείες, ο πρώτος ιατρικός έλεγχος πληρώνεται και πραγματοποιείται μόλις περάσετε τη διαδικασία πρόσληψης πληρώματος καμπίνας.

Στη Γαλλία, η εκπαίδευση παρέχεται από δημόσιες σχολές εγκεκριμένες από την DGAC (Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Δεν είναι δυνατή η συμμετοχή στις εξετάσεις CCA ως ανεξάρτητος υποψήφιος.

Οι ευρωπαϊκές και διεθνείς αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν τα δικά τους μαθήματα κατάρτισης και δεν είναι απαραίτητο να δώσετε εξετάσεις CCA.

Πώς λειτουργεί η εκπαίδευση CCA

Ο κύκλος μαθημάτων διαρκεί λιγότερο από ένα έτος. Διαρκεί περίπου πέντε εβδομάδες, οι οποίες κατανέμονται σε τέσσερις μήνεςatr.

Η θεωρητική εκπαίδευση διαρκεί τρεις εβδομάδες. Καλύπτει τις τεχνικές πτυχές του αεροσκάφους, τους κανονισμούς, τις πρώτες βοήθειες (γνωρίζοντας πώς να αναγνωρίζετε ιατρικά περιστατικά και ενίοτε να τα αντιμετωπίζετε) και την ασφάλεια (γνωρίζοντας πώς να ενεργείτε σε περίπτωση πυρκαγιάς, για παράδειγμα). Περιλαμβάνει επίσης μια ενότητα για τις σχέσεις με τους πελάτες και τους ανθρώπινους παράγοντες (πώς να διαχειρίζεστε το άγχος, την κόπωση κ.λπ.). Οι εθνικές θεωρητικές εξετάσεις προσφέρονται μόνοatrφορές το χρόνο.

Η πρακτική εκπαίδευση διαρκεί μιάμιση εβδομάδα και αρχίζει μόλις ολοκληρωθούν επιτυχώς οι θεωρητικές εξετάσεις. Περιλαμβάνει προσομοιωμένες καταστάσεις και διδάσκει στις μελλοντικές οικοδέσποινες πώς να αντιδρούν γρήγορα σε περίπτωση προβλήματος ή κινδύνου (πώς να κάνουν καρδιακό μασάζ, πώς να χρησιμοποιούν πυροσβεστήρα κ.λπ.). Μετά την εκπαίδευση αυτή, οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να λάβουν μέρος σε μια ημέρα εξετάσεων.

Μπορείτε επίσης να δώσετε το πιστοποιητικό CQP PNC (Certificat de Qualification Professionnelle PNC) κατά τη διάρκεια ή μετά το CCA. Αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά θα σας επιτρέψει να αναπτύξετε περαιτέρω τις δεξιότητές σας, ιδίως εκείνες που αφορούν την ασφάλεια και την επικοινωνία.

Επιπλέον, η εταιρεία που σας προσλαμβάνει μπορεί να σας ζητήσει να παρακολουθήσετε πρόσθετα μαθήματα κατάρτισης.

Hôtesse de l'air
Πίστωση φωτογραφίας: Pixabay

Τι θα γίνει στη συνέχεια

Σπάνια θα μπορείτε να επιλέξετε σε ποια αεροπορική εταιρεία θα ενταχθείτε μετά την εκπαίδευσή σας, καθώς δεν κάνουν όλες τις προσλήψεις ταυτόχρονα. Οι γαλλικές αεροπορικές εταιρείες προσλαμβάνουν πλήρωμα καμπίνας με το CCA σε ημέρες επιλογής, κατά τις οποίες γίνονται γραπτές εξετάσεις και συνεντεύξεις προσωπικότητας.

Οι πρώτες σας πτήσεις θα είναι πιθανότατα πτήσεις μικρών αποστάσεων στην οικονομική θέση, ενώ στη συνέχεια θα σας αναθέσουν σταδιακά πτήσεις μεγαλύτερου μήκους που θα εξυπηρετούν πιο απαιτητική πελατεία.

Θα ανεβείτε στη σκάλα καριέρας καθώς θα αποκτάτε εμπειρία και αρχαιότητα, και μπορεί να προαχθείτε σε επικεφαλής πληρώματος θαλάμου επιβατών και επικεφαλής ομάδας, στη συνέχεια σε ανώτερο πλήρωμα θαλάμου επιβατών, εκπαιδευτή και τέλος σε επικεφαλής πληρώματος θαλάμου επιβατών.

Πόσο κερδίζει ένα πλήρωμα θαλάμου επιβατών

Ο μισθός ενός πληρώματος θαλάμου επιβατών στην αρχή της καριέρας του είναι περίπου 1.700 ευρώ μεικτά το μήνα. Ο μισθός αυτός αυξάνεται στα 4.700 ευρώ χωρίς τα μπόνους για τα έμπειρα πληρώματα θαλάμου επιβατών. Ο αριθμός των ωρών εργασίας και οι συνθήκες εργασίας μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από αεροπορική εταιρεία σε αεροπορική εταιρεία.

Για να μάθετε περισσότερα

  • Σημειώστε ότι οι ελάχιστες απαιτήσεις ύψους και βάρους για να γίνει κάποιος αεροσυνοδός δεν ισχύουν πλέον στη Γαλλία. Για πρακτικούς λόγους, ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι είστε αρκετά ψηλοί ώστε να έχετε πρόσβαση στις αποσκευές των επιβατών και στον εξοπλισμό του αεροσκάφους. Για τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, οι γυναίκες πρέπει να έχουν ύψος μεταξύ 1,58 και 1,78 μέτρων.

  • Μπορείτε να παρακολουθήσετε συνεδρίες προπόνησης παράλληλα με την εκπαίδευσή σας για να αυξήσετε τις πιθανότητες πρόσληψής σας. Εάν δεν έχετε το baccalauréat, για παράδειγμα, η προπόνηση μπορεί να σας βοηθήσει να περάσετε τις εξετάσεις DAEU και να μπορέσετε να συνεχίσετε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή σας.

  • Σας συνιστούμε να ενημερώνεστε για τα νέα της αεροπορίας και τις προσφορές θέσεων εργασίας σε ιστότοπους και ιστολόγια που σχετίζονται με την αεροπορία, όπως τα Smart Cabin Crew, PNC Contact, Air Journal, Le Journal de l’Aviation και L’Aérien.

  • Μπορείτε επίσης να ενημερωθείτε για το αν μπορείτε να γίνετε PCB (Personnel Complémentaire de Flight) για ένα καλοκαίρι. Αυτό σας επιτρέπει να βοηθήσετε τους αεροσυνοδούς και να κερδίσετε λίγα χρήματα. Ωστόσο, η πρόσληψη είναι πολύ επιλεκτική.