Η επιχειρησιακή και κανονιστική αναφορά για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων
Η διαμεσολάβηση αεροπορικών εταιρειών είναι μια πράξη εξισορρόπησης: μεταξύ κανονιστικής αυστηρότητας, επιχειρησιακής ανταπόκρισης και απόλυτης εμπιστοσύνης των πελατών.
Στην AEROAFFAIRES, θελήσαμε να συγκεντρώσουμε σε αυτόν τον οδηγό όλες τις αναφορές, τα κείμενα και τις βέλτιστες πρακτικές που δομούν αυτό το επάγγελμα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.
Το παρόν έγγραφο απευθύνεται στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, στους φορείς εκμετάλλευσης και στους μεσίτες που επιθυμούν να εργαστούν σύμφωνα με τα πρότυπα των δημόσιων επιβατικών μεταφορών, σύμφωνα με τους κανονισμούς του EASA (Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης), της DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile), του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) και τους κώδικες δεοντολογίας που έχουν θεσπιστεί από την Air Charter Association (ACA ) και τηνEBAA (European Business Aviation Association).
1. Ο ρόλος του μεσίτη αερομεταφορών
Ο μεσίτης αερομεταφορών ενεργεί ως διασύνδεση μεταξύ ενός επαγγελματία πελάτη και ενός πιστοποιημένου αερομεταφορέα, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές διατάξεις, προσδιορίζοντας τον κίνδυνο, οργανώνοντας την εκτέλεση και διαχειριζόμενος τη σχέση από άκρο σε άκρο. Η αποστολή του δεν είναι να “βρει ένα αεροσκάφος”, αλλά να προσλάβει τον κατάλληλο αερομεταφορέα, FBO, χειριστή, πλήρωμα, τελωνείο, χρονοθυρίδες, σχέδιο πτήσης, ασφάλιση, μέσα πληρωμής και υπηρεσίες μετά την πτήση, με τεκμηριωμένη ιχνηλασιμότητα.
Ο μεσίτης αερομεταφορών δεν είναι απλώς ένας εμπορικός μεσάζων. Αποστολή τους είναι να μετατρέψουν ένα αίτημα πτήσης σε μια συμβατή, ασφαλή και τεκμηριωμένη επιχείρηση, χωρίς να μεταφέρουν κανένα κίνδυνο στον πελάτη.
Ο Κώδικας Πρακτικής της Air Charter Association καθορίζει τις βέλτιστες πρακτικές για το επάγγελμα όσον αφορά τη διαφάνεια και την υποχρέωση παροχής πληροφοριών, περιγράφοντας λεπτομερώς τη διαφάνεια των προσφορών, την ιδιότητα του μεσίτη, τη νομική συμμόρφωση και τη συνεχή κατάρτιση.

Ο ρόλος του μεσίτη αεροπορικών ναύλων στην πράξη με τον Hugo, ανώτερο σύμβουλο ιδιωτικών πωλήσεων στην AEROAFFAIRES
Ο Hugo είναι αυτό που αποκαλούμε πιλότο αποστολής στο έδαφος.
Ο ρόλος του δεν περιορίζεται στην εύρεση ενός αεροσκάφους: χτίζει μια πτήση, από την πρώτη αίτηση μέχρι την τελική προσγείωση, εμπλέκοντας ολόκληρη την αλυσίδα – πιστοποιημένο αερομεταφορέα, πλήρωμα, FBO, χειριστή, τελωνείο, χρονοθυρίδες, σχέδιο πτήσης, ασφάλιση και μέσα πληρωμής.
Κάθε αρχείο που χειρίζεται πρέπει να είναι συμβατό, ανιχνεύσιμο και ασφαλές.
Προτεραιότητά του δεν είναι η ταχύτητα, αλλά η σταθερότητα: κανονιστική συμμόρφωση, επαλήθευση του AOC, συμμόρφωση με τους χρόνους πτήσης, επικύρωση του σχεδίου πτήσης και έλεγχος εγγράφων.
Η δουλειά του είναι να εξαλείψει τις περιοχές αβεβαιότητας πριν καν τις δει ο πελάτης.
“Μια επιτυχημένη πτήση είναι αυτή για την οποία δεν μιλάμε, επειδή όλα έχουν προβλεφθεί”, συνοψίζει.
Αναφορά τομέα:
2. Ρυθμιστικό πλαίσιο για την αεροπορική διαμεσολάβηση
2.1 Ευρώπη
Οι εμπορικές δραστηριότητες εμπίπτουν στον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 965/2012 για την αεροπορική διαμεσολάβηση, ο οποίος αποτελείται από διάφορα μέρη:
- Μέρος ORO (Οργανωτικές απαιτήσεις για τις αεροπορικές δραστηριότητες): απαιτήσεις σχετικά με την οργάνωση των φορέων εκμετάλλευσης,
- Μέρος CAT (εμπορικές αερομεταφορές): εμπορικές αερομεταφορές,
- Μέρος SPA (Ειδικές εγκρίσεις): ειδικές εγκρίσεις (ETOPS – Extended-range Twin-engine Operations, RVSM – Reduced Vertical Separation Minimum, PBN – Performance Based Navigation, κ.λπ,)
- Μέρος NCC (Non-Commercial Complex) / NCO (Non-Commercial Other) / SPO (Specialised Operations): μη εμπορικές και εξειδικευμένες πτητικές λειτουργίες.
Η ενοποιημένη έκδοση των Κανόνων Εύκολης Πρόσβασης καθιστά δυνατή την πλοήγηση στα ισχύοντα προσαρτήματα και AMC/GM.
ΤοAOC (πιστοποιητικό αερομεταφορέα ) εκδίδεται από την αρμόδια αρχή, στη Γαλλία την DGAC, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Οικολογικής Μετάβασης.
Πηγές :
2.2 Χρονοθυρίδες και διαχείριση δικτύου
Οι χρονοθυρίδες των αεροδρομίων ακολουθούν τις Παγκόσμιες Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Αεροθυρίδες (WASG), έκδοση 4, που ισχύουν από την 1η Αυγούστου 2025.
Ο Διαχειριστής Δικτύου του Eurocontrol συντονίζει τα μέτρα ATFCM (Διαχείριση ροής και χωρητικότητας της εναέριας κυκλοφορίας) και παρέχει ειδικές υπηρεσίες B2B στους φορείς εκμετάλλευσης.
Πηγή: Eurocontrol
- EUROCONTROL – Διαδικτυακή Πύλη Λειτουργίας Δικτύου
- ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων, 4η έκδοση
2.3 Ώρες πτήσεων και εξυπηρέτησης
Οι περιορισμοί χρόνου πτήσης (FTL ) που ορίζονται στο υποτμήμα ORO.FTL ισχύουν για όλους τους φορείς δημόσιων μεταφορών.
Ρυθμίζουν τον μέγιστο χρόνο εξυπηρέτησης, τις περιόδους ανάπαυσης και τη διαχείριση της κόπωσης στο πλαίσιο του συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας (SMS).
Πηγή :
2.4 Δεδομένα επιβατών και συμμόρφωση
Τα συστήματα API (Advance Passenger Information) και PNR (Passenger Name Record) διέπονται από τα ευρωπαϊκά κείμενα 2024 και 2025, υπό την εποπτεία της ΓΔ Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα δεδομένα αυτά υποβάλλονται σε επεξεργασία σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR ) και τα κλαδικά πρότυπα της ΙΑΤΑ.
Πηγή: ΙΑΤΑ:
- Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Μετανάστευση και Εσωτερικές Υποθέσεις
- Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Κανονισμός PNR
2.5 Καταπολέμηση της παράνομης δραστηριότητας
Η καταπολέμηση των γκρίζων ναυλώσεων αποτελεί προτεραιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Επαγγελματικές οργανώσεις δημοσιεύουν τακτικά οδηγούς πρόληψης και βάσεις δεδομένων ελέγχου:
- The Air Charter Association (Stop Illegal Charter campaign) ,
- NBAA (πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τις παράνομες ναύλους).
Για τους μεσίτες, η δέουσα επιμέλεια σημαίνει την άρνηση όλων των δραστηριοτήτων εκτός του AOC, τον έλεγχο των αδειών και την τεκμηρίωση της απόδειξης συμμόρφωσης.
Πηγές :
2.6 Ευθύνη του αερομεταφορέα
Η Σύμβαση του Μόντρεαλ (1999 ) καθορίζει τα καθεστώτα ευθύνης των αερομεταφορέων.
Τα ανώτατα όρια αποζημίωσης έχουν αυξηθεί από τις 28 Δεκεμβρίου 2024:
- Καθυστέρηση επιβάτη: 6.303 SDRs,
- Αποσκευές: 1.519 SDRs,
- Φορτίο: 26 SDR/kg.
Πηγή: ΕΛ:
2.7 Δικαιώματα επιβατών
Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 261/2004 εφαρμόζεται ανάλογα με το δρομολόγιο και το καθεστώς του μεταφορέα (μόνο δημόσιες μεταφορές).
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε εξέλιξη μεταρρύθμιση για την επικαιροποίηση των διαδικασιών αποζημίωσης και κοινοποίησης.
Ο ρόλος του διαμεσολαβητή είναι να παρέχει ένα πλαίσιο συμβατικών προσδοκιών, ιδίως σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης.
Πηγή :
3. Ασφάλεια και ποιότητα, το πλαίσιο αναφοράς του μεσίτη
3.1 Εθελοντικά διεθνή πρότυπα
Τα πρότυπα IS-BAO (για τις πτητικές λειτουργίες) και IS-BAH (για την επίγεια εξυπηρέτηση) αποτελούν πλέον τα παγκόσμια πρότυπα αναφοράς για την ασφάλεια και τη συμμόρφωση.
Υπό την καθοδήγηση τουΔιεθνούς Συμβουλίου Επιχειρηματικής Αεροπορίας (IBAC), τα προγράμματα αυτά καθορίζουν αυστηρές διαδικασίες διαχείρισης της ασφάλειας, ελέγχου και συνεχούς βελτίωσης για τους αερομεταφορείς και τους φορείς εκμετάλλευσης σταθερής βάσης (FBO).
Ένας αερομεταφορέας με πιστοποίηση IS-BAO ή ένας αερολιμένας με σήμα IS-BAH εγγυάται ένα επίπεδο εσωτερικού ελέγχου σύμφωνα με τις παγκόσμιες βέλτιστες πρακτικές.
Πηγή :
IBAC – Πρότυπα IS-BAO & IS-BAH
3.2 Αξιολογήσεις ασφάλειας από τρίτους
Οι ανεξάρτητες αξιολογήσεις Wyvern Wingman και ARGUS Ratings παρέχουν πρόσθετες εγγυήσεις για την αξιοπιστία των αερομεταφορέων.
Εξετάζουν την κανονιστική συμμόρφωση, την εκπαίδευση του πληρώματος, τη συντήρηση, την τεκμηρίωση και το επιχειρησιακό ιστορικό.
Στην πράξη, ένας επαγγελματίας μεσίτης απαιτεί :
- έγκυρη κατάσταση Wyvern ή αξιολόγηση ARGUS Gold/Platinum,
- επαλήθευση πρόσφατων εκθέσεων πριν από την υπογραφή της σύμβασης ,
- και την τεκμηριωμένη διατήρηση αυτών των αποδεικτικών στοιχείων στο φάκελο πτήσης.
Πηγή:
3.3 Εκπαίδευση και εξειδίκευση των ομάδων
Η πιστοποίηση διαμεσολαβητή που αναπτύχθηκε από την Air Charter Association καθορίζει ένα κοινό σύνολο δεξιοτήτων για τους επαγγελματίες της αεροπορικής διαμεσολάβησης.
Αυτή η κατάρτιση, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη στο διαδίκτυο, καλύπτει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, τη συμμόρφωση με το AOC, τη διαχείριση κινδύνων, τη συμβατική διαφάνεια και τις σχέσεις με τους πελάτες.
Στόχος της είναι να εγγυηθεί ένα ενιαίο επίπεδο επαγγελματισμού και γνώσης του νομικού πλαισίου σε έναν τομέα όπου η εμπιστοσύνη εξαρτάται από την αυστηρότητα.
Πηγή :
The Air Charter Association – Εκπαίδευση και πιστοποίηση μεσιτών



4. Αγορά, εργαλεία και βασικοί σύνδεσμοι
4.1 Προμήθεια και τιμολόγηση
Κάθε μεσίτης επιχειρηματικών αερομεταφορών αναπτύσσει πλέον το δικό του εργαλείο προμήθειας και τιμολόγησης, για να εξασφαλίσει άμεση, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση σε ολόκληρη την παγκόσμια αγορά.
Στην AEROAFFAIRES, η τεχνολογία αυτή μας επιτρέπει να συνδέουμε περισσότερα από 20.000 αεροσκάφη παγκοσμίως σε πραγματικό χρόνο, σε όλες τις κατηγορίες: ελαφρά αεροσκάφη, αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων, ελικόπτερα και περιφερειακά αεροσκάφη.
Αυτές οι εσωτερικές πλατφόρμες εγγυώνται άμεση εικόνα της διαθεσιμότητας, των διαμορφώσεων καμπίνας και των βελτιστοποιημένων δρομολογίων, ενώ ενσωματώνουν λύσεις πληρωμής και διαχείρισης που συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας και ιχνηλασιμότητας.
4.2 Έλεγχος και επαλήθευση των φορέων εκμετάλλευσης
Τα μητρώα ανεξάρτητης αξιολόγησης ARGUS και Wyvern συμπληρώνουν τους ρυθμιστικούς ελέγχους (AOC, στόλος, συντήρηση).
Αποτελούν το σημείο αναφοράς για την επιλογή ασφαλών και συμμορφούμενων φορέων εκμετάλλευσης, ιδίως για πτήσεις υψηλής ευθύνης (στελέχη, υπουργικές ομάδες, ιατρικές μεταφορές κ.λπ.).
Πριν από κάθε αποστολή, ο μεσίτης ελέγχει :
- την εγκυρότητα του AOC,
- τη βαθμολογία ασφάλειας του αερομεταφορέα
- και τη συνέπεια μεταξύ του προσφερόμενου τύπου αεροσκάφους και της εγκεκριμένης περιοχής λειτουργίας.
Οι έλεγχοι αυτοί συμβάλλουν στην εξασφάλιση της επιχειρησιακής αλυσίδας και στην τεκμηρίωση της συμμόρφωσης στο φάκελο πτήσης.
Πηγές :
- ARGUS International – Βάση δεδομένων αξιολόγησης αερομεταφορέων
- Wyvern – Κατάλογος εγγεγραμμένων αερομεταφορέων
4.3 Διαχείριση χρονοθυρίδων και δικτύου
Ο προγραμματισμός των διαθέσιμων θέσεων στους συντονισμένους αερολιμένες βασίζεται στις Παγκόσμιες Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Θέσεις των Αερολιμένων (WASG ) που δημοσιεύει ηΙΑΤΑ, η 4η έκδοση των οποίων τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο του 2025.
Πριν από την υποβολή προσφοράς, ο μεσίτης πρέπει να συμβουλεύεται :
- τις δημοσιεύσεις του δικτύου Eurocontrol,
- τους περιορισμούς της ATFCM,
- και τις τοπικές δυνατότητες στάθμευσης, FBO και καυσίμων.
Αυτός ο συντονισμός εγγυάται την πραγματική δυνατότητα πραγματοποίησης της πτήσης και αποτρέπει κάθε κίνδυνο ανακρίβειας στο χρονοδιάγραμμα που ανακοινώνεται στον πελάτη.
Πηγή:
- ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις χρονοθυρίδες αεροδρομίων (έκδοση 4)
- EUROCONTROL – Πύλη λειτουργίας δικτύου
5. Μέθοδος AEROAFFAIRES, η αλυσίδα εκτέλεσης
Κάθε ανάθεση ακολουθεί μια αυστηρή, πλήρως τεκμηριωμένη και ελεγχόμενη διαδικασία. Ο στόχος είναι απλός: να εξασφαλιστεί η κανονιστική συμμόρφωση, η ασφάλεια των επιβατών και η λειτουργική ρευστότητα, από την πρώτη επαφή έως το κλείσιμο του φακέλου.
5.1 Προσδιορισμός του αιτήματος
Όλα ξεκινούν με τη λεπτομερή κατανόηση της ανάγκης. Η ομάδα αναλύει τον σκοπό του ταξιδιού, τους περιορισμούς του χρονοδιαγράμματος, τα πιθανά αεροδρόμια και τα προφίλ των επιβατών. Μελετώνται επίσης συγκεκριμένες παράμετροι: όγκος αποσκευών, μεταφορά ζώων, ευαίσθητου εξοπλισμού, ιατρικών συσκευών ή ρυθμιζόμενων εμπορευμάτων.
Αυτό το πρώτο στάδιο παρέχει ένα σαφές πλαίσιο πριν από την έναρξη της αναζήτησης αεροσκαφών.
5.2 Κανονιστική συμμόρφωση
Πριν από κάθε εμπορική πρόταση, το AEROAFFAIRES ελέγχει την εγκυρότητα του AOC (πιστοποιητικό αερομεταφορέα) κάθε αερομεταφορέα, καθώς και τις εγκρίσεις SPA που απαιτούνται ανάλογα με τον τύπο της αποστολής. Ελέγχεται το επίπεδο πιστοποίησης IS-BAO, καθώς και οι ανεξάρτητες αξιολογήσεις Wyvern και ARGUS.
Οι διοικητικές υπηρεσίες διενεργούν επίσης ελέγχους KYC (Know Your Customer) για τον πληρωτή και έλεγχο AML για διεθνείς συναλλαγές ή συναλλαγές με κρυπτονομίσματα, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Πηγές :
EASA – Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 965/2012
IBAC – Πρότυπα IS-BAO
ESMA – Συμμόρφωση με το νόμο περί μη νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και κρυπτογραφημένα περιουσιακά στοιχεία
5.3 Προμήθεια και αξιολόγηση
Μόλις εντοπιστεί η απαίτηση, ο διαμεσολαβητής έρχεται σε επαφή με διάφορους εγκεκριμένους φορείς εκμετάλλευσης μέσω της πλατφόρμας Avinode και του άμεσου δικτύου συνεργατών του.
Η αξιολόγηση καλύπτει τη διαμόρφωση της καμπίνας, την κατάσταση συντήρησης, τις ώρες λειτουργίας του αεροσκάφους και των κινητήρων, τις επιδόσεις σε σύντομο πεδίο, το ιστορικό συμβάντων και την πολιτική του πληρώματος όσον αφορά τους περιορισμούς χρόνου πτήσης (FTL).
Κάθε στοιχείο συγκρίνεται και καταγράφεται για την τεκμηρίωση της τελικής απόφασης.
Πηγή :
Avinode – Αγορά για τους επαγγελματίες της αεροπορικής ναύλωσης
5.4 Χρονικές θέσεις και σκοπιμότητα δικτύου
Για τα συντονισμένα αεροδρόμια, ελέγχεται η σκοπιμότητα της πτήσης πριν από οποιαδήποτε επιβεβαίωση. Αναλύονται οι χρονοθυρίδες, οι δυνατότητες εξυπηρέτησης, οι περιορισμοί ATFCM, οι καιρικές συνθήκες και η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης.
Ο διαμεσολαβητής παρέχει πάντα μια εφεδρική λύση, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια της αποστολής σε περίπτωση επιχειρησιακού κινδύνου.
Πηγή :
ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις χρονοθυρίδες σε αεροδρόμια, 4η έκδοση
5.5 Προσφορά και σύμβαση
Η προσφορά που δίνεται στον πελάτη καθορίζει όλες τις παραμέτρους με διαφανή τρόπο: υποψήφιος αερομεταφορέας, ενδεικτική εγγραφή, όρια ευθύνης σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ (MC99), όροι ακύρωσης, ασφάλιση, πολιτική αποσκευών και καυσίμων, διαθεσιμότητα SAF, τυχόν αντικαταστάσεις αερομεταφορέων και ρήτρες ανωτέρας βίας.
Κάθε προσφορά της AEROAFFAIRES συνοδεύεται από πλήρη φάκελο εγγράφων, που εγγυάται την ιχνηλασιμότητα των δεσμεύσεων.
Πηγή :
ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων
5.6 Εκτέλεση πτήσεων
Μόλις επικυρωθεί η σύμβαση, το AEROAFFAIRES συντονίζει ολόκληρη την επιχειρησιακή αλυσίδα: σχέδιο πτήσης, άδειες υπέρπτησης και προσγείωσης, χειρισμό, τροφοδοσία, μεταφορές, ενημέρωση ασφαλείας και διαχείριση δεδομένων επιβατών (API/PNR).
Κάθε έγγραφο ελέγχεται πριν από την αναχώρηση. Την ημέρα της πτήσης, η κίνηση παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο και κάθε περιστατικό αποτελεί αντικείμενο καταγεγραμμένης αναφοράς.
Πηγή :
Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Μετανάστευση και Εσωτερικές Υποθέσεις (Ταξιδιωτικές πληροφορίες)
5.7 Κλείσιμο και συμμόρφωση
Μόλις ολοκληρωθεί η αποστολή, το τμήμα ποιότητας ενοποιεί και αρχειοθετεί τα συμβατικά έγγραφα: AOC, πιστοποιητικό ασφάλισης, υπογεγραμμένη προσφορά, τιμολόγιο και έκθεση εκτέλεσης.
Οι δείκτες ακρίβειας και ικανοποίησης ενσωματώνονται στην εσωτερική παρακολούθηση, ενώ επικαιροποιούνται οι διαδικασίες KYC/AML και οι έλεγχοι των φορέων εκμετάλλευσης.
Με αυτόν τον τρόπο, κάθε ανάθεση γίνεται βάση για συνεχή βελτίωση των επόμενων.
Πηγή :
Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Πλαίσιο για το οικονομικό έγκλημα και το AML
6. Συμβάσεις, ευθύνη και προσδοκίες πελατών
6.1 Συμβάσεις διαμεσολάβησης
Η σχέση μεταξύ του πελάτη, του μεσίτη και του φορέα βασίζεται σε ένα ακριβές συμβατικό πλαίσιο.
AEROAFFAIRES ο Κώδικας Πρακτικής Αεροπορικών Χαρτογραφήσεων που δημοσιεύθηκε από την Ένωση Αεροπορικών Χαρτογραφήσεων ορίζει τις βέλτιστες πρακτικές του επαγγέλματος: διαφάνεια των προσφορών, σαφήνεια των ρόλων μεταξύ μεσίτη και φορέα εκμετάλλευσης, δίκαιη μεταχείριση των περιουσιακών στοιχείων και πλήρης ενημέρωση του πελάτη πριν από την υπογραφή.
Αυτό το πλαίσιο εγγυάται μια ισορροπημένη κατανομή ευθυνών και σαφή νομική προστασία για όλα τα μέρη.
Πηγή :
The Air Charter Association – Κώδικας πρακτικής (2023)
6.2 Ευθύνη του αερομεταφορέα
Η Σύμβαση του Μόντρεαλ (1999 ) καθορίζει το διεθνές καθεστώς ευθύνης που εφαρμόζεται στις εμπορικές αερομεταφορές.
Από την αναθεώρηση του Δεκεμβρίου 2024, τα όρια αποζημίωσης είναι 1.519 SDR για τις αποσκευές, 6.303 SDR για την καθυστέρηση των επιβατών και 26 SDR ανά κιλό για το φορτίο.
Τα ποσά αυτά, εκφρασμένα σε Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα (ΕΤΔ), αναθεωρούνται περιοδικά ώστε να λαμβάνονται υπόψη ο πληθωρισμός και οι συνθήκες της αγοράς.
Η AEROAFFAIRES ενημερώνει συστηματικά τους εκτελεστικούς πελάτες και τις νομικές υπηρεσίες για τα ανώτατα αυτά όρια, ώστε να διασφαλίζεται η πλήρης κατανόηση του ισχύοντος πλαισίου ευθύνης.
Πηγές :
ICAO – Σύμβαση του Μόντρεαλ 1999 (όπως τροποποιήθηκε)
Kennedys Law – Aviation Market Insights, Απρίλιος 2025
6.3 Δικαιώματα επιβατών
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 261/2004 καθορίζει τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης.
Η εφαρμογή του εξαρτάται από το δρομολόγιο και το καθεστώς του αερομεταφορέα: αφορά πτήσεις που εκτελούνται από αεροπορικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί για δημόσιες επιβατικές μεταφορές.
AEROAFFAIRES διασφαλίζει τον ακριβή καθορισμό των συμβατικών προσδοκιών, εξηγώντας τις καλυπτόμενες καταστάσεις και τις εξαιρέσεις που προβλέπονται στο κείμενο.
Η εταιρεία απέχει από κάθε υπόσχεση αποζημίωσης που υπερβαίνει το νομικό πλαίσιο που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πηγή :
EUR-Lex – Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 261/2004
6.4 Επαγγελματική αποζημίωση
Όπως όλοι οι αδειοδοτημένοι φορείς επιχειρηματικής αεροπορίας, η AEROAFFAIRES καλύπτεται από εξειδικευμένη ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης.
Αυτό προστατεύει τόσο την εταιρεία όσο και τους πελάτες της από τους κινδύνους που συνδέονται με τη διαμεσολάβηση υπηρεσιών: διοικητικά σφάλματα, αδυναμία επικοινωνίας ή συμβατικά περιστατικά.
Οι ασφαλιστές του κλάδου – ιδίως η ITIC, η οποία καταχωρεί διεθνείς μεσίτες αερομεταφορών – δημοσιεύουν τακτικά μελέτες ανατροφοδότησης και αποζημιώσεων, οι οποίες χρησιμεύουν ως βάση για τη συνεχή βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών.
Πηγή :
ITIC – Επαγγελματική αποζημίωση για μεσίτες ναυλώσεων αεροσκαφών
7. Πληρωμές, κρυπτονομίσματα και συμμόρφωση
7.1 Χρηματοοικονομικά εργαλεία και ροές
Οι διεπαγγελματικές συναλλαγές είναι πλέον σε μεγάλο βαθμό ασφαλείς χάρη στο Paynode, τη λύση πληρωμών που αναπτύχθηκε από τον όμιλο Avinode.
Ενσωματωμένη απευθείας στην αγορά, η πλατφόρμα αυτή διευκολύνει τους διακανονισμούς μεταξύ μεσιτών και εμπόρων, μειώνοντας παράλληλα τον λειτουργικό κίνδυνο.
Οι χρηματοοικονομικές ροές εκτελούνται σε διάφορα νομίσματα, με πλήρη ιχνηλασιμότητα και ένα τραπεζικό πλαίσιο που συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Το σύστημα βασίζεται στην υποδομή της Currencycloud, η οποία έχει λάβει άδεια λειτουργίας ως ίδρυμα πληρωμών στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πηγή :
Currencycloud – Μελέτη περίπτωσης Avinode Paynode
7.2 Κρυπτονομίσματα και κανονισμός MiCA
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε τον κανονισμό για τις αγορές κρυπτονομισμάτων (Markets in Crypto-Assets – MiCA), ο οποίος συμπληρώνεται από την αναθεώρηση του κανονισμού για τις μεταφορές κεφαλαίων (Transfer of Funds Regulation – TFR).
Τα κείμενα αυτά επιβάλλουν τον κανόνα ταξιδιού σε όλους τους παρόχους υπηρεσιών ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων (CASP), ο οποίος τίθεται σε ισχύ στο τέλος του 2024.
Μια αεροπορική εταιρεία διαμεσολάβησης που δέχεται πληρωμές σε κρυπτονόμισμα πρέπει να συνεργάζεται με έναν πάροχο που είναι εγγεγραμμένος σε αρμόδια εθνική αρχή, να διασφαλίζει την πλήρη ιχνηλασιμότητα των κεφαλαίων και να επικαιροποιεί τις εσωτερικές διαδικασίες συμμόρφωσης με τον νόμο περί νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Στόχος είναι να διασφαλιστεί η ίδια διαφάνεια με τις παραδοσιακές τραπεζικές πληρωμές, με ταυτόχρονο σεβασμό του συμβατικού απορρήτου των πελατών.
Πηγή :
ESMA – Κανονισμός για τις αγορές κρυπτογραφικών περιουσιακών στοιχείων (MiCA)
7.3 Διαδικασίες συμμόρφωσης με τον νόμο περί μη νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και KYC
Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (AMLD ) απαιτούν από όλους τους εξουσιοδοτημένους χρηματοπιστωτικούς διαμεσολαβητές και τους μεσίτες αέρα να επαληθεύουν την ταυτότητα του πληρωτή και να εντοπίζουν τυχόν σχετικούς κινδύνους.
AEROAFFAIRES ο Όμιλος εφαρμόζει ένα αναλογικό σύστημα που συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθετικής δέσμης του 2025, το οποίο περιλαμβάνει ελέγχους σε πολιτικά εκτεθειμένα πρόσωπα (PEP), επαλήθευση της προέλευσης των κεφαλαίων και παρακολούθηση των ευαίσθητων συναλλαγών.
Κάθε συναλλαγή είναι πλήρως ανιχνεύσιμη και αρχειοθετείται με ασφάλεια στο πλαίσιο του εσωτερικού συστήματος συμμόρφωσης.
8. Βιώσιμα καύσιμα, εκπομπές και κλιματική πολιτική
8.1 Αειφόρα καύσιμα (SAF) στην Ευρώπη
Ο κανονισμός ReFuelEU για την αεροπορία, που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθορίζει προοδευτικές ποσοστώσεις για τα βιώσιμα καύσιμα στις αερομεταφορές. Στόχος είναι η εναρμόνιση της χρήσης των SAF (βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα ) σε ολόκληρη την ΕΕ, προκειμένου να μειωθεί σταδιακά η ένταση άνθρακα του τομέα.
Το κείμενο εισάγει υποχρεώσεις για τους αερολιμένες και τους φορείς εκμετάλλευσης, με χρονοδιάγραμμα ενσωμάτωσης που κατανέμεται σε πολλά χρόνια. Συνοδεύεται από μηχανισμούς κινήτρων και επιδοτήσεις για τη στήριξη της τοπικής παραγωγής, η οποία εξακολουθεί να είναι περιορισμένη και δαπανηρή.
Το οικονομικό πλαίσιο εξακολουθεί να εξελίσσεται: η διαθεσιμότητα των πρώτων υλών, η διάρθρωση του κλάδου και οι δημοσιονομικές αντισταθμίσεις μεταξύ των κρατών μελών είναι μεταξύ των κύριων προκλήσεων βραχυπρόθεσμα.
Πηγή: Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ReFuelEU
Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Κανονισμός για την αεροπορία ReFuelEU
Reuters – Προκλήσεις εφαρμογής SAF (2025)
8.2 Συμψηφισμός και CORSIA
Για τις διεθνείς πτήσεις, η αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διέπεται από το σύστημα CORSIA (Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation), το οποίο θεσπίστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Το σύστημα αυτό απαιτεί από τους φορείς εκμετάλλευσης να δηλώνουν τις εκπομπές τους και να τις αντισταθμίζουν χρησιμοποιώντας πιστοποιημένα πιστωτικά μόρια άνθρακα. Οι μεσίτες αεροπορικών εταιρειών, ως μεσάζοντες, έχουν ρόλο στην παροχή συμβουλών και διαφάνειας: οφείλουν να ενημερώνουν τους πελάτες τους για τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούνται, τα προγράμματα που επιλέγονται και τα όρια του συμψηφισμού.
Ο στόχος είναι να αποφευχθεί οποιαδήποτε ασαφής επικοινωνία ή “πράσινο πλύσιμο”, ευνοώντας τα προγράμματα που είναι ανιχνεύσιμα, ελεγμένα και καταχωρημένα σε επίσημα μητρώα αναγνωρισμένα από τον ΔΟΠΑ.
Πηγή :
ICAO – Επισκόπηση και εφαρμογή της CORSIA
8.3 Δόγμα AEROAFFAIRES
AEROAFFAIRES εφαρμόζει μια ρεαλιστική και μετρημένη προσέγγιση των περιβαλλοντικών επιδόσεων.
Προτεραιότητα δίνεται στην πραγματική μείωση των εκπομπών και όχι μόνο στην αντιστάθμιση. Η πολιτική αυτή βασίζεται στο βελτιστοποιημένο σχεδιασμό πτήσεων, στην αυστηρή διαχείριση της μάζας και του ισοζυγίου, στην επιλογή δρομολογίων με αποδοτικότερη χρήση καυσίμων και στη χρήση μειγμάτων SAF όποτε το επιτρέπει η διαθεσιμότητα.
Στη συνέχεια πραγματοποιείται αντιστάθμιση, με διαφανή και ανιχνεύσιμο τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται τεκμηριωμένη ουδετερότητα άνθρακα για κάθε αποστολή.
9. Συγκεκριμένα τμήματα
9.1 Επιχειρήσεις ελικοπτέρων
Οι πτητικές λειτουργίες ελικοπτέρων υπόκεινται σε συγκεκριμένους περιορισμούς που συνδέονται με τις επιδόσεις και τους τοπικούς κανονισμούς.
Ο διαμεσολαβητής ελέγχει την κατηγορία HEMS όταν η αποστολή είναι ιατρική, τους περιορισμούς υπερπτήσης και θορύβου, τις διαδικασίες FATO/TLOF στους χώρους προσγείωσης και τις συνθήκες ανέμου και φορτίου στο σταθερό σημείο.
Όλα αυτά διέπονται από τα παραρτήματα των κανονισμών EASA Air OPS που ισχύουν για τις εξειδικευμένες επιχειρήσεις.
Πηγή :
EASA – Κανόνες εύκολης πρόσβασης για αεροπορικές επιχειρήσεις
9.2 Ομαδικές πτήσεις και αποστολές κινήτρων
Οι ομαδικές πτήσεις απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό.
Ο διαμεσολαβητής πρέπει να λάβει υπόψη του τους περιορισμούς συντονισμού στα κορεσμένα αεροδρόμια, την κατανομή των θέσεων και των αποσκευών, την οργάνωση των υπηρεσιών επιβίβασης και τη διοικητική διαχείριση των καταλόγων API (Advance Passenger Information) και των δηλωτικών επιβατών.
Σε περιόδους υψηλής ζήτησης, η στρατηγική των χρονοθυρίδων βασίζεται στις αρχές των WASG (Worldwide Airport Slot Guidelines) για την εξασφάλιση της ακρίβειας και της επιχειρησιακής σκοπιμότητας.
Πηγή :
ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις υποδοχές αεροδρομίου, έκδοση 4
9.3 Επείγοντα φορτία και κρίσιμες μεταφορές
Η αεροπορική μεταφορά επείγοντος φορτίου απαιτεί πλήρη γνώση του νομικού και τεχνικού πλαισίου.
Οι διαμεσολαβητές ενημερώνουν τους πελάτες τους για τα όρια ευθύνης που καθορίζονται στη Σύμβαση του Μόντρεαλ (MC99 ) και για τυχόν εξαιρέσεις που συνδέονται με τη φύση των εμπορευμάτων.
Συντονίζουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς για τα επικίνδυνα εμπορεύματα (IATA DGR), οργανώνουν τις τελωνειακές διατυπώσεις και εξασφαλίζουν την ασφάλεια των εργασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης.
Κάθε αποστολή υπόκειται σε έλεγχο εγγράφων και σε δήλωση αξίας για να εξασφαλιστεί η ασφαλιστική κάλυψη της μεταφοράς.
Πηγή :
Benesch Law – Περιορισμοί ευθύνης για τις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές (Ενημέρωση 2024)
10. Δείκτες ποιότητας και διαχείριση
Οι επιχειρησιακές επιδόσεις τουAEROAFFAIRES βασίζονται στη συνεχή μέτρηση της ποιότητας.
Κάθε αποστολή υπόκειται σε λεπτομερή παρακολούθηση μετά την πτήση, συμπεριλαμβανομένων δεικτών ακρίβειας κατά την αναχώρηση και την άφιξη, επανατοποθέτησης του αεροσκάφους και συμμόρφωσης με τα έγγραφα.
Η ανατροφοδότηση για την ασφάλεια, τα αναφερόμενα περιστατικά και οι διορθωτικές ενέργειες αναλύονται στο πλαίσιο του συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας (SMS).
Η εταιρεία παρακολουθεί επίσης το ποσοστό των πτήσεων που εκτελούνται με SAF, τους μέσους χρόνους πληρωμής των φορέων εκμετάλλευσης και το ποσοστό ικανοποίησης (NPS ) των επιβατών και των βοηθών διαχείρισης.
Τα στοιχεία αυτά ενοποιούνται σε τριμηνιαία βάση για να τροφοδοτήσουν μια διαδικασία συνεχούς βελτίωσης και να διατηρήσουν τα υψηλά πρότυπα που διακρίνουν την AEROAFFAIRES στη διεθνή αγορά αεροπορικών διαμεσολαβήσεων.
11. Έτοιμοι προς χρήση κατάλογοι ελέγχου
11.1 Δέουσα επιμέλεια του αερομεταφορέα
Πριν από την επιβεβαίωση κάθε πτήσης, ο μεσίτης ελέγχει όλα τα στοιχεία που πιστοποιούν τη συμμόρφωση του αερομεταφορέα.
ΤοAOC (πιστοποιητικό αερομεταφορέα ) πρέπει να είναι έγκυρο: πρόκειται για την άδεια λειτουργίας που εκδίδεται από την εθνική αρχή (στη Γαλλία, την DGAC) που επιτρέπει τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές.
Ο τομέας SPA (Ειδικές εγκρίσεις) υποδεικνύει τους τύπους πτητικών λειτουργιών που επιτρέπεται να εκτελεί ο αερομεταφορέας, όπως πτήσεις μειωμένου χώρου (RVSM), προσεγγίσεις ακριβείας (PBN) ή υπερωκεάνιες πτήσεις (ETOPS).
Απαιτείται έγκυρη ασφάλιση αεροπορικής ευθύνης, η οποία καλύπτει επιβάτες, τρίτους και φορτίο σύμφωνα με τη σύμβαση του Μόντρεαλ.
Στη συνέχεια, ο μεσίτης ελέγχει την αξιοπλοΐα του αεροσκάφους, δηλαδή την τεχνική του συμμόρφωση, την ισχύ του πιστοποιητικού συντήρησης (ARC) και την τήρηση των προθεσμιών συντήρησης.
Το πλήρωμα πρέπει να συμμορφώνεται με τα FTL (Flight Time Limitations), τα οποία καθορίζουν τα μέγιστα όρια υπηρεσίας και ανάπαυσης.
Ο αερομεταφορέας πρέπει να αναφέρεται στο πρότυπο IS-BAO (International Standard for Business Aircraft Operations) και ιδανικά να διαθέτει έλεγχο Wyvern Wingman ή ARGUS Gold/Platinum, που πιστοποιεί την ποιότητα της επιχειρησιακής του διαχείρισης.
Τέλος, συμβουλεύεται το ιστορικό των επιθεωρήσεων SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) που διενεργήθηκαν από τις ευρωπαϊκές αρχές, εφόσον είναι διαθέσιμο για το συγκεκριμένο αεροσκάφος ή στόλο.
Πηγές :
EASA – Πιστοποιητικό αερομεταφορέα (AOC)
Wyvern – Έλεγχοι ασφάλειας και πρόγραμμα Wingman
IBAC – Πρότυπο IS-BAO
11.2 Χάρτης πορείας της αποστολής
Το φύλλο πο ρείας συγκεντρώνει όλα τα βήματα που απαιτούνται για την επιτυχή εκτέλεση της πτήσης.
Ο διαμεσολαβητής επιβεβαιώνει τις χρονοθυρίδες αεροδρομίου, δηλαδή τις χρονοθυρίδες που επιτρέπονται για προσγείωση και απογείωση, ελέγχοντας μετο Eurocontrol για τυχόν μέτρα ATFCM (Διαχείριση ροής και χωρητικότητας εναέριας κυκλοφορίας) που ενδέχεται να επηρεάσουν την κυκλοφορία.
Η εξυπηρέτηση, δηλαδή οι επίγειες υπηρεσίες (εξυπηρέτηση επιβατών, φόρτωση, καύσιμα, στάθμευση, συντονισμός FBO), επιβεβαιώνεται για όλες τις ενδιάμεσες στάσεις.
Στην περίπτωση πτήσεων εκτός ΕΕ, ο μεσίτης λαμβάνει άδειες υπέρπτησης και προσγείωσης από τις ενδιαφερόμενες τρίτες χώρες.
Στη συνέχεια προετοιμάζονται τα δεδομένα API (Advance Passenger Information) και PNR (Passenger Name Record), ώστε να μπορούν να διαβιβαστούν οι απαιτούμενες πληροφορίες για τους επιβάτες στις αρχές.
Η τροφοδοσία προγραμματίζεται σύμφωνα με τυχόν διατροφικούς περιορισμούς. Οι μεταφορές εδάφους κλείνονται σε συνεννόηση με τον αερομεταφορέα άφιξης.
Καταρτίζεται συστηματικά ένα σχέδιο εφεδρείας, το οποίο προβλέπει εναλλακτικό αεροδρόμιο ή αεροσκάφος σε περίπτωση απρόβλεπτων τεχνικών ή μετεωρολογικών συνθηκών.
Τέλος, πριν από την πτήση πραγματοποιείται ενημέρωση ασφαλείας για να υπενθυμιστούν στους επιβάτες οι διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, οι κανόνες εμπιστευτικότητας και οι οδηγίες.
Πηγές :
ΙΑΤΑ – Παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων, έκδοση 4
Eurocontrol – Διαδικτυακή πύλη λειτουργίας δικτύου
11.3 Προσφορά πελάτη και σύμβαση
Η συμβατική προσφορά που δίνεται στον πελάτη επισημοποιεί τη δέσμευση του μεσίτη.
Αναφέρει τον υποψήφιο αερομεταφορέα, το ρυθμιστικό του καθεστώς, την ενδεικτική εγγραφή και τους βασικούς όρους της πτήσης.
Τα όρια ευθύνης καθορίζονται σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ (MC99), η οποία καθορίζει τα ανώτατα όρια αποζημίωσης που ισχύουν σε περίπτωση καθυστέρησης, απώλειας αποσκευών ή συμβάντος.
Αναφέρεται λεπτομερώς η πολιτική ακύρωσης και αναβολής, καθώς και οι όροι καυσίμων (συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας μερικής ανάμειξης SAF, Sustainable Aviation Fuel).
Αναφέρονται ρητά οι ευθύνες σχετικά με τη μεταφορά ζώων, εύθραυστου εξοπλισμού ή υπερμεγέθων αποσκευών.
Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης τη διαδικασία διαμεσολάβησης και διαχείρισης περιστατικών, τα αποδεκτά μέσα πληρωμής, τη ρήτρα AML (καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες) σχετικά με την πηγή των κεφαλαίων και μια παράγραφο σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων (προστασία της ιδιωτικής ζωής), σύμφωνα με την οδηγία RGPD.
Πηγή :
ΙΑΤΑ – Σύμβαση του Μόντρεαλ και δικαιώματα των επιβατών
12. Αναφορές και βασικές πηγές του κλάδου
Για επαλήθευση, κατάρτιση και παρακολούθηση
– EBAA, κατευθυντήριες γραμμές για τη σύναψη συμβάσεων για πτήσεις τσάρτερ, έγγραφο που συν-δημοσιεύεται με το Air Charter Association.
– The Air Charter Association, Κώδικας πρακτικής, εκπαίδευση για την εξειδίκευση των μεσιτών, πρόληψη παράνομων δραστηριοτήτων.
– IBAC, IS-BAO και IS-BAH, πρότυπα ασφαλείας για φορείς εκμετάλλευσης και χειριστές.
– EASA, Air OPS 965 και Easy Access Rules, AOC, FTL ORO. EASA
– DGAC Γαλλία, ορισμοί των δημόσιων επιβατικών μεταφορών και ρόλος της αρχής. Γαλλικό Υπουργείο Οικολογικής Μετάβασης
– IATA, Worldwide Airport Slot Guidelines edition 4 και πηγές χρονοθυρίδων. ΙΑΤΑ
– Eurocontrol, Network Manager, εγχειρίδια λειτουργίας δικτύου και ATFCM. eurocontrol.int
– ICAO, CORSIA και αναθεώρηση 2024 των ορίων MC99. ICAO
– Ευρωπαϊκή Ένωση, ReFuelEU Aviation, αποφάσεις του Συμβουλίου της ΕΕ για το MC99, πλαίσιο API PNR. Κινητικότητα και μεταφορές
– NBAA, πόροι κατά της παρανομίας και οδηγοί τσάρτερ. NBAA
– Argus και Wyvern, μητρώα και κριτήρια αξιολόγησης. Argus International
– Avinode Group, αγορά, ροές εργασίας και πληρωμές Paynode. Avinode
– MiCA και TFR, πλαίσιο κρυπτογράφησης στην Ευρώπη και Travel Rule, πόροι της ESMA. esma.europa.eu
– Κανονισμός 261 και μεταρρυθμίσεις, πηγές EUR-Lex και δίκτυα καταναλωτών. EUR-Lex
– ITIC, ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης για μεσίτες αεροπορικών μεταφορών. ITIC
– Ειδήσεις σχετικά με την πολιτική SAF και τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, πλαίσιο 2025. Reuters
12. Επίσημες κλαδικές αναφορές
Φορέας | Τομέας | Σύνδεσμος |
---|---|---|
EBAA | Ευρωπαϊκή Επιχειρηματική Αεροπορία | ebaa.org |
Η Ένωση Χάρτη Αεροπορικών Μεταφορών | Κώδικας δεοντολογίας και εκπαίδευσης | theaircharterassociation.aero |
IBAC | Πρότυπα IS-BAO / IS-BAH | ibac.org |
EASA | Air OPS και κανονισμοί | easa.europa.eu |
DGAC Γαλλία | Πιστοποίηση και εποπτεία | ecologie.gouv.fr |
Eurocontrol | Διαχείριση ευρωπαϊκών δικτύων | eurocontrol.int |
ΙΑΤΑ | Κουλοχέρηδες και διεθνής κανονισμός | iata.org |
ICAO | MC99, CORSIA | icao.int |
Avinode / Paynode | Αγορά B2B | avinodegroup.com |
Wyvern / ARGUS | Έλεγχοι ασφαλείας | flywyvern.com |
ESMA / ΕΕ | MiCA & AML | esma.europa.eu |
13. Η διαφορά της AEROAFFAIRES
- Αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας και των προτύπων και πολιτική μηδενικής ανοχής σε οτιδήποτε παράνομο.
- Μοντελοποίηση κινδύνου για κάθε αποστολή, με προτεραιότητα στην ασφάλεια, τη συμμόρφωση και την άνεση.
- Ιχνηλασιμότητα εγγράφων για να καθησυχαστούν τα νομικά τμήματα και οι υπηρεσίες αγορών.
- Μια ρεαλιστική πολιτική για το κλίμα, με συγκεκριμένη διαιτησία σχετικά με τη δρομολόγηση, το βάρος, τη διαθεσιμότητα SAF και σοβαρές αποζημιώσεις.
- Ένα μόνο σημείο επαφής για κάθε φάκελο, υπεύθυνο για το αποτέλεσμα, χωρίς να μεταφέρεται το βάρος στον πελάτη.

Nos Certifications
AEROAFFAIRES sélectionne ses avions avec les standards les plus élevés de l’industrie aéronautique.
14. Πρακτικά παραρτήματα
14.1 Πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται σε μια προσφορά
Φορέας εκμετάλλευσης και AOC, ασφαλιστική κάλυψη, ενδεικτική εγγραφή, αεροδρόμια και χρονοθυρίδες, όροι WASG, εάν υπάρχουν, όρια MC99, πολιτική αποσκευών και ζώων, όροι ακύρωσης, σχέδιο αντικατάστασης, όροι καυσίμων και επιλογή SAF, μέσα πληρωμής και ρήτρες AML KYC, αναφορές API PNR, εάν απαιτείται. IATA
14.2 Δείκτες συμμόρφωσης που πρέπει να αναφέρονται στον πελάτη
Συμμόρφωση AOC και SPA, συμμόρφωση πληρώματος FTL, κατάσταση IS-BAO IS-BAH, επαλήθευση χρονοθυρίδων, κατάσταση ATFCM, αναφορές συμβάντων, συμμόρφωση με προθεσμίες κοινοποίησης, αρχειοθετημένα δικαιολογητικά έγγραφα.
14.3 Εγγυήσεις κατά της παρανομίας
Ζητάτε πάντοτε απόδειξη του AOC και του ακριβούς πεδίου δραστηριοτήτων, αρνείστε οποιαδήποτε πρόβλεψη κατανομής κόστους εκτός πλαισίου, ελέγξτε τις άδειες ναύλωσης εξωτερικού και την καταλληλότητα του αεροσκάφους για τα προτεινόμενα τμήματα, τεκμηριώστε κάθε έλεγχο.