Στη Γαλλία και την Ευρώπη, όταν βλέπετε ένα αεροσκάφος να διασχίζει τον ουρανό, πρόκειται είτε για πτήση που υπόκειται σε κανονισμούς δημόσιας ή ιδιωτικής μεταφοράς. Τι αντίκτυπο έχει αυτό στην πτήση του ιδιωτικού σας τζετ
Σύμφωνα με τοάρθρο L330-1 του γαλλικού κώδικα πολιτικής αεροπορίας, η δημόσια μεταφορά (TP) ή η δημόσια μεταφορά επιβατών (TPP) είναι η εμπορία πτήσεων με αεροσκάφη σε επιβάτες.πρόκειται για πτήσεις για τις οποίες οι επιβάτες πληρώνουν και οι εταιρείες αποκομίζουν κέρδος. Είτε για το φορτίο εμπορευμάτων είτε για τους επιβάτες, το αεροσκάφος πρέπει να έχει πιστοποιηθεί ως δημόσια μεταφορά προκειμένου να προωθηθούν οι πτήσεις. Αυτό το νομικό σύστημα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επιβάτες.

Ο Κώδικας Πολιτικής Αεροπορίας δεν ορίζει ρητά τις ιδιωτικές μεταφορές. Αναφέρει ότι οι δύο έννοιες της μεταφοράς είναι αντίθετες. Απαγορεύεται να ζητείται οικονομικό αντάλλαγμα για μια πτήση ιδιωτικής μεταφοράς, οπότε αναφέρεται ως παράνομη δημόσια μεταφορά (IPT). Η υπηρεσία αεροπορικών μεταφορών πρέπει να προσφέρεται δωρεάν ή να μοιράζεται μόνο τα έξοδα που σχετίζονται με την πτήση.
Ως μεσίτης αεροπορικών μεταφορών, το AEROAFFAIRES προσφέρει πτήσεις μόνο με αερομεταφορείς που υπάγονται στο καθεστώς δημόσιας μεταφοράς επιβατών.
Σε αυτό το άρθρο, οι ειδικοί μας σε θέματα αερομεταφορών εξηγούν τη διάκριση μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής μεταφοράς και εξετάζουν τις συχνές ερωτήσεις σχετικά με την παράνομη μεταφορά επιβατών.
Πιστοποίηση δημόσιας μεταφοράς: εγγυημένη ασφάλεια

Η πιστοποίηση δημόσιας μεταφοράς χορηγείται σε αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται από δημόσια ή νομικά πρόσωπα που διαθέτουν πιστοποιητικό αερομεταφορών (AOC).
Το πιστοποιητικό αερομεταφορέα (AOC) είναι μια άδεια που χορηγείται σε έναν αερομεταφορέα και του επιτρέπει να εκτελεί εμπορικές μεταφορές επιβατών έναντι αμοιβής. Το έγγραφο αυτό πιστοποιεί την ικανότητα της αεροπορικής εταιρείας να εγγυάται πτήσεις υπό τις καλύτερες συνθήκες ασφαλείας.
Η αρμόδια αρχή της χώρας μέλους εκδίδει αυτή την άδεια, η οποία ισχύει σε όλη την Ευρώπη. Στη Γαλλία, η Direction Générale de l’Aviation Civile (DGAC) είναι αρμόδια για τη χορήγηση αδειών δημόσιας μεταφοράς. Η DGAC ρυθμίζει την πρόσβαση στην εν λόγω πιστοποίηση.
Πτήση με δημόσια μέσα μεταφοράς: ελεγχόμενοι κανονισμοί ασφαλείας
Η επαγγελματική αεροπορία υπόκειται στις ίδιες διαδικασίες και τα ίδια πρότυπα ασφαλείας με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η American Airlines και η Air France.
Παγκοσμίως, δύο φορείς είναι υπεύθυνοι για την εποπτεία της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας: η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) και οΕυρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA).
Ιατρικοί έλεγχοι για τους πιλότους
Οι πιλότοι υποχρεούνται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις κάθε χρόνο. Μετά την ηλικία των 40 ετών, η εξέταση γίνεται κάθε έξι μήνες, δηλαδή δύο φορές το χρόνο. Από την ηλικία των 65 ετών, οι πιλότοι δεν μπορούν πλέον να ασκούν το επάγγελμά τους. Κατά τη διάρκεια της ιατρικής εξέτασης, ένας αεροναυπηγός γιατρός ελέγχει τη γενική κατάσταση της υγείας σας. Οι πιλότοι υποβάλλονται επίσης σε εξέταση ούρων, ηλεκτροκαρδιογράφημα, εξέταση αίματος, εξέταση πνευμονικής λειτουργίας, ακοογράφημα, εξέταση ΩΡΛ και οφθαλμολογική εξέταση. Εάν ο γιατρός δεν επικυρώσει τα κριτήρια, μπορεί να ανακαλέσει προσωρινά ή μόνιμα την άδεια του πιλότου, ανάλογα με την ανωμαλία.

Αυστηρή συντήρηση αεροσκαφών
Τα ιδιωτικά αεροσκάφη δεν μπορούν να υποβληθούν σε συντήρηση σε καμία δομή. Τα αεροσκάφη πρέπει να συντηρούνται σε εγκαταστάσεις εγκεκριμένες από τον κατασκευαστή τους και από την αρμόδια αρχή της χώρας όπου εδρεύουνatriculation. Στη Γαλλία, αυτή είναι η DGAC. Ανάλογα με τη χρήση του, υπάρχουν 4 επίπεδα συντήρησης, από A έως D. Τα επίπεδα A και B αντιστοιχούν σε αεροσκάφος χωρίς ανωμαλίες. Η συντήρηση πραγματοποιείται πριν και μετά από κάθε πτήση. Τα επίπεδα C και D, από την άλλη πλευρά, είναι πιο ενδελεχή, απαιτώντας την ακινητοποίηση του αεροσκάφους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ώστε να ελεγχθεί κάθε λεπτομέρεια. Μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, οι τεχνικοί αλλάζουν τα εξαρτήματα. Τα εξαρτήματα αλλάζονται ανεξάρτητα από την κατάστασή τους.

Αξιολόγηση των γνώσεων των πιλότων
Μια φορά το χρόνο, οι πιλότοι υποβάλλονται σε τεστ τεχνικών γνώσεων για το περιβάλλον τους σε προσομοιωτή. Τα τεστ αυτά, υπό την επίβλεψη εκπαιδευτών, έχουν σκοπό να ελέγξουν τις γνώσεις του πιλότου για το περιβάλλον του. Οι ερωτήσεις αφορούν γενικά συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αεροσκαφών, καταστάσεις πτήσης ή συγκεκριμένα αεροδρόμια.

Ασφάλιση αεροσκαφών και επιβατών
Οι αεροπορικές εταιρείες που προσφέρονται από το AEROAFFAIRES ασφαλίζουν τις πτήσεις. Ανάλογα με το εύρος του αεροσκάφους, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο καλύπτει ποσά που κυμαίνονται από 10 έως 500 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Προκειμένου να προσφέρουμε τις καλύτερες εγγυήσεις στους πελάτες μας, το AEROAFFAIRES προσθέτει μια κάλυψη ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Αυξημένες επιδόσεις του αεροσκάφους για απογειώσεις και προσγειώσεις
Όταν ένα αεροσκάφος βγαίνει από το εργοστάσιο, διαθέτει τεχνικές δεξιότητες που του έχει αναθέσει ο κατασκευαστής του, οι οποίες είναι προφανώς αποτέλεσμα πολυάριθμων δοκιμών και ωρών πτήσης.
Από την άλλη πλευρά, οι δεξιότητες των πιστοποιημένων αεροσκαφών δημόσιων μεταφορών εξελίσσονται. Όχι λόγω τεχνικών τροποποιήσεων. Αντίθετα, οφείλεται στο γεγονός ότι ο EASA έχει μειώσει τις επίσημες τεχνικές απαιτήσεις για τα αεροσκάφη δημόσιων μεταφορών. Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι να εγγυηθεί ένα πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης, τα πιστοποιημένα για δημόσιες μεταφορές αεροσκάφη που προσφέρουμε διαθέτουν περιορισμούς προσγείωσης:
- Τα ιδιωτικά αεροσκάφη πρέπει να μπορούν να σταματήσουν εντός του 60% του μήκους του διαδρόμου προσγείωσης ενός αεροδρομίου.
- Τα αεροσκάφη με στροβιλοκινητήρες πρέπει να μπορούν να σταματήσουν εντός του 70% του μήκους του διαδρόμου προσγείωσης ενός αεροδρομίου.
Σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών ή υγρών διαδρόμων, τα όρια αυτά αυξάνονται κατά 15% λόγω της μειωμένης πρόσφυσης του διαδρόμου.
Εάν τα αεροσκάφη δεν μπορούν να προσγειωθούν εντός αυτής της απόστασης, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο με δημόσια μέσα μεταφοράς. Με περισσότερο χώρο για ελιγμούς, τα turboprop έχουν πρόσβαση σε περισσότερα αεροδρόμια.
Για παράδειγμα, ο διάδρομος Saint-Tropez la Môle είναι προσβάσιμος μόνο γιαPilatus PC12με δημόσιες συγκοινωνίες και στο Jet Mustang εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, ενώ σε πτήση με ιδιόκτητο αεροσκάφος θα μπορούσατε να προσγειωθείτε στοFalcon 7Xή Phenom 300. Το ίδιο ισχύει και για τα Courchevel ή Gstaad, τα οποία έχουν πολύ μικρούς διαδρόμους.
Πιστοποίηση ιδιωτικών μεταφορών ή ιδιόκτητων πτήσεων, λιγότερη εποπτεία από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Λαμβάνετε πιστοποίηση ιδιωτικής μεταφοράς μόλις περάσετε την άδεια Ιδιωτικού Πιλότου (ή PPL). Με την άδεια αυτή, μπορείτε να πετάξετε αεροσκάφος. Η πιστοποίηση ιδιωτικής μεταφοράς έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της. Η ιδιωτική μεταφορά περιορίζει τη δραστηριότητα του πιλότου, αλλά προσφέρει και μεγαλύτερη ελευθερία.
Η Ευρώπη απαγορεύει την εμπορία πτήσεων ιδιωτικής μεταφοράς. Όταν συμβαίνει αυτό, είναι γνωστή ως παράνομη δημόσια μεταφορά. Από την άλλη πλευρά, ως ιδιωτική μεταφορά, έχετε το δικαίωμα να προσκαλέσετε την οικογένεια και τους φίλους σας να πετάξουν μαζί σας.

Είναι δυνατόν να μοιραστείτε το κόστος της πτήσης. Όταν συμβαίνει αυτό, ονομάζεται coavionnage. Υπάρχουν πλατφόρμες που φέρνουν σε επαφή τους πιλότους, τα αεροσκάφη και τους επιβάτες μεταξύ τους. Ωστόσο, αυτές οι πλατφόρμες δεν διαθέτουν ούτε ATC ούτε δημόσια συγκοινωνία και δεν ευθύνονται σε περίπτωση ατυχήματος.
Οι πτήσεις που εκτελούνται ως ιδιωτικές μεταφορές ή από ιδιοκτήτες ιδιωτικών τζετ έχουν πρόσβαση σε πολύ περισσότερους διαδρόμους και αεροδρόμια. Ωστόσο, θα πρέπει να ελέγξετε εκ των προτέρων το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για να είστε σίγουροι για την προσφερόμενη κάλυψη. Διότι, ακόμη και αν έχετε πρόσβαση σε πολλούς διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, ενδέχεται να μην καλύπτονται όλοι από το συμβόλαιό σας.
Εάν θέλετε να νοικιάσετε ένα αεροσκάφος και το πλήρωμά του, υπάρχουν ορισμένα σημεία που πρέπει να ελέγξετε για τη δική σας ασφάλεια. Συγκεκριμένα, πρέπει να ελέγξετε ότι ο οργανισμός στον οποίο ανήκει το ιδιωτικό τζετ διαθέτει πιστοποιητικό αερομεταφορέα (AOC). Και ότι τα αεροσκάφη του είναι πιστοποιημένα για δημόσιες μεταφορές. Αυτό μπορείτε να το δείτε στον αριθμό του σχεδίου πτήσης (Tail Number) που σας στέλνει ο μεσίτης σας: οι αεροπορικές εταιρείες υποβάλλουν ένα σχέδιο πτήσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αναφέροντας τον τύπο της πτήσης που εκτελείται. Στο σχέδιο πτήσης, ένα γράμμα προσδιορίζει τον τύπο της πτήσης:
G: Γενική αεροπορία (αθλητική, επαγγελματική, κ.λπ.)
S: Τακτικές αερομεταφορές
N: Μη τακτικές αερομεταφορές
M: Στρατιωτικές
X: Τύπος πτήσης που δεν αντιστοιχεί σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες
Εάν ένας μη εξουσιοδοτημένος αερομεταφορέας εκτελεί πτήση υπό το καθεστώς των δημόσιων μεταφορών, πρόκειται για παράνομη μεταφορά επιβατών. Σε περίπτωση ατυχήματος, οι επιβάτες δεν καλύπτονται για ιατρικά έξοδα ή οικονομική αποζημίωση. Στην πραγματικότητα, οι ασφαλιστές προβλέπουν αυτόματα μια καθολική ρήτρα που τους επιτρέπει να απαλλαγούν από κάθε οικονομική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στο οποίο εμπλέκεται “παράνομος” αερομεταφορέας.
Συχνές ερωτήσεις σχετικά με τη μεταφορά παράνομων επιβατών
Οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές μπορούν να ρίξουν φως στα ερωτήματα που μας θέτουν συχνά σχετικά με τη μεταφορά παράνομων επιβατών. Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι εκμεταλλεύονται τις υψηλές τιμές ενοικίασης ιδιωτικών τζετ. Για να το κάνουν αυτό, προσφέρουν υπηρεσίες που φαίνονται νόμιμες και χαμηλού κόστους. Στην πραγματικότητα, οι υπηρεσίες αυτές είναι παράνομες.
Οι ερωτήσεις αυτές προκύπτουν στο πλαίσιο μιας νόμιμης πτήσης:
Οι ειδικοί μας σε θέματα αεροπορίας είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε το απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.
Χρειάζεστε εκτίμηση τιμής
Τι διακρίνει την ποιότητα των υπηρεσιών στην επαγγελματική αεροπορία
Η ποιότητα των υπηρεσιών της επαγγελματικής αεροπορίας διακρίνεται από υψηλά πρότυπα ασφάλειας, μεγαλύτερη ευελιξία για τα προγράμματα πτήσεων, μεγαλύτερη άνεση από αυτή των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση των πελατών.
Πώς διατηρούνται τα πρότυπα ασφαλείας στην επιχειρηματική αεροπορία
Τα πρότυπα ασφαλείας διατηρούνται στην επιχειρηματική αεροπορία μέσω τακτικών επιθεωρήσεων των αεροσκαφών, επαγγελματικών και έμπειρων πληρωμάτων πτήσης, αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας και συνεχούς εκπαίδευσης των μελών του πληρώματος.
Πώς η επιχειρηματική αεροπορία προσφέρει εξατομικευμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες
Η επιχειρηματική αεροπορία προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες, επιτρέποντάς τους να προσαρμόσουν την ταξιδιωτική τους εμπειρία, προσφέροντας υπηρεσίες θυρωρού για κρατήσεις ξενοδοχείων και αυτοκινήτων, παρέχοντας ιδιωτική μεταφορά με αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο και εξατομικευμένη υπηρεσία αποσκευών. Τα μέλη του πληρώματος είναι επίσης εκπαιδευμένα να προσφέρουν προσεκτική και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση στους επιβάτες.
Ποιος παρέχει την ασφάλιση
Όταν πετάτε με ιδιωτικό τζετ τσάρτερ, η εταιρεία είναι υπεύθυνη για την παροχή της ασφάλισης για την πτήση.
Ποιος οργανισμός είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση του αεροσκάφους
Η συντήρηση του αεροσκάφους πρέπει να πραγματοποιείται σε εγκατάσταση εγκεκριμένη από τον κατασκευαστή και την DGAC.
Μπορώ να πετάξω το αεροσκάφος αν έχω άδεια πιλότου
Όταν νοικιάζετε ένα ιδιωτικό τζετ, κανένας άλλος δεν επιτρέπεται να πετάξει το αεροσκάφος εκτός από τον πιλότο που είναι συνδεδεμένος με την πτήση.
Ποιος πληρώνει για τη στάθμευση, τα καύσιμα και άλλα έξοδα
Όλα τα έξοδα περιλαμβάνονται στην τελική τιμή της πτήσης. Τα μόνα έξοδα που ενδέχεται να σας χρεωθούν είναι τα έξοδα αποπάγωσης του αεροσκάφους σε περίπτωση θερμοκρασιών υπό το μηδέν, κατά τη διακριτική ευχέρεια του κυβερνήτη της πτήσης. Αφού πληρωθεί η πτήση, δεν μπορείτε να χρεωθείτε για καύσιμα ή τέλη στάθμευσης.
Πώς πληρώνω για την πτήση μου
Δεν γίνονται δεκτές πληρωμές με μετρητά. Επιτρέπονται μόνο τραπεζικά εμβάσματα και πληρωμές με πιστωτική κάρτα.
Είναι δυνατόν να κάνω κράτηση για μία μόνο θέση σε ιδιωτικό τζετ
Όταν νοικιάζετε ένα ιδιωτικό τζετ, το νοικιάζετε ολόκληρο. Ένας μεσίτης ή μια εταιρεία δεν μπορεί να σας χρεώσει για μία μόνο θέση σε ένα επαγγελματικό τζετ. Όταν συμβαίνει αυτό, ονομάζεται συγκεκαλυμμένη μεταφορά επιβατών. Αυτό είναι παράνομο.
Πώς διενεργούνται οι συνοριακοί έλεγχοι στα ιδιωτικά τζετ
Όταν ταξιδεύετε με ιδιωτικό τζετ διεθνώς, δεν παρακάμπτετε τους συνοριακούς ελέγχους. Στη Γαλλία, εάν θέλετε να διασχίσετε ένα σύνορο με ιδιωτικό τζετ, πρέπει να απογειωθείτε από ένα αεροδρόμιο με σημείο διέλευσης συνόρων (ή PPF). Εάν σας ζητηθεί να απογειωθείτε από αεροδρόμιο που δεν διαθέτει PPF για μια πτήση στο εξωτερικό, μεταφέρετε παράνομους επιβάτες. Τα PPF επισκέπτονται τυχαία τα ιπτάμενα τελωνεία.
Ποιος ελέγχει ότι οι καιρικές συνθήκες είναι κατάλληλες για μια πτήση
Ο πύργος ελέγχου όπου οι πιλότοι είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο των καιρικών συνθηκών.
Πώς μπορώ να είμαι βέβαιος ότι το αεροσκάφος πληροί τα τρέχοντα πρότυπα ασφαλείας
Όταν ένα αεροσκάφος πιστοποιείται για τις δημόσιες μεταφορές, εφαρμόζονται τα πρότυπα ασφαλείας. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (ή EASA) είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο των αεροσκαφών που έχουν πιστοποιηθεί για δημόσιες μεταφορές.