Σε κάθε κρίση προκύπτουν ευκαιρίες. Αυτό είναι το σύνθημα για την ιδιωτική αεροπορία το 2020. Η κρίση του COVID 19, αφού καθήλωσε τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες, άφησε την πόρτα ανοιχτή για την επιχειρηματική αεροπορία.
Τα στοιχεία για το καλοκαίρι του 2020 για την ιδιωτική αεροπορία είναι κοντά σε αυτά του 2019. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκή Ένωση Επιχειρηματικής Αεροπορίας (EBAA), το καλοκαίρι του 2020, τα ιδιωτικά αεροσκάφη αντιστοιχούν στο 20% της αεροπορικής κίνησης. Συγκριτικά, κατά την ίδια περίοδο του 2019, οι ιδιωτικές πτήσεις αντιπροσώπευαν το 8% των πτήσεων στην Ευρώπη.
Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους: πρώτον, στην εξαιρετικά περιορισμένη προσφορά των εμπορικών αερομεταφορών. Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο εξειδικευμένο ιστολόγιο AEROBERNIE, η εμπορική αεροπορία έχει υποστεί απώλεια επιβατών σε ποσοστό 60% παγκοσμίως.
Εκτός από την τρέχουσα κρίση, η ιδιωτική αεροπορία υφίσταται επίσης μια σημαντική μεταμόρφωση. Η κρίση του κοροναϊού έχει φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο των αερομεταφορών και σαφώς λειτουργεί ως έναυσμα για νέες κατευθύνσεις στην επιχειρηματική αεροπορία. Σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες και τα σύγχρονα ζητήματα, όπως η οικολογία, η κρίση αυτή πυροδοτεί μια επανάσταση στις τάσεις κατανάλωσης των ιδιωτικών τζετ.
Έτσι, χάρη στην εμπειρία των εμπειρογνωμόνων μας στις αερομεταφορές, το AEROAFFAIRES αποκαλύπτει τις 10 τάσεις στην ιδιωτική αεροπορία για το 2021.
1 – Η καμπίνα του επαγγελματικού τζετ: ένα προστατευμένο περιβάλλον για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κοροναϊού
Η ιδιωτική αεροπορία διαθέτει πιο προηγμένα πρωτόκολλα υγείας από τις κυβερνητικές συστάσεις. Ως εκ τούτου, αποτελεί εγγύηση ασφάλειας για τις εταιρείες. Καθώς πραγματοποιούνται λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια, οι εταιρείες προτιμούν να διασφαλίζουν ότι το προσωπικό τους ταξιδεύει σε καλύτερες συνθήκες και ότι αποφεύγεται κάθε μόλυνση.
Έτσι, μετά την υγειονομική κρίση και τους ευρωπαϊκούς περιορισμούς, οι εταιρείες ταξιδεύουν όλο και περισσότερο με ιδιωτικά τζετ. Για πολλές εταιρείες, αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εγγυηθούν μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια για τους εργαζόμενους που ταξιδεύουν. Οι ταξιδιώτες ανησυχούν πλέον για τα μεγάλα, πολυσύχναστα διεθνή αεροδρόμια, όπως το Roissy Charles de Gaulle στο Παρίσι. Αυτοί οι μεγάλοι κόμβοι, οι οποίοι συγκεντρώνουν έναν εκλεκτό πληθυσμό, δεν είναι καθησυχαστικοί για τους ταξιδιώτες που επιδιώκουν να αποφύγουν τα πλήθη και τους πολυσύχναστους χώρους που ευνοούν την εξάπλωση του ιού.
2 – Η μείωση της χωρητικότητας των εμπορικών αερογραμμών ωθεί τους ταξιδιώτες να στραφούν στην επαγγελματική αεροπορία
Παρά τους περιορισμούς, πολλοί ταξιδιώτες είναι υποχρεωμένοι να ταξιδέψουν. Σε αυτούς περιλαμβάνονται τόσο οι επιχειρηματίες όσο και οι ιδιώτες που πρέπει να ταξιδέψουν. Όλοι αυτοί οι ταξιδιώτες είναι θύματα της μείωσης κατά 60% της αεροπορικής κίνησης των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών το 2020, όπως προβλέπει η Le Monde.
Παρά τη μείωση της προσφοράς, ορισμένοι ταξιδιώτες εξακολουθούν να αναγκάζονται να ταξιδεύουν. Η πτώση της προσφοράς, σε συνδυασμό με την εκτιμώμενη επιστροφή στην κανονικότητα μέχρι το 2024 για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με την ΙΑΤΑ. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες που συνήθιζαν να πετούν business class για την άνεση και την ευκολία της εργασίας εκεί στρέφονται τώρα στα ιδιωτικά τζετ. Τα αεροσκάφη αυτά ενισχύουν τα πλεονεκτήματα του ταξιδιού στην επιχειρηματική θέση.
3 – Οι αλλαγές στις συνήθειες μετακίνησης που επιφέρει η τηλεργασία ωθούν τους ταξιδιώτες να αναζητήσουν την ιδιωτική αεροπορία για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Το COVID19 επέβαλε την τηλεργασία όπως ποτέ άλλοτε. Σιγά-σιγά, οι διευθυντές εταιρειών άρχισαν να εργάζονται από τις δεύτερες κατοικίες τους. Αυτές οι δεύτερες κατοικίες βρίσκονται συχνά μακριά από την έδρα της εταιρείας. Έτσι, όταν το διευθυντικό προσωπικό πρέπει να μεταβεί εκεί, ο ευκολότερος τρόπος είναι να χρησιμοποιηθεί ένα ιδιωτικό τζετ.
Τα 300 αεροδρόμια που βρίσκονται διάσπαρτα στη Γαλλία σημαίνουν ότι μια απομακρυσμένη τοποθεσία μπορεί να συνδεθεί γρήγορα με τις μεγάλες πόλεις. Εάν η τάση για τηλεργασία συνεχιστεί, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες θα χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ. Μέχρι το 2021, θα χρησιμοποιούν αυτά τα αεροσκάφη για να πετούν πέρα δώθε μεταξύ της έδρας της εταιρείας τους και της εξοχικής τους κατοικίας.
4 – Κρατήσεις ιδιωτικών τζετ της τελευταίας στιγμής λόγω υγειονομικών περιορισμών και κλεισίματος συνόρων
Πολλοί άνθρωποι δεν καλωσορίζουν τους διάφορους περιορισμούς. Πολλοί άνθρωποι θέλουν να εγκαταλείψουν τη χώρα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Η τελευταία περίπτωση χρονολογείται από την εβδομάδα της 20ής Δεκεμβρίου 2020. Εκείνη την εβδομάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε νέο αποκλεισμό λόγω της εμφάνισης μιας παραλλαγής του COVID 19. Η ανακοίνωση αυτή προκάλεσε κύμα πανικού. Φοβούμενοι ένα κλείσιμο των συνόρων τόσο σοβαρό όσο αυτό του Μαρτίου 2020, οι αλλοδαποί κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου έκαναν ό,τι μπορούσαν για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Οργανώσεις όπως η AEROAFFAIRES παρατήρησαν μια έκρηξη στα αιτήματα επαναπατρισμούatrαπό την Ηνωμένο Βασίλειο.
5 – Αύξηση της δημοτικότητας των Very Lights Jets, λόγω της αύξησης των ενδοευρωπαϊκών δρομολογίων
Τα μικρά ιδιωτικά τζετ, όπως το Honda Jet ή το Phenom 100 ναυλώνονται όλο και περισσότερο. Αν αυτά τα αεροσκάφη έχουν ζήτηση, αυτό δεν οφείλεται στον σχεδιασμό ή την άνεσή τους. Ο κύριος λόγος είναι ότι, σε περιόδους πανδημίας, οι περισσότερες πτήσεις είναι ενδοευρωπαϊκές. Έτσι, αυτή η γκάμα αεροσκαφών, με μέση εμβέλεια 2 ωρών, καθιστά δυνατή την παροχή αποτελεσματικών συνδέσεων μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, που μερικές φορές ανταγωνίζονται την τιμή των εισιτηρίων σε Business class.
Με την ίδια δυναμική αποδοτικότητας για τους επιβάτες, αυτά τα ιδιωτικά αεροσκάφη είναι πιο οικονομικά από εκείνα της μεσαίας κατηγορίας, όπως ένα Citation Longitude.

6 – Πτήσεις με οικολογική υπευθυνότητα, χάρη στις νέες οικολογικές πρωτοβουλίες
Οι πελάτες ιδιωτικών τζετ δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις οικολογικές επιπτώσεις των ιδιωτικών τους πτήσεων. Πρόκειται για μια τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Πολλές εταιρείες επιθυμούν την αποδοτικότητα των ιδιωτικών τζετ, χωρίς όμως να επιδεινώνουν την περιβαλλοντική κατάσταση.
Έτσι, κατά την κράτηση επαγγελματικών πτήσεων, οι εταιρείες δίνουν προσοχή στην κατανάλωση καυσίμων του αεροσκάφους που επιθυμούν να ναυλώσουν. Επιπλέον, η αεροπορική βιομηχανία θέτει σε εφαρμογή πρωτοβουλίες για την αντιστάθμιση του αποτυπώματος άνθρακα των ιδιωτικών τζετ. Αυτές περιλαμβάνουν την SkyCo2 που έχει δημιουργήσει η AEROAFFAIRES. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα των πτήσεων με τη δωρεά ενός ποσού για κάθε πτήση σε ένα πρόγραμμα αναδάσωσης.
7 – Επιχειρηματική αεροπορία, ένας τομέας που προσελκύει νεοφυείς επιχειρήσεις με στόχο να καταστήσει τις αερομεταφορές 100% ηλεκτρικές μέχρι το 2030
Νέοι παίκτες έχουν εμφανιστεί στον τομέα των αερομεταφορών: οι νεοφυείς επιχειρήσεις. Στόχος τους είναι να ακολουθήσουν τα βήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ενέργειας. Απώτερος στόχος αυτών των μικρών δομών είναι να αναπτύξουν νέα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κινητήρων.
Σε αυτά περιλαμβάνονται οι ιδιωτικό τζετ Aliceπρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό ιδιωτικό τζετ. Το ιδιωτικό αυτό τζετ, που λανσαρίστηκε από την νεοφυή επιχείρηση EViation, έχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Επιπλέον, η κατανάλωσή του σε ηλεκτρική ενέργεια προσφέρει ένα σαφές πλεονέκτημα: πολύ χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Το κόστος μιας ωριαίας πτήσης με αυτό το φουτουριστικό τζετ θα ήταν 200 ευρώ. Αυτό είναι αρκετό για να κάνει τα Very Lights Jets ακόμη πιο προσιτά.

8 – Οι ιστορικοί κατασκευαστές αεροσκαφών κινούνται προς τα υβριδικά επαγγελματικά αεροσκάφη
Πέρα από τον μικρό κόσμο των νεοφυών επιχειρήσεων, πολλοί κατασκευαστές ιστορικών αεροσκαφών, όπως οι Embraer και Dassault Aviation, δίνουν τον τόνο στην αεροπορική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη την οικολογική τους ευθύνη. Ανάμεσά τους είναι και η Airbus, η οποία αναπτύσσει ένα υβριδικό αεροσκάφος.
Στη συνέχεια, υπάρχει ο διάσημος κατασκευαστής Gulfstream, ο οποίος επανασχεδιάζει τα ιδιωτικά αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων με έμφαση στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Το επόμενο αεροσκάφος τους, το G700, διαθέτει κινητήρες που καταναλώνουν λιγότερη παραφίνη. Επιπλέον, το 30% των καυσίμων του αεροσκάφους παράγεται από βιοκαύσιμα. Αυτό είναι το πρώτο βήμα της αεροπορικής βιομηχανίας προς την πράσινη κατεύθυνση. Η πρόοδος που έχει ήδη σημειωθεί επιβεβαιώνει ότι η τάση προς την οικολογική υπευθυνότητα έχει οριστεί για το 2021.
Η πρόοδος της Honeywell στα ηλεκτρονικά πιλοτηρίου είναι εξίσου ελπιδοφόρα. Ο κατασκευαστής οργάνων πτήσης αναπτύσσει τώρα συστήματα σχεδιασμένα να κάνουν τις πτήσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Αυτά τα πιο πρόσφατα όργανα μπορούν να βελτιστοποιήσουν παραμέτρους πτήσης όπως το ύψος και η ταχύτητα για να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων. Αυτό το πιο πρόσφατο σύστημα ηλεκτρονικών συστημάτων βρίσκεται στο αεροσκάφος Falcon 6x.

9 – Μια νέα πελατειακή βάση: μεταβαλλόμενες ανάγκες για την ιδιωτική αεροπορία
Η τυπολογία των αιτήσεων για πτήσεις ιδιωτικών τζετ άλλαξε εντελώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η επιχειρηματική αεροπορία είδε σημαντική μείωση στις ομαδικές πτήσεις και στις πτήσεις VIP. Πριν από αυτή την πρωτοφανή κρίση, η πλειονότητα των πτήσεων ιδιωτικών τζετ ήταν ομαδικές πτήσεις για εταιρείες. Ή περιστασιακές πτήσεις για μεμονωμένα άτομα. Η κύρια ζήτηση πίσω από αυτές τις πτήσεις ήταν η ευελιξία, η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρει ένα ιδιωτικό τζετ.
Τώρα, η ζήτηση για πτήσεις είναι για διπλωματικές πτήσεις. Για να φτάσουν σε χώρες με περιορισμένη αεροπορική πρόσβαση, οι ταξιδιώτες στρέφονται στην ιδιωτική αεροπορία. Η εμπορική αεροπορία έχει σταματήσει τις τακτικές πτήσεις προς αυτές τις χώρες. Έτσι, οι πελάτες αυτοί στρέφονται στην επιχειρηματική αεροπορία όχι για το αεροσκάφος συγκεκριμένα. Αλλά για τις εξειδικευμένες ομάδες αερομεταφορών που μπορούν να μεταφέρουν τους πελάτες τους όπου θέλουν να πάνε.
Τέλος, η επιχειρηματική αεροπορία ασχολείται επίσης με το ιατρικές πτήσεις στο πλαίσιο των αερομεταφορών. Με τον κοροναϊό, οι πτήσεις αυτές έχουν γίνει τακτικό χαρακτηριστικό της ιδιωτικής αεροπορίας.

10 – Η ανάπτυξη των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών κερδίζει έδαφος έναντι των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών
Οι τιμές των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών έχουν τετραπλασιαστεί τους τελευταίους μήνες λόγω της σημαντικής αύξησης της ζήτησης, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο L’Usine Nouvelle. Ειδικότερα με την εισαγωγή ιατρικού εξοπλισμού από την Κίνα στην Ευρώπη.
Αυτή η αύξηση των τιμών δεν επιταχύνει την προσφορά από τους θαλάσσιους μεταφορείς, ενώ οι πελάτες, εν μέσω κρίσης, χρειάζονται επειγόντως λύσεις. Έτσι, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πληρώσουν περισσότερα, οι πελάτες που χρησιμοποιούν εμπορευματικές μεταφορές προτιμούν να χρησιμοποιούν τις αεροπορικές μεταφορές. Το αεροπορικές μεταφορές επιτρέπει τη μεταφορά εμπορευμάτων από την άλλη άκρη του κόσμου μέσα σε μία μόνο ημέρα μέσω του αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου. Αυτή η έκρηξη της αεροπορικής ναύλωσης ήταν ιδιαίτερα αισθητή στο αποκορύφωμα της κρίσης. Ιδιαίτερα τον Μάρτιο του 2020, όταν όλος ο κόσμος ζητούσε μάσκες και ιατρικές προμήθειες.

Οι ειδικοί μας στις αερομεταφορές είναι στη διάθεσή σας 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα για την ιδιωτική σας πτήση στο +33 (0) 1 44 09 91 82. Μη διστάσετε να επισκεφθείτε το απόσπασμα online για να λάβετε μια εκτίμηση τιμής για την ιδιωτική σας πτήση.