Έχετε αποφασίσει για ένα μοντέλο ιδιωτικού τζετ προς πώληση και θα θέλατε να το αγοράσετε Θέλετε να αγοράσετε ένα ιδιωτικό τζετ αλλά δεν ξέρετε ποιο να επιλέξετε Είστε περίεργοι για τις διατυπώσεις που πρέπει να περάσουν οι αεροπορικές εταιρείες για να προετοιμάσουν τις συμβάσεις πώλησης
Τότε έχετε έρθει στο σωστό μέρος. Θα σας δώσουμε όλες τις απαντήσεις και τις λεπτομέρειες που χρειάζεστε για να μάθετε πώς να αγοράσετε ένα ιδιωτικό τζετ.
Ποιο αεροσκάφος να αγοράσετε
Η αγορά της επαγγελματικής αεροπορίας έχει πολλά να προσφέρει. Για την ακρίβεια, υπάρχει πληθώρα αεροσκαφών για την κάλυψη διαφορετικών αναγκών: πτήσεις αναψυχής, πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, επαγγελματικές πτήσεις κ.ά. Αν αποφασίσετε να αγοράσετε ένα ιδιωτικό τζετ, θα έχετε την τύχη να επιλέξετε ανάμεσα σε μεγέθη, σχεδιασμό, επιδόσεις, τεχνολογικό εξοπλισμό κ.ά . Είναι σημαντικό να προσδιορίσετε εκ των προτέρων τις ανάγκες σας για να κάνετε τη σωστή επιλογή. Γι’ αυτό επιλέξαμε τα καλύτερα αεροσκάφη της αγοράς για τις δικές σας ανάγκες:
Αγοράζετε ένα αεροσκάφος για αναψυχή
Εάν θέλετε να αγοράσετε ένα ιδιωτικό τζετ για αναψυχή, εδώ είναι τα κυριότερα μοντέλα που πρέπει να εξετάσετε:
Το Pilatus PC-12, που κατασκευάζεται στην Ελβετία, είναι ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος με ενσωματωμένο έλικα. Τόσο ασφαλές όσο και ευέλικτο, παρέχει τα ίδια πρότυπα ασφαλείας με άλλα turboprop της κατηγορίας του. Το Pilatus PC-12 μπορεί να προσγειωθεί σε περισσότερα από 2.500 αεροδρόμια στην Ευρώπη, όπου ένα ιδιωτικό τζετ ή εμπορικό αεροσκάφος δεν θα μπορούσε να προσγειωθεί. Έχει το πλεονέκτημα της εύκολης πρόσβασης στους μικρούς διαδρόμους του Gstaad – Saanen, της Λωζάνης, του Arcachon Cap Ferret, του Ile d’Yeu ή του Saint-Tropez la Môle.
Προδιαγραφές:
ταχύτητα πλεύσης: 464 km/h
. Μέγιστη απόσταση: 2090 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 5,16 μ. – ύψος 1,47 μ. – πλάτος 1,52 μ
. Κατηγορία: Turboprop – 2 πιλότοι με 6 επιβάτες
Κόστος νέο: από 3,36 εκατ. ευρώ

- Embraer Phenom 100
Το Phenom 100 είναι ένα πολύ ελαφρύ επαγγελματικό αεροσκάφος που παράγεται από τον βραζιλιάνικο κατασκευαστή Embraer. Το εκλεπτυσμένο, κομψό εσωτερικό του έχει σχεδιαστεί από την BMW μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Διαθέτει άφθονο χώρο για αποσκευές και υποδοχές για παλτά και υπολογιστές.
Προδιαγραφές:
. 720 km/h ταχύτητα πλεύσης
. Μέγιστη απόσταση: 2200 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 3 m – ύψος 1,37 m – πλάτος 1,40 m
. Κατηγορία: Very Light Jet (LVJ) – 2 πιλότοι με 4/5 επιβάτες
Κόστος νέο: από 3,581 εκατ. ευρώ

Αγοράζετε αεροπλάνο για επαγγελματικούς σκοπούς
Για επαγγελματικές πτήσεις, ανακαλύψτε τα αεροσκάφη με καμπίνες που προσφέρουν τις καλύτερες συνθήκες εργασίας:
Με τις 4 πολύ άνετες θέσεις VIP, το Citation Mustang είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο εργασίας. Αυτό το εξαιρετικά ελαφρύ ιδιωτικό τζετ είναι κατάλληλο για πελάτες που αναζητούν μια πρακτική και ιδιαίτερα οικονομική λύση για τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων.
Προδιαγραφές:
ταχύτητα πλεύσης: 630 km/h
. Μέγιστη απόσταση: 2160 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 3 μ. – ύψος 1,37 μ. – πλάτος 1,40 μ
. Κατηγορία: Very Light Jet (LVJ) – 2 πιλότοι με 4 επιβάτες
Κόστος νέο: 2,94 εκατ. ευρώ

Το επαγγελματικό αεροσκάφος Citation XLS είναι ιδανικό για πτήσεις στην Ευρώπη. Είναι ένα αεροσκάφος μεσαίου μεγέθους που μπορεί ακόμα να έχει πρόσβαση σε μικρά ή δύσκολα αεροδρόμια, όπως στα βουνά ή στη θάλασσα. Μπορεί να φιλοξενήσει έως και δέκα επιβάτες και διαθέτει πολύ ευρύχωρο χώρο αποσκευών.
Προδιαγραφές:
ταχύτητα πλεύσης: 805 km/h
. Μέγιστη απόσταση: 3600 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 5,79 μ. – ύψος 1,65 μ. – πλάτος 1,70 μ
. Κατηγορία: Ενδιάμεσο ιδιωτικό τζετ – 2 πιλότοι με 10 επιβάτες
Κόστος νέο: 13 εκατ. ευρώ

Αγοράζετε ένα αεροπλάνο για να ταξιδέψετε με άνεση
Ακριβώς όπως οι διευθύνοντες σύμβουλοι της CAC 40 ή οι μεγαλύτεροι ποδοσφαιριστές, μπορείτε να στραφείτε σε πιο πολυτελή μοντέλα:
Το Praetor 600 είναι ένα ιδιαίτερα τεχνολογικά προηγμένο υπερμεσαίο επαγγελματικό αεροσκάφος. Διαθέτει σημαντική εμβέλεια, που του επιτρέπει να πετάξει κοντά στα 4 .500 χιλιόμετρα χωρίς στάση και να κάνει εύκολα τη διαδρομή Λονδίνο-Νέα Υόρκη.
Βασικά χαρακτηριστικά: Το αεροπλάνο διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό αεροσκαφών με μεγάλη χωρητικότητα:
. Ταχύτητα πλεύσης: 850 km/h
. Μέγιστη απόσταση: 4.500 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 8,20 μ. – ύψος 1,83 μ. – πλάτος 2,49 μ
. Κατηγορία: Ενδιάμεσο ιδιωτικό τζετ – 2 πιλότοι με 12 επιβάτες
Κόστος νέο: 30 εκατ. ευρώ

- Dassault Falcon 6X
Συνδυάζοντας τεχνικές δυνατότητες και πολυτελή σχεδιασμό, το Falcon 6X θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πιο απαιτητικών πελατών. Είναι ιδανικό για πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, χάρη στους κινητήρες PW812D της Pratt & Whitney Canada, οι οποίοι προσφέρουν απαράμιλλη ισχύ. Τέλος, είναι εξοπλισμένο με μια ζεστή και αθόρυβη καμπίνα, με μοντέρνο στυλ που μπορεί να προσαρμοστεί 100%.
Χαρακτηριστικά:
. Ταχύτητα πλεύσης: 980 km/h
. Μέγιστη απόσταση: 10.186 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 12,3 μ. – ύψος 1,98 μ. – πλάτος 2,58 μ
. Κατηγορία: Ιδιωτικό τζετ μεγάλων αποστάσεων – 2 πιλότοι με 16 επιβάτες
Κόστος νέο: 38 εκατ. ευρώ

- Bombardier Challenger 850
Με κομψή σχεδίαση, το Challenger 850 τροφοδοτείται από κινητήρες GECF34-3B1 που του δίνουν μέγιστη ταχύτητα 850 km/h. Αυτό το τζετ μεγάλων αποστάσεων εκτιμάται για την απαράμιλλη άνεση της ευρύχωρης καμπίνας του. Προσφέρει στους 16 επιβάτες που μπορούν να επιβιβαστούν διάφορους χώρους: κουζίνα, αρκετές τουαλέτες..
Χαρακτηριστικά:
. Ταχύτητα πλεύσης: 850 km/h
. Μέγιστη απόσταση: 5000 χλμ
. Μέγεθος καμπίνας: μήκος 14,7 m – ύψος 1,85 m – πλάτος 2,49 m
. Κατηγορία: Τζετ μεγάλων αποστάσεων – 2 πιλότοι με 13/16 επιβάτες
Κόστος νέο: 21 εκατ. ευρώ

Πώς προετοιμάζουν οι αεροπορικές εταιρείες τις συμβάσεις
Οι παραγγελίες αεροσκαφών που κλείνονται κάθε χρόνο είναι το αποτέλεσμα μακρών και ταραχώδους διαπραγμάτευσης. Περιλαμβάνουν αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ και μπορεί να διαρκέσουν αρκετά χρόνια. Στην πραγματικότητα, αυτές οι παραγγελίες για αεροσκάφη αξίας εκατομμυρίων ευρώ ξεκινούν πολύ πριν αυτά εκτεθούν στην αεροπορική έκθεση του Παρισιού. Όσον αφορά την προέλευση αυτών των συμβάσεων, υπάρχουν δύο επιλογές: είτε προέρχονται από προσφορά που ξεκινούν οι κατασκευαστές αεροσκαφών, είτε είναι αποτέλεσμα διαγωνισμών που προκηρύσσουν οι αερομεταφορείς.
- Προσφορές με πρωτοβουλία των κατασκευαστών αεροπορικών εταιρειών
Στην περίπτωση αυτή, η προσέγγιση ξεκινά από τον ίδιο τον κατασκευαστή αεροσκαφών. Με τη γνώση των αναγκών και των θέσεων των αεροπορικών εταιρειών, οι κατασκευαστές αεροσκαφών θα είναι σε θέση να υποβάλλουν τακτικές προτάσεις.
- Εκκίνηση προσκλήσεων υποβολής προσφορών από τους αερομεταφορείς
Η δεύτερη επιλογή είναι η αποστολή “αιτήσεων υποβολής προτάσεων” προς τους κατασκευαστές. Στη συνέχεια ορίζεται εκ των προτέρων ένα ολόκληρο σχέδιο στόλου από την εταιρεία για την κάλυψη των αναγκών της όσον αφορά την ποσότητα και τον τύπο των αεροσκαφών για αρκετά χρόνια. Για τις μεγαλύτερες παραγγελίες, ορισμένες εταιρείες καταρτίζουν ακόμη και σχέδια στόλου για τα επόμενα 20 χρόνια. Λαμβάνονται υπόψη διάφορα κριτήρια: οι στόλοι και τα σχέδια των ανταγωνιστών, η προβλεπόμενη κίνηση, οι στόχοι κερδοφορίας, οι τάσεις της τιμής του πετρελαίου, ο προϋπολογισμός που θα επενδυθεί κ.ά. Επίσης, εάν ο στόχος είναι να προστεθεί ο στόλος με αεροσκάφη που είναι ήδη γνωστά ή με νέα μοντέλα στην αγορά, οι διαδικασίες δεν θα είναι οι ίδιες. Για παράδειγμα, για ένα “κλασικό” αεροσκάφος, αρκεί μια απλή σύμβαση-πλαίσιο. Από την άλλη πλευρά, τα πιο πρόσφατα μοντέλα θα απαιτήσουν μια πιο εμπεριστατωμένη τεχνική, εμπορική και οικονομική μελέτη.
Ποια είναι τα κριτήρια για την ανάληψη της σύμβασης
Μια σειρά από κριτήρια μπαίνουν στο παιχνίδι, από την αρχή της εκστρατείας. Η αξιολόγηση των επιδόσεων του αεροσκάφους αποτελεί κεντρικό στοιχείο και περιλαμβάνει την ποιότητα των κινητήρων και τον αριθμό των κατασκευαστών κινητήρων που συμμετέχουν στον εξοπλισμό του αεροσκάφους. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: και άλλοι παράγοντες επηρεάζουν επίσης, όπως το κόστος συντήρησης και επισκευής, οι χρόνοι παράδοσης, η διαθεσιμότητα των αεροσκαφών σε πακέτα κ.ά. Αντιπροσωπεύοντας ένα υψηλό επίπεδο επένδυσης, οι περισσότερες εταιρείες καταρτίζουν ορισμένα προγράμματα για τη μείωση του κόστους και την ασφάλιση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένες συμβάσεις μπορούν εύκολα να φτάσουν σχεδόν τις 600 σελίδες.
Πώς γίνεται η διαπραγμάτευση των τιμών
Πώς λειτουργούν λοιπόν οι διαπραγματεύσεις Ενώ ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Ryanair, θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μειώσουν το κόστος, ο κατασκευαστής είναι συχνά ο νικητής. Μια παραγγελία που γίνεται σε έναν κατασκευαστή αεροσκαφών υπόκειται αυτόματα σε έναν τύπο διακύμανσης των τιμών. Γνωστή και ως “φόρμουλα κλιμάκωσης”, η μέθοδος αυτή συνίσταται στην αναπροσαρμογή των μεταβολών των τιμών σύμφωνα με διάφορες παραμέτρους: την τιμή της εργασίας, των πρώτων υλών, του πετρελαίου κ.λπ. Με τον τρόπο αυτό εφαρμόζεται μια φθίνουσα οικονομία κλίμακας: όσο μεγαλύτερος είναι ο στόλος, τόσο ακριβότερη είναι η παραγγελία.
Ένα άλλο στοιχείο στο οποίο οι αεροπορικές εταιρείες κερδίζουν περιθώριο κέρδους είναι οι συναφείς υπηρεσίες. Ο κύριος σκοπός αυτών των υπηρεσιών είναι η ρυθμιστική συντήρηση του αεροσκάφους, σε διάφορα επίπεδα: συντήρηση στο διάδρομο προσγείωσης, συντήρηση της δομής του αεροσκάφους, των κινητήρων, του εξοπλισμού και των εξαρτημάτων. Αυτές οι επισκευές κατανέμονται χρονικά και ταξινομούνται σε διάφορες κατηγορίες. Από την κατηγορία Α για μηνιαία συντήρηση έως την κατηγορία Δ για συντήρηση που πρέπει να πραγματοποιείται κάθε 4/5 χρόνια, το στοιχείο αυτό αποτελεί πραγματική πηγή εσόδων για την απόσβεση των εκπτώσεων των κατασκευαστών. Ο τομέας αυτός, στον οποίο αρχικά κυριαρχούσαν οι κατασκευαστές κινητήρων, παρουσιάζει έντονη ανάπτυξη και πρόσφατα επεκτάθηκε και στους κατασκευαστές αεροσκαφών. Η αγορά MRO (Maintenance Repair & Overhaul) αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% από σήμερα έως το 2025.
Πόσο υψηλές είναι οι εκπτώσεις Ποια είναι η τελική τιμή που καταβάλλει η εταιρεία
Οι εκπτώσεις ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος και τη σύνθεση της παραγγελίας. Ανάλογα με τον τύπο του αεροσκάφους που παραγγέλνεται, τον σκοπό της παραγγελίας και το μέγεθος του πελάτη, η έκπτωση μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 40% και 55%. Στην περίπτωση πολύ μεγάλων παραγγελιών για αεροσκάφη όπως το A380, αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική απόκλιση από τη διαφημιζόμενη τιμή καταλόγου των 400 εκατομμυρίων δολαρίων. Αν και οι αεροπορικές εταιρείες πολύ σπάνια πληρώνουν αυτή την τιμή καταλόγου, χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς. Για παράδειγμα, είναι χρήσιμη για τον υπολογισμό των προκαταβολών. Οι πρώτες δόσεις που καταβάλλει ο αερομεταφορέας κατά την παραγγελία είναι πολύ χαμηλές και αυξάνονται προοδευτικά. Μετά από ενάμιση χρόνο, η προκαταβολή αυτή είναι γενικά γύρω στο 25%, και μόνο στο στάδιο της παράδοσης καταβάλλεται ολόκληρο το υπόλοιπο.
Συχνές ερωτήσεις σχετικά με την αγορά και τη χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της αγοράς ενός ιδιωτικού αεροσκάφους αντί της ενοικίασης για κάθε ταξίδι
Η αγορά ενός ιδιωτικού αεροσκάφους προσφέρει απαράμιλλη ελευθερία: άμεση διαθεσιμότητα, πλήρη προσαρμογή του εσωτερικού και του εξοπλισμού και μεγαλύτερη εμπιστευτικότητα.
Σε αντίθεση με τη μίσθωση, αποφεύγετε τους περιορισμούς των κρατήσεων, τα χρονικά όρια και τα επαναλαμβανόμενα έξοδα ανά πτήση. Είναι επίσης μια απτή επένδυση που μπορεί να αυξηθεί σε αξία (για ορισμένα σπάνια μοντέλα) ή να μεταπωληθεί.
Από την άλλη πλευρά, συνεπάγεται σταθερά έξοδα (συντήρηση, υπόστεγο, ασφάλιση) και ενεργή διαχείριση. Η χρηματοδοτική μίσθωση παραμένει ιδανική για περιστασιακή χρήση ή για τη δοκιμή διαφορετικών μοντέλων πριν από την αγορά.
Είναι δυνατή η αγορά ενός μεταχειρισμένου ιδιωτικού τζετ Ποιοι είναι οι κίνδυνοι
Απολύτως! Η αγορά μεταχειρισμένων είναι ζωηρή, καθιστώντας δυνατή την αγορά ενός τζετ σε χαμηλότερο κόστος (έως και 50% φθηνότερα από τα καινούργια). Οι κύριοι κίνδυνοι αφορούν την τεχνική κατάσταση (φθορά κινητήρα, διάβρωση) και το ιστορικό συντήρησης. Για να αποφύγετε αυτούς τους κινδύνους, επιμείνετε σε :
- Μια επιθεώρηση πριν από την αγορά (PPI) από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα.
- Ημερολόγια συντήρησης (παρακολούθηση των γενικών επισκευών, τυχόν ατυχήματα).
- Νομικό έλεγχο (ιδιοκτησία, χρέη που συνδέονται με το αεροσκάφος).
Ορισμένα μοντέλα, όπως το Cessna Citation ή το Gulfstream G650, έχουν εξαιρετική αξία μεταπώλησης χάρη στην ανθεκτικότητά τους.
Πώς μπορώ να χρηματοδοτήσω την αγορά ενός ιδιωτικού τζετ
Υπάρχουν διάφορες επιλογές:
- Λειτουργική μίσθωση: Μισθώνετε το αεροσκάφος για 5 έως 10 χρόνια με δικαίωμα αγοράς στο τέλος της σύμβασης. Ιδανικό για τη μείωση των ταμειακών ροών.
- Τραπεζικό δάνειο: Οι εξειδικευμένες τράπεζες (όπως η BNP Paribas Jet Finance) προσφέρουν δάνεια διάρκειας 10-15 ετών, συχνά με εγγύηση το ίδιο το αεροσκάφος.
- Κλασματική ιδιοκτησία: Αγοράστε μέρος του αεροσκάφους (1/8 έως 1/2) μέσω εταιρειών όπως η NetJets, μοιράζοντας το κόστος.
Μετρητά: Προορίζεται για τους πάμπλουτους, αλλά αποφεύγει τους τόκους.
Ποια είναι τα κρυφά έξοδα μετά την αγορά
Πέρα από την τιμή αγοράς, θα πρέπει να περιμένετε να πληρώσετε :
- Συντήρηση: 5 έως 10% της αξίας του αεροσκάφους κάθε χρόνο (επισκευές, ανταλλακτικά).
- Αποθήκευση: 10.000 έως 50.000 ευρώ/έτος για ένα ασφαλές υπόστεγο.
- Ασφάλιση: 1 έως 3% της αξίας του αεροσκάφους ετησίως.
- Πλήρωμα: 150.000 έως 300.000 €/έτος για πιλότο + συγκυβερνήτη.
Καύσιμα: Περίπου 2.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης για ένα μεσαίου μεγέθους τζετ.
Πώς μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ ενός στροβιλοκινητήρα και ενός τζετ
Όλα εξαρτώνται από τη χρήση:
Τζετ (π.χ. Embraer Phenom 300): Ταχύτητα, ύψος πλεύσης (λιγότερες αναταράξεις), καμπίνα υπό πίεση. Ιδανικά για διεθνή ταξίδια ή πτήσεις υψηλής ταχύτητας.
Turboprops (π.χ. Pilatus PC-12): Πιο οικονομικά (30% φθηνότερα ανά ώρα), πρόσβαση σε μικρότερους διαδρόμους, αλλά χαμηλότερη ταχύτητα και άνεση. Ιδανικά για περιφερειακά δρομολόγια.
Ποια είναι τα νομικά βήματα που απαιτούνται για την ταξινόμηση ενός ιδιωτικού αεροσκάφους
Η καταχώριση διαφέρει από χώρα σε χώρα, αλλά εδώ είναι τα βασικά βήματα στην Ευρώπη:
Φορολογική δήλωση: ΦΠΑ (20% στην ΕΕ), ο οποίος μπορεί να ανακτηθεί εάν το αεροσκάφος χρησιμοποιείται για επαγγελματικούς σκοπούς.
Πιστοποιητικό αξιοπλοΐας: Εκδίδεται από τον EASA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας) μετά από τεχνικό έλεγχο.
Υποχρεωτική ασφάλιση: Κάλυψη αστικής ευθύνης και υλικών ζημιών.
Εγγραφή: Μέσω της εθνικής αρχής (π.χ. DGAC στη Γαλλία). Μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ “ιδιωτικής” ή “εμπορικής” καταχώρισης.
Είναι δυνατόν να αγοράσω ιδιωτικό αεροσκάφος χωρίς να είμαι πιλότος
Ναι, και είναι αρκετά συνηθισμένο! Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες απασχολούν επαγγελματίες πιλότους. Ωστόσο, θα πρέπει να :
Να αποκτήσετε άδεια εκμετάλλευσης: Εάν προσφέρετε πτήσεις επί πληρωμή (ακόμη και για φίλους), απαιτείται εμπορική πιστοποίηση.
Να προσλάβετε πλήρωμα: είτε απευθείας (μόνιμη σύμβαση) είτε μέσω εταιρείας διαχείρισης (η οποία θα αναλάβει και τη συντήρηση).
Πόσος χρόνος απαιτείται για την παράδοση ενός νέου αεροσκάφους
12 έως 36 μήνες, ανάλογα με το μοντέλο και τη ζήτηση. Τα υπερπολυτελή αεροσκάφη (όπως το Dassault Falcon 6X) έχουν μερικές φορές λίστες αναμονής 3 ετών. Ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν “χρονοθυρίδες” για πρόωρη παράδοση… έναντι προσαύξησης της τιμής.
Πώς μπορώ να μειώσω τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός ιδιωτικού τζετ
Υπάρχουν διάφορες λύσεις:
Επιλογή μοντέλου: Τα νέα τζετ (Gulfstream G700, Bombardier Global 7500) καταναλώνουν 15 έως 20% λιγότερα καύσιμα.
Αντιστάθμιση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα: Μέσω προγραμμάτων όπως αυτά που προσφέρει η ClimateSeed.
Αειφόρα καύσιμα (SAF): Ορισμένα αεροδρόμια (Γενεύη, Farnborough) τα προσφέρουν, αλλά κοστίζουν 2 έως 5 φορές περισσότερο.
Τι να κάνετε σε περίπτωση τεχνικής βλάβης στο εξωτερικό
Οι ιδιοκτήτες εγγράφονται γενικά σε παγκόσμια προγράμματα βοήθειας (π.χ. Jet Support Solutions Inc.). Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν :
- Βοήθεια σε περίπτωση βλάβης 24 ώρες το 24ωρο.
- Δανεισμό αεροσκάφους αντικατάστασης.
Ξενοδοχειακή περίθαλψη των επιβατών.
Ελέγξτε ότι το συμβόλαιό σας καλύπτει τις ζώνες στις οποίες ταξιδεύετε (Αφρική, Ασία κ.λπ.).
Πώς λειτουργεί η μεταπώληση ενός ιδιωτικού αεροσκάφους
Η αγορά είναι λιγότερο ρευστή από εκείνη των αυτοκινήτων. Για να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή σας:
Στοχεύστε στις αναπτυσσόμενες αγορές: Μέση Ανατολή, Ασία για τα κορυφαία αεροσκάφη.
Προετοιμάστε το αεροσκάφος: σύγχρονο σέρβις, νέο φέρινγκ, ανακαινισμένο εσωτερικό.
Προχωρήστε μέσω μεσίτη: Έχουν πρόσβαση σε δίκτυα διεθνών αγοραστών (προμήθεια: 3 έως 6% της τιμής πώλησης).
Μπορεί ένα ιδιωτικό αεροπλάνο να είναι κερδοφόρο
Ναι, αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις:
- Μίσθωση σε τρίτους: Μέσω πλατφορμών όπως η Victor ή η Air Charter Service (προσέξτε τους κανόνες που διέπουν την εμπορική χρήση).
- Επιμερισμός του κόστους: Επιτρέπεται στην ΕΕ εάν κάθε επιβάτης πληρώνει το μερίδιό του (χωρίς κέρδος).
Φορολογικές εκπτώσεις: Σε ορισμένες χώρες (π.χ. Ηνωμένες Πολιτείες), οι αποσβέσεις εκπίπτουν εάν το αεροσκάφος χρησιμοποιείται για επαγγελματικούς σκοπούς.
Ποια αεροδρόμια είναι τα πιο κατάλληλα για τη στάθμευση του αεροσκάφους σας στην Ευρώπη
- Λουξεμβούργο (ELLX): ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς.
- Γενεύη (LSGG): διακριτικός κόμβος για τζετ.
- Le Bourget (LFPB): Κοντά στο Παρίσι, άριστη υποδομή.
- Farnborough (EGLF): Ειδικεύεται στην επιχειρηματική αεροπορία.
Πώς χρηματοδοτούν οι αεροπορικές εταιρείες τις παραγγελίες τους
Οι παραγγελίες μεγατόνων για Airbus A350 και Boeing B787 που έχουν γίνει από αεροπορικές εταιρείες όπως η AirFrance KLM μπορεί να φαίνονται αδύνατο να χρηματοδοτηθούν. Ωστόσο, οι μεγάλοι αερομεταφορείς έχουν αρκετούς στρατηγικούς μοχλούς στη διάθεσή τους για να μην χρεοκοπήσουν.
Πρώτον, το σημερινό σύστημα προκαταβολών επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να κατανέμουν το κόστος τους σε βάθος χρόνου. Το πλήρες τίμημα καταβάλλεται τη στιγμή της παράδοσης και όχι όταν γίνεται η παραγγελία. Βραχυπρόθεσμα, επομένως, η εταιρεία πληρώνει πολύ λίγα και επωφελείται από έναν βαθμό ευελιξίας. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η χρήση της χρηματοδοτικής μίσθωσης από τις αεροπορικές εταιρείες. Για μια αεροπορική εταιρεία, η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει τη μίσθωση των αεροσκαφών της σε μια άλλη εταιρεία για μια μέση περίοδο 6 ετών. Η Air France χρηματοδοτεί το ένα τρίτο του στόλου της με αυτόν τον τρόπο.