Η επιχειρηματική αεροπορία είναι ένας ενδιαφέρων τομέας. Από τη σκοπιά ενός ξένου, είναι δύσκολο να αποκτήσει κανείς μια εικόνα όλων των παικτών της αγοράς. Από τους μεσίτες αερομεταφορών έως τις αεροπορικές εταιρείες, οι κρίκοι της αλυσίδας συνεργάζονται για να οργανώσουν ένα επαγγελματικό ταξίδι κατά παραγγελία: λέγεται ότι κατά μέσο όρο 1.000 άτομα συνεργάζονται για να γίνει μια ιδιωτική πτήση ομαλά. Θα σας εξηγήσουμε πώς λειτουργούν οι κύριοι παράγοντες που εμπλέκονται στην ιδιωτική σας πτήση:
Ο κόσμος του επαγγελματικά αεροσκάφη σε λίγους αριθμούς
Η επαγγελματική αεροπορία αντιπροσωπεύει όλες τις πτήσεις κατά παραγγελία για μη τουριστικούς σκοπούς. Αυτός ο κλάδος των αερομεταφορών αντιπροσωπεύει όλες τις πτήσεις με ιδιωτικά αεροσκάφη που έχουν κλείσει σε έναν αερομεταφορέα.

Οι δημόσιες συγκοινωνίες στο επίκεντρο των εξατομικευμένων αερομεταφορών
Οι πτήσεις της επιχειρηματικής αεροπορίας είναι πτήσεις δημόσιας μεταφοράς και πληρούν τον ορισμό που ορίζει ο γαλλικός κώδικας πολιτικής αεροπορίας. Το άρθρο L330-1 του γαλλικού κώδικα πολιτικής αεροπορίας ορίζει τις δημόσιες μεταφορές (TP) ή τις δημόσιες μεταφορές επιβατών (TPP): “Οι δημόσιες αερομεταφορές συνίστανται στη μεταφορά επιβατών, εμπορευμάτων ή ταχυδρομείου με αεροσκάφος από ένα σημείο αφετηρίας σε ένα σημείο προορισμού, έναντι αμοιβής. Η δραστηριότητα ενός δημόσιου αερομεταφορέα υπόκειται στην κατοχή άδειας λειτουργίας και πιστοποιητικού αερομεταφορέα (AOC) που εκδίδεται από τη διοικητική αρχή υπό τους όρους που καθορίζονται με διάταγμα του Conseil d’Etat και σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 2407/92 της 23ης Ιουλίου 1992 για την αδειοδότηση των αερομεταφορέων, ο οποίος επισυνάπτεται στον παρόντα κώδικα
Σημαντική επέκταση τη δεκαετία του 1990
Η επιχειρηματική αεροπορία, που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες, εξαπλώθηκε γρήγορα σε διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Οι πρώτοι αερομεσίτες έφτασαν στη Γαλλία τη δεκαετία του 1990 για να καλύψουν διάφορες ανάγκες:
- Να παρέχουν μια γρήγορη, οικονομικά αποδοτική λύση μίσθωσης,
- Να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις μεγάλων ομίλων που εγκατέλειπαν τα δικά τους αεροσκάφη επειδή ήταν πολύ ακριβά,
- Να προσφέρει πτήσεις που είναι πολύ πιο ευέλικτες από τις εμπορικές πτήσεις.
AEROAFFAIRES ήταν ένας από τους πρωτοπόρους του ιδιωτικού τζετ τσάρτερ στην Ευρώπη. Σταδιακά, η αγορά αναπτύχθηκε. Αρκετοί επιχειρηματίες και επενδυτές ξεκίνησαν αυτή την περιπέτεια. Σήμερα, υπάρχουν περίπου δέκα μεσίτες επιχειρηματικών αερομεταφορών στη Γαλλία.
Συνεχώς εξελισσόμενα στοιχεία
- Πάνω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε κύκλο εργασιών κάθε χρόνο.
- Η Ευρώπη κατέγραψε περισσότερες από 800.000 επαγγελματικές πτήσεις το 2019.
- La France είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό κινήσεων ιδιωτικών αεροσκαφών (150.000 κινήσεις), μπροστά από τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
- Paris-le Bourget είναι το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης για την επιχειρηματική αεροπορία. 180.000 επιβάτες ετησίως και περισσότερες από 53.000 μετακινήσεις το 2019.
- Μέση τιμή κράτησης ενός ελαφρού ιδιωτικού τζετ με εμβέλεια 3.130 χλμ: 3.000 ευρώ/ώρα
- Μέση τιμή κράτησης ενός ιδιωτικού τζετ μεγάλων αποστάσεων με εμβέλεια 14.600 χιλιομέτρων: 6.000 ευρώ/ώρα
Τα πλεονεκτήματα των αερομεταφορών κατά παραγγελία για τους επιβάτες
- Εξοικονόμηση χρόνου: κατά μέσο όρο 15 λεπτά αναμονής πριν από την απογείωση του αεροπλάνου.
- Ευελιξία: 3.000 αεροδρόμια προσβάσιμα με ιδιωτικό τζετ στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της ιστοσελίδας τα μεγαλύτερα αεροδρόμια, σε σύγκριση με 300 με μια εμπορική πτήση.
- Παραγωγικότητα: το 90% των επιβατών απολαμβάνει την ηρεμία και την ησυχία της καμπίνας του ιδιωτικού τζετ για να εργαστεί.
- Άνεση: πρόσβαση στους προνομιακούς χώρους που προσφέρουν οι ιδιωτικοί αεροσταθμοί. Κατά τη διάρκεια της πτήσης σας, η σύγχρονη, άνετη καμπίνα προσφέρει μια χαλαρωτική εμπειρία.
- Ιδιωτικότητα: οι ιδιωτικοί χώροι σας επιτρέπουν να αποφύγετε την επαφή με άλλους ανθρώπους. Επιπλέον, σε ορισμένα αεροδρόμια, όπως στις Κάννες, μπορείτε να οδηγήσετε μέχρι τις πύλες του αεροσκάφους.
- Υπηρεσίες VIP: μεταφορά με αυτοκίνητο ή ελικόπτερο, τροφοδοσία κατά παραγγελία, ειδική μεταφορά εμπορευμάτων: όλα τα αιτήματα των επιβατών μπορούν να ικανοποιηθούν.
Πώς κάνετε κράτηση για την πτήση σας με ιδιωτικό τζετ
Οι αεροπορικές εταιρείες, οι μεσίτες και οι ιδιωτικοί τερματικοί σταθμοί αλληλεξαρτώνται και συνεργάζονται. Αυτοί οι 3 βασικοί παράγοντες της επιχειρηματικής αεροπορίας μπορούν να ναυλώσουν ένα ιδιωτικό τζετ. Ωστόσο, στην πράξη, ο μεσίτης είναι ο καταλληλότερος για να ανταποκριθεί στο αίτημα κράτησης. Εξηγούμε:
Ο μεσίτης, προνομιακή επαφή για τον πελάτη και τον επιβάτη
Ο ρόλος του μεσίτη στην κράτηση ενός ιδιωτικού τζετ
Οι μεσίτες αεροπορικών εταιρειών είναι πάροχοι επιχειρηματικών υπηρεσιών για τις αεροπορικές εταιρείες. Είναι υπεύθυνοι για την εξεύρεση πελατών και την οργάνωση πτήσεων για λογαριασμό των πελατών τους. Θεωρείται διαμεσολαβητής των αιτημάτων των επιβατών και προσαρμόζεται κάνοντας εξατομικευμένες ρυθμίσεις για κάθε πελάτη. Ο François Xavier Clerc, διευθύνων σύμβουλος της AEROAFFAIRES εξηγεί: ” Ως μεσίτης, σας παρέχουμε πρόσβαση σε χιλιάδες αεροσκάφη και αεροδρόμια μέσω ενός και μόνο σημείου επαφής. Σας υποστηρίζουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της κράτησής σας με λειτουργική παρακολούθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πτήση σας”
Οι μεσίτες έχουν πρόσβαση στη δική τους τεχνολογία που τους επιτρέπει να εντοπίζουν όλα τα διαθέσιμα αεροσκάφη σε πραγματικό χρόνο σε όλο τον κόσμο. Διασταυρώνουν περισσότερα από 7.000 αεροσκάφη από 1.200 αεροπορικές εταιρείες για να προσφέρουν το αεροσκάφος με την καλύτερη δυνατή θέση που ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των πελατών. Για παράδειγμα:
- μια αεροπορική εταιρεία με έδρα το Παρίσι δεν θα είναι απαραίτητα η πιο ελκυστική οικονομικά, αν τα αεροσκάφη της πετούν προς τη Νίκαια, την Ίμπιζα ή το Λονδίνο. Αλλά χάρη στον μεσίτη, μπορεί να συγκρίνει τις αεροπορικές εταιρείες και να βρει τα αεροσκάφη που βρίσκονται πιο κοντά σε εσάς.
- ο μεσίτης μπορεί να σας προσφέρει κάθε τύπο αεροσκάφους και θα σας δώσει τη δυνατότητα να καλύψετε όλες τις ανάγκες σας. Ένα turboprop αν πρόκειται για μικρό διάδρομο (Courchevel Altiport ή La Môle Saint-Tropez αεροδρόμιο ), ένα ultra-light ιδιωτικό τζετ αν υπάρχουν μόνο 2 άτομα, ένα μεσαίου μεγέθους ιδιωτικό τζετ αν το ταξίδι σας είναι πάνω από 4000 χιλιόμετρα ή υπάρχουν περισσότεροι από 8 επιβάτες να μεταφέρουν και ένα περιφερειακό τζετ για μια ομάδα 25 ατόμων. Αυτό θα σας επιτρέψει να βρείτε το ιδανικό αεροσκάφος για τις απαιτήσεις της πτήσης σας.
- ανάλογα με τα κριτήρια που επιλέγονται (αριθμός επιβατών, χρόνος πτήσης, ταχύτητα πλεύσης του αεροσκάφους), μπορούν να προβλεφθούν διάφορες πτητικές αποστολές ανάλογα με το αεροσκάφος που διατίθεται (πτήσεις στα βουνά, σύντομοι διάδρομοι, ομαδικές πτήσεις, μεταφορά εμπορευμάτων, αεροσκάφη ταξί κ.λπ.)
Μόλις ο πελάτης επιβεβαιώσει την πτήση, ο μεσίτης θα πραγματοποιήσει όλους τους ελέγχους με την αεροπορική εταιρεία. Βεβαιώνεται ότι ο τύπος του αεροσκάφους, το πλήρωμα και η χρονοθυρίδα προσγείωσης είναι διαθέσιμα στις ζητούμενες ώρες. Μόλις πραγματοποιηθεί αυτός ο έλεγχος, η αεροπορική εταιρεία στέλνει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για την απογείωση στους ιδιωτικούς τερματικούς σταθμούς, ώστε να προετοιμάσουν την πτήση. Στη συνέχεια, ο μεσίτης παραμένει σε επαφή με τον ιδιωτικό τερματικό σταθμό πριν από την πτήση και κατά τη διάρκεια της πτήσης για να προσφέρει επίγεια βοήθεια. Οι μεσίτες αερομεταφορών προσφέρουν πρόσθετες υπηρεσίες, όπως υπηρεσίες θυρωρού, κρατήσεις ξενοδοχείων και ναύλωση σκαφών αναψυχής.
Ο μεσίτης, που εγγυάται την ασφάλεια των πτήσεων
Ο μεσίτης είναι υπεύθυνος σε περίπτωση συμβάντων. Ελέγχει το πιστοποιητικό αερομεταφορέα της αεροπορικής εταιρείας για να διασφαλίσει ότι όλες οι πτήσεις που προσφέρει συμμορφώνονται με τα πρότυπα συντήρησης και πιστοποίησης πιλότων κ.λπ. Ο μεσίτης πρέπει να επιλέγει προσεκτικά τον αερομεταφορέα του και να διατηρεί σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Επιπλέον, ο μεσίτης ελέγχει συστηματικά ότι το αεροσκάφος και η αεροπορική εταιρεία διαθέτουν την απαραίτητη ασφαλιστική κάλυψη. Τα ελάχιστα ποσά ορίζονται μεταξύ 10 εκατομμυρίων για μικρά αεροσκάφη και 500 εκατομμυρίων για μεγαλύτερα αεροσκάφη. Επιπλέον, ο μεσίτης θα προσθέσει μια επιπλέον κάλυψη 5 εκατομμυρίων ευρώ για να σας καταστήσει πιο υπεύθυνους.
Ωστόσο, το επάγγελμα του μεσίτη δεν έχει ακόμη ρυθμιστεί. Οι ίδιες οι εταιρείες υποβάλλονται σε επιχειρηματικό έλεγχο για την αξιολόγηση της εταιρικής τους κουλτούρας, της οργάνωσης και της οικονομικής τους σταθερότητας. Επιπλέον, όλοι οι καλοί μεσίτες είναι μέλη επαγγελματικών ενώσεων: ηΕυρωπαϊκή Ένωση Επιχειρηματικής Αεροπορίας (EBAA) και της Εθνικής Ένωσης Επιχειρηματικής Αεροπορίας (NBAA). Μέσω αυτών των ενώσεων αναπτύσσονται συνεργασίες και οι συζητήσεις οδηγούν στην επίλυση θεμάτων που αφορούν ειδικά την επιχειρηματική αεροπορία. Έχοντας επίγνωση των σημερινών προκλήσεων, οι μεσίτες δεσμεύονται να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών, ενώ παράλληλα αναλαμβάνουν δράση για την προστασία του πλανήτη.
Αεροπορικές εταιρείες, υπεύθυνοι για την επιχειρησιακή πλευρά
Ο ρόλος της αεροπορικής εταιρείας στην κράτηση μιας πτήσης
4.600 ιδιωτικά τζετ πετούν σε όλο τον κόσμο. Οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν δικό τους στόλο αεροσκαφών ή αεροσκάφη που ανήκουν σε ιδιώτες. Αυτό το τέχνασμα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες νέων μοντέλων ιδιωτικών τζετ να εξομαλύνουν το ετήσιο κόστος συντήρησης. Όπως εξηγεί ένας παίκτης στον τομέα της επαγγελματικής αεροπορίας: “Για 1,5 εκατομμύριο δολάρια, παίρνετε ένα μεταχειρισμένο Cessna Citation Mustang σε πλήρη δυναμικότητα, συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικών και της εργασίας. Στη συνέχεια, υπάρχουν τα σταθερά ετήσια έξοδα, της τάξης των 350.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των μισθών τριών μελών του πληρώματος, της ασφάλισης, της βοήθειας από το αεροδρόμιο… και το κόστος ανά ώρα πτήσης, περίπου 1.000 ευρώ. Σε αυτή τη βάση, νοικιάζουμε το αεροσκάφος προς 1.950 ευρώ ανά ώρα και πληρώνουμε 1.750 ευρώ στον ιδιοκτήτη, ο οποίος έτσι κερδίζει ένα περιθώριο 750 ευρώ ανά ώρα πτήσης. Αν νοικιάζουμε το αεροσκάφος του για 350 έως 400 ώρες το χρόνο, μπορεί να καλύψει τα πάγια έξοδα και να χρησιμοποιήσει το αεροσκάφος του σε τιμή κόστους “.
Οι αερομεταφορείς προσφέρουν στους μεσίτες τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών και τις τιμές τους. Οι αεροπορικές εταιρείες πολύ σπάνια έχουν άμεσους πελάτες, καθώς είναι κατά κύριο λόγο υπεύθυνες για τη διαχείριση του στόλου τους, τον προγραμματισμό του πληρώματος και τις επιχειρήσεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μεσίτες βοηθούν τους πελάτες στην κράτηση μιας πτήσης.
Αφού επικυρώσουν την πτήση και τα αεροδρόμια, οι φορείς εκμετάλλευσης προετοιμάζουν το αεροσκάφος με το σχετικό πλήρωμα και το σχέδιο πτήσης. Ελέγχουν ότι όλα τα δρομολόγια του πιλότου, του πληρώματος και του αεροσκάφους είναι συντονισμένα, ώστε να μην προκληθούν καθυστερήσεις κατά την απογείωση. Στη συνέχεια, διαβιβάζουν το σχέδιο πτήσης στους επιβάτες, τους μεσίτες και τα ιδιωτικά τερματικά που αναλαμβάνουν.
Η αεροπορική εταιρεία, που υπόκειται σε πολυάριθμους κανονισμούς
Ως διαχειριστές αεροσκαφών, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν πολλές ευθύνες. Πρέπει να αποκτήσουν πιστοποιητικό αερομεταφορέα (AOC) που συνδέεται με την έννοια του κοινού αερομεταφορέα. Το πιστοποιητικό αυτό τους επιτρέπει να μεταφέρουν επιβάτες με αεροσκάφη. Η έγκριση αυτή αποδεικνύει ότι η αεροπορική εταιρεία πληροί όλες τις απαιτήσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την οικονομική επένδυση, την εσωτερική οργάνωση, την εκπαίδευση της ομάδας και τις επιχειρησιακές δεξιότητες, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι επιβάτες απολαμβάνουν ποιοτικές πτήσεις. Το τμήμα συντήρησης πραγματοποιεί όλες τις επισκευές, από την καθημερινή παρακολούθηση έως τις μεγάλες επισκέψεις. Η παράλειψη μιας τεχνικής επιθεώρησης μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα βραχυπρόθεσμα. Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, μπορεί να οδηγήσει σε ελαττώματα ασφαλείας. Η μακροζωία ενός αεροσκάφους εξαρτάται αποκλειστικά από τους τακτικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται από επαγγελματίες. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, όπως η Vistajet ή η Netjet, και των ιδιοκτητών αεροσκαφών που λειτουργούν με συγκυβερνήτη.
Επιπλέον, όταν μια αεροπορική εταιρεία εκμεταλλεύεται ένα νέο αεροσκάφος, ο πιλότος στα χειριστήρια θα παραμείνει για πάντα ο ίδιος: η εμπειρία και η τεχνική γνώση του αεροσκάφους είναι απαραίτητες για μια ασφαλή και εξατομικευμένη πτήση. Ως εγγυητές της ασφάλειας, οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους εμπιστεύονται 100%. Οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν τακτικά τα στοιχεία τους. Παρέχουν επίσης στους πελάτες τη δυνατότητα να συμβουλεύονται όλα τα έξοδα που προκύπτουν για ένα αεροσκάφος.
Σε κάθε χώρα, οι αρχές παρακολουθούν την εναέρια κυκλοφορία και διασφαλίζουν την τήρηση των τοπικών κανονισμών. Στη Γαλλία, η DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile) ελέγχει τον εναέριο χώρο και τον κλάδο της επαγγελματικής αεροπορίας. Η DGAC έχει μια σειρά από αποστολές: να παρακολουθεί την ασφάλεια των αερομεταφορών, να επιβλέπει την οικολογική μετάβαση, να εποπτεύει το σύνολο της αεροναυτιλίας, να ρυθμίζει τις αερομεταφορές, να εκπαιδεύει τους πιλότους, να προωθεί τη γαλλική τεχνογνωσία διεθνώς και να αποζημιώνει τους επιβάτες σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσεων.
Ο ρόλος των αερολιμένων και των τερματικών σταθμών
Η εξυπηρέτηση, επίσης γνωστή ως FBOs (Fixed Based Operators) ή ιδιωτικοί τερματικοί σταθμοί, είναι ιδιωτικοί χώροι στους αερολιμένες ειδικά αφιερωμένοι στην επιχειρηματική αεροπορία. Μόλις λάβουν ένα αίτημα από μια αεροπορική εταιρεία, τα handling οργανώνουν την πτήση. Οι συμβάσεις υπογράφονται μεταξύ των τερματικών σταθμών και των αεροπορικών εταιρειών. Οι FBOs είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό με καύσιμα, τη στάθμευση αεροσκαφών και τα υπόστεγα, τον καθαρισμό και, εάν είναι απαραίτητο, τη συντήρηση των αεροσκαφών.
Οι FBOs είναι βασικές επαφές για τους πελάτες. Υποδέχονται τους επιβάτες στις αίθουσες VIP, οργανώνουν το αεροσκάφος σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη, προετοιμάζουν τα αμπάρια φορτίου για ειδικές μεταφορές φορτίου και πραγματοποιούν ελέγχους ασφαλείας και μετανάστευσης στο τελωνείο.
Οι JETEX, Skyvalet και Signature είναι οι κορυφαίοι FBOs στην αγορά. Αποτελούν τους τέλειους μεσάζοντες μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, τελωνείων, επιβατών, μεσιτών, αεροδρομίων και υπηρεσιών concierge.
Λοιπόν, τι κερδίζουμε εμείς
Η επιχειρηματική αεροπορία συγκεντρώνει πολλούς φορείς, οι οποίοι συντονίζονται για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον πελάτη. Κάθε παίκτης είναι αλληλοεξαρτώμενος και υποστηρίζει τους άλλους, γνωρίζοντας όλοι ότι χρειάζονται ο ένας τον άλλον για να λειτουργήσει μακροπρόθεσμα η αγορά της επαγγελματικής αεροπορίας. Ο μεσίτης διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο ως υπεύθυνος της διαδικασίας κράτησης. Η αεροπορική εταιρεία φροντίζει για όλες τις αεροναυτικές πτυχές, ενώ τα ιδιωτικά τερματικά φροντίζουν για την προετοιμασία της πτήσης πριν από την απογείωση.
Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης του κοροναϊού, ο αριθμός των πτήσεων ιδιωτικών τζετ αυξήθηκε κατά 20-25%. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των ιατρικών εκκενώσεων και στην εντατικοποίηση των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών. Η επιχειρηματική αεροπορία διαδραματίζει έτσι καθοριστικό ρόλο σε αυτή την πρωτοφανή κρίση. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε τα άρθρα μας Πώς μπορώ να νοικιάσω ένα ιδιωτικό τζετ; Comment voyager en jet privé ?