ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΣΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ!

Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

Συνέντευξη με πιλότο ιδιωτικού τζετ

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Συνέντευξη με τον François-Valéry Vannimenus, πιλότο του ιδιωτικού αεροσκάφους Citation 2.

Παγκόσμια παρουσίαση

Jet privé Cessna Citation é
Πίστωση φωτογραφίας: Flickr
  • Πόσο καιρό είστε πιλότος ιδιωτικών τζετ

Περίπου 25 χρόνια, αλλά η καριέρα μου ήταν άστατη.

  • Ήθελες πάντα να κάνεις αυτή τη δουλειά ή πώς κατέληξες να γίνεις πιλότος

Ναι, πάντα ήθελα να πετάω, από τότε που ήμουν παιδί. Είχα την τύχη να κάνω μια πρώτη πτήση- μου άρεσε πολύ και επιβεβαίωσε την επιθυμία μου να το κάνω επάγγελμα.

  • Ποια ήταν η εκπαίδευσή σου

Εκπαιδεύτηκα στη σχολή EPAG που εδρεύει στη Μερβίλ (βόρεια Γαλλία). Αποτελείται από δύο μέρη: το πρώτο είναι θεωρητικό, για να περάσεις το ATPL, και το δεύτερο είναι πρακτικό. Υπάρχουν διάφορα στάδια στο πρακτικό μέρος, συμπεριλαμβανομένων της πιστοποίησης εμπορικού πιλότου και της πτήσης με όργανα. Συνολικά διαρκεί δύο έως τρία χρόνια.

Πέρασα τις άδειές μου το 1997, αλλά δεν εργάστηκα αμέσως στην αεροπορία. Έκανα διάφορες δουλειές σε διάφορους τομείς προτού επιστρέψω οριστικά σε αυτόν μερικά χρόνια αργότερα.

  • Μπορείς να γίνεις πιλότος ιδιωτικών τζετ αμέσως ή πρέπει να ξεκινήσεις με το να γίνεις πιλότος εμπορικών αερογραμμών

Είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα- μπορείτε να ξεκινήσετε απευθείας με την ιδιωτική αεροπορία, γιατί αυτό έκανα κι εγώ. Όταν ξεκίνησα, ήταν μια περίοδος χαμηλής ζήτησης και οι αεροπορικές εταιρείες δεν έκαναν προσλήψεις. Είχα την ευκαιρία να πετάξω για έναν ιδιώτη και, το ένα πράγμα έφερε το άλλο, ανέπτυξα ένα δίκτυο και αποφάσισα να παραμείνω σε αυτόν τον τομέα, χωρίς να το μετανιώνω μέχρι σήμερα.

  • Ποια ήταν η πρώτη σας πτήση

Υπάρχουν πολλές πρώτες πτήσεις στην αεροπορία. Αν ήταν η πρώτη μου εταιρική πτήση, ήταν μεταξύ Λιλ και Τουσού, το 2002 νομίζω. Ήμουν μόνος μου- ήταν η εποχή που μπορούσες ακόμα να πετάξεις μόνος σου με μικρά αεροπλάνα. Τώρα χρειάζεσαι δύο άτομα στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ειδικά σε turbojets και turboprops. Από προσωπική άποψη, μαθαίνεις πολλά όταν είσαι μόνος, αλλά το να είσαι δύο είναι πολύ πιο ασφαλές σε περίπτωση προβλήματος.

  • Με ποιους τύπους αεροσκαφών μπορείτε να πετάξετε

Θεωρητικά όλα, αλλά στην πράξη μόνο αυτό που έχω τα προσόντα να πετάξω- για μένα αυτό είναι το Citation 2 (Cessna). Πρέπει να περάσεις από αξιολόγηση για κάθε μοντέλο που θέλεις να πετάξεις, αλλά οι κανονισμοί της εταιρείας επιτρέπουν το πολύ τρεις αξιολογήσεις.

  • Εξακολουθείτε να εκπαιδεύεστε

Ναι, η εκπαίδευση είναι συνεχής. Κάθε έξι μήνες γίνονται επανεκπαιδεύσεις σε ορισμένα κανονιστικά σημεία και τεχνικές χειρισμού του αεροσκάφους. Υπάρχουν επίσης προσομοιωτές στους οποίους εκπαιδεύουμε για κρίσιμες φάσεις πτήσης. Πρόσφατα εκπαιδεύτηκα στη χρήση νέων συστημάτων πλοήγησης (τύπου GPS).

Επιχειρηματική αεροπορία

Jet privé Cessna citation 2
Πίστωση φωτογραφίας: Flickr
  • Πώς αλλάζει η δουλειά του πιλότου

Στην καμπίνα υπάρχει ένας συγκυβερνήτης και ένας πιλότος, και η διαφορά μεταξύ των δύο είναι θέμα αρχαιότητας και ευθύνης. Είσαι πρώτος αξιωματικός πριν γίνεις κυβερνήτης. Μπορείς να δεις τη διαφορά επειδή οι λωρίδες του κυβερνήτη έχουν μόνοatre bars (ορατές στο ύψος των ώμων), ενώ οι συγκυβερνήτες έχουν τρεις.

  • Ποιες είναι οι κύριες διαφορές μεταξύ της εμπορικής και της επαγγελματικής αεροπορίας

Η εμπορική αεροπορία είναι πολύ πιο τακτική- οι πιλότοι έχουν τα προγράμματά τους ένα μήνα πριν και συχνά πετούν στους ίδιους προορισμούς ή έχουν τα ίδια δρομολόγια. Η ιδιωτική και η επαγγελματική αεροπορία αλλάζουν κάθε μέρα και δεν ξέρεις εκ των προτέρων πόσο καιρό θα είσαι εκεί. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και στα δύο, αλλά προτιμώ την επαγγελματική αεροπορία.

  • Έχετε παρατηρήσει κάποια αλλαγή στην πελατειακή σας βάση

Δεν το νομίζω, εξακολουθεί να είναι το ίδιο στυλ ανθρώπων, καλοί άνθρωποι, πολλοί άνθρωποι που θέλουν να διατηρούν χαμηλό προφίλ. Διαφορετικά, εξαρτάται από την εποχή του έτους- υπάρχουν περισσότερα αιτήματα από οικογένειες κατά τη διάρκεια των διακοπών, κάτι που δεν ισχύει για τους επιχειρηματίες.

  • Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του να είσαι πιλότος ιδιωτικού τζετ

Μου αρέσει το γεγονός ότι δεν είναι επαναλαμβανόμενο. Υπάρχει επίσης μια οικογενειακή πτυχή σε μικρότερες δομές. Γνωρίζεις γενικά τον συνεργάτη σου, για παράδειγμα. Είναι επίσης μια δουλειά στην οποία κερδίζεις ένα καλό εισόδημα μετά από μερικά χρόνια. Όσον αφορά τα μειονεκτήματα, θα έλεγα την έλλειψη προγραμματισμού και την εργασιακή ανασφάλεια.

  • Μπορείτε να μας πείτε για μια τυπική ημέρα

Δεν υπάρχει πραγματικά τυπική ημέρα- μπορείς να φύγεις ανά πάσα στιγμή. Αλλά σε γενικές γραμμές, φεύγω από το σπίτι δύο ώρες πριν από την πτήση (με την τσάντα του υπολογιστή μου ή/και τη βαλίτσα μου) και σταματώ στο εστιατόριο για να παραλάβω το catering. Στη συνέχεια πηγαίνω στο γραφείο για να εκτυπώσω και να μελετήσω τα έγγραφα που αφορούν την πτήση (σχέδιο πτήσης, πρόγνωση καιρού, έλεγχος για τυχόν βλάβες που μπορεί να έχουν παρουσιαστεί στο αεροσκάφος κ.λπ.) Μιλάω με τον συγκυβερνήτη και προετοιμάζω το αεροσκάφος (ενημέρωση χαρτών και έλεγχος επίναυλων καυσίμων, για παράδειγμα).
Συνήθως, οι επιβάτες φτάνουν περίπου δεκαπέντε λεπτά πριν από την αναχώρηση. Τους υποδεχόμαστε- ο συγκυβερνήτης φροντίζει να τους ανεβάσει στο αεροπλάνο, ενώ εγώ τους κάνω την ενημέρωση για την ασφάλεια και τους εξηγώ πώς θα λειτουργήσει η πτήση. Εάν οι επιβάτες καθυστερήσουν, αναβάλλουμε την αναχώρηση. Αυτό συνήθως δεν αποτελεί πρόβλημα, εκτός από μερικά αεροδρόμια και κατά τη διάρκεια ορισμένων περιόδων (ιδίως κατά τη διάρκεια απεργιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας), όπου μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε πάνω από μία ώρα με επιβάτες στο αεροσκάφος.
Η πτήση εξελίσσεται χωρίς προβλήματα: ελέγχουμε τακτικά τις παραμέτρους του αεροσκάφους, ρωτάμε τους επιβάτες (συντομογραφία των επιβατών) αν όλα είναι εντάξει και μερικές φορές κάνουμε μια κουβέντα.
Μόλις φτάσουμε στον προορισμό, μετά την υπηρεσία χειρισμού (δηλαδή τις υπηρεσίες του διαδρόμου που συνδέονται με τη βοήθεια του αεροδρομίου και τη συντήρηση του αεροσκάφους), οι πόρτες ανοίγουν και οι επιβάτες μπορούν να αποβιβαστούν. Στη συνέχεια τακτοποιούμε, καθαρίζουμε και ανεφοδιάζουμε το αεροσκάφος. Τέλος, είτε περιμένουμε στο αεροδρόμιο τους επιβάτες να επιστρέψουν, αν πρόκειται για ταξίδι μετ’ επιστροφής την ίδια ημέρα, είτε πηγαίνουμε στο ξενοδοχείο και επισκεπτόμαστε την πόλη, είτε επιστρέφουμε άδειοι. Σε γενικές γραμμές, χρειάζεται μια ώρα για να προετοιμάσουμε το αεροσκάφος για την επόμενη πτήση.

  • Τι σας ευχαριστεί περισσότερο στη δουλειά σας

Τα ταξίδια. Να βρίσκομαι στα χειριστήρια του αεροπλάνου και να πετάω. Μου αρέσει επίσης να βλέπω ανθρώπους και να επισκέπτομαι διαφορετικές πόλεις.

  • Ποιες δεξιότητες χρειάζεστε για να είστε καλός πιλότος

Θα έλεγα να είσαι τακτικός, να βρίσκεις εύκολα το δρόμο σου στο χώρο, να είσαι ανοιχτός και να ακούς τους άλλους.

Cockpit vue de nuit
Πίστωση φωτογραφίας: Pixabay

Προσωπικές ερωτήσεις

  • Σας είναι δύσκολο να συνδυάσετε την επαγγελματική και την προσωπική σας ζωή

Ναι, είναι πολύ δύσκολο. Χρειάζεστε έναν σύντροφο με πολύ μεγάλη κατανόηση. Μερικές φορές πρέπει να λείπετε για αρκετές ημέρες, φεύγοντας νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ. Αλλά αυτό μπορεί να γίνει.

  • Ποια ήταν η καλύτερη εμπειρία σας Ποια πτήση σας εντυπωσίασε περισσότερο

Ένας τεράστιος αριθμός πτήσεων. Κάθε πτήση είναι διαφορετική και είναι περίπλοκο να διαλέξεις.

  • Ποια ήταν η χειρότερη εμπειρία σας

Η χειρότερη εμπειρία ήταν η παγοποίηση κατά τη διάρκεια της πτήσης κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης πιλότων. Ο πάγος συσσωρεύτηκε στο αεροσκάφος, το οποίο έγινε πιο βαρύ, με αποτέλεσμα την απώλεια ισχύος. Υπήρχε επίσης πάγος στους έλικες και αυτό ήταν επικίνδυνο.

  • Ποιοι είναι οι αγαπημένοι και οι λιγότερο αγαπημένοι σας διάδρομοι προσγείωσης

Υπάρχει ένας διάδρομος προσγείωσης στο Μαρόκο, στην Εραχιδία, όπου φτάνεις πετώντας πάνω από μια οροσειρά, στη συνέχεια περνάς πάνω από ένα υδάτινο καταφύγιο για να προσγειωθείς τελικά σε έναν διάδρομο που περιβάλλεται από έρημο. Ένα υπέροχο θέαμα. Οι προσγειώσεις στους διαδρόμους Sion και Ίνσμπρουκ είναι επίσης πολύ όμορφες, καθώς φτάνεις στη μέση των σύννεφων ανάμεσα στα βουνά. Υπάρχουν πολλά άλλα που σας προκαλούν συγκίνηση, όπως το Alesund, με το τέρμα του κατά μήκος των νορβηγικών φιόρδ.

Δεν μου αρέσει καθόλου η προσγείωση στο Sabadell στην Ισπανία. Είναι ένας μικρός διάδρομος προσγείωσης και όταν απογειώνεσαι σταυρώνεις τα δάχτυλά σου ότι δεν θα πάθεις βλάβη στον κινητήρα, επειδή υπάρχουν παντού σπίτια γύρω.

  • Μιλάτε πολύ με τους επιβάτες

Όχι πολύ. Εξαρτάται από το ποιοι είναι- κάποιοι προτιμούν να μιλάνε μεταξύ τους και γενικά τους αφήνουμε ήσυχους. Άλλοι έρχονται και μας μιλάνε επειδή ενδιαφέρονται για την αεροπορία.

  • Ποιο είναι το αγαπημένο σας αεροσκάφος

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο αγαπημένο αεροσκάφος γιατί δυστυχώς δεν τα έχω δοκιμάσει όλα. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο Citation 2 και μου αρέσει.

Μελλοντικό

  • Τι έχει αλλάξει στην επαγγελματική αεροπορία από τότε που γίνατε πιλότος και ποιες αλλαγές πιστεύετε ότι θα γίνουν στο μέλλον

Τα πάντα αλλάζουν πολύ γρήγορα στο πιλοτήριο, με την εισβολή των οθονών και των αυτοματισμών. Αλλά η βάση του επαγγέλματος παραμένει η ίδια: η ασφαλής μεταφορά επιβατών από το σημείο Α στο σημείο Β. Όσον αφορά το μέλλον, δεν ξέρω, αλλά υπάρχει όλο και περισσότερη γραφειοκρατία και περιορισμοί, και αυτό είναι ένα βάρος.

  • Τι γνώμη έχετε για το νέα επιχειρηματικά μοντέλα στην ιδιωτική αεροπορία (συγκυβερνήτης/πώληση θέσεων) Πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθεί ο ρόλος του αεροπορικού μεσίτη τα επόμενα χρόνια

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θέλουν να κλείσουν ένα ιδιωτικό αεροπλάνο που είναι αρκετά ακριβό για να πετάξουν με ανθρώπους που δεν γνωρίζουν και να μην μπορούν να επιλέξουν τα προγράμματά τους.

Έχουν ήδη συμβεί θανατηφόρα ατυχήματα που συνδέονται με αυτού του είδους τη δραστηριότητα. Τα αεροσκάφη δεν υπόκεινται στους πολλούς πολύ αυστηρούς κανονισμούς της επαγγελματικής αεροπορίας, ιδίως όσον αφορά τη συντήρηση. Οι πιλότοι είναι επίσης λιγότερο καλά εκπαιδευμένοι.

Όσον αφορά τον ρόλο του μεσίτη, δεν ξέρω, αλλά δεν νομίζω ότι θα υπάρξουν πολλές αλλαγές τα επόμενα χρόνια. Οι αλλαγές θα συνδέονται σίγουρα με τις νέες τεχνολογίες, με μεγαλύτερη διαχείριση μέσω εφαρμογών, για παράδειγμα.

  • Τι αντίκτυπο είχε ο κοροναϊός σε εσάς

Προσωπικά, για μένα δεν άλλαξε τίποτα. Άλλοι συνάδελφοι έκαναν πολλά repatriement και ιατρικές πτήσεις. Για ορισμένες εταιρείες δεν είχε καμία επίπτωση- εξαρτάται από τα μοντέλα αεροσκαφών που ζητήθηκαν.

  • Έχετε δοκιμάσει ποτέ το σύστημα Autoland της Garmin, το οποίο επιτρέπει στα αεροσκάφη να προσγειώνονται αυτόνομα Είναι διαθέσιμο στο ιδιωτικό σας τζετ

Όχι, δεν το έχω δοκιμάσει και δεν είναι διαθέσιμο στο αεροσκάφος μου.

  • Μπορείτε να εμπιστευτείτε τεχνολογικές καινοτομίες όπως αυτή

Ναι, διότι το κάνουμε ήδη. Πολλά πράγματα είναι αυτοματοποιημένα στα αεροσκάφη και το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης γίνεται με αυτόματο πιλότο.

  • Πιστεύετε ότι το μέλλον των πιλότων θα είναι όλο και περισσότερο αυτοματοποιημένο

Δυστυχώς, ναι, δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Ο αυτοματισμός είναι υπέροχος όταν όλα πάνε καλά, αλλά αν υπάρχει πρόβλημα, χρειάζεσαι μια εναλλακτική λύση.

  • Ποιο είναι το όραμά σας για την οικολογία στην αεροπορία

Υπάρχουν όλων των ειδών οι τεχνικές μηχανοκίνησης για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, ακόμη και οι ηλεκτρικές, αλλά δεν έχω μεγάλη πίστη σε αυτές προς το παρόν. Προτιμώ να μη σχολιάσω περαιτέρω.

  • Τέλος, έχετε κάποια συμβουλή ή κάποιο μήνυμα που θα θέλατε να μεταδώσετε

Θα συμβούλευα τον κόσμο να ασχοληθεί με την επαγγελματική αεροπορία. Και στους μελλοντικούς πιλότους, οπλιστείτε με θάρρος και μην τα παρατάτε ποτέ.

Jet privé tarmac
Πίστωση φωτογραφίας: Pixabay