ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΤΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ!

Ζητήστε προσφορά
Αναζητήστε ένα αεροπλάνο, μια πόλη ή μια πληροφορία…

Παγκόσμιος ηγέτης στην ενοικίαση ιδιωτικών τζετ

ΤοAntonov 225, το μεγαλύτερο φορτηγό αεροπλάνο στον κόσμο, καταστράφηκε

Ενοικίαση ιδιωτικών τζετ
από το 1991

20 000
διαθέσιμες συσκευές

45 000
εγγυημένες πτήσεις

120 000+
επιβάτες

4,9/5
ικανοποίηση πελατών

100%
Αντιστάθμιση άνθρακα

Θλιβερά νέα από τον κόσμο της αεροναυπηγικής, l’Antonov An-225. Το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου καταστράφηκε κατά τη διάρκεια ρωσικών βομβαρδισμών στην Ουκρανία. Αυτό το αεροσκάφος, γνωστό ως “Mriya”, που σημαίνει “όνειρο”, ήταν ικανό να μεταφέρει και να φορτώνει τόνους εξοπλισμού στο αεροσκάφος και βίωσε έναν εφιάλτη κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης. ΤοAntonov 225 ήταν σταθμευμένο στην πίστα του αεροδρομίου Hostomel, κοντά στην πόλη του Κιέβου, όταν η πόλη έγινε στόχος των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων. Το αεροδρόμιο χτυπήθηκε και το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου τυλίχθηκε στις φλόγες μέσα στο υπόστεγο. Ακολουθεί μια αναδρομή σε αυτό το σημαντικό γεγονός και στην ιστορία του μεγαλύτερου φορτηγού αεροσκάφους στον κόσμο, που είναι τόσο εμβληματικό.

Η καταστροφή τουAntonov 225 ανακοινώθηκε με ένα tweet.

Στις 27 Φεβρουαρίου 2022, ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Dmytro Kuleba ανακοίνωσε στον λογαριασμό του στο Twitter την καταστροφή του ουκρανικού φορτηγού αεροσκάφους.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο, το AN-225 “Mriya” (“Όνειρο” στα ουκρανικά). Η Ρωσία μπορεί να έχει καταστρέψει το δικό μας ‘Mriya’. Αλλά δεν θα μπορέσουν ποτέ να καταστρέψουν το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα επικρατήσουμε!

Ήταν το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το AN-225 “Mriya” (“Όνειρο”). Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε το δικό μας Mriya. Αλλά δεν μπορεί ποτέ να καταστρέψει το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε!

Αυτή η ανακοίνωση ακούγεται σαν την απώλεια ενός εθνικού εμβλήματος για την Ουκρανία. Κάθε χρόνο τον Αύγουστο, αυτό το αεροσκάφος συμμετείχε στην εθνική επέτειο της Ουκρανίας. Η χώρα είχε στην κατοχή της το ένα και μοναδικό παράδειγμα του μεγαλύτερου αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο. Είχε χρησιμοποιηθεί σε πολλές περιπτώσεις πτήσεις αεροπορικών μεταφορών και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πανδημία Covid 19, μεταφέροντας μάσκες και άλλο ιατρικό εξοπλισμό για την καταπολέμηση της υγειονομικής κρίσης. Ένα σημαντικό πλήγμα για τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.

Ωστόσο, σύμφωνα με ένα άρθρο στο BFM TVέχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις και σχέδια για επισκευές. Προς το παρόν, θα χρειαστούν περίπου 5 χρόνια και θα κοστίσει όχι λιγότερο από 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να επανέλθει το An 225 στον αέρα.

Φυσικά, η καταστροφή ενός αεροσκάφους είναι ανεκδοτολογική δεδομένης της τρέχουσας ανησυχητικής κατάστασης στην Ουκρανία. AEROAFFAIRES στηρίζει τον πληθυσμό της χώρας κατά τη διάρκεια αυτής της σκοτεινής περιόδου.

Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά τουAntonov 225.

ΤοAntonov 225 πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση από το Κίεβο της Ουκρανίας στις 21 Δεκεμβρίου 1988. Αυτό το επιβλητικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου αναπτύχθηκε στο Κίεβο σε συνεργασία με την Κίνα και την Ουκρανία. Ο ουκρανικός κατασκευαστής αεροσκαφών Antonov Design Bureau ανέπτυξε αυτό το μεταφορικό αεροσκάφος, μοναδικό στην ιστορία της αεροπορίας για τη χωρητικότητα φορτίου και το μεγάλο βεληνεκές του. Η ουκρανική εταιρεία δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλους κατασκευαστές αεροσκαφών όπως το Boeing ή το Airbus και κατάφερε να ξεχωρίσει. Το αεροσκάφος τέθηκε επίσημα σε υπηρεσία το 1988. Σε αντίθεση με τα συμβατικά αεροσκάφη, είναι το μοναδικό μεταφορικό αεροσκάφος που απαιτεί 6μελές πλήρωμα για να το πετάξει.

Το αεροσκάφος αυτό δημιουργήθηκε από l’Antonov 124ένα μικρότερο μοντέλο του αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων. Μία από τις κύριες αποστολές τουAntonov 224 ήταν για στρατιωτικούς σκοπούς: στρατιωτικές μεταφορές. Έπρεπε να είναι ικανό να μεταφέρει το Buran, ένα διαστημικό λεωφορείο που κατασκευάστηκε από την ΕΣΣΔ κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στη μεταφορά υπερμεγέθους φορτίου, όπως τουρμπίνες, βαρύ βιομηχανικό εξοπλισμό, αεροσκάφη, ελικόπτερα, ακόμη και βοήθεια έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών.

Το 1989, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης διάρκειας 3,5 ωρών, τοAntonov 225 κατέρριψε όλα τα ρεκόρ. Αυτός ο γίγαντας του αέρα κατείχε το ρεκόρ για το μέγιστο συνολικό βάρος (ίδιο το αεροσκάφος, φορτίο κ.λπ.) κατά την απογείωση (508 τόνοι). Την ίδια χρονιά, αυτός ο γίγαντας του αέρα πραγματοποίησε επίδειξη πάνω από το αεροδρόμιο Le Bourget, κατά τη διάρκεια της αεροπορικής έκθεσης του Παρισιού.

Μέχρι σήμερα, το An 225 κατέχει τα ρεκόρ του βαρύτερου και του μακρύτερου αεροσκάφους στον κόσμο.

Το An-225 σχεδιάστηκε αρχικά για να μεταφέρει το σοβιετικό διαστημικό λεωφορείο Buran, καθώς και εξοπλισμό και μεγάλα ωφέλιμα φορτία. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 και η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 1988. Ωστόσο, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το πρόγραμμα του διαστημικού λεωφορείου εγκαταλείφθηκε και ολοκληρώθηκε μόνο ένα An-225. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για πολιτικούς σκοπούς, παραδίδοντας υπερμεγέθη εξοπλισμό και ανεφοδιασμό.

ΤοAntonov 225 είναι ένας πραγματικός γίγαντας του αέρα. Έχει εντυπωσιακό άνοιγμα φτερών άνω των 88 μέτρων και μπορεί να φτάσει σε μέγιστο βάρος απογείωσης 640 τόνων. Τροφοδοτείται από έξι κινητήρες αεριωθούμενων αεροσκαφών, επιτρέποντάς του να μεταφέρει εξαιρετικά βαριά φορτία σε μεγάλες αποστάσεις.

Το αεροσκάφος διαθέτει μια μοναδική διαμόρφωση με σύστημα προσγείωσης 32 τροχών, που του επιτρέπει να κατανέμει αποτελεσματικά το βάρος του όταν βρίσκεται στο έδαφος. Διαθέτει επίσης θύρα φόρτωσης στο πίσω μέρος, διευκολύνοντας τη φόρτωση και εκφόρτωση φορτίου. Το αεροσκάφος αυτό δεν εκτελούσε αποστολές για παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τα πολυάριθμα σχέδια για την κατασκευή ενός ακόμη Antonov 225, αυτά δεν καρποφόρησαν ποτέ. Συνεπώς, το An-225 παρέμεινε μοναδικό στην αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών από το 1988. Ωστόσο, με την επιθυμία για επισκευή και ανακατασκευή του An-225, αυτή θα μπορούσε να είναι η ευκαιρία, ποιος ξέρει, να δημιουργηθούν και άλλα παραδείγματα αυτού του θρυλικού αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων.

Photo Credit: Antonov

Antonov 225 σε αριθμούς.

  • Περισσότεροι από 250 τόνοι ωφέλιμου φορτίου: τόση χωρητικότητα μπορεί να μεταφέρει το An 225 στην εξαιρετική αποθήκη ωφέλιμου φορτίου του. Για παράδειγμα, αυτό το εντυπωσιακό αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει ένα αεροσκάφος Airbus A340 βάρους 240 τόνων σε τμήματα.
  • 15.000 χιλιόμετρα: εκτός από την απίστευτη χωρητικότητά του, τοAntonov 225 έχει εμβέλεια μεγάλων αποστάσεων έως και 15.000 χιλιόμετρα (ανάλογα με το φορτίο του). Μπορεί εύκολα να εκτελέσει αποστολές αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών χωρίς στάση στις 4 γωνιές του πλανήτη. Είναι ικανό να μεταφέρει τόνους φορτίου σε επίπεδα που δεν έχουν επιτευχθεί ποτέ πριν. Είναι πραγματικά ένα από τα αεροσκάφη που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ πριν από το 1988. Η εμβέλειά του το καθιστά ένα από τα πιο ισχυρά αεροσκάφη στον κόσμο. Ωστόσο, αυτό το γιγαντιαίο αεροσκάφος δεν μπορεί να προσγειωθεί σε κάθε αεροδρόμιο. Χρειάζεται ένα διάδρομο προσγείωσης αρκετά μεγάλο για να τροχοδρομήσει.
  • εμβαδόν φτερών84 μέτρα: αυτό είναι το μήκος της ατράκτου του αεροσκάφους.
  • 88 μέτρα: αυτό είναι το άνοιγμα των φτερών του αεροσκάφους (συν ή πλην δώδεκα μέτρα, το αεροσκάφος καλύπτει όλο το μήκος ενός ποδοσφαιρικού σταδίου!)
  • 6: αριθμός στροβιλοκινητήρων

Για να μάθετε περισσότερα για τοAntonov 225, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα κάντε κλικ εδώ.

AEROAFFAIRES υποστηρίζει ολόψυχα τον λαό της Ουκρανίας και είναι θλιμμένη για τις απώλειες που προκλήθηκαν από αυτή τη σύγκρουση. AEROAFFAIRES θα λείψει αυτό το αεροσκάφος, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για ειδικές ναυλώσεις, όπως η παράδοση μασκών κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης υγείας Covid 19.

  • Γιατί τοAntonov 225 ήταν μοναδικό στην αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών;

    Το Antonov 225 ήταν μοναδικό όχι μόνο ως προς το μέγεθος και τη χωρητικότητα φορτίου του, αλλά και ως προς τον ειδικό σχεδιασμό του για τη μεταφορά υπερμεγέθους φορτίου. Κανένα άλλο αεροσκάφος στον κόσμο δεν συνδύαζε χωρητικότητα άνω των 250 τόνων, εμβέλεια 15.000 χιλιομέτρων και άτρακτο προσαρμοσμένο για ασυνήθιστα διαμορφωμένα φορτία. Αυτός ο συνδυασμός το καθιστούσε αναντικατάστατο αεροσκάφος για εξαιρετικές αποστολές μεταφοράς, όπου άλλα αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου απέτυχαν.

  • Ποιες τεχνικές προκλήσεις έκαναν τη λειτουργία του τόσο πολύπλοκη;

    Το γιγαντιαίο μέγεθος του Antonov 225 δημιούργησε μια σειρά από τεχνικές προκλήσεις. Η επιλογή των αεροδρομίων ήταν περιορισμένη: απαιτούσε έναν πολύ μακρύ, ενισχυμένο διάδρομο προσγείωσης για να απογειωθεί και να προσγειωθεί με ασφάλεια. Το σύστημα προσγείωσης των 32 τροχών του απαιτούσε ειδική συντήρηση για να υποστηρίξει το φορτίο. Η συντήρηση των έξι κινητήρων τζετ ήταν επίσης πολύπλοκη και δαπανηρή. Τέλος, ο επίγειος συντονισμός για τη φόρτωση και εκφόρτωση των τεράστιων φορτηγών αεροσκαφών απαιτούσε εξειδικευμένο εξοπλισμό και μια ομάδα υψηλής εξειδίκευσης.

  • Θα μπορούσε τοAntonov 225 να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά επιβατών;

    Όχι, το Antonov 225 δεν σχεδιάστηκε ποτέ για τη μεταφορά επιβατών. Η καμπίνα του ήταν εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στα εμπορεύματα, με διαμόρφωση προσαρμοσμένη στα ογκώδη εμπορεύματα. Το μοναδικό του παράδειγμα ήταν βελτιστοποιημένο για τη μεταφορά εξαιρετικών φορτίων και απαιτούσε έξι εξειδικευμένα μέλη πληρώματος. Η προσαρμογή του αεροσκάφους για επιβατική χρήση θα ήταν τεχνικά και οικονομικά ανέφικτη.

  • Ποιες είναι οι προοπτικές για την ανοικοδόμηση τουAntonov 225;

    Έχουν ήδη γίνει συζητήσεις για την ανακατασκευή του Antonov 225. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, μια πλήρης ανακατασκευή θα απαιτούσε περίπου 5 χρόνια εργασίας και προϋπολογισμό τουλάχιστον 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ουκρανικές ομάδες εξετάζουν το ενδεχόμενο να αποκαταστήσουν τα υπάρχοντα αεροσκάφη ή ακόμη και να δημιουργήσουν νέα παραδείγματα, αλλά το έργο παραμένει εξαρτώμενο από τις πολιτικές και οικονομικές συνθήκες. Αυτή η ανακατασκευή θα μπορούσε να αναζωογονήσει την αγορά υπερβαρέων φορτηγών αεροσκαφών και να επιβεβαιώσει την ουκρανική τεχνογνωσία στην αεροπορία.

  • Ποια αεροπορικά ρεκόρ κατείχε τοAntonov 225;

    Το Antonov 225 κατείχε πολλά παγκόσμια ρεκόρ. Ήταν το βαρύτερο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, με μέγιστο βάρος απογείωσης 640 τόνους. Κατείχε επίσης το ρεκόρ για τη μεγαλύτερη μεταφερόμενη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου (πάνω από 250 τόνους) και το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών (88 μέτρα). Η άτρακτός του είχε μήκος 84 μέτρα, σχεδόν το μέγεθος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου. Τα ρεκόρ αυτά το καθιστούσαν ένα πραγματικό μνημείο της αεροναυπηγικής μηχανικής.

  • Γιατί τοAntonov 225 ήταν σημαντικό για την Ουκρανία;

    Εκτός από τον τεχνικό του ρόλο, το Antonov 225 αποτέλεσε εθνικό σύμβολο για την Ουκρανία. Αντιπροσώπευε την αριστεία της ουκρανικής αεροναυπηγικής και την ικανότητά της να εκτελεί έργα μοναδικά στον κόσμο. Το αεροσκάφος συμμετείχε τακτικά σε εθνικές εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένης της υπέρπτησης της Εθνικής Ημέρας. Συνεπώς, η καταστροφή του θεωρήθηκε συμβολική και ηθική απώλεια, εκτός από τις τεχνικές επιπτώσεις στις αεροπορικές μεταφορές.

  • Τι είδους εξαιρετικά φορτία θα μπορούσε να μεταφέρει τοAntonov 225;

    Το Antonov 225 ήταν ικανό να μεταφέρει ένα εξαιρετικό φάσμα φορτίων: βιομηχανικές τουρμπίνες, διαστημικά λεωφορεία, διαλυμένα αεροσκάφη, ελικόπτερα, γεννήτριες, ακόμη και ιατρικές προμήθειες σε περιόδους κρίσης. Ο τεράστιος χώρος αποσκευών του επέτρεπε τη μεταφορά αντικειμένων που ήταν αδύνατο να μεταφερθούν με οποιοδήποτε άλλο μέσο, καθιστώντας το απαραίτητο για ορισμένες εξειδικευμένες αποστολές αερομεταφορών.

  • Γιατί τοAntonov An-225 ήταν τόσο σημαντικό για την Ουκρανία;

    Το Antonov An-225, με το παρατσούκλι “Mriya” (που σημαίνει “όνειρο” στα ουκρανικά), ήταν εθνικό σύμβολο της Ουκρανίας. Η καταστροφή του κατά τη διάρκεια της ρωσικής εισβολής το 2022 θεωρήθηκε ως μεγάλη απώλεια, όχι μόνο ενός τεχνολογικού επιτεύγματος, αλλά και ενός εμβλήματος εθνικής υπερηφάνειας.

  • Πόσο κράτησε η μάχη για το αεροδρόμιο Hostomel;

    Η μάχη για το αεροδρόμιο Hostomel διεξήχθη κατά την έναρξη της ρωσικής εισβολής τον Φεβρουάριο του 2022. Σηματοδοτήθηκε από έντονες μάχες, με αεροπορικές επιδρομές και προσπάθειες κατάληψης του στρατηγικού αεροδρομίου.

  • Τι συνέβη στα συντρίμμια τουAntonov An-225;

    Μετά την καταστροφή του, τα συντρίμμια του Antonov An-225 ανασύρθηκαν εν μέρει. Ορισμένα τμήματα του αεροσκάφους αποσυναρμολογήθηκαν για να χρησιμοποιηθούν για επισκευή ή συντήρηση, ενώ άλλα αφέθηκαν στη θέση τους λόγω της κατάστασής τους.

  • Καταστράφηκε τοAntonov An-225 σε βομβαρδισμό;

    Ναι, το Antonov An-225 καταστράφηκε κατά τη διάρκεια των ρωσικών επιδρομών στο αεροδρόμιο Hostomel στις 27 Φεβρουαρίου 2022. Δορυφορικές εικόνες και μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων έχουν επιβεβαιώσει την καταστροφή του.

  • Γιατί δεν εκκενώθηκε τοAntonov An-225 πριν από την επίθεση;

    Κριτική ασκήθηκε για την απόφαση να μην εκκενωθεί το Antonov An-225 πριν από την εισβολή. Ορισμένοι πιστεύουν ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να είχε μεταφερθεί σε άλλο αεροδρόμιο για να αποφευχθεί η καταστροφή του, αλλά αυτό δεν έγινε για υλικοτεχνικούς και στρατηγικούς λόγους.

  • Μπορεί τοAntonov An-225 να ξαναχτιστεί;

    Υπάρχουν σχέδια για την ανακατασκευή του Antonov An-225, αλλά αυτό θα ήταν εξαιρετικά δαπανηρό και πολύπλοκο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα μπορούσε να κοστίσει περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια και να διαρκέσει αρκετά χρόνια.

  • Γιατί τοAntonov An-225 ήταν μοναδικό;

    Το Antonov An-225 ήταν μοναδικό λόγω του εξαιρετικού μεγέθους του, της χωρητικότητας ρεκόρ ωφέλιμου φορτίου και του ειδικού σχεδιασμού του για τη μεταφορά ογκωδών φορτίων. Υπήρχε μόνο ένα δείγμα αυτού του αεροσκάφους στον κόσμο.