
Το να είσαι πιλότος ελικοπτέρου είναι μια δουλειά που πολλοί άνθρωποι φαντασιώνονται. Φανταζόμαστε επικίνδυνες αποστολές διάσωσης σε στρατιωτικό περιβάλλον και αποστολές που εκτελούνται με μεγάλη ακρίβεια σε πολιτικό περιβάλλον. Το να ξέρεις να ελέγχεις ένα τέτοιο μηχάνημα φαίνεται εντυπωσιακό.
Είναι φυσικό να αναρωτιέται κανείς πώς καταφέρνουν αυτοί οι πιλότοι να το ελέγχουν. Είτε μεταφέρουν εμπορεύματα είτε ανθρώπους, οι πιλότοι πρέπει να είναι αυστηροί.
αλλά τι περιλαμβάνει πραγματικά η δουλειά αυτή Τι εκπαίδευση χρειάζεται για να γίνετε πιλότος ελικοπτέρου Ποια προσόντα χρειάζονται και ποιες ευκαιρίες υπάρχουν Το AEROAFFAIRES σας τα λέει όλα αυτά.
Οι διαφορετικοί τύποι αποστολών για έναν πιλότο ελικοπτέρου
Οι αποστολές που ανατίθενται στους πιλότους ελικοπτέρων είναι τόσο διαφορετικές όσο και τα περιβάλλοντα στα οποία επιχειρούν. Χάρη στη μεγάλη ευελιξία τους και την ικανότητά τους να προσγειώνονται σχεδόν οπουδήποτε, τα ελικόπτερα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα ευρύ φάσμα σκοπών.
Ακολουθούν οι κυριότερες πιθανές αποστολές:
- Ιατρική βοήθεια: ταχεία επέμβαση για την απομάκρυνση τραυματιών ή τη μεταφορά ασθενών σε νοσοκομεία (ελικοπτεροφόρες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ελικόπτερα πολιτικής ασφάλειας).
- Επιτήρηση και ασφάλεια: επιτήρηση ευαίσθητων περιοχών από την αστυνομία, τη χωροφυλακή ή τα τελωνεία. Τα ελικόπτερα παρέχουν στρατηγική εναέρια όραση.
- Μεταφορές VIP: γρήγορη, διακριτική μεταφορά στελεχών, VIP ή επιχειρηματιών μεταξύ τόπων απρόσιτων για αεροσκάφη.
- Εναέριες εργασίες: επιθεώρηση γραμμών υψηλής τάσης, ανύψωση εξοπλισμού σε ορεινές ή αστικές περιοχές, κινηματογράφηση για τον κινηματογράφο ή τα μέσα ενημέρωσης.
- Υπεράκτιες αποστολές: μεταφορά προσωπικού και εξοπλισμού σε πλατφόρμες πετρελαίου ή πλοία στη θάλασσα.
- Καταπολέμηση πυρκαγιών ή φυσικών καταστροφών: ρίψη νερού, εκκένωση περιοχών καταστροφής, υλικοτεχνική βοήθεια έκτακτης ανάγκης.

Τι εκπαίδευση χρειάζομαι για να γίνω πιλότος ελικοπτέρου
Το δίπλωμα: CPL(H)
Για να εργαστείτε ως επαγγελματίας πιλότος ελικοπτέρου, πρέπει να αποκτήσετε το δίπλωμα CPL(H) (Commercial Pilot Licence Helicopter).
Απαιτήσεις εισόδου: Το πτυχίο του πτυχίου “Πλοίαρχος Ελευθέριος Βενιζέλος” θα πρέπει να έχει ως εξής:
- Πρέπει να είστε τουλάχιστον 18 ετών,
- Τουλάχιστον 150 ώρες πτήσης,
- Να περάσετε ιατρικές εξετάσεις κατηγορίας 1,
- Να υποβληθείτε σε θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση σε εγκεκριμένη σχολή.
Η στρατιωτική διαδρομή
Μπορείτε επίσης να γίνετε πιλότος μέσω της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας ή του στρατού. Σε αυτή την περίπτωση:
- Πρέπει να είστε κάτω των 27 ετών κατά τη στιγμή της πρόσληψης,
- Να περάσετε τις εξετάσεις επιλογής,
- Να υποβληθείτε σε αυστηρή στρατιωτική εκπαίδευση πριν γίνετε πιλότος.
Ποια προσόντα απαιτούνται για να γίνει κάποιος πιλότος ελικοπτέρου
Το να είσαι πιλότος ελικοπτέρου απαιτεί πολύ περισσότερα από τις τεχνικές δεξιότητες. Ακολουθούν τα κύρια προσόντα που απαιτούνται:
1. Καλή ακρίβεια και αίσθημα ευθύνης.
Όπως είναι αναμενόμενο, το να είσαι πιλότος ελικοπτέρου απαιτεί ακρίβεια και πραγματική αίσθηση ευθύνης. Στην πραγματικότητα, όταν σκέφτεστε τις αποστολές που εκτελεί ένας πιλότος ελικοπτέρου, το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι η μεταφορά ανθρώπων, ιδίως στην περίπτωση αποστολών για μια ιδιωτική εταιρεία.
Ένας πιλότος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη ενός ή περισσότερων ανθρώπων και να διασφαλίσει την ασφάλειά τους. Έτσι, πρέπει να είναι σε εγρήγορση και να λαμβάνει προφυλάξεις. Μόνο και μόνο για να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος, υπάρχουν αυστηροί κανόνες που πρέπει να τηρηθούν.
2. Υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης και ψυχραιμίας
Οι πιλότοι ελικοπτέρων πρέπει επίσης να είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, δεν πρέπει να αποκοιμηθούν ή να ξεχάσουν τίποτα κατά την προετοιμασία του αεροσκάφους.
Πρέπει επίσης να αντιμετωπίζουν επικίνδυνες και απρόβλεπτες καταστάσεις, τις οποίες πρέπει να χειρίζονται ψύχραιμα και αποτελεσματικά. Όπως αποστολές διάσωσης ή κακές καιρικές συνθήκες.
3. Ικανότητα να εργάζονται ως μέλη μιας ομάδας
Παρόλο που οι πιλότοι ελικοπτέρων παραμένουν ιδιαίτερα αυτόνομοι στην εργασία τους, όπως συμβαίνει και με τους πιλότους έκτακτης ανάγκης, συχνά εργάζονται παράλληλα με μια υπηρεσία ως μέρος ιδιωτικών υπηρεσιών.
Με ομάδες γιατρών στην περίπτωση ενός γιατρού επειγόντων περιστατικών, ή με ομάδες καταδρομέων στην περίπτωση ενός στρατιωτικού πιλότου. Επομένως, δεν πρέπει να φοβούνται την ομαδική εργασία.
4. Καλή φυσική κατάσταση
Εκτός από τα διανοητικά και συναισθηματικά προσόντα, όπως συμβαίνει και με τον πιλότο αεροπλάνου, ο πιλότος ελικοπτέρου πρέπει να έχει καλή όραση και κάποια αντοχή στη ζέστη και στο κρύο, ανάλογα με το πού επιχειρεί.
Σχολές εκπαίδευσης για να γίνει κανείς πιλότος ελικοπτέρου
Αρκετά κέντρα στη Γαλλία και την Ευρώπη προσφέρουν εκπαίδευση για να γίνει κανείς πιλότος ελικοπτέρου. Ακολουθούν μερικά γνωστά παραδείγματα:
- Hélidax (Dax): σε συνεργασία με τον γαλλικό στρατό.
- Airbus Helicopters Training Academy (Marignane): πλήρης εκπαίδευση με προσομοιωτές.
- Heli-Tech (Λυών): ιδιωτικό κέντρο εγκεκριμένο από τον EASA.
Μερικές χρήσιμες πληροφορίες:
- Μέση διάρκεια: 12 έως 24 μήνες, ανάλογα με τον ρυθμό.
- Μέσο κόστος: μεταξύ 60.000 και 90.000 ευρώ για το CPL(H).
- Πιθανές επιχορηγήσεις: Λογαριασμός προσωπικής κατάρτισης (CPF), περιφερειακές επιχορηγήσεις, χρηματοδότηση μέσω του στρατού ή της εταιρείας.

Πόσο κερδίζει ένας πιλότος ελικοπτέρου
Ο μισθός ποικίλλει ανάλογα με διάφορα κριτήρια:
- Τομέας δραστηριότητας (δημόσιος ή ιδιωτικός) ,
- Τύπος αποστολής (διάσωση, μεταφορά VIP, επιτήρηση κ.λπ.),
- Εμπειρία και αρχαιότητα,
- Τύπος του ελικοπτέρου που πετάει.
Αμοιβή στο δημόσιο τομέα
Οι πιλότοι ελικοπτέρων στο δημόσιο τομέα ξεκινούν ως αρχάριοι και λαμβάνουν 1.635 ευρώ καθαρά το μήνα. Μόλις αποκτήσουν το πτυχίο πιλότου τους, θεωρούνται υποψήφιοι και κερδίζουν 2626 καθαρά το μήνα.
Αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα
Οι πιο έμπειροι πιλότοι μπορούν να κερδίσουν ετήσιο μισθό που υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ (σε σύγκριση με περίπου 40.000 ευρώ στον δημόσιο τομέα), ιδίως στις μεταφορές VIP, στις υπεράκτιες πτήσεις ή στις διεθνείς αποστολές.
Ποιες είναι οι προοπτικές σταδιοδρομίας;
Ανάλογα με την εξέλιξη της καριέρας ενός πιλότου ελικοπτέρου, θα εργάζεται περισσότερες ή λιγότερες ώρες και θα κερδίζει περισσότερα ή λιγότερα χρήματα. Με την πάροδο των ετών, μπορεί να :
- Να ανέλθει στις βαθμίδες του στρατού ή της πολιτικής αεροπορίας,
- Να εξειδικευτούν σε συγκεκριμένες αποστολές (ιατρική εκκένωση, νυχτερινές πτήσεις, θαλάσσια επιτήρηση),
- Να γίνει εκπαιδευτής πτήσεων ή επικεφαλής πιλότος,
- Να μετεκπαιδευτούν μετά από μια στρατιωτική καριέρα στον πολιτικό ή ιδιωτικό τομέα.
Για παράδειγμα, ένας πιλότος που έχει υπηρετήσει στο στρατό μπορεί, στο τέλος της καριέρας του, να ενταχθεί σε μια εταιρεία αεροδιακομιδών ή σε έναν φορέα εκμετάλλευσης τουριστικών πτήσεων.
Ανάλογα με το τι θα επιλέξετε, θα βρεθείτε σε διαφορετικά εργασιακά περιβάλλοντα. Ως πιλότος έκτακτης ανάγκης, θα περνάτε μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να κάνετε τίποτα συγκεκριμένο, και όταν έρθει η ώρα θα πρέπει να είστε εξαιρετικά γρήγορος.
Πού μπορώ να εργαστώ ως πιλότος ελικοπτέρου
Το επάγγελμα του πιλότου ελικοπτέρου προσφέρει ένα ευρύ φάσμα γεωγραφικών και κλαδικών ευκαιριών.
Στη Γαλλία
- Βουνά: για αποστολές διάσωσης (ιδίως στις Άλπεις και στα Πυρηναία).
- Παράκτιες περιοχές: θαλάσσια επιτήρηση, πρόσβαση σε νησιά ή σκάφη αναψυχής.
- Μεγάλα αστικά κέντρα: μεταφορές VIP ή ιατρικές μεταφορές, γυρίσματα ταινιών, αστυνομικές αποστολές.
Διεθνείς αποστολές
- Ανθρωπιστικές αποστολές: ΜΚΟ, διεθνείς οργανισμοί.
- Ζώνες συγκρούσεων ή OPEX: για στρατιωτικούς πιλότους.
- Ιδιωτικός τομέας: πετρελαϊκές εταιρείες, αποστολές κύρους στον τουρισμό πολυτελείας.
Τύποι οργανισμών που απασχολούν πιλότους
- Ιδιωτικές εταιρείες ελικοπτέρων,
- Πολεμική αεροπορία, στρατός και ναυτικό,
- Υπηρεσίες πολιτικής ασφάλειας και έκτακτης ανάγκης,
- Εταιρείες εναέριων εργασιών ή υπεράκτιες πλατφόρμες.
Μια τυπική ημέρα στη ζωή ενός πιλότου ελικοπτέρου
Η καθημερινή ρουτίνα ενός πιλότου ελικοπτέρου ποικίλλει ανάλογα με την αποστολή, τις καιρικές συνθήκες, την έκτακτη ανάγκη ή τον προορισμό. Ακολουθεί μια επισκόπηση μιας τυπικής ημέρας:
- Προετοιμασία για την πτήση: μελέτη του καιρού, του σχεδίου πτήσης και των τεχνικών συνθηκών του αεροσκάφους.
- Έλεγχος του ελικοπτέρου: οπτικός έλεγχος, μηχανικός έλεγχος και έλεγχος καυσίμων.
- Ενημέρωση με την ομάδα: συντονισμός με τις ομάδες στο έδαφος, τους επιβάτες ή τους χορηγούς.
- Αποστολή: πτήση, προσγείωση, μεταφορά ή επέμβαση, ανάλογα με τον τύπο της αποστολής.
- Επιστροφή στη βάση: ανεφοδιασμός, ενημέρωση, τυχόν απαιτούμενη συντήρηση.
Οι πιλότοι μπορούν να βρίσκονται σε διαρκή επιφυλακή, όπως στη διάσωση έκτακτης ανάγκης, ή να προγραμματίζουν εκ των προτέρων τις πτήσεις τους στον ιδιωτικό τομέα.
Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εργασίας
Το να είσαι πιλότος ελικοπτέρου είναι μια απαιτητική αλλά συναρπαστική δουλειά. Ακολουθεί μια ειλικρινής αξιολόγηση των πλεονεκτημάτων και των δυσκολιών που πρέπει να περιμένετε.
Τα πλεονεκτήματα :
- Μεγάλη ποικιλία αποστολών,
- Συχνά εργασία σε ένα ανοιχτό και ενθαρρυντικό περιβάλλον,
- Υψηλό επαγγελματικό κύρος,
- Αυτονομία και λήψη αποφάσεων στο πεδίο.
Μειονεκτήματα:
- Ακανόνιστες ώρες εργασίας (εφημερίες, νυχτερινές βάρδιες κ.λπ.),
- Σωματικά και ψυχολογικά απαιτητική εργασία,
- Υψηλό κόστος κατάρτισης,
- Σημαντική ευθύνη, ιδίως σε κρίσιμες αποστολές.
Πετάξτε ή κλείστε ένα ελικόπτερο με την AEROAFFAIRES
Θέλετε να κάνετε κράτηση για πτήση με ελικόπτερο ή να ενημερωθείτε για τις επιλογές ενοικίασης ελικοπτέρων για ιδιωτικά, επαγγελματικά ή ιατρικά ταξίδια Η AEROAFFAIRES μπορεί να σας βοηθήσει 24 ώρες το 24ωρο με εξατομικευμένες λύσεις.
Μην ξεχάσετε να κάνετε κράτηση για το επόμενο ταξίδι σας τώρα. Η ομάδα μας είναι στη διάθεσή σας στο τηλέφωνο + 33144099182 ή στο e-mail: [email protected].
Μπορείτε επίσης να λάβετε μια εκτίμηση για την ιδιωτική σας πτήση με την online προσφορά μας.